abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_208508275
klopt het dat er nog geen topic is hier over?

Opnieuw rellen in Franse steden bij protesten tegen pensioenhervorming

Vrijdagavond is het in Parijs en Lyon opnieuw tot confrontaties gekomen tussen de politie en demonstranten tijdens protesten. Die braken uit vanwege de pensioenhervorming van de Franse regering. Tientallen mensen werden gearresteerd nadat demonstranten stenen en vuurwerk naar de politie gooiden.

https://www.ad.nl/buitenl(...)hervorming~ad457959/

op twitter veel beelden te vinden:

twitter


twitter


twitter
pi_208508538
Er is daar wel meer aan de hand dan alleen het pensioen.
pi_208508642
Ondanks dat er hier veel onrecht is krijgt men hier door de automobilisten nooit zoveel volk op de been.
pi_208508654
64 is nog steeds onder het EU-gemiddelde.
  donderdag 23 maart 2023 @ 18:13:51 #5
371137 Sardu
Sardumasochism
pi_208508703
Ondemocratisch wetten doordrukken in een democratie is dan ook reden genoeg om de straat op te gaan.

Zometeen de popcorn maar klaar zetten en afstemmen op ruptly.tv. *O*
I love coffee in a cup,
little fuzzy pups,
bourbon in a glass,
and grass!
pi_208508769
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 18:09 schreef Wienerschnitzels het volgende:
64 is nog steeds onder het EU-gemiddelde.
Ja, en? Ook hun geld wordt straffeloos bijgedrukt door de ECB om met tienduizenden per eurozone-ingezetene aan de banken te geven. Macron is nooit opgehouden met werken voor een bank.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_208509009
Aapklok overtreden. @Coco
pi_208509012
groot gelijk hebben ze....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_208509074
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 18:43 schreef sjorsie1982 het volgende:
groot gelijk hebben ze....
Natuurlijk, als Nederlanders en Duitsers nu gewoon met 70 met pensioen gaan en de pensioenfondsen onder EU bestuur komen, dan kunnen de pensioenen in Frankrijk voorlopig weer worden gefinancieerd.

Overigens zijn onder het mom van Corona ook al miljarden naar Frankrijk gegaan waarmee o.a. de verpleging 2000 euro erbij kregen (op zich terecht, maar waarom moet vooral Nederland dat betalen,
(ook krijgt Frankrijk nog steeds landbouw subsidie, in Nederland worden vissers en boeren weggepest
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_208509104
Macron heeft gelijk gehad door het te drukken. De pensioenleeftijd is veel te laag daar.

En Fransen die protesteren en het land lam leggen? Tsja, dat doen ze al als het wc-papier van 3 naar 2-laags gaat.
pi_208509137
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 18:20 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Ja, en? Ook hun geld wordt straffeloos bijgedrukt door de ECB om met tienduizenden per eurozone-ingezetene aan de banken te geven. Macron is nooit opgehouden met werken voor een bank.
Dat niet alleen, maar ook Nederland heeft bijgedragen aan een miljarden Corona steunpakket, waarvan Frankrijk heeft geprofiteerd, De Nederlandse staat (wij dus) heeft deze gefinancieerd. Vanaf 2030 moet terugbetaald worden. Dus nog meer heffingen en belastingen, Bovenop klimaat, stikstog, migratie enz.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_208509184
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 18:57 schreef Oud_student het volgende:

[..]
Dat niet alleen. maar ook Nederland heeft bijgedragen aan een miljarden Corona steunpakket, waarvan Frankrijk heeft geprofiteerd, De Nederlandse staat (wij dus) heeft deze gefinancieerd. Vanaf 2030 moet worden terugbetaald worden. Dus nog meer heffingen en belastingen, Bovenop klimaat, stikstog, migratie enz.
Dat was helemaal geen corona steunpakket maar een machtsgreep. Dat er meer van de Nederlanders wordt gestolen dan van de Fransen lijkt me niet zo relevant.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 23 maart 2023 @ 19:32:58 #14
498835 Wienerschnitzels
mit kartoffelsalat
pi_208509670
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 18:20 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Ja, en? Ook hun geld wordt straffeloos bijgedrukt door de ECB om met tienduizenden per eurozone-ingezetene aan de banken te geven. Macron is nooit opgehouden met werken voor een bank.
:')
pi_208510025
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 18:50 schreef Oud_student het volgende:

[..]
Natuurlijk, als Nederlanders en Duitsers nu gewoon met 70 met pensioen gaan en de pensioenfondsen onder EU bestuur komen, dan kunnen de pensioenen in Frankrijk voorlopig weer worden gefinancieerd.

Overigens zijn onder het mom van Corona ook al miljarden naar Frankrijk gegaan waarmee o.a. de verpleging 2000 euro erbij kregen (op zich terecht, maar waarom moet vooral Nederland dat betalen,
(ook krijgt Frankrijk nog steeds landbouw subsidie, in Nederland worden vissers en boeren weggepest
dat doen de nlers zelf en de duitsers ook. Dan moeten ze ook maar massaal protesteren
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_208510041
Power to the people!
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_208511483
Oupse

twitter
pi_208511515
twitter
pi_208511721
In een autoritair land gebeurt zoiets niet…
  vrijdag 24 maart 2023 @ 00:02:17 #20
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_208512985
Eigenlijk gebruiken ze die rellen als chantage middel..

'Als je de hervormingen niet terug neemt, dan slopen we het hele land en zetten we alles stil'.

Die mensen die staken denken niet in het belang van de staatsschuld en in zijn algeheel aan het land, maar enkel aan hunzelf.. 64 is nog steeds extreem luxe in vergelijking met Nederland..
pi_208513016
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 00:02 schreef BMW1993 het volgende:
Eigenlijk gebruiken ze die rellen als chantage middel..

'Als je de hervormingen niet terug neemt, dan slopen we het hele land en zetten we alles stil'.

Die mensen die staken denken niet in het belang van de staatsschuld en in zijn algeheel aan het land, maar enkel aan hunzelf.. 64 is nog steeds extreem luxe in vergelijking met Nederland..
Zelfs scholieren staken mee, niet om hem moverende redenen uiteraard, maar om de vakbond te quoten.
De Gaulle had ten tijde van zijn laatste referendum toch een voorbeeld kunnen nemen aan Singapore, maar ja… brood en spelen weer. :N
pi_208513217
twitter
pi_208513262
twitter
  vrijdag 24 maart 2023 @ 09:36:07 #24
462731 TheVoice4ever
Dilano de Kleijn superfan
pi_208514599
ondertussen gaat pensioenleeftijd in het VK naar 68 binnenkort

en de fransen maar klagen over pensioenen omhoog naar 63 :')
Big Brother Favo: Ronahi, Jimmy, Sabeau, Tom
Verraders Favo: Ihsane, Tom
pi_208514651
Werkschuw tuig :r
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_208514702
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 09:36 schreef TheVoice4ever het volgende:
ondertussen gaat pensioenleeftijd in het VK naar 68 binnenkort

en de fransen maar klagen over pensioenen omhoog naar 63 :')
In de VK zouden ze dan ook moeten staken.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_208514731
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 00:02 schreef BMW1993 het volgende:
Eigenlijk gebruiken ze die rellen als chantage middel..

'Als je de hervormingen niet terug neemt, dan slopen we het hele land en zetten we alles stil'.

Die mensen die staken denken niet in het belang van de staatsschuld en in zijn algeheel aan het land, maar enkel aan hunzelf.. 64 is nog steeds extreem luxe in vergelijking met Nederland..
Dat is ook de bedoeling van stakingen. Dat is per definitie chantage en zeggen: tit hier en niet verder.
Het gaat om macht en de bevolking laat hier terecht zien dat ze het niet accepteren. Het wanbeleid van pensioenen van de afgelopen 60 jaar wordt nu eindelijk duidelijk. In NL zijn we daar te laf voor.
Soms zijn er dingen in het verleden gebeurd die niet meer goed te maken zijn, nooit meer.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 24 maart 2023 @ 09:50:57 #28
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_208514735
Iedereen met 60 met pensioen! De rekening naar onze kinderen! Vive La Republique!

Frankrijk :')
pi_208514770
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 09:50 schreef RamboDirk het volgende:
Iedereen met 60 met pensioen! De rekening naar onze kinderen! Vive La Republique!

Frankrijk :')
Iedereen moet 40 al met pensioen kunnen als hij of zij dat graag wil. Als mensen langer willen doorwerken heb ik daar geen bezwaar tegen maar verstandig vind ik het niet. De rekening kan naar de ECB zoals nu ook al het geval is.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  vrijdag 24 maart 2023 @ 09:56:29 #30
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_208514781
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 09:54 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Iedereen moet 40 al met pensioen kunnen als hij of zij dat graag wil. Als mensen langer willen doorwerken heb ik daar geen bezwaar tegen maar verstandig vind ik het niet.
Je kan met 40 met pensioen als je het zelf geregeld hebt ^O^
pi_208514801
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 09:56 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Je kan met 40 met pensioen als je het zelf geregeld hebt ^O^
Waarom zou je zelf naar de ECB gaan om die euro's te laten bijprinten om pensioen te kunnen betalen? Doen ze nu ook niet hoor.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_208514942
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 09:50 schreef RamboDirk het volgende:
Iedereen met 60 met pensioen! De rekening naar onze kinderen! Vive La Republique!

Frankrijk :')
Tja we willen zo graag een EU. Dan betalen we ook maar voor dit feestje. We hebben het maar steeds over de pensioenen. Maar in Frankrijk speelt wel meer dan de pensioenen. Het levensonderhoud en energie speelt ook een grote rol.

Bovendien is het Frans pensioenstelsel totaal niet te vergelijken met ons stelsel dat bij ons stukken beter geregeld is.

Dan steeds maar de mantra dat Fransen lui zijn. Ik heb er tijdelijk gewerkt en daar heb ik totaal niets van gemerkt. Bovendien is het kennisniveau wel wat beter dan hier in Nederland.
pi_208515074
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 10:16 schreef Cherni het volgende:

[..]
Tja we willen zo graag een EU. Dan betalen we ook maar voor dit feestje. We hebben het maar steeds over de pensioenen. Maar in Frankrijk speelt wel meer dan de pensioenen. Het levensonderhoud en energie speelt ook een grote rol.

Bovendien is het Frans pensioenstelsel totaal niet te vergelijken met ons stelsel dat bij ons stukken beter geregeld is.

Dan steeds maar de mantra dat Fransen lui zijn. Ik heb er tijdelijk gewerkt en daar heb ik totaal niets van gemerkt. Bovendien is het kennisniveau wel wat beter dan hier in Nederland.
Jij denkt met jouw ervaring even te kunnen duiden dat het kennisniveau in Frankrijk hoger ligt dan hier? :+
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_208515120
quote:
16s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 10:31 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Jij denkt met jouw ervaring even te kunnen duiden dat het kennisniveau in Frankrijk hoger ligt dan hier? :+
Dat wel ik wel zeker. Ook al omdat Frankrijk een van de weinige landen binnen de EU is die nog een zeer complexe maakindustrie is huis heeft op alle gebied. Het is dat het de Fransen ontbreekt aan grondstoffen. Wereldwijd ook veel Franse bedrijven aan de top. Frankrijk word onderschat.
pi_208515132
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 10:38 schreef Cherni het volgende:

[..]
Dat wel ik wel zeker. Ook al omdat Frankrijk een van de weinige landen binnen de EU is die nog een zeer complexe maakindustrie is huis heeft op alle gebied. Het is dat het de Fransen ontbreekt aan grondstoffen. Wereldwijd ook veel Franse bedrijven aan de top. Frankrijk word onderschat.
Cute.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_208515467
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 10:16 schreef Cherni het volgende:

[..]
Tja we willen zo graag een EU. Dan betalen we ook maar voor dit feestje. We hebben het maar steeds over de pensioenen. Maar in Frankrijk speelt wel meer dan de pensioenen. Het levensonderhoud en energie speelt ook een grote rol.

Bovendien is het Frans pensioenstelsel totaal niet te vergelijken met ons stelsel dat bij ons stukken beter geregeld is.

Dan steeds maar de mantra dat Fransen lui zijn. Ik heb er tijdelijk gewerkt en daar heb ik totaal niets van gemerkt. Bovendien is het kennisniveau wel wat beter dan hier in Nederland.
In elk westers land is het kennis niveau beter dan hier. Daar kunnen nlers weinig aan doen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_208515480
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 10:38 schreef Cherni het volgende:

[..]
Dat wel ik wel zeker. Ook al omdat Frankrijk een van de weinige landen binnen de EU is die nog een zeer complexe maakindustrie is huis heeft op alle gebied. Het is dat het de Fransen ontbreekt aan grondstoffen. Wereldwijd ook veel Franse bedrijven aan de top. Frankrijk word onderschat.
Daarom zijn de lonen daar ook laag. Dat hoort erbij.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 24 maart 2023 @ 12:23:38 #38
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_208516257
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 18:08 schreef torentje het volgende:
Ondanks dat er hier veel onrecht is krijgt men hier door de automobilisten nooit zoveel volk op de been.
automobilisten?
  vrijdag 24 maart 2023 @ 12:33:01 #39
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_208516387
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 18:54 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Macron heeft gelijk gehad door het te drukken. De pensioenleeftijd is veel te laag daar.

En Fransen die protesteren en het land lam leggen? Tsja, dat doen ze al als het wc-papier van 3 naar 2-laags gaat.
Wij laten ons links en recht naaien aan alle kanten. En dan gaan we ook nog met een scheef oog naar de Fransen kijken omdat die wel het lef hebben fatsoenlijk voor hun rechten op te komen.
  vrijdag 24 maart 2023 @ 12:46:03 #40
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208516540
En terecht als je als een dictator zaken als dit doordrukt.

macaronnetje gokt met all-in terwijl er al zoveel onvrede was...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_208516763
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 00:02 schreef BMW1993 het volgende:
Eigenlijk gebruiken ze die rellen als chantage middel..

'Als je de hervormingen niet terug neemt, dan slopen we het hele land en zetten we alles stil'.

Die mensen die staken denken niet in het belang van de staatsschuld en in zijn algeheel aan het land, maar enkel aan hunzelf.. 64 is nog steeds extreem luxe in vergelijking met Nederland..
Omdat het beleid in andere landen slecht is, moet men een slechter beleid voor eigen land maar accepteren? 8)7 8)7 8)7 Het moet niet gekker worden.
  vrijdag 24 maart 2023 @ 13:08:52 #42
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_208516825
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 11:15 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
In elk westers land is het kennis niveau beter dan hier. Daar kunnen nlers weinig aan doen.
:')
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_208516828
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 13:08 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
:')
Het schoolsysteem in NL is inderdaad om te huilen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 24 maart 2023 @ 13:13:27 #44
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_208516860
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 13:09 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Het schoolsysteem in NL is inderdaad om te huilen.
Top-5 kenniseconomieën van de wereld staat Nederland gewoon in.

Maargoed feitenvrij gebral maken we ons allemaal wel eens schuldig aan.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_208516874
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 13:13 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Top-5 kenniseconomieën van de wereld staat Nederland gewoon in.

Maargoed feitenvrij gebral maken we ons allemaal wel eens schuldig aan.
Tja als je onder een steen leeft dan snap ik je reactie wel
Ik zou eens een krant lezen of het nieuws volgen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 24 maart 2023 @ 13:19:33 #46
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_208516918
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 13:15 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Tja als je onder een steen leeft dan snap ik je reactie wel
Ik zou eens een krant lezen of het nieuws volgen.
Het nieuws volgen en een krant lezen.

En dan anderen betichten van onder een steen leven?

Ik zou eens van de zolder komen.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_208517066
twitter


En her en der sluiten politie en brandweer zich aan bij de demonstranten.
Ik heb dat gisteren gepost, maar geen reacties. En dat terwijl dat in deze situatie extreem zorgelijk is voor Macron.

Het gaat echt niet alleen om die pensioenen, er is zoveel gebeurd.
pi_208517182
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 13:19 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Het nieuws volgen en een krant lezen.

En dan anderen betichten van onder een steen leven?

Ik zou eens van de zolder komen.
Waarom? Op mijn zolder kan ik het prima volgen in tegenstelling tot jouw steen. Ik post zo geen onzin.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_208517330
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 13:31 schreef Za het volgende:
[ twitter ]

En her en der sluiten politie en brandweer zich aan bij de demonstranten.
Ik heb dat gisteren gepost, maar geen reacties. En dat terwijl dat in deze situatie extreem zorgelijk is voor Macron.

Het gaat echt niet alleen om die pensioenen, er is zoveel gebeurd.
Inderdaad. Dit gaat niet om de pensioenen alleen. Men is de neoliberaal en globalist Macron meer dan zat.
  vrijdag 24 maart 2023 @ 13:59:57 #50
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_208517436
Ik lees hier dat Frankrijk een beter land is dan Nederland.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')