abonnement Unibet Coolblue
pi_208509897
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 19:44 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Kan inderdaad. Mijn mening is toch echt dat het door veel te veel bijgedrukt geld komt en dat de oorlog hoogstens een trigger is geweest.
dat kan. Meningen mogen er zijn. Net zoals andere meningen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 23 maart 2023 @ 20:00:21 #27
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_208510172
quote:
14s.gif Op donderdag 23 maart 2023 19:18 schreef MichaelScott het volgende:
Zelf aan het stuur zitten en dan toch verlies maken is op zich ook wel weer een prestatie.
Handelen met voorkennis en verlies lijden _O- _O-
pi_208511185
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 19:44 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Kan inderdaad. Mijn mening is toch echt dat het door veel te veel bijgedrukt geld komt en dat de oorlog hoogstens een trigger is geweest.
100% dit.

Het financieel wanbeleid tijdens de coronacrisis begon zijn uitwerking al te hebben, ook mbt de inflatie. Dat de oorlog kort daarna begon versterkte het effect, maar de oorzaak was daarvoor al gecreëerd.
pi_208511233
Op zich wel een aardig topic, maar waarom ts dan (zoals wel vaker) gelijk een shitload aan posts moet neerzetten waardoor het een beetje het karakter van een hetze krijgt is mij een raadsel.
pi_208515329
quote:
6s.gif Op donderdag 23 maart 2023 17:52 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]
En verantwoordelijken kaalplukken en in de gevangenis :7
wow dit is echt jouw oplossing voor alles he :O :O
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_208515444
quote:
85s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 10:59 schreef Nielsch het volgende:

[..]
wow dit is echt jouw oplossing voor alles he :O :O
Dat is tich zo bij alle criminelen of vind je een gevangenisstraf voor criminelen geen oplossing?
Het ongedaan maken is beter, maar dat kan vaak niet, net zoals hier.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_208515454
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 11:13 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Dat is tich zo bij alle criminelen of vind je een gevangenisstraf voor criminelen geen oplossing?
Het ongedaan maken is beter, maar dat kan vaak niet, net zoals hier.
ik ben ook niet tegen straf voor daders maar dit is zo'n beetje het enige wat TS kan roepen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_208515485
quote:
6s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 11:14 schreef Nielsch het volgende:

[..]
ik ben ook niet tegen straf voor daders maar dit is zo'n beetje het enige wat TS kan roepen.
Maar het klopt wel!
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_208515504
Grappig, is dat die DNB die altijd zoveel kritiek heeft op bitcoin?

Bitcoin heeft nog niet gemeld dat het met schulden, renteverhogingen of inflatie kampt.
pi_208515915
Ook grappig: alle banken moeten een goede buffer aanhouden maar blijkbaar heeft DNB een groot deel van z'n winst al die jaren als dividend uitbetaald aan de staat.
pi_208515989
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 11:18 schreef TheFreshPrince het volgende:
Grappig, is dat die DNB die altijd zoveel kritiek heeft op bitcoin?

Bitcoin heeft nog niet gemeld dat het met schulden, renteverhogingen of inflatie kampt.
De euro heeft dat ook niet gemeld
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Redactie Sport vrijdag 24 maart 2023 @ 12:01:09 #37
274204 crew  Mexicanobakker
pi_208515993
Moeten zij weten
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_208516191
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 12:00 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
De euro heeft dat ook niet gemeld
Nee klopt, maar het bijdrukken van Euro's en Dollars zorgt wel voor de inflatie.
pi_208516206
quote:
14s.gif Op donderdag 23 maart 2023 19:18 schreef MichaelScott het volgende:
Zelf aan het stuur zitten en dan toch verlies maken is op zich ook wel weer een prestatie.
Nou ja, aan het stuur zitten... ze mogen af en toe een raampje open of dicht doen in de ECB auto
pi_208516213
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 12:18 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Nee klopt, maar het bijdrukken van Euro's en Dollars zorgt wel voor de inflatie.
Nee, een verstoring in vraag en aanbod zorgt voor de- of inflatie.
Geld bijdrukken kan een reden hiertoe zijn, net zoals ontelbaar andere redenen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 24 maart 2023 @ 12:35:38 #41
272296 Jan_Lul
Ik zit hier niet voor
pi_208516414
het zoveelste schuimbektopic van deze persoon, waarin hij weer raaskalt over dingen waar hij geen verstand van heeft.
pi_208516525
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 12:35 schreef Jan_Lul het volgende:
het zoveelste schuimbektopic van deze persoon, waarin hij weer raaskalt over dingen waar hij geen verstand van heeft.
Toch heeft deze ts wel vaak gelijk
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 24 maart 2023 @ 17:10:43 #43
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_208519769
DNB boekt fors verlies, negatief eigen vermogen mogelijk

In het kort

Door de gestegen rente zit DNB 'scheef': rentebetalingen aan banken nemen toe, terwijl aangekochte obligaties weinig opbrengen.
Deze situatie zet zich de komende jaren door, waardoor een negatief eigen vermogen tot de mogelijkheden behoort.
Als dat te lang duurt, is dat slecht voor het vertrouwen, aldus DNB. In dat geval komt een kapitaalstorting van de staat in zicht.

De snel gestegen rente raakt ook De Nederlandsche Bank. In 2022 boekte de centrale bank een operationeel verlies van ¤460 mln, zo blijkt uit het donderdag verschenen jaarverslag. Een negatief eigen vermogen is inmiddels een reëel scenario.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De kans op een negatief eigen vermogen is dus aanwezig, zo stelde Knot tijdens een persconferentie over het jaarverslag. 'Maar je kunt hier elke dag een nieuwe berekening over maken.' :') :|W

https://fd.nl/economie/14(...)en-vermogen-mogelijk
  vrijdag 24 maart 2023 @ 17:14:13 #44
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_208519812
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 12:44 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Toch heeft deze ts wel vaak gelijk
Of dat waar is of niet laat ik in het midden, hij heeft wel een bijzondere obsessie met Wobke Hoekstra. En deze topictitel vind ik erg dubieus en zeer stemmingmakend.

Ik zie niet echt in hoe DNB failliet kan gaan.
pi_208519814
quote:
6s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 17:10 schreef ikweethetookniet het volgende:
DNB boekt fors verlies, negatief eigen vermogen mogelijk

In het kort

Door de gestegen rente zit DNB 'scheef': rentebetalingen aan banken nemen toe, terwijl aangekochte obligaties weinig opbrengen.
Deze situatie zet zich de komende jaren door, waardoor een negatief eigen vermogen tot de mogelijkheden behoort.
Als dat te lang duurt, is dat slecht voor het vertrouwen, aldus DNB. In dat geval komt een kapitaalstorting van de staat in zicht.

De snel gestegen rente raakt ook De Nederlandsche Bank. In 2022 boekte de centrale bank een operationeel verlies van ¤460 mln, zo blijkt uit het donderdag verschenen jaarverslag. Een negatief eigen vermogen is inmiddels een reëel scenario.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De kans op een negatief eigen vermogen is dus aanwezig, zo stelde Knot tijdens een persconferentie over het jaarverslag. 'Maar je kunt hier elke dag een nieuwe berekening over maken.' :') :|W

https://fd.nl/economie/14(...)en-vermogen-mogelijk
Zolang er genoeg liquiditeit is, is er niks aan de hand.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 24 maart 2023 @ 17:40:24 #46
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_208520123
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 17:14 schreef sjorsie1982 het volgende:
Zolang er genoeg liquiditeit is, is er niks aan de hand.
Gewoon blijven prutsen dus, als het mis gaat betaalt het volk de rekening wel en verantwoording is een keuze :') :r
pi_208520141
ok, maar mag hopen dat de green deal of het onderzoek naar de rol in het slaverij verleden niet wordt stopgezet. Dat is veel belangrijker dan een beetje verlies.
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
pi_208520283
De DNB kan niet failliet, dan zou de NL staat failliet zijn
pi_208520395
quote:
6s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 17:40 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]
Gewoon blijven prutsen dus, als het mis gaat betaalt het volk de rekening wel en verantwoording is een keuze :') :r
zolang er liquiditeit is, is er niks aan de hand.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_208527172
Als ik geld op de bank zet, krijg ik 0,5% en als
Ik leen kost dat 5%. Is dat anders bij de DNB?

Is de rente daar altijd 3%, zowel voor leningen als voor tegoeden?
.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')