abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_208521385
https://www.rtl.nl/rtl-ni(...)testrit-belt-politie

quote:
Een dief in Helmond dacht dinsdag met een slimme truc snel geld te verdienen. Tijdens een proefrit met een elektrische fiets wist hij het voertuig snel te verkopen. Vervolgens deed hij alsof de fiets gestolen was.
Dinsdag kregen agenten een melding van een man die was bestolen was van een elektrische fiets. Dat zou zijn gebeurd terwijl hij een proefrit aan het maken was.

Maar zijn verhaal bleek niet te kloppen. De man bleek de fiets zelf – tijdens zijn testrit – verkocht te hebben. "Na enig speurwerk kwamen wij op het spoor van degene die de fiets van de bestuurder gekocht had", schrijven de agenten op social media.

De koper meldde zich even later op het politiebureau, inclusief elektrische fiets. Hij had de fiets volgens het AD voor 40 euro op de kop getikt, terwijl hij 3849 euro waard was.
LOL voor 40 euro zou ik ook wel een fiets van 4k willen kopen _O-
pindazakje
pi_208521450


[ Bericht 69% gewijzigd door #ANONIEM op 24-03-2023 19:41:08 ]
  Spellchecker vrijdag 24 maart 2023 @ 19:42:27 #3
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_208521538
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 19:38 schreef Hyaenidae het volgende:
https://www.rtl.nl/rtl-ni(...)testrit-belt-politie
[..]
LOL voor 40 euro zou ik ook wel een fiets van 4k willen kopen _O-
Dat ben je medeplichtig. Veel plezier met zeepjes rapen.
pi_208521630
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 19:45 schreef Nober het volgende:

[..]
Dat ben je medeplichtig. Veel plezier met zeepjes rapen.
En toch vind dat een veel minder groot vergrijp dan daadwerkelijk iets stelen, zoals bv bij de AH zelfscan.
Daarbij, hoe moet je weten dat die fiets gejat is?
pindazakje
pi_208521650
Helmonders are gonna Helmond. :')

@Gia
pi_208521682
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 19:45 schreef Nober het volgende:

[..]
Dat ben je medeplichtig. Veel plezier met zeepjes rapen.
Nee waarom ?
Hij heeft vrijwilliger de fiets terug gebracht .
Je zal denken aan heling maar dat hoeft niet .
Het is anders geweest als hij lekker door fiets en zegt nee het is van mij.

Zelfde met diefstal

Ik pak jouw fiets uit de tuin.
Ik ga een week er op fietsen.
Daarna zet ik het terug in jouw tuin

Heb ik dan diefstal gepleegt ?
Nee heb ik niet gedaan omdat ik niet de fiets heb gehouden.
Ook al zal de eigenaar diefstal hebben opgegeven aan de politie.

Ik pak een auto met sleutels er in .
Ik start de auto en jij belt de politie.
Maar ik rij naar de politiebureau toe.
Ik heb weer geen diefstal gepleegt .
Ik heb de voertuig naar de politie gebracht om in bewaring te brengen.
Wegens gevonden voorwerp.

En ja dat mag hoe stom het ook klinkt.
pi_208521829
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 19:49 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
En toch vind dat een veel minder groot vergrijp dan daadwerkelijk iets stelen, zoals bv bij de AH zelfscan.
Daarbij, hoe moet je weten dat die fiets gejat is?
Dat is heling en dit is net zo goed een misdrijf als stelen. Als een fiets tegen een onwaarschijnlijk laag bedrag wordt verkocht, zoals in dit verhaal overduidelijk het geval is, dan had je moeten kunnen bedenken dat het om gestolen goed gaat.

Ik hoop dat de heler ook wordt aangepakt.
  Spellchecker vrijdag 24 maart 2023 @ 20:00:53 #9
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_208521858
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 19:49 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
En toch vind dat een veel minder groot vergrijp dan daadwerkelijk iets stelen, zoals bv bij de AH zelfscan.
Daarbij, hoe moet je weten dat die fiets gejat is?
Geen aankoopbewijs bij een gloednieuwe fiets?
pi_208521861
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 19:59 schreef rutger05 het volgende:

[..]
Dat is heling en dit is net zo goed een misdrijf als stelen. Als een fiets tegen een onwaarschijnlijk laag bedrag wordt verkocht, zoals in dit verhaal overduidelijk het geval is, dan had je moeten kunnen bedenken dat het om gestolen goed gaat.

Ik hoop dat de heler ook wordt aangepakt.
En stel dat je hem voor 2000 euro had gekocht? Wat nog steeds een koopje is, maar alsnog wel een flink bedrag.
pindazakje
pi_208521878
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 20:00 schreef maily het volgende:

[..]
Geen aankoopbewijs bij een gloednieuwe fiets?
2dehands, want er is al mee gereden. Op marktplaats krijg je ook geen aankoopbewijs bij elke fiets.
pindazakje
  Spellchecker vrijdag 24 maart 2023 @ 20:02:22 #12
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_208521891
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 20:01 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
2dehands, want er is al mee gereden. Op marktplaats krijg je ook geen aankoopbewijs bij elke fiets.
Maar dan nog klopt het bedrag niet natuurlijk.
pi_208521925
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 20:00 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
En stel dat je hem voor 2000 euro had gekocht? Wat nog steeds een koopje is, maar alsnog wel een flink bedrag.
Dat maakt heling al minder waarschijnlijk (in mijn ogen). Hoe de politie dit zal inschatten en justitie zal oordelen weet ik ook niet.

Ik neem aan dat je dan nakijkt of de fiets gestolen is op onderstaande site

https://fdr.rdw.nl/
pi_208521951
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 20:04 schreef rutger05 het volgende:

[..]
Dat maakt heling al minder waarschijnlijk (in mijn ogen). Hoe de politie dit zal inschatten en justitie zal oordelen weet ik ook niet.

Ik neem aan dat je dan nakijkt of de fiets gestolen is op onderstaande site

https://fdr.rdw.nl/
Maar waarom zou je niet gewoon minimaal 2000 euro vragen voor zoiets? Dan raak je het toch nog makkelijk kwijt. Hoezo ga je zo'n fiets voor 40 euro verkopen, waarom wil je überhaupt het risico lopen voor zo'n flutbedrag :')
pindazakje
pi_208521954
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 19:49 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
En toch vind dat een veel minder groot vergrijp dan daadwerkelijk iets stelen, zoals bv bij de AH zelfscan.
Daarbij, hoe moet je weten dat die fiets gejat is?
Wat maak jij me hier nou? :(
#freeWillemM
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2682522/1/25#p209511850" target="_blank" >woensdag 14 juni 2023 19:05</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/221644" target="_blank" >timmmmm</a> het volgende:[/b]
Ik heb in ieder geval liever huidkanker dan dit topic lezen
pi_208521958
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 19:49 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
En toch vind dat een veel minder groot vergrijp dan daadwerkelijk iets stelen, zoals bv bij de AH zelfscan.
Daarbij, hoe moet je weten dat die fiets gejat is?
Als je maar ¤40 voor een gloednieuwe e-bike hebt hoeven neertellen heb je die natuurlijk niet te goeder trouw gekocht. 😋
pi_208521969
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 20:07 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
Als je maar ¤40 voor een gloednieuwe e-bike hebt hoeven neertellen heb je die natuurlijk niet te goeder trouw gekocht. 😋
Als je er totaal geen verstand van hebt dan ga je er toch te goeder trouw vanuit dat de verkoper het tegen een redelijke prijs aanbiedt.
pindazakje
  vrijdag 24 maart 2023 @ 20:09:28 #18
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_208521983
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 20:06 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Maar waarom zou je niet gewoon minimaal 2000 euro vragen voor zoiets? Dan raak je het toch nog makkelijk kwijt. Hoezo ga je zo'n fiets voor 40 euro verkopen, waarom wil je überhaupt het risico lopen voor zo'n flutbedrag :')
Omdat je maar 40 euro nodig hebt voor je volgende hit. Dat is het enige dat telt.
pi_208521993
Voor 40 euro een nieuwe e-bike dan weet je toch als koper dat er een luchtje aan zit, zelfs voor 400 euro al
pi_208522049
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 20:08 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Als je er totaal geen verstand van hebt dan ga je er toch te goeder trouw vanuit dat de verkoper het tegen een redelijke prijs aanbiedt.
Ieder weldenkend mens beseft toch wel dat ¤40 voor een nieuwe e-bike geen zuivere koffie is. Als je daarmee wordt geconfronteerd rust er een onderzoeksplicht op je.
  vrijdag 24 maart 2023 @ 20:13:07 #21
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_208522051
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 19:49 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
En toch vind dat een veel minder groot vergrijp dan daadwerkelijk iets stelen, zoals bv bij de AH zelfscan.
Daarbij, hoe moet je weten dat die fiets gejat is?
Je mag toch wel een beetje eigen inzicht verwachten van mensen, of het betreft hier een zeer laagbegaafd/zwakzinnig persoon. In dat geval kan ik er nog wel begrip voor opbrengen.

Een proefrit vanuit een fietsenwinkel betreft doorgaans de nieuwste modellen. Ondanks dat het waarschijnlijk een showmodel is, zal het geen afgetrapt exemplaar zijn. Als je dus niet zeer laagbegaafd of zwakzinnig bent, moet je toch wel kunnen aanvoelen dat vier tientjes voor een nieuw model fiets van bijna 4k een nogal overduidelijk geval "te mooi om waar te zijn" is.

Ik vraag me overigens af hoe dit gegaan is: heeft de dief vooraf de fiets op bijvoorbeeld Marktplaats gezet, een koper gevonden en is vervolgens een proefrit gaan maken om die fiets direct bij de koper af te leveren? Of is diegene gewoon een proefrit gaan maken en herft hij die fiets aan de eerste de beste voorbijganger op straat voor vier tientjes aangeboden? :')
pi_208522093
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 20:08 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Als je er totaal geen verstand van hebt dan ga je er toch te goeder trouw vanuit dat de verkoper het tegen een redelijke prijs aanbiedt.
Als je geen verstand van televisies hebt weet je toch nog steeds dat een zgan 65 inch tv geen 10 euro kost?
pi_208522099
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 20:13 schreef Repentless het volgende:

[..]
Je mag toch wel een beetje eigen inzicht verwachten van mensen, of het betreft hier een zeer laagbegaafd/zwakzinnig persoon. In dat geval kan ik er nog wel begrip voor opbrengen.

Een proefrit vanuit een fietsenwinkel betreft doorgaans de nieuwste modellen. Ondanks dat het waarschijnlijk een showmodel is, zal het geen afgetrapt exemplaar zijn. Als je dus niet zeer laagbegaafd of zwakzinnig bent, moet je toch wel kunnen aanvoelen dat vier tientjes voor een nieuw model fiets van bijna 4k een nogal overduidelijk geval "te mooi om waar te zijn" is.

Ik vraag me overigens af hoe dit gegaan is: heeft de dief vooraf de fiets op bijvoorbeeld Marktplaats gezet, een koper gevonden en is vervolgens een proefrit gaan maken om die fiets direct bij de koper af te leveren? Of is diegene gewoon een proefrit gaan maken en herft hij die fiets aan de eerste de beste voorbijganger op straat voor vier tientjes aangeboden? :')
Of verkocht aan een bekende voor een symbolisch bedrag. Om hem vervolgens weer terug te kopen voor een laag bedrag :')
pindazakje
pi_208522110
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 20:15 schreef archito het volgende:

[..]
Als je geen verstand van televisies hebt weet je toch nog steeds dat een zgan 65 inch tv geen 10 euro kost?
Tenzij je laagbegaafd bent.
pindazakje
pi_208522139
ik neem aan dat de koper ook aangehouden is in verband met heling van gestolen waar....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_208522150
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 20:10 schreef Cupfighter het volgende:
Voor 40 euro een nieuwe e-bike dan weet je toch als koper dat er een luchtje aan zit, zelfs voor 400 euro al
daarom heeft de koper dan ook een strafbaar feit gepleegd.

Jaren geleden een keer een verhaal gelezen van een rechten student die zo een fiets kocht, aangehouden werd en geen VOG meer kreeg en zo haar toekomstige baan vaarwel kon zwaaien.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 24 maart 2023 @ 20:21:26 #27
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_208522189
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 20:15 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Of verkocht aan een bekende voor een symbolisch bedrag. Om hem vervolgens weer terug te kopen voor een laag bedrag :')
Als het een bekende is, is de koper sowieso medeplichtig wat mij betreft. Dan mag je toch wel verwachten dat je weet waar die fiets vandaan komt en of het zijn eigendom is.
pi_208522247
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 20:13 schreef Repentless het volgende:

[..]
Je mag toch wel een beetje eigen inzicht verwachten van mensen, of het betreft hier een zeer laagbegaafd/zwakzinnig persoon. In dat geval kan ik er nog wel begrip voor opbrengen.

Een proefrit vanuit een fietsenwinkel betreft doorgaans de nieuwste modellen. Ondanks dat het waarschijnlijk een showmodel is, zal het geen afgetrapt exemplaar zijn. Als je dus niet zeer laagbegaafd of zwakzinnig bent, moet je toch wel kunnen aanvoelen dat vier tientjes voor een nieuw model fiets van bijna 4k een nogal overduidelijk geval "te mooi om waar te zijn" is.

Ik vraag me overigens af hoe dit gegaan is: heeft de dief vooraf de fiets op bijvoorbeeld Marktplaats gezet, een koper gevonden en is vervolgens een proefrit gaan maken om die fiets direct bij de koper af te leveren? Of is diegene gewoon een proefrit gaan maken en herft hij die fiets aan de eerste de beste voorbijganger op straat voor vier tientjes aangeboden? :')
Blijkbaar kunnen we dat niet van OP verwachten.
"Pools are perfect for holding water"
pi_208522324
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 20:16 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Tenzij je laagbegaafd bent.
Daar hebben we ontoerekeningsvatbaarheid (art. 39 Sr.) voor:
quote:
Niet strafbaar is hij die een feit begaat, dat hem wegens de gebrekkige ontwikkeling of ziekelijke stoornis van zijn geestvermogens niet kan worden toegerekend.
pi_208524748
pindazakje
pi_208525422
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 20:18 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
daarom heeft de koper dan ook een strafbaar feit gepleegd.

Jaren geleden een keer een verhaal gelezen van een rechten student die zo een fiets kocht, aangehouden werd en geen VOG meer kreeg en zo haar toekomstige baan vaarwel kon zwaaien.
Het is pas strafbaar als het met opzet is.
En hoe kan je weten of een fiets een bepaalde waarde heeft ?
Ja snel op zoeken op de telefoon met Google.
Maar goed het vaak genoeg bewezen dat mensen zo dom als een varken is.

Maar goed hoe zit het nu ?
Wel zie bron.

https://www.wetrecht.nl/h(...)heid%20voor%20heling.


Komt op neer als jij niet weet dat het gestolen is , ben je nog steeds onschuldige tot schuld is bewezen.
Op het moment dat je er achterkomt dat het gestolen is .
Maar je brengt het naar de politie.
Dan ben je niet opzettelijk bezig met heling.

Daarom word iemand ook de kans geboden om het in te leveren zonder gevolgen.
pi_208528383
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 22:49 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Het is pas strafbaar als het met opzet is.
En hoe kan je weten of een fiets een bepaalde waarde heeft ?
Ja snel op zoeken op de telefoon met Google.
Maar goed het vaak genoeg bewezen dat mensen zo dom als een varken is.

Maar goed hoe zit het nu ?
Wel zie bron.

https://www.wetrecht.nl/h(...)heid%20voor%20heling.


Komt op neer als jij niet weet dat het gestolen is , ben je nog steeds onschuldige tot schuld is bewezen.
Op het moment dat je er achterkomt dat het gestolen is .
Maar je brengt het naar de politie.
Dan ben je niet opzettelijk bezig met heling.

Daarom word iemand ook de kans geboden om het in te leveren zonder gevolgen.
Het aannemelijk naken dat uemand het had moeten weten was in dat verhaal voldoende, oom omdat ze rechtenstudent was toen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_208528655
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 19:42 schreef maily het volgende:

[..]
Een Duitser in een fietsentopic _O-
Dat is helemaal geen Duitser, Gehrman is een npc en boss uit de bazengame Bloodborne _O_ _O_

Gehrman, the First Hunter _O_ _O_ _O_

Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Spellchecker zaterdag 25 maart 2023 @ 10:22:59 #34
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_208528665
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 10:22 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Dat is helemaal geen Duitser, Gehrman is een npc en boss uit de bazengame Bloodborne _O_ _O_ _O_

Gehrman, the First Hunter _O_ _O_ _O_

[ afbeelding ]
:o ^O^

Ik vond de grap te leuk om niet te maken. :7
pi_208528679
Toch maar een keer een nieuwe playthrough starten.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_208528713
quote:
6s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 19:51 schreef Treinhomo het volgende:
Helmonders are gonna Helmond. :')

@:Gia
Wat een vooruitziende blik had de naamgever van dat dorp.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Forum Admin zaterdag 25 maart 2023 @ 10:27:41 #37
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_208528715
Vaag verhaal die 40 euro. Ben je toch wel een dief van je eigen portemonnee. Zet hem dan ergens veilig weg om later goed te verkopen.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  zaterdag 25 maart 2023 @ 10:29:41 #38
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_208528752
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 20:16 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Tenzij je laagbegaafd bent.
Je zit jezelf vrij te pleiten voor dit soort vergrijpen?
  Spellchecker zaterdag 25 maart 2023 @ 10:30:02 #39
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_208528757
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 10:27 schreef Pharkus het volgende:
Vaag verhaal die 40 euro. Ben je toch wel een dief van je eigen portemonnee. Zet hem dan ergens veilig weg om later goed te verkopen.
Het zadel werd hem te heet onder de reet.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')