Gewoon lekker hier laten totdat de dlc van ER uit isquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 18:17 schreef 2dope het volgende:
We lopen nu wel een beetje het Elden Ring topic te kapen... Hadden we niet ook ooit een algemene 'Souls' topicreeks? Een nieuw topic is denk ik weer onnodige versplintering, hier zitten de veteranen![]()
Ideeën? Algemeen SoulsBorne-topic is wellicht ook weer verwarrend
Ik moet het nog proberen maar dikke kans dat iedereen die er op fok wat over wilt lezen al in dit topic is geweest en dat zodra de Elden Ring DLC uit is niemand het meer speelt.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 18:17 schreef 2dope het volgende:
We lopen nu wel een beetje het Elden Ring topic te kapen... Hadden we niet ook ooit een algemene 'Souls' topicreeks? Een nieuw topic is denk ik weer onnodige versplintering, hier zitten de veteranen![]()
Ideeën? Algemeen SoulsBorne-topic is wellicht ook weer verwarrend
Die heb ik ook net omgelegdquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 16:08 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Hushed Saint dood, 4e poging.
Dan ben je vlakbij die Hamlet Vestige denk ik nu?quote:
Ik denk het jaquote:Op woensdag 18 oktober 2023 22:24 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Dan ben je vlakbij die Hamlet Vestige denk ik nu?
In Forsaken Fen, dat moeras?
Morgenochtend 2 weken op vakantie maar dan kan ik mooi die mentale rust vinden voor mijn terugkomstquote:Bereid je voor op een héél stuk, met diverse (mini)bosses voor de voldoende officiële Vestige 😱
Vooralsnog heb ik alleen die allereerste seedling die je krijgt gebruikt. Voor de rest gewoon de standaard vestiges.quote:Gelukkig wel onderweg de mogelijkheid om Seedlings te plaatsen, maar Vestige Seeds zijn schaars en duur.
Ik sowieso met npc. Ik heb geen geduld voor soloquote:Heb je hem solo gedaan of met een npc summon?
Ik met npc
Kijk in Skyrest Bridge (quote:Op donderdag 19 oktober 2023 11:08 schreef 2dope het volgende:
Heb gisteravond ff een guide van Fextralife erbij gepakt omdat ik geen idee meer had waar ik heen moest. De interconnectiviteit van het leveldesign zit wel weer goed in elkaar, Skyrest Bridge met z'n verschillende deurtjes en uitgangen doet wel denken aan Nexus/Firelink Shrine, maar het maakt ook dat ik op den duur gewoon niet meer weet waar de fuck ik naartoe moet. Net aangekomen in Revelation Depths, dankzij een guide die me naar een verstopt deurtje wees die ik waarschijnlijk zelf nooit zou hebben gevonden
Fief of the Chill Curse was een toffe area, maar ontzettend matige, ongeïnspireerde, veel te makkelijke, ganky bosses helaas.
Gebruik jij die auto-combo veel? RT+LB (of in jouw geval R2+L1, I guess). Die is echt heerlijkquote:Op donderdag 19 oktober 2023 12:45 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Kijk in Skyrest Bridge () vooral ook rond in Umbral bij die Tortured Prisoner, dat gebied.
Ligt eraan welk wapen.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 14:16 schreef 2dope het volgende:
[..]
Gebruik jij die auto-combo veel? RT+LB (of in jouw geval R2+L1, I guess). Die is echt heerlijk![]()
Ik main nog steeds m'n starter wapen (Orian Preacher Hammer), inmiddels ook op +9, maar die auto-combo is echt perfect op dat ding. Triple combo van snelle, moeilijk te interrumperen aanvallen, meer schade dan 2 charged RT's zelfs volgens mij. Ideaal bij de wat dikkere vijanden zoals die kneuzen met two-handed fire swords of die mace-zwaaiers, want een charged RT bij mij zorgt voor een stagger, tijdens de stagger activeer ik de auto-combo waarvan ook de derde weer staggered. Orgasmisch.
Geluidseffecten en gewoon überhaupt de impact van wapens is fenomenaal in deze game. Hilarisch als je met zo'n greathammer om je heen aan het maaien bent en die kleine Umbral-ettertjes vliegen alle kanten op.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 14:52 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Ligt eraan welk wapen.
De Faithfull Bludgeon (+5 nou) is een Great Hammer, dus loeitraag.
Maar dikke damage
En dat geluid ook al je een enemy tot moes slaat: kloenk
Ben er ff naartoe gegaan en bij mij ligt 'ie er ook nog, ik zie dat er een ladder-shortcut vlakbij zit die ik ook nog niet heb unlocked. Ff zoekenquote:Op donderdag 19 oktober 2023 20:48 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Ben net voor het eerst geïnvade
Hij had geen schijn van kans![]()
@:2dope Bij de vestige in Lower Calrath, in het Alehouse, daar ligt op een balk linksboven de vestige wat loot.
Hoe kom ik in hemelsnaam daar?
Alles al 3 keer doorzocht maar zie geen enkele manier om daar te komen![]()
Sowieso pittig gebied daar.
Ik denk dat je er later nog terug komt.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 21:13 schreef 2dope het volgende:
Veertien rondjes eromheen gelopen maar niets gevonden. Laat maar ff weten of het de moeite waard was, mocht je nog wat kunnen vinden
Ja vooral hels is nieuw gebied exploren zonder vestige seeds op zak omdat je liever ging levelen en te beroerd was nieuwe seeds te kopenquote:Op donderdag 19 oktober 2023 21:24 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Ik denk dat je er later nog terug komt.
Ook omdat je idd ook die ladder nog niet kunt pakken.
Ff stressen daar in dat gebied
En het ouderwetse Dark Souls gevoel van elk moment je laatste streepje health kwijt te raken en net op tijd een Vestige Seed kunnen planten.
Echte Vestiges zijn er maar heel weinig.
Denk je niet te moeilijk? Uitgeschakeld op poging 2 hier in m'n eentje, volgens mij heb ik alleen nooit uitgevogeld hoe je die "alles-naar-de-klote"-aanval van hem kunt ontwijken, maar die deed hij in mijn tweede poging maar 1x en die kon ik gewoon facetanken. Zodra hij de boel laat onderlopen met lava zijn zijn aanvallen als je op een platformpje staat supersimpel te ontwijken en af te straffen. Als hij een platformpje in de fik zet sjauw je gewoon naar de volgende.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 11:17 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Verschrikkelijke kut boss, die Spurned Progeny![]()
![]()
Gisteren uuuuuren op vastgelopen, zelfs met een random player summon.
Vanmiddag nog maar proberen![]()
Grappig hoe dat verschilt... Welk gedeelte/aanval vind je in het bijzonder lastig dan? Op de grond vechten is misschien nog wel het meest irritant omdat hij vrij snel omdraait en vaak om zich heen slaat. Zodra je eenmaal op die platforms staat doet 'ie extreem langzame, makkelijk te anticiperen aanvallen. Die aanval waarin 'ie 3 keer met z'n tong schiet (ofzoquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 12:53 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Zover kom ik niet eens, dat de lava weer weg is
Dan ben ik, met 5 'Estus flusks' én de herkansing in Umbral al lang dood![]()
![]()
Ik las dat deze boss door de meesten als lastig wordt ervaren.
Ga denk ik straks een zooi ammo pouches kopen en hem cheesen met holy damage arrows.
Ik had geen idee dus heb ff gezocht, maar moet wel mogelijk zijn:quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 13:14 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Mijn timing sucks.
Nu speelde ik deze baas gisteravond laat, dus ik was ook moe.
Straks met frisse moed weer proberen, en anders kan ik je vanavond of zo wel even summonen.
Werkt dat eigenlijk wel tussen pc en PS5?
Alleen ik lees ergens anders weer dat het "temporary disabled" is vanwege multiplayer issues, maar die issues zijn volgens mij voorbij dus wellicht is dat oud nieuws. Kunnen altijd ff een poging wagen om te kijken of het lukt, gewoon met password.quote:Is cross-play available?
Yes, cross-play is supported for players on PC who wish to connect with those on PlayStation 5 and Xbox Series XS. Utilising a session password ensures that you can join the same game with each other. Cross-play between the two console platforms is not available.
https://lordsofthefallen.(...)ev-journals/?axiom=1
Ik kon gisteren iig wel een random player summonen, dus multiplayer an sich werkt wel, maar deze had een PlayStation logo voor zijn naam staan, dus of cross platform werkt weet ik niet.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 13:26 schreef 2dope het volgende:
[..]
Ik had geen idee dus heb ff gezocht, maar moet wel mogelijk zijn:
[..]
