Ze wil beslist gaan. Salaris is niet het belangrijkst. Het gaat haar om ervaring op te doen. En dan in Nederland in het hotelwezen (weer) een baan te zoeken.quote:Op zondag 26 maart 2023 13:01 schreef borbit het volgende:
Wat is je vraag. Meestal is zoiets wel met kost en inwoning. Dus met 2500 kun je nog best sparen om erna wat te back packen ofzo?
T is excl fooi he en die fooien zijn vaak best primaquote:Op zondag 26 maart 2023 13:02 schreef Centenbak het volgende:
Hoezo vraagt ze jou financieel advies? Dan zou ik zeggen doe het absoluut niet, 2500 bruto per maand is voor een normale 40u baan al bijzonder laag (beneden modaal) en dit is een baan waarbij je 24/7 aan het werk verbonden zit? Want je kunt niet zomaar van de boot af. Het klinkt meer als slavernij voor dit salaris.
Nou, bijzonder laag? Voor de gemiddelde grootverdiener hier op Fok! misschien wel maar voor schoonmaakwerk is het best goed als je het vergelijkt met een standaard schoonmaakbaan a 40 uur per week. Het is nogal afhankelijk van totaal aantal werkuren per maand en of kost en inwoning inbegrepen is. Ik neem aan dat je onderweg min of meer de hele dag voor de gasten klaar moet staan maar dat het niet de hele dag hard werken is. Rijk wordt je er niet van maar als je het ziet als een avontuurlijk half jaar betaald rondreizen dan kan het voor sommige mensen best aantrekkelijk zijn. Ik zou wel een opzegclausule in het contract willen. Mocht het werk zwaar tegenvallen dan wil je er niet een half jaar mee opgescheeptquote:Op zondag 26 maart 2023 13:02 schreef Centenbak het volgende:
Hoezo vraagt ze jou financieel advies? Dan zou ik zeggen doe het absoluut niet, 2500 bruto per maand is voor een normale 40u baan al bijzonder laag (beneden modaal) en dit is een baan waarbij je 24/7 aan het werk verbonden zit? Want je kunt niet zomaar van de boot af. Het klinkt meer als slavernij voor dit salaris.
Het blijft lachen hier op fok. Het zit toch in de definitie van het modale inkomen dat een ongeschoolde 22er bij 40 uur onder modaal verdient... We kunnen natuurlijk niet allemaal beginnen met een ton...quote:Op zondag 26 maart 2023 13:02 schreef Centenbak het volgende:
2500 bruto per maand is voor een normale 40u baan al bijzonder laag (beneden modaal)
Er zitten hier veel IT'ers die denken dat iedereen meteen een godsvermogen verdient ongeacht de leeftijd en ervaring.quote:Op zondag 26 maart 2023 14:16 schreef Wiedanwel het volgende:
[..]
Het blijft lachen hier op fok. Het zit toch in de definitie van het modale inkomen dat een ongeschoolde 22er bij 40 uur onder modaal verdient... We kunnen natuurlijk niet allemaal beginnen met een ton...
Zeker, maar hij valt qua algemene kennis natuurlijk wel door de mand als ie niet begrijpt dat een baan voor een ongeschoolde adolescent per definitie onder het modaal inkomen moet liggenquote:Op zondag 26 maart 2023 18:36 schreef Kiid het volgende:
[..]
Er zitten hier veel IT'ers die denken dat iedereen meteen een godsvermogen verdient ongeacht de leeftijd en ervaring.
Ik heb zelf bijna 10 jaar op een cruiseschip gewerkt en dit hoeft echt niet het geval te zijn. Voor mij was het gewoon wat betreft belastingen e.d. als een gewone baan.quote:Op zondag 26 maart 2023 14:03 schreef opgebaarde het volgende:
Omdat ik iemand 'ken' die jaren op een gigantische cruiseboot heeft gewerkt. Zeer waarschijnlijk betaalt ze geen belasting. Ziek thuis komen te zitten of geen baan vinden als ze terug in Nederland is kan een probleem worden aangezien ze ook niks betaald heeft en dus nergens recht op heeft. Alle risico's liggen bij haar en niks bij haar werkgever.
Wat een prestatie om zoveel onzin in 4 zinnen te proppenquote:Op zondag 26 maart 2023 13:02 schreef Centenbak het volgende:
Heb je ook je pensioen kunnen regelen die 10 jaar via de werkgever? Of heb je zelf geld apart gezet ?quote:Op zondag 26 maart 2023 19:38 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik heb zelf bijna 10 jaar op een cruiseschip gewerkt en dit hoeft echt niet het geval te zijn. Voor mij was het gewoon wat betreft belastingen e.d. als een gewone baan.
Heb in die tijd ook gewoon pensioen opgebouwd.quote:Op dinsdag 28 maart 2023 11:58 schreef janzjanz het volgende:
[..]
Heb je ook je pensioen kunnen regelen die 10 jaar via de werkgever? Of heb je zelf geld apart gezet ?
Zeker als je wel eens Below Deck kijktquote:Op zondag 26 maart 2023 13:34 schreef Puala het volgende:
[..]
T is excl fooi he en die fooien zijn vaak best prima
Cruiseschepen zijn totaal anders dan yachting crew jobs. Ik ken een ervaren M&A advocaat die kok werd op jachten omdat het meer opleverde. Bruto = netto, fooien van vijf cijfers, 20 uur werken per dag, zo komt het zo ongeveer op mij over.quote:Op zondag 26 maart 2023 14:03 schreef opgebaarde het volgende:
Omdat ik iemand 'ken' die jaren op een gigantische cruiseboot heeft gewerkt. Zeer waarschijnlijk betaalt ze geen belasting. Ziek thuis komen te zitten of geen baan vinden als ze terug in Nederland is kan een probleem worden aangezien ze ook niks betaald heeft en dus nergens recht op heeft. Alle risico's liggen bij haar en niks bij haar werkgever.
Omdat Nederlanders beter hun talen spreken?quote:Op dinsdag 4 april 2023 12:53 schreef Fer het volgende:
Waarschijnlijk doet iemand uit Algerije or Bulgarije het werk voor de helft. Dus je moet je ook goed afvragen waarom ze perse haar willen hebben.
quote:Op dinsdag 4 april 2023 18:28 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Omdat Nederlanders beter hun talen spreken?
Nergens staat dat men ook persé haar wil hebben en de bemanning kan ook overal vandaan komen. Dikke kans dus dat er een Bulgaarse collega is met min of meer hetzelfde inkomen.quote:Op dinsdag 4 april 2023 12:53 schreef Fer het volgende:
Waarschijnlijk doet iemand uit Algerije or Bulgarije het werk voor de helft. Dus je moet je ook goed afvragen waarom ze perse haar willen hebben.
Je maakt wel een hoop kabaal voor iemand die niet weet wat de modus is. En dan hebben we het nog niet eens over het feit dat modaal en de modus niet hetzelfde zijn.quote:Op zondag 26 maart 2023 18:49 schreef Wiedanwel het volgende:
[..]
Zeker, maar hij valt qua algemene kennis natuurlijk wel door de mand als ie niet begrijpt dat een baan voor een ongeschoolde adolescent per definitie onder het modaal inkomen moet liggen
Leg jij het anders nog even uit. En leg dan meteen uit, want daar ging het om, waarom het logisch is dat een benedenmodaal salaris voor een willekeurige 'normale 40u baan' voor een 22er als 'bijzonder laag' geclassificeerd zou moeten worden.quote:Op woensdag 5 april 2023 14:42 schreef Nobu het volgende:
[..]
Je maakt wel een hoop kabaal voor iemand die niet weet wat de modus is. En dan hebben we het nog niet eens over het feit dat modaal en de modus niet hetzelfde zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |