abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_208511967
quote:
Premier Rutte roept top kabinet bijeen voor crisisberaad over verkiezingsdreun

Door onze parlementaire redactie
1 uur geleden
in BINNENLAND

Den Haag - De top van het kabinet komt dinsdag bijeen voor crisisberaad over de verkiezingsuitslag. De Rijksvoorlichtingsdienst (RVD) meldt aan De Telegraaf dat vicepremiers dan op uitnodiging van minister-president Rutte overleggen over de uitslag.

Ⓒ ANP/HH

Het speciaal ingelaste beraad zal waarschijnlijk plaatsvinden op het ministerie van Algemene Zaken en zal onder meer gaan over de zege van BBB tijdens de Provinciale Statenverkiezingen en over onvrede in het land. Het bericht van de RVD kwam kort na publicatie van een verhaal van De Telegraaf waarin critici zich uitspreken over de onzichtbaarheid van de premier.
Lees verder bij de bron https://www.telegraaf.nl/(...)ver-verkiezingsdreun

Die CDA blijkt een onbetrouwbare partij met slappe knieën vanwege een succesvolle verkiezingsuitslag van de zoveelste populistische partij. Ondanks het succes vertegenwoordigt de BBB maar een gedeelte van de bevolking (het boze en in het algemeen ontevreden gedeelte). Het CDA durft niet door te pakken met de stikstofaanpak, terwijl dit wel nodig is in het landsbelang en het belang van toekomstige generaties.
  Beste debater 2022 donderdag 23 maart 2023 @ 22:18:30 #2
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_208511999
we komen de komende tig jaar nog niet van dit kabinet af hoor
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_208512027
quote:
terwijl dit wel nodig is in het landsbelang en het belang van toekomstige generaties.
Ik denk dat toekomstige generaties liever hebben dat ons land zelfvoorzienend is qua voedsel, dan dat een paar heideplantjes wat beter groeien doordat er minder stikstof in de lucht zit..

Als de regering in ieder geval eerlijk zou zijn dat ze land nodig hebben om migranten te huisvesten, in plaats van dat slappe geleuter over stikstof, wat nooit een probleem was en uit het niets is verklaard tot de grootste crisis ooit..
pi_208512052
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 22:21 schreef HeyMarlous het volgende:

[..]
Ik denk dat toekomstige generaties liever hebben dat ons land zelfvoorzienend is qua voedsel, dan dat een paar heideplantjes minder goed groeien vanwege de iets hogere concentratie stikstof..
Met de helft van de veeteelt zijn we dat nog steeds. Zeker gelet op het grote aantal mensen met overgewicht.
  Beste debater 2022 donderdag 23 maart 2023 @ 22:23:36 #5
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_208512053
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 22:21 schreef HeyMarlous het volgende:

[..]
Ik denk dat toekomstige generaties liever hebben dat ons land zelfvoorzienend is qua voedsel, dan dat een paar heideplantjes minder goed groeien vanwege de iets hogere concentratie stikstof..
Als ik zie hoeveel schijt dit kabinet heeft aan generaties die er al zijn neem ik dat gekweel over 'de toekomstige generaties' met een mijn zout.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 donderdag 23 maart 2023 @ 22:24:37 #6
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_208512065
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 22:23 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]
Met de helft van de veeteelt zijn we dat nog steeds. Zeker gelet op het grote aantal mensen met overgewicht.
Misschien kunnen we dat een extra halt toeroepen door z.s.m. een suiker-, vet- en zouttaks in te voeren?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_208512078
Rutte heeft een GROOT probleem.
pi_208512091
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 22:23 schreef Magister_Artium het volgende:

Met de helft van de veeteelt zijn we dat nog steeds. Zeker gelet op het grote aantal mensen met overgewicht.
Met de helft halen we dat niet, plus dat je bij een natuurramp of oorlog extra capaciteit nodig hebt.
pi_208512115
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2023 22:25 schreef Gehrman het volgende:
Rutte heeft een GROOT probleem.
Waarom? Die lacht de kiezers in hun gezicht uit en bij de volgende verkiezingen is het weer VVD+8 of wat dan ook.. Zo gaat het al jaren..
pi_208512118
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 22:21 schreef HeyMarlous het volgende:

[..]
Ik denk dat toekomstige generaties liever hebben dat ons land zelfvoorzienend is qua voedsel, dan dat een paar heideplantjes wat beter groeien doordat er minder stikstof in de lucht zit..

Als de regering in ieder geval eerlijk zou zijn dat ze land nodig hebben om migranten te huisvesten, in plaats van dat slappe geleuter over stikstof, wat nooit een probleem was en uit het niets is verklaard tot de grootste crisis ooit..
Dit paradepaardje is hilarisch. Als je dit echt zou willen, dan zouden er meer veeboeren moeten verdwijnen dan D66 wil.

Koeien vreten namelijk massaal buitenlands veevoer.
pi_208512128
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2023 22:25 schreef Gehrman het volgende:
Rutte heeft een GROOT probleem.
Hij zal ook dit varken wel even wassen, maar zal wel heel veel zeep nodig hebben.
pi_208512150
In het landsbelang en voor het belang van toekomstige generaties dient dit kabinet zo snel mogelijk hun biezen te pakken. Nederland wordt helemaal gesloopt en kapot gereguleerd door decreten van Brussel. Tijd voor een kabinet die eens de middelvinger opsteekt naar Brussel en de Nederlander weer op 1 zet. Als bananenrepubliek Hongarije er mee wegkomt dan komt Nederland er ook wel mee weg. Niemand gaat mij vertellen dat ze de grootste pinautomaat van de EU enige serieuze sancties gaan lopen opleggen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  donderdag 23 maart 2023 @ 22:31:36 #13
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_208512165
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 22:27 schreef Glazenmaker het volgende:
Als je dit echt zou willen, dan zouden er meer veeboeren moeten verdwijnen dan D66 wil.

Koeien vreten namelijk massaal buitenlands veevoer.
Het aantal inwoners moet dan omlaag....
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_208512170
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2023 22:25 schreef Gehrman het volgende:
Rutte heeft een GROOT probleem.
Nederland heeft een groot probleem. In veel provincies denkt een derde van de bevolking dat ze achter vervuilende grootgrondbezitters moeten staan terwijl ze zelf, of hun kinderen, geen woning kunnen krijgen. Grootschalige deprimerende zelfhaat, of heel veel mensen die zijn vatbaar voor propaganda van miljardenbedrijven.
  donderdag 23 maart 2023 @ 22:33:00 #15
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_208512185
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2023 22:25 schreef Gehrman het volgende:
Rutte heeft een GROOT probleem.
En wij hebben Rutte… :{
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  donderdag 23 maart 2023 @ 22:33:25 #16
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_208512189
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 22:15 schreef rutger05 het volgende:
terwijl dit wel nodig is in het landsbelang
Ik kan op dit moment geen enkele partij aanwijzen die het landsbelang stelt boven het eigen (-achterban) belang.

Maar goed, ze gaan een avondje crisisberaden. Leuk. Tachtig journalisten voor de deur en aan het einde van de avond krijgen we te horen dat er nog genoeg vertrouwen is om verder te gaan, want ze kunnen niet anders.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Beste debater 2022 donderdag 23 maart 2023 @ 22:33:49 #17
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_208512196
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 22:31 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Nederland heeft een groot probleem. In veel provincies denkt een derde van de bevolking dat ze achter vervuilende grootgrondbezitters moeten staan terwijl ze zelf, of hun kinderen, geen woning kunnen krijgen. Grootschalige deprimerende zelfhaat, of heel veel mensen die zijn vatbaar voor propaganda van miljardenbedrijven.
En dat is iets van nu?

Dat is al minstens sinds 2012 aan de gang.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_208512200
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2023 22:25 schreef Gehrman het volgende:
Rutte heeft een GROOT probleem.
Denk het ook en dat ben jij natuurlijk.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  donderdag 23 maart 2023 @ 22:39:26 #19
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_208512285
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 22:33 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ik kan op dit moment geen enkele partij aanwijzen die het landsbelang stelt boven het eigen (-achterban) belang.

Maar goed, ze gaan een avondje crisisberaden. Leuk. Tachtig journalisten voor de deur en aan het einde van de avond krijgen we te horen dat er nog genoeg vertrouwen is om verder te gaan, want ze kunnen niet anders.
Spijker. Kop.
Steun Fok! Neem een abo.
pi_208512303
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 22:27 schreef HeyMarlous het volgende:

[..]
Waarom? Die lacht de kiezers in hun gezicht uit en bij de volgende verkiezingen is het weer VVD+8 of wat dan ook.. Zo gaat het al jaren..
Omdat de agro miljardairs het nu voor het zeggen hebben in de provincies. Die gaan geen stikstofbeleid uitvoeren, als dat er überhaupt al komt en Flopke niet de stekker uit het kabinet trekt.
pi_208512311
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 22:33 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ik kan op dit moment geen enkele partij aanwijzen die het landsbelang stelt boven het eigen (-achterban) belang.

Maar goed, ze gaan een avondje crisisberaden. Leuk. Tachtig journalisten voor de deur en aan het einde van de avond krijgen we te horen dat er nog genoeg vertrouwen is om verder te gaan, want ze kunnen niet anders.
Ik vind het CDA een waardeloze partij. Ze staan namelijk helemaal nergens voor. Halfslachtig meedraaien met de BBB wind gaat ze alleen maar marginaler maken. Nederland heeft volgens mij behoefte aan een politicus die een keertje voet bij stuk durft te houden, maar wel duidelijk kan uitleggen waarom diegene het doet. In plaats daarvan hebben we allemaal van die rubberen rugjes die met meel in de mond halve keuzes maken. Dit kost ons miljarden en veel leed bij mensen. Van toeslagenouders, tot Groningers en nu ook boeren die 15 jaar lang voor de gek zijn gehouden. Al werkte de laatste groep daar graag ook zelf aan mee.
  Beste debater 2022 donderdag 23 maart 2023 @ 22:42:48 #22
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_208512336
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 22:40 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Omdat de agro miljardairs het nu voor het zeggen hebben in de provincies. Die gaan geen stikstofbeleid uitvoeren, als dat er überhaupt al komt en Flopke niet de stekker uit het kabinet trekt.
Miljardairs hebben het al jaren voor het zeggen in Nederland.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 23 maart 2023 @ 22:48:58 #23
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_208512416
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 22:33 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ik kan op dit moment geen enkele partij aanwijzen die het landsbelang stelt boven het eigen (-achterban) belang.

Maar goed, ze gaan een avondje crisisberaden. Leuk. Tachtig journalisten voor de deur en aan het einde van de avond krijgen we te horen dat er nog genoeg vertrouwen is om verder te gaan, want ze kunnen niet anders.
Dit dus. Puur voor de show. ‘Kijk eens naar ons, we nemen dit heel serieus hoor’. Er is zoveel moeite gestopt om dit kabinet aan de macht te houden, dat gaan ze echt niet opgeven.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_208512478
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 22:48 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Dit dus. Puur voor de show. ‘Kijk eens naar ons, we nemen dit heel serieus hoor’. Er is zoveel moeite gestopt om dit kabinet aan de macht te houden, dat gaan ze echt niet opgeven.
volgens mij ook, de coalitiepartijen zijn zeer eensgezind, hier is geen speld tussen te krijgen.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_208512485
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 22:31 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Nederland heeft een groot probleem. In veel provincies denkt een derde van de bevolking dat ze achter vervuilende grootgrondbezitters moeten staan terwijl ze zelf, of hun kinderen, geen woning kunnen krijgen. Grootschalige deprimerende zelfhaat, of heel veel mensen die zijn vatbaar voor propaganda van miljardenbedrijven.
Laten we eerlijk zijn.
Als je per jaar dik 100k mensen van buiten Nederland binnen laat .
En die een gratis huis en uitkering belooft.

Komen onze kinderen nooit niet aan een huis.
Dan kan je wel de zooi boeren weg gaan jagen maar dat is letterlijk een druppel op een overvolle emmer kwa huizen te kort.

Alles word op de boeren gegooit terwijl de waarheid is .
Dat we een probleem hebben kwa bevolking groei omdat volgens Rutte en hun vriendje niks kan doen.

Dus laat lekker bbb hun gang maar gaan en ik hoop dat ook de tweede kamer de grootse gaan worden.
Omdat het toch al niet erger kan worden.
Dan wat die imbecielen van Rutten en Co in de laaste 12 jaar hebben gedaan.
pi_208512543
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 22:31 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Nederland heeft een groot probleem. In veel provincies denkt een derde van de bevolking dat ze achter vervuilende grootgrondbezitters moeten staan terwijl ze zelf, of hun kinderen, geen woning kunnen krijgen. Grootschalige deprimerende zelfhaat, of heel veel mensen die zijn vatbaar voor propaganda van miljardenbedrijven.
Daartegenover staan weer hele volksstammen die propaganda vanuit het tegenovergestelde spectrum klakkeloos voor zoete koek aannemen.

Er is geen stikstofprobleem, het enige probleem zijn al die papieren normen en regelgeving. Kieper dat overboord en er kan gerust weer gebouwd worden, met behoud van de boeren.

Overigens kunnen de kinderen als we de EU-lijnen blijven volgen, het land van het stikstofslot gaat en er woningen bijkomen nog steeds geen woning krijgen, want de bevolking zal ook dankzij de door de EU verplichte aangewakkerde migratiestromen blijven groeien. Nederlanders blijven bij voortgang van EU-beleid op alle terreinen op de laatste plaats staan.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_208512555
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 22:48 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Dit dus. Puur voor de show. ‘Kijk eens naar ons, we nemen dit heel serieus hoor’. Er is zoveel moeite gestopt om dit kabinet aan de macht te houden, dat gaan ze echt niet opgeven.
En dit is ook weer zo georkestreerd. Even doen alsof je de gevoelens die onder een niet onaanzienlijk deel van de bevolking leeft heel ernstig neemt, beloven dat je daar meer aandacht aan zult besteden, en daarna weer lekker over naar de orde van de dag.

Die partijen snappen heus wel dat als het kabinet nu valt de verkiezingen voor de Tweede Kamer het beeld van de uitslag voor de Provinciale Staten waarschijnlijk zal volgen. Geen enkele regeringspartij is er dus bij gebaat om dat te laten gebeuren.
pi_208512586
quote:
7s.gif Op donderdag 23 maart 2023 22:56 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Daartegenover staan weer hele volksstammen die propaganda vanuit het tegenovergestelde spectrum klakkeloos voor zoete koek aannemen.

Er is geen stikstofprobleem, het enige probleem zijn al die papieren normen en regelgeving. Kieper dat overboord en er kan gerust weer gebouwd worden, met behoud van de boeren.

Overigens kunnen de kinderen als we de EU-lijnen blijven volgen, het land van het stikstofslot gaat en er woningen bijkomen nog steeds geen woning krijgen, want de bevolking zal ook dankzij de door de EU verplichte aangewakkerde migratiestromen blijven groeien. Nederlanders blijven bij voortgang van EU-beleid op alle terreinen op de laatste plaats staan.
In plaats van dat wij natte voeten krijgen van het water krijgen wij natte besmeurde voeten van stront.
pi_208512661
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 22:15 schreef rutger05 het volgende:

[..]
Lees verder bij de bron https://www.telegraaf.nl/(...)ver-verkiezingsdreun

Die CDA blijkt een onbetrouwbare partij met slappe knieën vanwege een succesvolle verkiezingsuitslag van de zoveelste populistische partij. Ondanks het succes vertegenwoordigt de BBB maar een gedeelte van de bevolking (het boze en in het algemeen ontevreden gedeelte). Het CDA durft niet door te pakken met de stikstofaanpak, terwijl dit wel nodig is in het landsbelang en het belang van toekomstige generaties.
Minder veeteelt, meer akkerbouw en behoud van landbouwgrond en boeren. Dat lijkt mij de juiste inzet.
pi_208512778
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 22:33 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ik kan op dit moment geen enkele partij aanwijzen die het landsbelang stelt boven het eigen (-achterban) belang.

Maar goed, ze gaan een avondje crisisberaden. Leuk. Tachtig journalisten voor de deur en aan het einde van de avond krijgen we te horen dat er nog genoeg vertrouwen is om verder te gaan, want ze kunnen niet anders.
Ik vermoed dat het kabinet op dit moment het gevoel heeft door de strontkar (BBB) overreden te zijn en dat er een goede poging wordt gedaan om dit weer te boven te komen.
pi_208512815
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 23:06 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Minder veeteelt, meer akkerbouw en behoud van landbouwgrond en boeren. Dat lijkt mij de juiste inzet.
Het is inderdaad niet zo dat alle boeren weg moeten. Veel mensen vergeten overigens dat de boerenstand al vanaf de jaren vijftig door steeds verdere schaalvergroting drastisch afgenomen is. De meeste boerenfamiliebedrijven zijn allang hierdoor verdwenen.

Er is ruimte voor boeren die met respect voor natuur, milieu en omgeving op een duurzame en een voor de toekomst houdbare wijze willen boeren. Gelukkig zijn die er ook genoeg.
pi_208513237
quote:
7s.gif Op donderdag 23 maart 2023 22:31 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Het aantal inwoners moet dan omlaag....
Nee hoor. De leuze: geen boeren, geen eten, is een fabel. En dat weten de boeren ook. 75% van alle productie gaat naar het buitenland. Het zijn verdienmachines geworden. En wat doet dat in Nederland, terwijl er landen zijn die veel meer ruimte hebben.

https://www.nporadio1.nl/(...)ceren-de-boeren-echt
  vrijdag 24 maart 2023 @ 08:18:25 #33
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208513900
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 22:52 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]
volgens mij ook, de coalitiepartijen zijn zeer eensgezind, hier is geen speld tussen te krijgen.
Vanwaar de ruzies dan van d66?

Ze hebben niet aan het laten vallen van het kabinet, maar je moet je ook afvragen wat ze nog voor elkaar kunnen krijgen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_208513902
Nederland is inmiddels een te klein land voor megastalbedrijven/intensieve veeteelt. De boeren hoeven niet weg, het moet alleen allemaal kleinschaliger en met gebruikmaking van de laatste innovaties. En daar mogen best wel enkele miljarden in worden geïnvesteerd o.a. door de overheid.

Maar helaas maken de miljardairs/multinationals (-boeren en -industrie) de dienst uit. Winst, winst en nog meer winst.....

Hebzucht is een naar iets.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  vrijdag 24 maart 2023 @ 08:19:27 #35
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208513903
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 23:06 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Minder veeteelt, meer akkerbouw en behoud van landbouwgrond en boeren. Dat lijkt mij de juiste inzet.
Wat komt er voor terug?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 24 maart 2023 @ 08:20:30 #36
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208513916
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 08:19 schreef Montagui het volgende:
Nederland is inmiddels een te klein land voor megastalbedrijven/intensieve veeteelt. De boeren hoeven niet weg, het moet alleen allemaal kleinschaliger en met gebruikmaking van de laatste innovaties. En daar mogen best wel enkele miljarden in worden geïnvesteerd o.a. door de overheid.

Maar helaas maken de miljardairs/multinationals (-boeren en -industrie) de dienst uit. Winst, winst en nog meer winst.....

Hebzucht is een naar iets.
Shell, unilever, dsm, ahold..

Allemaal voor de 'aandeelhouderswaarde'.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 24 maart 2023 @ 08:22:10 #37
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208513926
quote:
7s.gif Op donderdag 23 maart 2023 22:56 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Daartegenover staan weer hele volksstammen die propaganda vanuit het tegenovergestelde spectrum klakkeloos voor zoete koek aannemen.

Er is geen stikstofprobleem, het enige probleem zijn al die papieren normen en regelgeving. Kieper dat overboord en er kan gerust weer gebouwd worden, met behoud van de boeren.

Overigens kunnen de kinderen als we de EU-lijnen blijven volgen, het land van het stikstofslot gaat en er woningen bijkomen nog steeds geen woning krijgen, want de bevolking zal ook dankzij de door de EU verplichte aangewakkerde migratiestromen blijven groeien. Nederlanders blijven bij voortgang van EU-beleid op alle terreinen op de laatste plaats staan.
Exact.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 24 maart 2023 @ 08:29:28 #38
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_208513976
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 08:19 schreef Montagui het volgende:
Nederland is inmiddels een te klein land voor megastalbedrijven/intensieve veeteelt. De boeren hoeven niet weg, het moet alleen allemaal kleinschaliger en met gebruikmaking van de laatste innovaties. En daar mogen best wel enkele miljarden in worden geïnvesteerd o.a. door de overheid.

Maar helaas maken de miljardairs/multinationals (-boeren en -industrie) de dienst uit. Winst, winst en nog meer winst.....

Hebzucht is een naar iets.

Gelukkig hebben we daar bij de milieuproblematiek helemaal geen last van. O-)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_208514018
Nieuwe verkiezingen incoming..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_208514122
Rustig afwachten tot het gaat rommelen bij BBB en het is weer over tot de orde van de dag.
  vrijdag 24 maart 2023 @ 09:19:55 #41
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_208514434
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 01:11 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Nee hoor. De leuze: geen boeren, geen eten, is een fabel. En dat weten de boeren ook. 75% van alle productie gaat naar het buitenland. Het zijn verdienmachines geworden. En wat doet dat in Nederland, terwijl er landen zijn die veel meer ruimte hebben.

https://www.nporadio1.nl/(...)ceren-de-boeren-echt
Ah, dus volgens jou heeft elke Nederlander 1800 m2 land tot z'n beschikking zodat het zelfvoorzienend kan zijn en geen boer nodig heeft. O ja, en dat weet je zelf ook. We kunnen gerust doorgroeien naar 30 miljoen inwoners, want de menselijke megastallen kunnen oneindig de hoogte in, en dat weet je zelf ook.

Als wij de import van grondstoffen stoppen en in eigen land moeten produceren (circulaire landbouw) dan worden we netto importeur van voedsel. Misschien maar eens beter je eigen bron doorlezen en proberen te achterhalen waar zij hun bron vandaan hebben? Maar dat had je ook zelf kunnen verzinnen, en dat weet je zelf ook:

https://www.clo.nl/indicatoren/nl0075-voetafdruk-landgebruik
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  vrijdag 24 maart 2023 @ 09:30:22 #42
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_208514538
Je moet wel heel naïef zijn als je nog steeds denkt dat deze hele politieke poppenkast in het landsbelang is.
pi_208514584
Toennik de tt las dacht ik dat het ging over het vernietigende klimaatrapport van laatst
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_208514848
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 22:31 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Nederland heeft een groot probleem. In veel provincies denkt een derde van de bevolking dat ze achter vervuilende grootgrondbezitters moeten staan terwijl ze zelf, of hun kinderen, geen woning kunnen krijgen. Grootschalige deprimerende zelfhaat, of heel veel mensen die zijn vatbaar voor propaganda van miljardenbedrijven.
Of het is vooral een proteststem en niet veel meer dan dat.
pi_208514861
quote:
7s.gif Op donderdag 23 maart 2023 22:56 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Daartegenover staan weer hele volksstammen die propaganda vanuit het tegenovergestelde spectrum klakkeloos voor zoete koek aannemen.

Er is geen stikstofprobleem, het enige probleem zijn al die papieren normen en regelgeving. Kieper dat overboord en er kan gerust weer gebouwd worden, met behoud van de boeren.

Overigens kunnen de kinderen als we de EU-lijnen blijven volgen, het land van het stikstofslot gaat en er woningen bijkomen nog steeds geen woning krijgen, want de bevolking zal ook dankzij de door de EU verplichte aangewakkerde migratiestromen blijven groeien. Nederlanders blijven bij voortgang van EU-beleid op alle terreinen op de laatste plaats staan.
En exact dit idd.
pi_208515243
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 22:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
we komen de komende tig jaar nog niet van dit kabinet af hoor
In ons coalitielandje niet nee.
pi_208515280
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 08:20 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Shell, unilever, dsm, ahold..

Allemaal voor de 'aandeelhouderswaarde'.
Ja maar!

Als die bedrijven grotere winsten boeken is dat goed voor het Nederlandse BNP en dus stijgt onze welvaart.

:')
"Pools are perfect for holding water"
  vrijdag 24 maart 2023 @ 10:56:48 #48
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208515301
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 10:55 schreef probeer het volgende:

[..]
Ja maar!

Als die bedrijven grotere winsten boeken is dat goed voor het Nederlandse BNP en dus stijgt onze welvaart.

:')
Trickle down!!!!!

_O-
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 24 maart 2023 @ 11:02:08 #49
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208515352
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 22:41 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik vind het CDA een waardeloze partij. Ze staan namelijk helemaal nergens voor. Halfslachtig meedraaien met de BBB wind gaat ze alleen maar marginaler maken. Nederland heeft volgens mij behoefte aan een politicus die een keertje voet bij stuk durft te houden, maar wel duidelijk kan uitleggen waarom diegene het doet. In plaats daarvan hebben we allemaal van die rubberen rugjes die met meel in de mond halve keuzes maken. Dit kost ons miljarden en veel leed bij mensen. Van toeslagenouders, tot Groningers en nu ook boeren die 15 jaar lang voor de gek zijn gehouden. Al werkte de laatste groep daar graag ook zelf aan mee.
Het CDA staat bekend om haar Januskop, en dat is niet iets van de laatste tijd, dat was al zo in de KVP-tijd.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_208515368
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 10:04 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Of het is vooral een proteststem en niet veel meer dan dat.
Ik protesteer door mijzelf in de voet te schieten. Dat zal ze leren!!!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')