Alleen ik lees ergens anders weer dat het "temporary disabled" is vanwege multiplayer issues, maar die issues zijn volgens mij voorbij dus wellicht is dat oud nieuws. Kunnen altijd ff een poging wagen om te kijken of het lukt, gewoon met password.
Err whut? Wat is dat voor cheat/bug danquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 13:52 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Gelukt met een random summon
En deze dropte voor mij een shitload aan upgrade materials en vigors
-34.584 stuks Seething Vigor Skills, elk goed voor 1600 Vigor 😱
-18 Chisals voor Lamp upgrades 😱
-1500 kleine, regular en large Deralium shard voor wapen upgrades 😱
-40 Saintly Quintesses 😱
-4000 Umbral Scourings 😱
Sodeknetters![]()
Genoeg om de game met 2 vingers in de neus uit te spelen.
quote:SPURNED PROGENY BOSS REWARDS IN LORDS OF THE FALLEN
x1 Vestige Seed
x8 Umbral Scouring
x1 Spurned Progeny Flesh
x1 Giant Eyeball
Geen bug, maar die gesummonde speler dropte dat na afloopquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 14:20 schreef 2dope het volgende:
[..]
Err whut? Wat is dat voor cheat/bug dan
[..]
Lol, had geen idee dat dat kon. Maar kon volgens mij ook in Souls-games idd, dat je gewoon shit dropte wat een ander (co-op of invader) dan kon oppikken.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 14:23 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Geen bug, maar die gesummonde speler dropte dat na afloop![]()
Maar ik ga dat allemaal niet gebruiken, dat verpest de game.
Hooguit wat vigor als ik net wat tekort kom voor een level upgrade of wapen upgrade.
quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 14:28 schreef 2dope het volgende:
[..]
Lol, had geen idee dat dat kon. Maar kon volgens mij ook in Souls-games idd, dat je gewoon shit dropte wat een ander (co-op of invader) dan kon oppikken.
Iets zegt me dat deze dude niet helemaal volgens de regeltjes speelde. 40 Saintly QuintessencesEr zitten er 20 in één playthrough. Misschien zit hij al op NG+180, dat kan natuurlijk
Rond de 50 uur zit ik, waarvan een aantal uur ook in m'n eerste character zit waarna ik opnieuw ben begonnen. Dus ik denk iets meer dan 40 voor m'n huidige playthrough maar ben wel bij het einde nu (Brami's Castle). 4/5 beacons cleansed. Ik denk echt max nog een uurtje of 2, afhankelijk van hoe lastig de laatste boss gaat worden. Maar als ik afga op de algemene tendens qua bosses gaat dat niet lang duren. 30 uur voor de main quest vind ik wel erg snel, maar waarschijnlijk ben ik geen goed voorbeeld aangezien ik de helft van de tijd niet weet wat ik moet doen dus ben veel aan het rondlopen/zoeken in gebieden waar ik al geweest ben.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:58 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Als ik op Howlongtobeat kijk zou Lords of the Fallen 2023 30 uur zijn voor de main quest en 50 uur voor de Completionist.
Volgens mijn savefile zit ik nu op 42 uur en ik heb pas 1 van de 5 Beacons uitgeschakeld
Zat wel dicht bij nummer 2, want na de Skineater oid kon ik een lift naar een gebied naar boven pakken (Upper Calrath) waar de volgende beacon denk ik is.
En een gebied beneden (Revelation Depths).
Daar ben ik nu mee bezig.
Hoeveel uur heb jij erin zitten @:2dope?
Dat was me nog niet eens opgevallen van die movesets, maar ik gebruik eigenlijk alleen maar mijn +10 Faithfull 'KLOENK' Bludgeon.quote:Op maandag 23 oktober 2023 13:05 schreef 2dope het volgende:
Wat ik nog wel een nadeeltje vind aan Lords of the Fallen is dat alle wapens binnen een categorie dezelfde moveset hebben. Dus als je één "Grand Hammer" hebt gezien, heb je ze allemaal gezien. Dat deed zelfs Dark Souls 1 beter, daar had je nog variatie in aanvallen binnen wapencategorieën.
Ik heb 90% van de game m'n starter wapen gehouden (Orian Preacher Hammer), want die speelt gewoon extreem lekker. Sinds ik m'n tweede Delarium Chunk heb gevonden (voor +10) heb ik ook de Bloody Glory (grand sword) naar +10 gebracht, die heeft nu A-scaling op Radiance en ik heb iets van 45 radiance dus die doet belachelijke damage. Daarbij zorgt de charged RT voor een knockdown op kleine en middel-grote vijandenIk denk dat ik nog wel ff een NG+ run ga doen, de uitdaging is er wel een beetje uit (ik ga bijna alleen maar dood aan óf de afgrond in tyfen, óf in een hoekje gebody-blocked worden door enemies waardoor de camera in de muur zit en je dus én niks kunt zien én niet kunt bewegen)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
quote:Op maandag 23 oktober 2023 21:58 schreef 2dope het volgende:
Ik ben klaar, uurtje geleden uitgespeeld, was level 108Nog ff in NG+ gespendeerd, lachen wel. Ben voor de gate van Pieta ff staan wachten tot ik 'rood oog' umbral had, dus multiplier x3, en daarna naar Pieta gelopen. Die stelde natuurlijk helemaal niks meer voor, dus met NG+ én driedubbele vigor opbrengst harkte ik 72.000 vigor binnen met de overwinning
![]()
kon meteen 6 keer levelen, op level 109.
Nog wat stats en pics van mijn krijger (prachtige photo mode-creatie met de UI nog in beeld want die moet je handmatig uitschakelen) RIP modem users want 5K screenshots:
NiceSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoeveel uur?
Zit nou op 55 uur, level 110 oid.
Pure STR build, VIT op 40, END 25 en STR op 72.
Absoluut mijn GotY 2023.
Het is niet zo gepolijst als Lies of P (die onverwacht zéér goed is op technisch vlak), redelijk wat merkbare (maar niet gamebreaking) framedrops in de latere gebieden (performance mode PS5), en onnodig vaak teveel vijanden op een kluitje.
Maar qua combat, sfeer, wereld-/level design absoluut top notch.
9- is mijn cijfer.
Ik vind hem toffer zelfs dan Elden Ring![]()
Netto met deze character zit ik denk ik tegen de 50 (game geeft 55 aan maar had dus eerst een tijdje een andere build geprobeerd).quote:Op maandag 23 oktober 2023 22:14 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Nice
Hoeveel uur?
Zit nou op 55 uur, level 110 oid.
Pure STR build, VIT op 40, END 25 en STR op 72.
Absoluut mijn GotY 2023.
Het is niet zo gepolijst als Lies of P (die onverwacht zéér goed is op technisch vlak), redelijk wat merkbare (maar niet gamebreaking) framedrops in de latere gebieden (performance mode PS5), en onnodig vaak teveel vijanden op een kluitje.
Maar qua combat, sfeer, wereld-/level design absoluut top notch.
9- is mijn cijfer.
Ik vind hem toffer zelfs dan Elden Ring
A of A+ scaling met STR op een gegeven moment.quote:Op maandag 23 oktober 2023 22:33 schreef 2dope het volgende:
[..]
Netto met deze character zit ik denk ik tegen de 50 (game geeft 55 aan maar had dus eerst een tijdje een andere build geprobeerd).
Heb me zeer goed vermaakt al zakte de interesse later in de game wat in. Minder geneigd om gebieden echt uit te pluizen en meer rushen naar de volgende Vestige of shortcut. Ook was ik in beginne redelijk 'invested' in het verhaal maar op den duur volgde ik het totaal niet meer van en heb me ook niet bewust beziggehouden met de typische obscure NPC-quests. Combat mechanics van zeer hoog niveau, levedesign ook erg goed, bossfights leuk maar vaak ook cheap, saai, makkelijk. Veel zijn wel tof ontworpen maar het is geen Dark Souls of Elden Ring-niveau. Ik heb echt veel bosses, sowieso de helft, op poging 1 gehaald. Dan is de voldoening toch een stuk minder.
Holy shit 72 STRHeb je ook goeie STR-scaling op je faithful bludgeon dan? Want de 'stock'-versie heeft slechts C-rating zie ik (je kunt de scaling ook manipuleren met sockets geloof ik).
Ik had met die Bloody Glory dus A+ rating op RAD, met 55 punten in RAD. Dat was eigenlijk al wel ruimschoots genoeg. Daarbij ook belachelijk sterke sockets, zoals één waarbij damage ontvangen terwijl je R2 charged alleen wither damage geeft (dus als je charged RT raakt krijg je alle schade meteen weer terug). En bij vrijwel alle bosses heb je ruimschoots de tijd voor één, vaak zelfs twee charged R2's achter elkaar.... Naja, nog steeds tof
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |