Je hoeft ze niet te kopen.quote:Op zaterdag 1 april 2023 15:11 schreef byah het volgende:
Stel je voor dat je op 50 m2 woont en ook nog naast glas, papier, plastic, flessen en bierflessen/kratten nu ook nog fucking blikjes moet gaan opslaan, en dan niet plat, want stel je voor, netjes opgestapeld in je afvalverwerkingshoek
Eh, geen blikjes meer kopen misschien?quote:Op zaterdag 1 april 2023 15:11 schreef byah het volgende:
Stel je voor dat je op 50 m2 woont en ook nog naast glas, papier, plastic, flessen en bierflessen/kratten nu ook nog fucking blikjes moet gaan opslaan, en dan niet plat, want stel je voor, netjes opgestapeld in je afvalverwerkingshoek
Tsja, 24 halve liters zijn nou eenmaal het goedkoopstquote:Op zaterdag 1 april 2023 15:22 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Eh, geen blikjes meer kopen misschien?
Misschien worden mensen nu wel milieubewuster door geen/minder blikjes en plastic flesjes te kopen
Ik vraag me af of retourglas beter voor het milieu is. Voor de ruimte en gewicht in de vrachtwagen kan je in plaats van een krat van acht liter wel vijftien liter in blikjes kwijt .). Dus moet er meer gereden worden en meer gedoe met bevoorraden natuurlijk. En dan nog de reinigingskosten. Blik en plastic wordt prima gerecycled, daar gaat wel energie in zitten maar het reinigen van glas is ook energie intensief.quote:Op zaterdag 1 april 2023 15:22 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Eh, geen blikjes meer kopen misschien?
Misschien worden mensen nu wel milieubewuster door geen/minder blikjes en plastic flesjes te kopen
eeeh sowieso moeten eerst alle ouwe blikkies op hequote:Op zaterdag 1 april 2023 14:41 schreef KillerBee4ever het volgende:
Niet alleen Heineken heeft het logo nog niet op de blikjes, ook Amstel niet, kwam ik zojuist achter.
Begint goed...
Amstel is eigendom van Heineken. Dus zal het met Amstel ook nog wel even duren.quote:Op zaterdag 1 april 2023 16:32 schreef Paul het volgende:
[..]
eeeh sowieso moeten eerst alle ouwe blikkies op he
oh ja dan zal dat zeker ff duren whahaquote:Op zaterdag 1 april 2023 16:37 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Amstel is eigendom van Heineken. Dus zal het met Amstel ook nog wel even duren.
Volgens jouw redenering, mag ik vanaf nu dus wél statiegeld betalen op die blikjes, maar ik krijg er niets voor terug, want: geen logoquote:Op zaterdag 1 april 2023 16:32 schreef Paul het volgende:
[..]
eeeh sowieso moeten eerst alle ouwe blikkies op he
Nee, de oude winkelvoorraad mag gewoon verkocht worden zonder statiegeld. Alleen weet Heineken niet zo goed wat met winkelvoorraad bedoeld wordt. Die rekenen alle aanwezige nog lege verpakking ok daaronder en daar hebben ze een flinke voorraad van ingeslagen.quote:Op zaterdag 1 april 2023 16:44 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
Volgens jouw redenering, mag ik vanaf nu dus wél statiegeld betalen op die blikjes, maar ik krijg er niets voor terug, want: geen logo.
Dat logo had er al zeker een week op moeten staan imho.
quote:Op dinsdag 4 april 2023 15:52 schreef Ronald-Koeman het volgende:
https://www.destentor.nl/(...)-te-cashen~aad1911d/
Welke Fok!er is dit?
Die reactie daaronder, als alcoholist moet je nu de walk of shame naar de supermarkt maken ipv naar de vuilnisbak, met een tas vol rinkelende blikjes een voor een in de automaat gooien. Blij dat ik van die rotzooi af benquote:Op dinsdag 4 april 2023 15:52 schreef Ronald-Koeman het volgende:
https://www.destentor.nl/(...)-te-cashen~aad1911d/
Welke Fok!er is dit?
Tja.. misschien wel goed juist. Toch wellicht een klein percentage wat dankzij de schaamte begint met afkicken.quote:Op woensdag 5 april 2023 10:26 schreef byah het volgende:
[..]
Die reactie daaronder, als alcoholist moet je nu de walk of shame naar de supermarkt maken ipv naar de vuilnisbak, met een tas vol rinkelende blikjes een voor een in de automaat gooien. Blij dat ik van die rotzooi af ben
Ik gebruik blikjes juist altijd voor onderweg en dan heb ik idd geen kraan bij me.quote:Op zaterdag 25 maart 2023 13:59 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Offffff....je spoelt ze even om.
Maar misschien heb jij geen kraan in huis.
Kijk hier even:quote:Op woensdag 5 april 2023 15:59 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Ik koop met enige regelmaat Poolse blikjes in een Poolse winkel (andere smaken enzo). Aangezien ik verder geen woord Pools spreek en dus de tekst achterop ook niet begrijp....kunnen die blikjes dan wél ingeleverd wordenbij alle iwnkels?
Daar heb ik wat aan. Bedankt!quote:Op woensdag 5 april 2023 17:00 schreef maily het volgende:
[..]
Kijk hier even:
https://recyclingnetwerk.(...)0dan%20100%20m%C2%B2.
Voor zover ik weet gaat het om blikjes die alleen voorzien zijn van het logo en een bepaalde barcode. is deze barcode niet bekend bij de automaat dan krijg je geen statiegeld retour. Net zoals oude blikjes ook niet herkend worden.quote:Op woensdag 5 april 2023 15:59 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Ik koop met enige regelmaat Poolse blikjes in een Poolse winkel (andere smaken enzo). Aangezien ik verder geen woord Pools spreek en dus de tekst achterop ook niet begrijp....kunnen die blikjes dan wél ingeleverd wordenbij alle iwnkels?
Staatskasvullerquote:
quote:Inspectie legt Heineken dwangsom op vanwege blikjes zonder statiegeld
Heineken heeft een dwangsom opgelegd gekregen, omdat het nog steeds blikjes op de markt brengt zonder statiegeld. De Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) heeft bepaald dat de bierbrouwer 15 cent moet betalen per onterecht in de handel gebracht blikje.
https://nos.nl/artikel/24(...)es-zonder-statiegeld
Dat zullen ze dan wel moeten.quote:Op woensdag 5 april 2023 17:22 schreef Gunner het volgende:
[..]
.
Maar betaal je wel bij aankoop statiegeld dan?
Het zou me verbazen als je in Poolse supermarkten over poolse blikjes zonder NL statiegeldlogo (en dus barcode) ook echt statiegeld zou moeten betalen. En dus kan je die niet inleveren want het apparaat zal het niet herkennen. Is ook gewoon logica.quote:
Dat denk ik ook wel hoor, hetzelfde met thuisbezorgd, hoeveel bezorgtoko's hebben daar coca cola bijvoorbeeld geïmporteerd. Waarschijnlijk betaal je het wel (automatisch via thuisbezorgd) Maar zijn die dingen nergens in te leveren.quote:Op donderdag 6 april 2023 15:10 schreef Gunner het volgende:
[..]
Het zou me verbazen als je in Poolse supermarkten over poolse blikjes zonder NL statiegeldlogo (en dus barcode) ook echt statiegeld zou moeten betalen. En dus kan je die niet inleveren want het apparaat zal het niet herkennen. Is ook gewoon logica.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |