Mwa, dat haal ik nog niet per se uit de beelden. Het zal wel afwachten zijn of de combat net zo vloeiend voelt als Elden Ring. Het kan er allemaal leuk uit zien maar we weten het pas als we het bedienenquote:
Damn, mooi op tijd dan voor een game die overmorgen uitkomt. Ben benieuwd wat je ervan vindt, ik heb een uurtje stream ofzo bekeken en het ligt mij wel denk ik. Alleen die 'Umbral Realm' (soort 'bonfire ascetic'-equivalent) zag ik niet helemaal zitten. Ook is het grafisch ook niet bepaald je van het maar dat vind ik niet 't belangrijkstequote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:31 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Ik heb Lords of the Fallen al binnen
Eergisteren besteld (Deluxe Edition voor 65 euro) en kreeg gisteren een mailtje dat ze hem verzonden hebben.
Viel net in de brievenbus
2 dagen voor launch binnenquote:Op woensdag 11 oktober 2023 14:29 schreef 2dope het volgende:
[..]
Damn, mooi op tijd dan voor een game die overmorgen uitkomt. Ben benieuwd wat je ervan vindt, ik heb een uurtje stream ofzo bekeken en het ligt mij wel denk ik. Alleen die 'Umbral Realm' (soort 'bonfire ascetic'-equivalent) zag ik niet helemaal zitten. Ook is het grafisch ook niet bepaald je van het maar dat vind ik niet 't belangrijkste
die pizza cutter is erg goed tegen Melania, of je cheesed haar met OP magic.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 13:10 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Alles is geoorloofd in liefde, oorlog.
En tegen Melania.
Tot 3 maal toe nog 2 millimeter hp over, en toen zonder estus nog door haar halve healthbar moeten strijden, niet verkeerd.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 17:30 schreef Gehrman het volgende:
Malenia verslagen met een paar gelukkige momenten.
Ik dualwield zijn mandibles, de fallingstar beast jaw. Heerlijke gerechtigheid om hem met de special daarvan steeds op afstand te irriteren.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 20:47 schreef cherrycoke het volgende:
en fack Fallingstar Beast, wat een kut boss blijft dat toch ook. enorme hoeveelheid physical def
Dat was ook puur geluk ipv bewust gedaanquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 18:00 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Eerste keer dat ik zag dat je haar flurryopbouw kan staggeren met een melee aanval. Dat ga ik de volgende keer ook wat assertiever inzetten.
Nicequote:Op zaterdag 14 oktober 2023 17:30 schreef Gehrman het volgende:
Waarom gebruik je geen schild en roep je geen geest aan om je te helpen als ik vragen mag?quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 17:30 schreef Gehrman het volgende:
Ik summon ook vaak geen geest omdat het de combat leuker en uitdagender maakt. Soms maakt het een gevecht lachwekkend makkelijk, en geeft dan toch een beetje een nare bijsmaak.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 19:21 schreef Masberum het volgende:
[..]
Waarom gebruik je geen schild en roep je geen geest aan om je te helpen als ik vragen mag?
Geen geest omdat je build niet gericht is op FP neem ik aan nu ik er even over nadenk, maar een schild blokkeert toch altijd een bepaalde hoeveelheid damage of je het nou actief gebruikt of alleen maar equiped hebt maakt niet uit dacht ik toch? Maar 2 handed zonder schild zal ook wel beter zijn vanwege de build?
En ja zeer nice![]()
Nou dan ben jij een stuk beter erin dan ik, waar ik niet aan twijfel hoor. In sommige gebieden kan ik zo'n geest niet summonen en heb ik het al moeilijk genoeg. Zodra er een gebied is waarbij ik dat mag doen zie ik het gewoon als gebalanceerd als ik het doequote:Op zaterdag 14 oktober 2023 20:25 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Ik summon ook vaak geen geest omdat het de combat leuker en uitdagender maakt. Soms maakt het een gevecht lachwekkend makkelijk, en geeft dan toch een beetje een nare bijsmaak.
Is een kwestie van smaak denk ik. Ik hou van een lichtvoetige dex build met snelle aanvallen en dodgen. De eerste From Software game die ik speelde was Bloodborne en daar hadden schilden vrijwel geen nut. Sindsdien speel ik altijd op deze manier. Die geesten gebruik liever niet omdat een deel van de charme voor mij is om de aanvallen van zo'n boss te leren en dan op eigen kracht (na veel proberen) hem te verslaan. Dat geeft de meeste voldoening.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 19:21 schreef Masberum het volgende:
[..]
Waarom gebruik je geen schild en roep je geen geest aan om je te helpen als ik vragen mag?
Geen geest omdat je build niet gericht is op FP neem ik aan nu ik er even over nadenk, maar een schild blokkeert toch altijd een bepaalde hoeveelheid damage of je het nou actief gebruikt of alleen maar equiped hebt maakt niet uit dacht ik toch? Maar 2 handed zonder schild zal ook wel beter zijn vanwege de build?
En ja zeer nice![]()
Nou vergis je niet hoor, ik heb alle soulsgames kapotgespeeld, maar als ik Malenia probeer te solo'en heb ik gewoon 20 pogingen nodig zoals iedere boerenlul, maar ik heb wel geleerd om niet meer gefrustreerd of ongeduldig te raken. En als je alles solo doet, leer je ook weer heel effectief dodgen en timen. Het maakt het extra leuk, mits je de energie kan opbrengen.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:03 schreef Masberum het volgende:
[..]
Nou dan ben jij een stuk beter erin dan ik, waar ik niet aan twijfel hoor. In sommige gebieden kan ik zo'n geest niet summonen en heb ik het al moeilijk genoeg. Zodra er een gebied is waarbij ik dat mag doen zie ik het gewoon als gebalanceerd als ik het doe
Gezien die clip van zonet trouwens moet ik een stuk meer ontwijken, wegrollen etc. Ik doe dat weinig, dat zal wel niet helpen wat dat betreft maar ik vind het moeilijk te voorspellen wanneer ik moet wegduiken
quote:Op maandag 16 oktober 2023 18:28 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Aangezien hier de liefhebbers van het soulslike genre zitten, wie spelen er hier Lords of the Fallen?
@:2dope
Heb er even moeten komen, maar toen de game mij eenmaal greep ben ik er verzot op.
Draait overigens prima op de PS5, de problemen schijnen vooral op de Xbox te zijn.
Net aangekomen bij Forsaken Fen, ziet er prachtig uit
Crosspostquote:Op maandag 16 oktober 2023 09:49 schreef 2dope het volgende:
Niemand hier bezig met Lords of the Fallen? Beste Souls-like sinds Elden Ring
Ben idd LotF aan het afwisselende met BG3quote:Op maandag 16 oktober 2023 18:54 schreef 2dope het volgende:
[..]
[..]
Crosspost
Maar, eens. Ik hoorde veel negatieve geluiden van mensen waarvan veel overduidelijk gewoon napraterij is. Deels is de kritiek wel terecht vanwege shitty performance her en der, en pc-versie moet je schijnbaar een NASA-pc hebben, gelukkig heb ik dieHad vorige week al een uurtje ofzo stream gekeken en toen vond ik het er al veelbelovend uitzien, maar nu ik eenmaal zelf bezig ben, fucking epic.
De bosses zijn misschien niet helemaal van het niveau Elden Ring maar nog steeds dikke prima. Combat staat als een huis, heerlijke combo's/movesets en de impact/feedback als je op lui inhakt is subliem. Was begonnen als Hallowed Knight (die er fucking baas uitziet en uitstekende starting gear heeft) maar later ff opnieuw begonnen als Orian Preacher omdat ik wat spells wilde proberen. Daarmee nu al level 60 ofzo, ben drie vestiges verder dan dat jij bent. Inderdaad grafisch is het bij vlagen magnifiek gewoon door die Unreal Engine 5.
Maarre, dan ben je nog niet heel hard opgeschoten. Zit Baldur's Gate 3 in de weg, toevallig
Umbral Realm was ik eerst skeptisch over, was bang dat je voortdurend daarin moest en ik haat constant respawnende enemies, normaliter. Maar niets is minder waar, het is vaak wel 'even' noodzakelijk en voor geheimen enzo is het een must, maar juist omdat je zelf in de hand hebt wanneer je er in gaat en (meestal) wanneer je er weer uit kunt maakt het een perfecte toevoeging, ook voor het souls vigor grinden echt ideaal.quote:Op maandag 16 oktober 2023 19:06 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Ben idd LotF aan het afwisselende met BG3
Vond dat met die verschillende realms echt tof bedacht en gedaan.
Ben met de Dark Crusade gestart, uit de Deluxe Edition.
Was 65 euro.
Coop/multiplayer doet het nu goed, was de eerste paar dagen niet mogelijk.
Wat mij betreft de tofste non-From Software Souls game, qua combat, sfeer en wereld.
Die heb ik gevonden ja, dat geluid was onmiskenbaarquote:Op maandag 16 oktober 2023 19:26 schreef 2dope het volgende:
[..]
Umbral Realm was ik eerst skeptisch over, was bang dat je voortdurend daarin moest en ik haat constant respawnende enemies, normaliter. Maar niets is minder waar, het is vaak wel 'even' noodzakelijk en voor geheimen enzo is het een must, maar juist omdat je zelf in de hand hebt wanneer je er in gaat en (meestal) wanneer je er weer uit kunt maakt het een perfecte toevoeging, ook voor het souls vigor grinden echt ideaal.
Co-op/multiplayer nog niet geprobeerd, staat wel 'aan' maar ben nog niet invaded geweest. Hopelijk wordt de Series X-versie ook nog een beetje gefatsoeneerd, ga 'm daar ook nog wel voor halen waarschijnlijk. Heb je de blacksmith al wel gevonden? Die kun je zo mislopen
Is het de beste non-FROM souls game omdat het het meest van alles op een soulsborne lijkt, of is het wel iets unieks?quote:Op maandag 16 oktober 2023 19:06 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Ben idd LotF aan het afwisselende met BG3
Vond dat met die verschillende realms echt tof bedacht en gedaan.
Ben met de Dark Crusade gestart, uit de Deluxe Edition.
Was 65 euro.
Coop/multiplayer doet het nu goed, was de eerste paar dagen niet mogelijk.
Wat mij betreft de tofste non-From Software Souls game, qua combat, sfeer en wereld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |