Lees verder bij de bron https://www.telegraaf.nl/(...)ver-verkiezingsdreunquote:Premier Rutte roept top kabinet bijeen voor crisisberaad over verkiezingsdreun
Door onze parlementaire redactie
1 uur geleden
in BINNENLAND
Den Haag - De top van het kabinet komt dinsdag bijeen voor crisisberaad over de verkiezingsuitslag. De Rijksvoorlichtingsdienst (RVD) meldt aan De Telegraaf dat vicepremiers dan op uitnodiging van minister-president Rutte overleggen over de uitslag.
Ⓒ ANP/HH
Het speciaal ingelaste beraad zal waarschijnlijk plaatsvinden op het ministerie van Algemene Zaken en zal onder meer gaan over de zege van BBB tijdens de Provinciale Statenverkiezingen en over onvrede in het land. Het bericht van de RVD kwam kort na publicatie van een verhaal van De Telegraaf waarin critici zich uitspreken over de onzichtbaarheid van de premier.
Ik denk dat toekomstige generaties liever hebben dat ons land zelfvoorzienend is qua voedsel, dan dat een paar heideplantjes wat beter groeien doordat er minder stikstof in de lucht zit..quote:terwijl dit wel nodig is in het landsbelang en het belang van toekomstige generaties.
Met de helft van de veeteelt zijn we dat nog steeds. Zeker gelet op het grote aantal mensen met overgewicht.quote:Op donderdag 23 maart 2023 22:21 schreef HeyMarlous het volgende:
[..]
Ik denk dat toekomstige generaties liever hebben dat ons land zelfvoorzienend is qua voedsel, dan dat een paar heideplantjes minder goed groeien vanwege de iets hogere concentratie stikstof..
Als ik zie hoeveel schijt dit kabinet heeft aan generaties die er al zijn neem ik dat gekweel over 'de toekomstige generaties' met een mijn zout.quote:Op donderdag 23 maart 2023 22:21 schreef HeyMarlous het volgende:
[..]
Ik denk dat toekomstige generaties liever hebben dat ons land zelfvoorzienend is qua voedsel, dan dat een paar heideplantjes minder goed groeien vanwege de iets hogere concentratie stikstof..
Misschien kunnen we dat een extra halt toeroepen door z.s.m. een suiker-, vet- en zouttaks in te voeren?quote:Op donderdag 23 maart 2023 22:23 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Met de helft van de veeteelt zijn we dat nog steeds. Zeker gelet op het grote aantal mensen met overgewicht.
Met de helft halen we dat niet, plus dat je bij een natuurramp of oorlog extra capaciteit nodig hebt.quote:Op donderdag 23 maart 2023 22:23 schreef Magister_Artium het volgende:
Met de helft van de veeteelt zijn we dat nog steeds. Zeker gelet op het grote aantal mensen met overgewicht.
Waarom? Die lacht de kiezers in hun gezicht uit en bij de volgende verkiezingen is het weer VVD+8 of wat dan ook.. Zo gaat het al jaren..quote:
Dit paradepaardje is hilarisch. Als je dit echt zou willen, dan zouden er meer veeboeren moeten verdwijnen dan D66 wil.quote:Op donderdag 23 maart 2023 22:21 schreef HeyMarlous het volgende:
[..]
Ik denk dat toekomstige generaties liever hebben dat ons land zelfvoorzienend is qua voedsel, dan dat een paar heideplantjes wat beter groeien doordat er minder stikstof in de lucht zit..
Als de regering in ieder geval eerlijk zou zijn dat ze land nodig hebben om migranten te huisvesten, in plaats van dat slappe geleuter over stikstof, wat nooit een probleem was en uit het niets is verklaard tot de grootste crisis ooit..
Het aantal inwoners moet dan omlaag....quote:Op donderdag 23 maart 2023 22:27 schreef Glazenmaker het volgende:
Als je dit echt zou willen, dan zouden er meer veeboeren moeten verdwijnen dan D66 wil.
Koeien vreten namelijk massaal buitenlands veevoer.
Nederland heeft een groot probleem. In veel provincies denkt een derde van de bevolking dat ze achter vervuilende grootgrondbezitters moeten staan terwijl ze zelf, of hun kinderen, geen woning kunnen krijgen. Grootschalige deprimerende zelfhaat, of heel veel mensen die zijn vatbaar voor propaganda van miljardenbedrijven.quote:
En wij hebben Rutte…quote:
Ik kan op dit moment geen enkele partij aanwijzen die het landsbelang stelt boven het eigen (-achterban) belang.quote:Op donderdag 23 maart 2023 22:15 schreef rutger05 het volgende:
terwijl dit wel nodig is in het landsbelang
En dat is iets van nu?quote:Op donderdag 23 maart 2023 22:31 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Nederland heeft een groot probleem. In veel provincies denkt een derde van de bevolking dat ze achter vervuilende grootgrondbezitters moeten staan terwijl ze zelf, of hun kinderen, geen woning kunnen krijgen. Grootschalige deprimerende zelfhaat, of heel veel mensen die zijn vatbaar voor propaganda van miljardenbedrijven.
Spijker. Kop.quote:Op donderdag 23 maart 2023 22:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik kan op dit moment geen enkele partij aanwijzen die het landsbelang stelt boven het eigen (-achterban) belang.
Maar goed, ze gaan een avondje crisisberaden. Leuk. Tachtig journalisten voor de deur en aan het einde van de avond krijgen we te horen dat er nog genoeg vertrouwen is om verder te gaan, want ze kunnen niet anders.
Omdat de agro miljardairs het nu voor het zeggen hebben in de provincies. Die gaan geen stikstofbeleid uitvoeren, als dat er überhaupt al komt en Flopke niet de stekker uit het kabinet trekt.quote:Op donderdag 23 maart 2023 22:27 schreef HeyMarlous het volgende:
[..]
Waarom? Die lacht de kiezers in hun gezicht uit en bij de volgende verkiezingen is het weer VVD+8 of wat dan ook.. Zo gaat het al jaren..
Ik vind het CDA een waardeloze partij. Ze staan namelijk helemaal nergens voor. Halfslachtig meedraaien met de BBB wind gaat ze alleen maar marginaler maken. Nederland heeft volgens mij behoefte aan een politicus die een keertje voet bij stuk durft te houden, maar wel duidelijk kan uitleggen waarom diegene het doet. In plaats daarvan hebben we allemaal van die rubberen rugjes die met meel in de mond halve keuzes maken. Dit kost ons miljarden en veel leed bij mensen. Van toeslagenouders, tot Groningers en nu ook boeren die 15 jaar lang voor de gek zijn gehouden. Al werkte de laatste groep daar graag ook zelf aan mee.quote:Op donderdag 23 maart 2023 22:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik kan op dit moment geen enkele partij aanwijzen die het landsbelang stelt boven het eigen (-achterban) belang.
Maar goed, ze gaan een avondje crisisberaden. Leuk. Tachtig journalisten voor de deur en aan het einde van de avond krijgen we te horen dat er nog genoeg vertrouwen is om verder te gaan, want ze kunnen niet anders.
Miljardairs hebben het al jaren voor het zeggen in Nederland.quote:Op donderdag 23 maart 2023 22:40 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Omdat de agro miljardairs het nu voor het zeggen hebben in de provincies. Die gaan geen stikstofbeleid uitvoeren, als dat er überhaupt al komt en Flopke niet de stekker uit het kabinet trekt.
Dit dus. Puur voor de show. ‘Kijk eens naar ons, we nemen dit heel serieus hoor’. Er is zoveel moeite gestopt om dit kabinet aan de macht te houden, dat gaan ze echt niet opgeven.quote:Op donderdag 23 maart 2023 22:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
volgens mij ook, de coalitiepartijen zijn zeer eensgezind, hier is geen speld tussen te krijgen.quote:Op donderdag 23 maart 2023 22:48 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dit dus. Puur voor de show. ‘Kijk eens naar ons, we nemen dit heel serieus hoor’. Er is zoveel moeite gestopt om dit kabinet aan de macht te houden, dat gaan ze echt niet opgeven.
Laten we eerlijk zijn.quote:Op donderdag 23 maart 2023 22:31 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Nederland heeft een groot probleem. In veel provincies denkt een derde van de bevolking dat ze achter vervuilende grootgrondbezitters moeten staan terwijl ze zelf, of hun kinderen, geen woning kunnen krijgen. Grootschalige deprimerende zelfhaat, of heel veel mensen die zijn vatbaar voor propaganda van miljardenbedrijven.
Daartegenover staan weer hele volksstammen die propaganda vanuit het tegenovergestelde spectrum klakkeloos voor zoete koek aannemen.quote:Op donderdag 23 maart 2023 22:31 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
En dit is ook weer zo georkestreerd. Even doen alsof je de gevoelens die onder een niet onaanzienlijk deel van de bevolking leeft heel ernstig neemt, beloven dat je daar meer aandacht aan zult besteden, en daarna weer lekker over naar de orde van de dag.quote:Op donderdag 23 maart 2023 22:48 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dit dus. Puur voor de show. ‘Kijk eens naar ons, we nemen dit heel serieus hoor’. Er is zoveel moeite gestopt om dit kabinet aan de macht te houden, dat gaan ze echt niet opgeven.
In plaats van dat wij natte voeten krijgen van het water krijgen wij natte besmeurde voeten van stront.quote:Op donderdag 23 maart 2023 22:56 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Daartegenover staan weer hele volksstammen die propaganda vanuit het tegenovergestelde spectrum klakkeloos voor zoete koek aannemen.
Er is geen stikstofprobleem, het enige probleem zijn al die papieren normen en regelgeving. Kieper dat overboord en er kan gerust weer gebouwd worden, met behoud van de boeren.
Overigens kunnen de kinderen als we de EU-lijnen blijven volgen, het land van het stikstofslot gaat en er woningen bijkomen nog steeds geen woning krijgen, want de bevolking zal ook dankzij de door de EU verplichte aangewakkerde migratiestromen blijven groeien. Nederlanders blijven bij voortgang van EU-beleid op alle terreinen op de laatste plaats staan.
Minder veeteelt, meer akkerbouw en behoud van landbouwgrond en boeren. Dat lijkt mij de juiste inzet.quote:Op donderdag 23 maart 2023 22:15 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Lees verder bij de bron https://www.telegraaf.nl/(...)ver-verkiezingsdreun
Die CDA blijkt een onbetrouwbare partij met slappe knieën vanwege een succesvolle verkiezingsuitslag van de zoveelste populistische partij. Ondanks het succes vertegenwoordigt de BBB maar een gedeelte van de bevolking (het boze en in het algemeen ontevreden gedeelte). Het CDA durft niet door te pakken met de stikstofaanpak, terwijl dit wel nodig is in het landsbelang en het belang van toekomstige generaties.
Ik vermoed dat het kabinet op dit moment het gevoel heeft door de strontkar (BBB) overreden te zijn en dat er een goede poging wordt gedaan om dit weer te boven te komen.quote:Op donderdag 23 maart 2023 22:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het is inderdaad niet zo dat alle boeren weg moeten. Veel mensen vergeten overigens dat de boerenstand al vanaf de jaren vijftig door steeds verdere schaalvergroting drastisch afgenomen is. De meeste boerenfamiliebedrijven zijn allang hierdoor verdwenen.quote:Op donderdag 23 maart 2023 23:06 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Minder veeteelt, meer akkerbouw en behoud van landbouwgrond en boeren. Dat lijkt mij de juiste inzet.
Nee hoor. De leuze: geen boeren, geen eten, is een fabel. En dat weten de boeren ook. 75% van alle productie gaat naar het buitenland. Het zijn verdienmachines geworden. En wat doet dat in Nederland, terwijl er landen zijn die veel meer ruimte hebben.quote:Op donderdag 23 maart 2023 22:31 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Het aantal inwoners moet dan omlaag....
Vanwaar de ruzies dan van d66?quote:Op donderdag 23 maart 2023 22:52 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
volgens mij ook, de coalitiepartijen zijn zeer eensgezind, hier is geen speld tussen te krijgen.
Wat komt er voor terug?quote:Op donderdag 23 maart 2023 23:06 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Minder veeteelt, meer akkerbouw en behoud van landbouwgrond en boeren. Dat lijkt mij de juiste inzet.
Shell, unilever, dsm, ahold..quote:Op vrijdag 24 maart 2023 08:19 schreef Montagui het volgende:
Nederland is inmiddels een te klein land voor megastalbedrijven/intensieve veeteelt. De boeren hoeven niet weg, het moet alleen allemaal kleinschaliger en met gebruikmaking van de laatste innovaties. En daar mogen best wel enkele miljarden in worden geïnvesteerd o.a. door de overheid.
Maar helaas maken de miljardairs/multinationals (-boeren en -industrie) de dienst uit. Winst, winst en nog meer winst.....
Hebzucht is een naar iets.
Exact.quote:Op donderdag 23 maart 2023 22:56 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Daartegenover staan weer hele volksstammen die propaganda vanuit het tegenovergestelde spectrum klakkeloos voor zoete koek aannemen.
Er is geen stikstofprobleem, het enige probleem zijn al die papieren normen en regelgeving. Kieper dat overboord en er kan gerust weer gebouwd worden, met behoud van de boeren.
Overigens kunnen de kinderen als we de EU-lijnen blijven volgen, het land van het stikstofslot gaat en er woningen bijkomen nog steeds geen woning krijgen, want de bevolking zal ook dankzij de door de EU verplichte aangewakkerde migratiestromen blijven groeien. Nederlanders blijven bij voortgang van EU-beleid op alle terreinen op de laatste plaats staan.
Gelukkig hebben we daar bij de milieuproblematiek helemaal geen last van.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 08:19 schreef Montagui het volgende:
Nederland is inmiddels een te klein land voor megastalbedrijven/intensieve veeteelt. De boeren hoeven niet weg, het moet alleen allemaal kleinschaliger en met gebruikmaking van de laatste innovaties. En daar mogen best wel enkele miljarden in worden geïnvesteerd o.a. door de overheid.
Maar helaas maken de miljardairs/multinationals (-boeren en -industrie) de dienst uit. Winst, winst en nog meer winst.....
Hebzucht is een naar iets.
Ah, dus volgens jou heeft elke Nederlander 1800 m2 land tot z'n beschikking zodat het zelfvoorzienend kan zijn en geen boer nodig heeft. O ja, en dat weet je zelf ook. We kunnen gerust doorgroeien naar 30 miljoen inwoners, want de menselijke megastallen kunnen oneindig de hoogte in, en dat weet je zelf ook.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 01:11 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Nee hoor. De leuze: geen boeren, geen eten, is een fabel. En dat weten de boeren ook. 75% van alle productie gaat naar het buitenland. Het zijn verdienmachines geworden. En wat doet dat in Nederland, terwijl er landen zijn die veel meer ruimte hebben.
https://www.nporadio1.nl/(...)ceren-de-boeren-echt
Of het is vooral een proteststem en niet veel meer dan dat.quote:Op donderdag 23 maart 2023 22:31 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
En exact dit idd.quote:Op donderdag 23 maart 2023 22:56 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
In ons coalitielandje niet nee.quote:Op donderdag 23 maart 2023 22:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
we komen de komende tig jaar nog niet van dit kabinet af hoor
Ja maar!quote:Op vrijdag 24 maart 2023 08:20 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Shell, unilever, dsm, ahold..
Allemaal voor de 'aandeelhouderswaarde'.
Trickle down!!!!!quote:Op vrijdag 24 maart 2023 10:55 schreef probeer het volgende:
[..]
Ja maar!
Als die bedrijven grotere winsten boeken is dat goed voor het Nederlandse BNP en dus stijgt onze welvaart.
Het CDA staat bekend om haar Januskop, en dat is niet iets van de laatste tijd, dat was al zo in de KVP-tijd.quote:Op donderdag 23 maart 2023 22:41 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik vind het CDA een waardeloze partij. Ze staan namelijk helemaal nergens voor. Halfslachtig meedraaien met de BBB wind gaat ze alleen maar marginaler maken. Nederland heeft volgens mij behoefte aan een politicus die een keertje voet bij stuk durft te houden, maar wel duidelijk kan uitleggen waarom diegene het doet. In plaats daarvan hebben we allemaal van die rubberen rugjes die met meel in de mond halve keuzes maken. Dit kost ons miljarden en veel leed bij mensen. Van toeslagenouders, tot Groningers en nu ook boeren die 15 jaar lang voor de gek zijn gehouden. Al werkte de laatste groep daar graag ook zelf aan mee.
Ik protesteer door mijzelf in de voet te schieten. Dat zal ze leren!!!quote:Op vrijdag 24 maart 2023 10:04 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Of het is vooral een proteststem en niet veel meer dan dat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |