abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Spellchecker zaterdag 25 maart 2023 @ 22:09:24 #1
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_208537199
Nederlandse spermadonor verwekte wereldwijd honderden kinderen; moeder sleept hem voor de rechter
quote:
Een 41-jarige man uit Den Haag die wereldwijd honderden kinderen verwekte, moet binnenkort voor de rechter verschijnen. Een moeder heeft samen met Stichting Donorkind een kort geding tegen de zaaddonor aangespannen. Ze willen dat de rechter hem verbiedt nog langer te doneren en dat het sperma dat nog bij banken ligt, wordt vernietigd.

Dat bevestigt Ties van der Meer van de Stichting Donorkind na berichtgeving van de Volkskrant. Het is voor het eerst in Nederland dat een ‘massadonor’ zich moet verantwoorden voor de rechter. De stichting noemt de aanstaande zaak zelfs ‘een wereldwijd unicum’.

De man biedt zich bij klinieken in binnen- en buitenland en op platforms aan als donor. In 2017 was al bekend dat hij bij Nederlandse klinieken 102 kinderen had verwekt, meldde de beroepsvereniging van gynaecologen NVOG. Maar Stichting Donorkind gaat ervan uit dat hij wereldwijd de verwekker is van ‘meer dan vijfhonderd kinderen’, zegt Van der Meer. Tegen de moeders die hij hielp aan een kind zou hij dat verzwegen hebben.

‘The boy next door’
Een moeder van twee van zijn kinderen vertelde eerder aan The New York Times dat hij zich goed wist te presenteren. ‘Hij leek rustig, aardig en gedroeg zich netjes. Hij hield van muziek en hij sprak over zijn gedachten over het leven. Hij leek the boy next door.’

Volgens de vrouw was het bovendien een knappe man. Ze sprak hem voor het eerst op een website voor wensouders en ontmoette hem in het echt op het station in Den Haag. Daar betaalde ze hem 165 euro voor een potje sperma.

Na de geboorte van haar twee kinderen via de Hagenaar kwam ze in contact met andere moeders die kinderen met de donor hadden gekregen en begon ze argwaan te krijgen. Zo vertelde één van de moeders haar dat de man volgens onderzoek van het ministerie in 2017 al 102 kinderen zou hebben.

Iets wat hij zelf overigens ontkende in The New York Times. Wel erkende de Hagenaar eerder in een interview met de Volkskrant geen limiet of ethische grens te hebben voor het aantal nakomelingen dat hij wilde verwekken. ‘De grens die ik voor mijzelf had, ben ik al voorbij.’

Stichting Donorkind wil dat de Hagenaar allereerst stopt met doneren. Daarnaast verlangen ze een overzicht van alle klinieken waar en aan wie hij heeft gedoneerd. ,,In het verleden hebben verschillende moeders hem al verzocht te stoppen, maar dat heeft hij niet gedaan”, zegt Van der Meer ,,Hij reageert totaal niet op de belangen en verzoeken van de moeders en de rechten van de kinderen. Deze rechtszaak is ook een laatste redmiddel voor hen.”

Richtlijn voor klinieken
Op dit moment is er alleen een richtlijn voor klinieken. Een zaaddonor mag maximaal 25 kinderen hebben. ,,Maar het is maar een richtlijn binnen de Nederlandse grenzen”, zegt Van der Meer. ,,Deze man opereert wereldwijd. Het valt buiten de nationale wetgeving en richtlijnen van de gezondheidsinspectie. De overheid en klinieken kunnen hierin niet zoveel voor ons doen, dus dan is het kijken wat je in het civiele recht kunt doen.”

Voor kinderen van een donor kan het mentaal heel zwaar zijn als hun biologische vader veel kinderen heeft verwekt, zegt Van der Meer. Ook is het biologisch gevaarlijk als mensen met elkaar een relatie krijgen, zonder dat ze weten dat ze aan elkaar verwant zijn.

Niet eerder hoefde een zaaddonor voor de rechter te verschijnen om zijn donaties. ,,Ik denk wel dat we kans maken, dat is ook de inschatting van onze advocaat”, zegt Van der Meer. ,,Als je de belangen van al deze kinderen optelt, kan ik me niet voorstellen dat rechter zegt: ‘We doen maar niks’. We willen dat hij spermabanken wereldwijd aanschrijft met het verzoek dat het sperma wat er nog is - wat niet gereserveerd is - wordt vernietigd.”

De Hagenaar zei in 2021 tegen The New York Times dat hij weet dat mensen hem snel veroordelen, maar dat hij dat vrij nuchter bekijkt. ,,Ik weet dat mensen me snel veroordelen of denken dat ik om narcistische redenen doneer. (...) Maar wat mij als donateur motiveert is gewoon iets heel groots te doen met slechts een klein beetje hulp, de waardering van de ontvangers en de warme gevoelens en herinneringen die ik deel met de kinderen en de ontvangers.”

Het kort geding zou eigenlijk aanstaande maandag plaatsvinden, maar omdat de Hagenaar op vakantie in het buitenland is, wordt deze verplaatst. Stichting Donorkind verwacht dat de zaak 13 april zal plaatsvinden, al horen ze dat maandag pas definitief. De rechter heeft de veertiger opgedragen zelf aanwezig te zijn bij het kort geding.
Wat een zieke vent :r

Maar die ene moeder spoort ook niet, met haar potje sperma op het station 8)7

Hopelijk kunnen ze hem stoppen nog meer kinderen te verwekken en wordt de rest van zijn opgeslagen sperma vernietigd .....

- edit - aanvulling:
twitter


[ Bericht 6% gewijzigd door maily op 26-03-2023 00:30:24 ]
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 25 maart 2023 @ 22:50:39 #2
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_208537765
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 22:09 schreef maily het volgende:
De stichting noemt de aanstaande zaak zelfs ‘een wereldwijd unicum’.
Badum tss.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zaterdag 25 maart 2023 @ 23:04:59 #3
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_208537955
wel bizar dat de gehele wereldbevolking infecteren met jouw genetisch materiaal iets was wat voorheen alleen voorbehouden was voor krijgersheren en mega-dictators die en masse hun concubines buik met benen schopte.

Waardoor bijvoorbeeld nu de meeste mensen op aarde genen hebben van Ghengis Kahn.

Dat die eer nu ook ineens soms in de schoot geworpen wordt door (ik verzin even wat details voor dramatisch effect) eene geile Henk uit de Heesterbuurt die tijdens zijn loopje naar het UWV besloot om zijn buts te spuiten in een plastic flesje bij de lokale spermadealer.

Is dit handig voor de toekomst van het menselijke ras want dit soort onzin heeft dus echt wel effect.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_208537993
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 22:09 schreef maily het volgende:
Nederlandse spermadonor verwekte wereldwijd honderden kinderen; moeder sleept hem voor de rechter
Wat een zieke vent :r

Maar die ene moeder spoort ook niet, met haar potje sperma op het station 8)7

Hopelijk kunnen ze hem stoppen nog meer kinderen te verwekken en wordt de rest van zijn opgeslagen sperma vernietigd .....
Hij is op vakantie in het buitenland, dus er zullen er nog wel een paar bijkomen voordat ie gestopt kan worden...
pi_208538359
500 kinderen wereldwijd op een wereldbevolking van 8miljard, dat verwantschapsargument is natuurlijk gewoon bs.

Ik snap sowieso niet zo goed wat het nou uit maakt of een donor 5/10/50/100/300/500 kinderen heeft verwekt.. Als hij voldoet aan de wensen die je hebt voor een donor en dankzij zijn donatie je/jullie grote/grootste wens in vervulling gaat, doet het er verder toch niet toe voor hoeveel andere mensen hij die wens ook in vervulling heeft laten gaan?

Even los van mijn eigen ethische bezwaren mbt zwangerschap dmv spermadonatie. Degene die zwanger worden dmv spermadonatie delen mijn bezwaren duidelijk niet, dus ik snap niet waarom de hoeveelheid verwekte kinderen dan wel een probleem zou zijn..
pi_208538629
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 23:36 schreef madam-april het volgende:
Ik snap sowieso niet zo goed wat het nou uit maakt of een donor 5/10/50/100/300/500 kinderen heeft verwekt..
Sperma doneren ok, maar liegen tegen de aanstaande moeder over hoeveel kinderen je hebt is wel even een ander verhaal?
pi_208539062
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 00:23 schreef mrchlle het volgende:
En dat is relevant omdat?
Stel er zijn opeens school shootings? dan als je de dader iets meer profiel geeft? Krijg je wel betere indicatie wat er speelt in bepaalde volkingsgroepen? Dus bijv kan je ze ook beter helpen?
pi_208540047
Geil. Stukje insemineren.
U MAD?
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 26 maart 2023 @ 08:23:55 #9
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208540069
Beter nemen de moeders van al die kinderen wraak door alimentatie te vragen _O- _O- _O- _O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 26 maart 2023 @ 08:24:57 #10
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208540073
"Maar wat mij als donateur motiveert is gewoon iets heel groots te doen met slechts een klein beetje hulp, de waardering van de ontvangers en de warme gevoelens en herinneringen die ik deel met de kinderen en de ontvangers.”

_O- _O- _O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 26 maart 2023 @ 09:20:51 #11
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_208540345
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 23:04 schreef SpecialK het volgende:
wel bizar dat de gehele wereldbevolking infecteren met jouw genetisch materiaal iets was wat voorheen alleen voorbehouden was voor krijgersheren en mega-dictators die en masse hun concubines buik met benen schopte.

Waardoor bijvoorbeeld nu de meeste mensen op aarde genen hebben van Ghengis Kahn.

Dat die eer nu ook ineens soms in de schoot geworpen wordt door (ik verzin even wat details voor dramatisch effect) eene geile Henk uit de Heesterbuurt die tijdens zijn loopje naar het UWV besloot om zijn buts te spuiten in een plastic flesje bij de lokale spermadealer.

Is dit handig voor de toekomst van het menselijke ras want dit soort onzin heeft dus echt wel effect.
Over het algemeen kiezen vrouwen dan juist voor een kwaliteitsman vwb uiterlijk , intelligentie en gezondheid. Meer dan waar ze soms toe in staat zijn met een huwelijk. Dus voor de menselijke soort is het prima.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_208541174
WaT EeN zIeKe VeNt...

Wat is precies het probleem hiermee?
pi_208541194
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 23:59 schreef realnice11 het volgende:

[..]
Sperma doneren ok, maar liegen tegen de aanstaande moeder over hoeveel kinderen je hebt is wel even een ander verhaal?
En hoe gaat deze rechtszaak dat oplossen?
pi_208541211
Kinderprostitutie, 3 guys one hammer, dat wat het Mexicaanse kartel met hun vijanden doet, dat is 'ziek'.

Dit is hoogstens een beetje vreemd.
pi_208541234
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 11:05 schreef theunderdog het volgende:
Kinderprostitutie, 3 guys one hammer, dat wat het Mexicaanse kartel met hun vijanden doet, dat is 'ziek'.

Dit is hoogstens een beetje vreemd.
3 guys one hammer? Heb ik iets gemist?
  zondag 26 maart 2023 @ 11:11:03 #16
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_208541264
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 09:20 schreef LXIV het volgende:

[..]
Over het algemeen kiezen vrouwen dan juist voor een kwaliteitsman vwb uiterlijk , intelligentie en gezondheid. Meer dan waar ze soms toe in staat zijn met een huwelijk. Dus voor de menselijke soort is het prima.
laten we eerst even onderkennen dat kwaliteit heel slecht is te bepalen op basis van een papiertje met zelf-gerapporteerde data (hoeveel verdien je? eh 180k per jaar). Of dat kwaliteit en uiterlijk niet per se een sterke correlatie hebben.

dus datgene wat vrouwen op basis van een papiertje beslissen kan wel eens heel anders zijn dan wat we de afgelopen 200.000 jaar qua seksuele selectie hebben gehad.

dus nee. vreemde technologie met denk ik grote consequenties als je eventjes 100 kinderen maakt op basis van de te.plate van 1 vreemd geselecteerde man.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  zondag 26 maart 2023 @ 11:21:31 #17
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_208541361
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 23:36 schreef madam-april het volgende:
500 kinderen wereldwijd op een wereldbevolking van 8miljard, dat verwantschapsargument is natuurlijk gewoon bs.

Ik snap sowieso niet zo goed wat het nou uit maakt of een donor 5/10/50/100/300/500 kinderen heeft verwekt.. Als hij voldoet aan de wensen die je hebt voor een donor en dankzij zijn donatie je/jullie grote/grootste wens in vervulling gaat, doet het er verder toch niet toe voor hoeveel andere mensen hij die wens ook in vervulling heeft laten gaan?

Even los van mijn eigen ethische bezwaren mbt zwangerschap dmv spermadonatie. Degene die zwanger worden dmv spermadonatie delen mijn bezwaren duidelijk niet, dus ik snap niet waarom de hoeveelheid verwekte kinderen dan wel een probleem zou zijn..
Dit dus. Dat liegen over eerdere donaties zou ik ook niet chill vinden, maar tegelijkertijd zou ik er ook niet een punt van maken denk ik; eerder blij zijn dat we iemand gevonden hebben om te helpen. Zolang hij geen leugens verteld heeft over z’n gezondheid en z’n verdere leven dan zou ik er geen rechtszaak over beginnen denk ik
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Spellchecker zondag 26 maart 2023 @ 11:30:09 #18
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_208541438
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 11:21 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Dit dus. Dat liegen over eerdere donaties zou ik ook niet chill vinden, maar tegelijkertijd zou ik er ook niet een punt van maken denk ik; eerder blij zijn dat we iemand gevonden hebben om te helpen. Zolang hij geen leugens verteld heeft over z’n gezondheid en z’n verdere leven dan zou ik er geen rechtszaak over beginnen denk ik
Even los van wel of geen bezwaar.
Hoe zou jij het vinden om ineens zoveel halfzussen en -broers te hebben?
  zondag 26 maart 2023 @ 11:31:20 #19
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_208541446
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2023 11:30 schreef maily het volgende:

[..]
Even los van wel of geen bezwaar.
Hoe zou jij het vinden om ineens zoveel halfzussen en -broers te hebben?
Grote kans dat je ze nooit tegen komt. Ik zou het wellicht wat apart vinden, maar dat is het dan ook wel.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Spellchecker zondag 26 maart 2023 @ 11:32:11 #20
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_208541454
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 11:31 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Grote kans dat je ze nooit tegen komt. Ik zou het wellicht wat apart vinden, maar dat is het dan ook wel.
Oke.

Zou je ze wel willen ontmoeten?
  zondag 26 maart 2023 @ 11:46:47 #21
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_208541613
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2023 11:32 schreef maily het volgende:

[..]
Oke.

Zou je ze wel willen ontmoeten?
Geen idee eigenlijk, situatie is me iets te hypothetisch :P
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  zondag 26 maart 2023 @ 11:48:22 #22
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208541638
Jemig.. wat een verhaal weer. Google op Jonathan sperm donor en dan heb je al heel snel meer informatie, inclusief naam en foto's.

Ik denk wel dat deze Jonathan een schroefje los heeft. Hoeveel vrouwen wil je helpen joh, je hebt honderden nakomelingen. Maar ik snap ook waarom vrouwen wel ja zeggen tegen hem als donor, zeker als hij je verteld dat hij max 8 kinderen heeft.

Onze zoon Colin is een donorkind. Mijn man en ik hebben daarvoor gekozen om genetische factoren. Ons uitgangspunt was dat we geen anonieme donor wilden dus Colin kan zijn naam en adres opvragen over 16 jaar. En we gaan er vanuit dat de kliniek zich heeft gehouden aan de regelgeving van max 25 kinderen binnen Nederland. Colin mag zelf bepalen of hij op zoek gaat naar de donor en eventuele halfbroers en halfzussen. Als wij erachter komen dat het om honderden gaat binnen Nederland, dan zou dat zeker grote impact hebben.
Resistance is futile.
  zondag 26 maart 2023 @ 11:49:24 #23
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208541646
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2023 11:32 schreef maily het volgende:

[..]
Oke.

Zou je ze wel willen ontmoeten?
Ik wel! Stel je voor dat je moeder een scheve schaats gereden heeft of zo, dan zou ik wel willen weten wie dan mijn biologische familie is.
Resistance is futile.
  zondag 26 maart 2023 @ 11:51:07 #24
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208541662
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 09:20 schreef LXIV het volgende:

[..]
Over het algemeen kiezen vrouwen dan juist voor een kwaliteitsman vwb uiterlijk , intelligentie en gezondheid. Meer dan waar ze soms toe in staat zijn met een huwelijk. Dus voor de menselijke soort is het prima.
Eerlijk is eerlijk: de moeder die in deze de zaak aanspant, heeft qua uiterlijk wel vér boven haar league gescoord :+ .
Resistance is futile.
pi_208541741
quote:
7s.gif Op zondag 26 maart 2023 11:51 schreef Seven. het volgende:

[..]
Eerlijk is eerlijk: de moeder die in deze de zaak aanspant, heeft qua uiterlijk wel vér boven haar league gescoord :+ .
Het uiterlijk wel, geestelijk is onze donor gewoon een complotmarmot...
Mad "Mondhoek" Max aanhoudingscounter 2022: 4
  zondag 26 maart 2023 @ 12:33:55 #26
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208542143
quote:
10s.gif Op zondag 26 maart 2023 12:00 schreef spoilert het volgende:

[..]
Het uiterlijk wel, geestelijk is onze donor gewoon een complotmarmot...
Och jezus, hij heeft een youtube kanaal.

Schijnbaar heeft hij wel Havo gedaan dus qua IQ zal het dan toch wel rond 110-120 liggen.
Resistance is futile.
pi_208542253
quote:
7s.gif Op zondag 26 maart 2023 11:51 schreef Seven. het volgende:

[..]
Eerlijk is eerlijk: de moeder die in deze de zaak aanspant, heeft qua uiterlijk wel vér boven haar league gescoord :+ .
Staat zij met naam en toenaam genoemd dan?
pi_208542325
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 12:42 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Staat zij met naam en toenaam genoemd dan?
Het artikel zelf verwijst naar de The New York Times, en tadaa.
Mad "Mondhoek" Max aanhoudingscounter 2022: 4
  zondag 26 maart 2023 @ 12:56:00 #29
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208542409
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 12:42 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Staat zij met naam en toenaam genoemd dan?
Ja, in een artikel in NY Times staat ze met haar volledige naam en foto.
Resistance is futile.
pi_208542720
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 12:49 schreef spoilert het volgende:

[..]
Het artikel zelf verwijst naar de The New York Times, en tadaa.

Dan heeft ze zelf ook niet echt het belang van haar kinderen op 1 staan vind ik.

Maar inderdaad, wat een gedrocht…

Ik snap verder ook totaal niet op basis waarvan je kan eisen dat iemand geen kinderen meer krijgt. Dat zou toch wel een unicum zijn. En waar komt dan de grens te liggen? En hoe wil je het afdwingen.

Benieuwd waar ze mee komen.
  Spellchecker zondag 26 maart 2023 @ 13:34:07 #31
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_208542852
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 12:49 schreef spoilert het volgende:

[..]
Het artikel zelf verwijst naar de The New York Times, en tadaa.

Facebook, twitter, youtube :X
pi_208544101
quote:
7s.gif Op zondag 26 maart 2023 11:51 schreef Seven. het volgende:

[..]
Eerlijk is eerlijk: de moeder die in deze de zaak aanspant, heeft qua uiterlijk wel vér boven haar league gescoord :+ .
Hij heeft crazy eyes.
pi_208544351
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 23:36 schreef madam-april het volgende:
500 kinderen wereldwijd op een wereldbevolking van 8miljard, dat verwantschapsargument is natuurlijk gewoon bs.
quote:
Willekens has this experience. He met several half-siblings on the dating app Tinder many times. Half-brother Jordy Willekens, who lives in The Hague, is paired with four half-sisters online. The group will keep a list of potential siblings before dating. Willekens, who is now in a relationship, said that he is very careful when dating: "So far, my eyes are very well-trained."
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
When Tiësto was Tiësto
  Spellchecker zondag 26 maart 2023 @ 15:41:33 #34
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  Knapste mannelijke user 2022 zondag 26 maart 2023 @ 15:43:31 #35
206731 Mortaxx
Doomer
pi_208544399
quote:
10s.gif Op zondag 26 maart 2023 15:40 schreef nostra het volgende:

[..]
[..]

Dus van die paar honderd kinderen komt hij ze aan de lopende band tegen op Tinder :') ik denk dat de moeder veel meer schade heeft aangericht
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
pi_208544437
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2023 15:43 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Dus van die paar honderd kinderen komt hij ze aan de lopende band tegen op Tinder :') ik denk dat de moeder veel meer schade heeft aangericht
Met die "very well-trained eyes" valt het ook wel mee dan.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
When Tiësto was Tiësto
  zondag 26 maart 2023 @ 16:14:01 #37
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_208544925
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 23:04 schreef SpecialK het volgende:
...
Waardoor bijvoorbeeld nu de meeste mensen op aarde genen hebben van Ghengis Kahn.

...
Onjuist.

Rond de 16 miljoen mensen zijn afstammelingen van hem, dus ongeveer 1 op de 200 mensen heeft zijn genen en dan zitten daar nog wat haken en ogen aan.

https://www.nationalgeogr(...)lia-genghis-khan-dna

https://www.iflscience.co(...)the%20Khan%20himself.
pi_208545157
Nog een artikel [RTLNieuws] over deze bijzondere hobby:
Peter verwekte 250 kinderen, moeders verbaasd: 'Hoe vertel ik dit later?'

Ik heb geen idee hoe ze die kerels via de rechtspraak gaan tegenhouden. Peter/Jonathan zal niet de enige zijn met dit gedrag.
pi_208545333
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 16:30 schreef hb64 het volgende:
Nog een artikel [RTLNieuws] over deze bijzondere hobby:
Peter verwekte 250 kinderen, moeders verbaasd: 'Hoe vertel ik dit later?'

Ik heb geen idee hoe ze die kerels via de rechtspraak gaan tegenhouden. Peter/Jonathan zal niet de enige zijn met dit gedrag.
Ik mis ook nog echt op basis waarvan dit onrechtmatig zou zijn.

Ik vind ook dat een vrouw die niet alleen kiest voor bewust alleenstaand ouderschap, maar dan ook nog via wat zich het beste laat omschrijven als de vlooienmarktmethode, eerst eens in de spiegel mag gaan kijken.
pi_208545348
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 22:09 schreef maily het volgende:
Maar die ene moeder spoort ook niet, met haar potje sperma op het station
Dit is nog erger dan die man.
Het bewijs is er weer: veel mensen zouden nooit kinderen mogen krijgen
pi_208548795
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 23:59 schreef realnice11 het volgende:

[..]
Sperma doneren ok, maar liegen tegen de aanstaande moeder over hoeveel kinderen je hebt is wel even een ander verhaal?
Gaat haar geen moer aan. Het is de man zijn recht om er net zoveel te verwekken als mogelijk is en hij wil.
pi_208549038
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 16:30 schreef hb64 het volgende:
Nog een artikel [RTLNieuws] over deze bijzondere hobby:
Peter verwekte 250 kinderen, moeders verbaasd: 'Hoe vertel ik dit later?'

Ik heb geen idee hoe ze die kerels via de rechtspraak gaan tegenhouden. Peter/Jonathan zal niet de enige zijn met dit gedrag.
Ja, we konden ook naar een kliniek maar dat vonden we te duur… :X
  zondag 26 maart 2023 @ 21:32:06 #43
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_208549086
Tsjakka betaald er tenminste nog voor om vader te worden
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 26 maart 2023 @ 23:22:12 #44
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208550126
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 21:28 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Ja, we konden ook naar een kliniek maar dat vonden we te duur… :X
Kosten voor een Nederlandse spermadonor via een vruchtbaarheidskliniek zijn 175 euro.
Resistance is futile.
pi_208550261
Maar doen die vrouwen dan geen backgroundcheck naar wie er achter het sperma zit? Of is dat een soort van onuitgesproken taboe?

Zou toch verwachten dat je wel meer zou willen weten als je er toch kinderen van krijgt zoals mogelijke erfelijke ziektes en afwijkingen in de familie e.d. ? Je ziet die man, krijgt zijn sperma, neemt het in, krijgt een kind en that's it? Geen vragen vooraf, niets?

Vind het maar raar, en eigenlijk ook heel dom.
nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
pi_208550279
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 16:14 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Onjuist.

Rond de 16 miljoen mensen zijn afstammelingen van hem, dus ongeveer 1 op de 200 mensen heeft zijn genen en dan zitten daar nog wat haken en ogen aan.

https://www.nationalgeogr(...)lia-genghis-khan-dna

https://www.iflscience.co(...)the%20Khan%20himself.
Zelfs met zijn lusten moest hij natuurlijk ook nog af en toe tijd overhouden om oorlogje spelen :7
nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
  zondag 26 maart 2023 @ 23:43:52 #47
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208550281
Wat achtergrondinformatie, zodat men de keuze voor een oproepje op internet kan duiden.

De Deense route is niet goedkoop. Het ligt er nogal aan wat je bestelt, maar de gemiddelde bestelling is met uitgebreid profiel, 3 pogingen/3 rietjes van gemiddelde (dus prima) kwaliteit 3700 euro inclusief bezorging bij Nederlandse fertiliteitskliniek. Thuisbezorgen mag niet meer binnen de NL wetgeving. Je gaat naar de kliniek als je ovuleert voor inseminatie in je baarmoeder of in je vagina.

Bij een NL donor die door een NL fertiliteitskliniek geselecteerd wordt, weet je veel minder over de donor. Volgens mij alleen beroep, leeftijd, haarkleur en etniciteit/ras (dat laatste bestaat niet echt maar OK).

In een uitgebreid profiel via de Deense route krijg je stemopname, handgeschreven brief, psychologisch profiel met Leary's rose, lengte, gewicht, haarkleur, oogkleur, leeftijd, hobby's en interesses, kinderfoto's, gezondheidsinformatie van de donor en zijn ouders, achtergrondinformatie over van alles en nog wat (ook opleiding/werk).

Je kan ook full profile doen voor foto's van de donor als volwassene, maar dat is dan ook gelijk veel duurder. Je kan ook quota kopen, dus dan koop je alvast voor een 2e of 3e kind. En je kan ook alles afkopen zodat er dus in jouw land geen broers of zussen bijkomen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Resistance is futile.
  zondag 26 maart 2023 @ 23:47:02 #48
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208550292
quote:
5s.gif Op zondag 26 maart 2023 23:40 schreef eudaemonia het volgende:
Maar doen die vrouwen dan geen backgroundcheck naar wie er achter het sperma zit? Of is dat een soort van onuitgesproken taboe?

Zou toch verwachten dat je wel meer zou willen weten als je er toch kinderen van krijgt zoals mogelijke erfelijke ziektes en afwijkingen in de familie e.d. ? Je ziet die man, krijgt zijn sperma, neemt het in, krijgt een kind en that's it? Geen vragen vooraf, niets?

Vind het maar raar, en eigenlijk ook heel dom.
Niet iedereen heeft de financiële middelen voor de achtergrondcheck.
Resistance is futile.
pi_208550298
Als je daar niet eens het geld voor hebt moet je vooral geen kinderen nemen.

Jezus christus.
nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
  zondag 26 maart 2023 @ 23:49:47 #50
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208550304
quote:
11s.gif Op zondag 26 maart 2023 23:47 schreef eudaemonia het volgende:
Als je daar niet eens het geld voor hebt moet je vooral geen kinderen nemen.

Jezus christus.
Makkelijk praten. Er leven in NL zoveel mensen onder de armoedegrens, moeten die allemaal maar geen kinderen krijgen?
Resistance is futile.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')