abonnement Unibet Coolblue
  zondag 26 maart 2023 @ 15:54:51 #1
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_208544607
Topvrouw Shell Nederland: gasveld Groningen kan dit jaar dicht

quote:
Door ANP
Updated 2 uur geleden 3 uur geleden in FINANCIEEL


AMSTERDAM - Het gasveld in Groningen moet al dit jaar volledig dicht, vindt president-directeur Marjan van Loon van Shell Nederland. Op dit moment levert het gasveld nog minimale hoeveelheden gas om de boorputten bruikbaar te houden, maar dat is volgens haar niet nodig. „Het kan en het moet, dus het veld moet dicht”, zei Van Loon in het programma WNL Op Zondag.

De locatie van de NAM in het Groningse Grijpskerk.
Ⓒ ANP/HH


Eind januari adviseerde de Gasunie, die gasleidingen en -opslagen beheert, het kabinet nog om het Groningenveld dit jaar op de waakvlam te houden en niet definitief te sluiten. Door de oorlog tussen Oekraïne en Rusland blijft het namelijk onzeker of Nederland de komende winter aan voldoende gas kan komen, dus kun je beter nog de optie van Gronings gas achter de hand houden, redeneerde Gasunie.

„Het is misschien oncomfortabel in een energiecrisis dat je iets echt uit gaat zetten, maar de waakvlam is nog best substantieel en dan hou je aardbevingen”, zei Van Loon. Volgens haar vinden ook veel andere betrokkenen bij het Groningse gasveld dat het verantwoord is om de gaskraan definitief dicht te draaien.

De Tweede Kamer riep staatssecretaris Hans Vijlbrief (Mijnbouw) ook al op het advies van Gasunie naast zich neer te leggen. Hij neemt naar verwachting tot juni de tijd om daar een besluit over te nemen.

'Versnellen’

Shell was als een van de aandeelhouders van de NAM jarenlang verantwoordelijk voor de gaswinning in Groningen, die naar later bleek aardbevingen veroorzaakte. Het bedrijf draait nu ook financieel op voor schadeherstel en de versterking van huizen in het bevingsgebied.

„De schade- en versterkingsopgave moet versnellen en daar komt meer bij kijken, weten we nu. Het is complex”, zei de Shell-topvrouw daarover. „Het kabinet moet kijken hoe dat anders kan en wij hebben gezegd: we zijn bereid om te kijken we dat mogelijk kunnen maken.”

© https://www.telegraaf.nl/(...)n-kan-dit-jaar-dicht
Beste lezers,

Vorige week op locatie Amsterdam was de stand van zaken in het gaswinningsgebied, intussen ook reeds geruime tijd bekend als notoir bevingsgebied :X, wederom het onderwerp van gesprek. c_/
Later in het Haerlemsche, in gezelschap van vooraanstaande Randstedelijke personages waaronder ikzelf uiteraard *), genietend van een wijntje en 'n heerlijk Haerlemsch hapje :Y) :9, kwam ook mevrouw Marjan van Loon al snel ter sprake. :7~



Enfin, het moge duidelijk zijn dat men in de hogere kringen op diverse locaties als Amsterdam *), waaronder politiek Den Haag uiteraard, zo z'n twijfels heeft en zich over bepaalde punten soms nog stevig achter de oren krabt. :%

Laat ik het zo zeggen: men is er dus niet geheel van overtuigd dat de veelbesproken waakvlak nu al definitief kan worden beëindigd, waardoor heropening van de gaskraan serieus tot het verleden behoort. :o
De schade die door bevingen is veroorzaakt valt echter niet terug te draaien nu het onheil reeds is geschied.
Tevens kan iedereen die duidelijk kan aantonen daadwerkelijke schade geleden te hebben al 'n tijdje een beroep doen op schadevergoedingen *) evenals hulp bij het verstevigen van panden. :X

Mensen moeten zich dan ook wel melden en zoals gezegd kunnen aantonen dat de geleden schade ook daadwerkelijk het gevolg is van bevingen, i.p.v. bouwvallen :X waarbij menig bewoner dan denkt een financieel slaatje te kunnen slaan bij de overheid. :% :{w :G
Het een en ander wordt derhalve erg zorgvuldig bestudeerd en uitgezocht :lijstje:, hetgeen helaas voor velen ook de nodige tijd vergt. Psychische gevolgen bij getroffenen door aanhoudend leed in het bevingsgebied 8)7 :X worden uiterst serieus genomen en behandeld :o, en voor de meesten staan er nu ook al forse schadevergoedingen op til. :7~

En uiteraard is men hard bezig met compensaties voor het reeds geleden leed aldaar :s) :s) :s), men wil van hogerhand natuurlijk altijd proberen te voorkomen dat wanhoop de boventoon gaat voeren waardoor onomkeerbare gevolgen zich aandienen. :'( + ;( Ondanks alles moet Den Haag, onder auspiciën van het huidige kabinet Rutte IV :Y) :9, evenals functionarissen van betrokken/gelieerde professionals *), van het hart dat dit tijd vergt en niet van een leien dakje gaat. Niet voor niets werd daar al diverse malen begrip voor gevraagd aan alle getroffenen en hun dierbaren. :o

Ook de behandeling van bezwaren en alle verwachte reacties daarop zijn door bepaalde overwegingen tot nader inzien vertraagd, maar het streven is dat dit in de loop van het jaar op een hoge uitzondering na goed en wel is afgehandeld. Het in kennis stellen van positieve resultaten zal straks verreweg de meesten als muziek in de oren klinken. :muziek:
We gaan het zien, beste mensen, want ook wij *) hebben hooggespannen verwachtingen over een positievere ontwikkeling in deze kwestie. :7~

Scjvb
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_208544629
Niet te lezen dit
Sicker than your average.
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 26 maart 2023 @ 15:58:14 #3
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208544675
Het moet dicht omdat de gasprijzen laag zijn en ze er niet meer aan kunnen verdienen :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Moderator / Redactie Sport zondag 26 maart 2023 @ 15:59:24 #4
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208544692
Alles wat Shell zegt is uit financieel eigenbelang.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 26 maart 2023 @ 16:02:02 #5
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_208544747
En wat dacht men van het eventueel uitbreken van een 'winter des doods' begin volgend jaar? Meerdere onzekerheden spelen ook nog een rol. Groningen kan dus maar beter op de waakvlam blijven. ^O^

We moeten allemaal realistisch blijven!
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_208544898
Wat is nou een typisch "Haerlemsch hapje"?
pi_208544962
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 16:02 schreef Scjvb het volgende:
En wat dacht men van het eventueel uitbreken van een 'winter des doods' begin volgend jaar? Meerdere onzekerheden spelen ook nog een rol. Groningen kan dus maar beter op de waakvlam blijven. ^O^

We moeten allemaal realistisch blijven!
Thanks, Jort.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zondag 26 maart 2023 @ 16:18:30 #8
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_208544988
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 16:12 schreef tjoptjop het volgende:
Wat is nou een typisch "Haerlemsch hapje"?
Denk bv hieraan:


:9
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
  zondag 26 maart 2023 @ 16:25:17 #9
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208545079
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 16:12 schreef tjoptjop het volgende:
Wat is nou een typisch "Haerlemsch hapje"?
We have always been at war with Eastasia.
pi_208545361
Shell moet zijn bedrieglijke bek houden. Die aardbevingen stoppen echt niet als de kraan helemaal dicht gaat, maar Shell wil er tussenuit knijpen en niet voor een grote verstevigingsoperatie betalen.

quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 16:12 schreef tjoptjop het volgende:
Wat is nou een typisch "Haerlemsch hapje"?
Voor TS een hete aardappel denk ik.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_208545390
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 16:46 schreef Weltschmerz het volgende:
Shell moet zijn bedrieglijke bek houden. Die aardbevingen stoppen echt niet als de kraan helemaal dicht gaat, maar Shell wil er tussenuit knijpen en niet voor een grote verstevigingsoperatie betalen.
Dit dus ja.
"Pools are perfect for holding water"
  zondag 26 maart 2023 @ 16:56:02 #12
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_208545511
Het is al vaker gezegd dat de bevingen absoluut niet zullen ophouden wanneer de gaskraan definitief dicht zal zijn. Dus openhouden die hap, mevrouw van Loon :*, en in goede samenwerking die verstevigingen regelen zoals ook wij het met groot hart ambiëren. Waarvoor dank.
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_208546163
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 16:46 schreef Weltschmerz het volgende:
Shell moet zijn bedrieglijke bek houden. Die aardbevingen stoppen echt niet als de kraan helemaal dicht gaat, maar Shell wil er tussenuit knijpen en niet voor een grote verstevigingsoperatie betalen.
[..]
Voor TS een hete aardappel denk ik.
NAM staat inderdaad al een tijdje in de verkoop.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_208546302
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 15:56 schreef Aberkullie het volgende:
Niet te lezen dit
Nooit met deze klapmongool van een TS.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_208546331
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 16:02 schreef Scjvb het volgende:
En wat dacht men van het eventueel uitbreken van een 'winter des doods' begin volgend jaar? Meerdere onzekerheden spelen ook nog een rol. Groningen kan dus maar beter op de waakvlam blijven. ^O^

We moeten allemaal realistisch blijven!
Typische VVD'er, fok die boertjes. :')
Het is koud, het is guur....
  zondag 26 maart 2023 @ 17:55:56 #16
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_208546340
Shell heeft hier een dubbel financieel belang, lijkt me dus goed om vooral niet naar ze te luisteren.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  zondag 26 maart 2023 @ 18:52:40 #17
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_208547067
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 15:56 schreef Aberkullie het volgende:
Niet te lezen dit
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 17:52 schreef Chinless het volgende:

[..]
Nooit met deze klapmongool van een TS.
Beter jullie best doen, Troela's! ^O^
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_208547081
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 16:46 schreef Weltschmerz het volgende:
Shell moet zijn bedrieglijke bek houden
_O_
nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
pi_208547129
quote:
14s.gif Op zondag 26 maart 2023 16:18 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Denk bv hieraan:

[ afbeelding ]
:9
En daarna honger hebben. Waar zijn de lappen vlees?
pi_208549156
Als het veld bijna leeg is, valt er toch niets meer te halen. Kun je het net zo goed sluiten.
pi_208549667
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 16:46 schreef Weltschmerz het volgende:
Shell moet zijn bedrieglijke bek houden. Die aardbevingen stoppen echt niet als de kraan helemaal dicht gaat, maar Shell wil er tussenuit knijpen en niet voor een grote verstevigingsoperatie betalen.
[..]
Voor TS een hete aardappel denk ik.
Dat is mijn idee. De winst is weg en nu ze voor de gevolgen moeten opdraaien zijn ze weg.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zondag 26 maart 2023 @ 23:13:48 #22
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_208550063
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 22:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Dat is mijn idee. De winst is weg en nu ze voor de gevolgen moeten opdraaien zijn ze weg.
Net als anderen doet ook Shell uiteindelijk wat haar het beste uitkomt, dus wacht men het af.
Uiteraard gaan de bevingen dan ook gewoon door, maar het blijft in deze tijden raadzaam om de zogenoemde waakvlam nog eventjes in ere te houden en indien nodig het nog resterende gas alsnog uit de bodem te trekken.

En business is business, mensen, geen liefdadigheid, al zet dat misschien kwaad bloed bij hen in wiens ogen het een en ander onrecht betekent.

quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2023 18:57 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]
En daarna honger hebben. Waar zijn de lappen vlees?
Dat was meer een luxe snack, het echte werk komt dan later op de dag als avondeten :9
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
  zondag 26 maart 2023 @ 23:16:29 #23
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_208550083
Gezien de onzekerheden op korte termijn zou ik hem zeker nog wel even op de waakvlam houden. Maar dus enkel gebruiken in gevallen van echte nood.
  zondag 26 maart 2023 @ 23:18:43 #24
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_208550102
Exact.
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
  zondag 26 maart 2023 @ 23:48:01 #25
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_208550299
Met Putin als buurman zou ik het groningenveld maar even open houden. Tenzij we volgende winter wèèr 3 Euro per kuub willen betalen.

En o ja, lng heeft een veel grotere carbon footprint. Omdat het vloeibaar gemaakt moet worden en duizenden kms getransporteerd per schip.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')