Heeft die vrouw niet ook ooit een heel betoog staan houden dat onderzoeken tussen verschillen in recidive bij taakstraf of gevangenisstraf per definitie onzin zijn omdat ze niet dezélfde personen twee keer straffen?quote:Op woensdag 13 september 2023 22:46 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
https://www.nporadio1.nl/(...)nders-dan-bij-de-pvv
Hmm.
quote:
Waar zijn de andere twee momenten? Ik wil ook de rest horen.quote:
quote:Op donderdag 21 september 2023 23:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Waar zijn de andere twee momenten? Ik wil ook de rest horen.
Kuddedierengedrag. Zeer zorgwekkend dat men steeds een verlosser lijkt te zien.quote:Op donderdag 21 september 2023 23:35 schreef Newone82 het volgende:
[..]
En hier gaat de helft van Nederland op stemmen. Dom volk zijn we toch ook he :p
Dat moet ik allemaal nog maar zien. In tegenstelling tot Provinciale Staten draaien deze verkiezingen niet om stikstof en/of de boeren. Dan heeft Kerrelijn al gauw niet veel meer te melden. Pieken is een kunst.quote:Op donderdag 21 september 2023 23:35 schreef Newone82 het volgende:
[..]
En hier gaat de helft van Nederland op stemmen. Dom volk zijn we toch ook he :p
Hee... zijn wij familie?quote:Op vrijdag 22 september 2023 07:14 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Wat hangt er toch een nare vibe om dit mens heen.
Dit kwam net in mijn tijdlijn voorbij. WTFquote:
hoe ze het heeft zo weten te spinnen dat die verkiezingen daar wel over gingen is voor mij een volkomen raadsel, maar wel heel erg knap natuurlijk.quote:Op vrijdag 22 september 2023 07:24 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Dat moet ik allemaal nog maar zien. In tegenstelling tot Provinciale Staten draaien deze verkiezingen niet om stikstof en/of de boeren. Dan heeft Kerrelijn al gauw niet veel meer te melden. Pieken is een kunst.
zo rollen populisten, die zijn niet principieel.quote:Op vrijdag 22 september 2023 08:01 schreef J.B. het volgende:
Gisteravond kwam er ook nog een opvallende aap uit de mouw bij Humberto:
[ twitter ]
Afgeven op Timmermans terwijl je eigen lijsttrekker ook wachtgeld ontvangt
Ja maar, zij werkt ook en wordt dus gekort op het wachtgeld, dat is echt andersquote:Op vrijdag 22 september 2023 08:01 schreef J.B. het volgende:
[ twitter ]
Dit riep ik gelijk al op FOK! toen Caroline haar scheur open trok.quote:Op vrijdag 22 september 2023 08:01 schreef J.B. het volgende:
[ twitter ]
Je kan er ook direct naar linken door de URL over te nemen waar de datum en tijd van de post naar verwijstquote:Op vrijdag 22 september 2023 08:14 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dit riep ik gelijk al op FOK! toen Caroline haar scheur open trok.
POL / Prinsjesdag en de APB 2023
Post 300
Je kan daar sarcastisch om doen maar dat maakt wel een groot verschil. ALs jij zelf ontslag neemt heb je ook geen recht op een WW-uitkering.quote:Op vrijdag 22 september 2023 08:38 schreef xpompompomx het volgende:
jA mAaR kEizEr WeRd OnTsLaGeN tErWiJl FrAnSjE zElF oNtSlAg NaM!11!!!
Klopt. Alleen zijn de regels voor wachtgeld anders. Jammer maar helaas. En daarom heeft Timmermans er net zo goed recht op.quote:Op vrijdag 22 september 2023 08:40 schreef Gunner het volgende:
[..]
Je kan daar sarcastisch om doen maar dat maakt wel een groot verschil. ALs jij zelf ontslag neemt heb je ook geen recht op een WW-uitkering.
Aan de andere kant; Timmermans is niet werkloos.quote:Op vrijdag 22 september 2023 08:41 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Klopt. Alleen zijn de regels voor wachtgeld anders. Jammer maar helaas. En daarom heeft Timmermans er net zo goed recht op.
Maar Mona Keizer is ook niet werkloos.quote:Op vrijdag 22 september 2023 08:44 schreef Gunner het volgende:
[..]
Aan de andere kant; Timmermans is niet werkloos.
Ze is ontslagen vanwege kritsche opmerkingen over het beleid van het kabinet waar ze in zat. Klinkt als niet loyaal aan je eigen partij en had ze niet kunnen weten dat ontslag een optie hierbij zou zijn?quote:Op vrijdag 22 september 2023 08:57 schreef koemleit het volgende:
De spin op de socials van de BBB adepten is nu inderdaad, dat zei ontslagen is en Timmermans niet.
Dat maakt het dus nog erger, ze is ontslagen als minister, omdat ze daar totaal niet geschikt voor bleek.
Maar goed volgens de BBB aanhang is dat nu dus een pré.
Een ww krijg je ook niet bij verwijtbaar ontslag. Maar wachtgeld altijd.quote:Op vrijdag 22 september 2023 10:10 schreef NLGooner het volgende:
[..]
Ze is ontslagen vanwege kritsche opmerkingen over het beleid van het kabinet waar ze in zat. Klinkt als niet loyaal aan je eigen partij en had ze niet kunnen weten dat ontslag een optie hierbij zou zijn?
dat laatste gaat sowieso gebeuren. Verder laat ze blijken totaal geen verstand van zaken te hebben, dat levert wel wat zetels op maar wordt / blijft een marginale partij. Helaas in de 1e kamer wel met macht.quote:Op vrijdag 22 september 2023 12:25 schreef TheVulture het volgende:
Wat me bij Van der Plas sowieso mateloos irriteert is die verzuurde grondhouding, vleesgeworden negativisme.
Verder kan ik niet wachten tot de relatie van Mona en Caroline gaat ontsporen, dat staat natuurlijk in de sterren geschreven.
En ze kunnen het beide prima missen.quote:Op vrijdag 22 september 2023 10:35 schreef JaxStrumleyII het volgende:
Niet handig van Keijzer dat ze haar wachtgeld niet heeft stopgezet toen ze voor BBB aan de slag ging… op dat moment had ze met haar nummer 2-positie immers vrijwel zekerheid dat ze per eind november een nieuwe baan heeft.
Hetzelfde geldt voor Timmermans, waar het allemaal nog iets opzichtiger is: hij is immers zélf opgestapt. (Waarbij je ook nog kan aandragen dat hij daarbij partij- en persoonlijk belang heeft laten prevaleren boven het landsbelang, want blijkbaar is het een enorm drama voor ons land dat Hoekstra nu dat laatste jaar moet volmaken).
En ja, ik wéét dat het allemaal volgens de regels is, maar het oogt gewoon niet fraai. Zeker niet omdat hij ons de komende jaren als premier nog vaak zal moeten verkopen dat we een stapje terug moeten doen in welvaart vanwege klimaat, immigratie, zuidelijke eurolanden etc. Dan is dit toch iets dat mensen zich zullen herinneren.
Waarbij dat ontslag ook nog eens vrij uniek is. Normaliter bieden politici zelf hun ontslag aan of loopt hun termijn af. Daarom zou alleen wachtgeld bij ontslag ook erg onpraktisch zijn.quote:Op vrijdag 22 september 2023 08:57 schreef koemleit het volgende:
De spin op de socials van de BBB adepten is nu inderdaad, dat zij ontslagen is en Timmermans niet.
Dat maakt het dus nog erger, ze is ontslagen als minister, omdat ze daar totaal niet geschikt voor bleek.
Maar goed volgens de BBB aanhang is dat nu dus een pré.
al die roepers met "ja ze is ontslagen omdat ze kritisch was op de coronamaatregelen".quote:Op vrijdag 22 september 2023 16:18 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Waarbij dat ontslag ook nog eens vrij uniek is. Normaliter bieden politici zelf hun ontslag aan of loopt hun termijn af. Daarom zou alleen wachtgeld bij ontslag ook erg onpraktisch zijn.
Inderdaad. Dodelijk vermoeiend om haar te horen praten en al helemaal als ze bij de interruptiemicrofoon staat.quote:Op vrijdag 22 september 2023 12:25 schreef TheVulture het volgende:
Wat me bij Van der Plas sowieso mateloos irriteert is die verzuurde grondhouding, vleesgeworden negativisme.
Verder kan ik niet wachten tot de relatie van Mona en Caroline gaat ontsporen, dat staat natuurlijk in de sterren geschreven.
Zou me niks verbazen met dr zure bek. Zij heeft t echt achter dr ellebogen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 13:25 schreef luxerobots het volgende:
Van der Plas schijnt een vechtscheiding gehad te hebben, waarbij ze ervoor zorgde dat haar ex-man de kinderen niet kon zien opgroeien. Ouch.
https://www.flair.nl/juic(...)ps://www.google.com/
Op zich niet zo bijzonder, tenzij ze vroeger iemand heeft vermoord hoort het eigenlijk niemand te interesseren wat ze in haar privéleven uitspookt. Echter, iemand die met ieder wissewasje voor de PR en de stemmen refereert naar een overleden man en met kinderen aan talkshowtafels gaat zitten om daar over hun psychische problemen te gaan praten onder het mom familiemens en kijk mij eens zo gewoon zijn gebleven, is het hilarisch.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 13:25 schreef luxerobots het volgende:
Van der Plas schijnt een vechtscheiding gehad te hebben, waarbij ze ervoor zorgde dat haar ex-man de kinderen niet kon zien opgroeien. Ouch.
https://www.flair.nl/juic(...)ps://www.google.com/
https://www.nporadio1.nl/(...)an-aan-iemand-andersquote:BBB-leider Caroline van der Plas maakte een ongeïnteresseerde indruk tijdens het eerste debat voor de Tweede Kamerverkiezingen zondagavond in College Tour. Dat vindt voormalig campagnestrateeg van de VVD Mark Thiessen. "Het leek wel alsof ze er geen zin in had."
quote:Rekers, die een bedrijfsadviesbureau heeft en ook docent is in het hoger beroepsonderwijs, staat op de dertiende plaats op de kandidatenlijst van BBB.
Ook nog eens docent aan een Hoge School. Over je eigen glazen ingooien gesproken...quote:Een kandidaat-Kamerlid van de BoerBurgerBeweging trekt zich terug omdat is gebleken dat hij in de coronacrisis tal van politici voor onder meer "kindermishandelaar", "pharmahoer", "NSB'er", "oorlogsmisdadiger" en "nazibitch" uitmaakte op X, het toenmalige Twitter.
Jasper Rekers staat op de dertiende plek van de kandidatenlijst van BBB, maar zal als hij wordt gekozen zijn zetel niet innemen. Hij runde twee jaar lang een anoniem X-account waarmee hij aan de lopende band publieke figuren beledigde en nazivergelijkingen maakte. Hij riep regelmatig op tot tribunalen en opstanden.
Nadat hij was geconfronteerd met onderzoek van persbureau ANP naar zijn online verleden, ontkende Rekers aanvankelijk. Nadat de BBB was geïnformeerd, gaf hij toch toe. Hij heeft de partij zijn excuses aangeboden.
BBB zegt niet op de hoogte te zijn geweest van de scheldpartijen en is "erg geschrokken" van de inhoud van de berichten. De partij van lijsttrekker Caroline van der Plas neemt er afstand van.
Rekers heeft BBB laten weten dat de berichten uit een "donkere periode in zijn leven" komen. "Ik maakte mij ernstige zorgen over de ontwikkelingen in de maatschappij en dat had effect op mijn gemoedstoestand", zegt hij in een reactie. Hij voegt toe slechts een deel van de aan hem voorgelegde uitingen te herkennen. Mochten zijn uitlatingen mensen hebben gekwetst, dan spijt hem dat "ten zeerste", zegt hij.
De coronacrisis "heeft ook flinke deuken geslagen in veel levens", zegt BBB daarover. Voor de partij weegt vooral zwaar dat ze niet is geïnformeerd door de 35-jarige Rekers, een ondernemer uit Enschede en docent aan Saxion Hogeschool.
Rutte, De Jonge, D66 en Van Ranst moesten het ontgelden
Het ANP vond negenhonderd X-berichten over een tijdsbestek van twee jaar terug. Tijdens de coronapandemie veranderde Rekers de naam van zijn persoonlijke account naar Verzet op Links. Via dat account werden de pijlen hoofdzakelijk gericht op het coronabeleid en vergelijkingen gemaakt met nazi-Duitsland.
Vanaf zijn account noemde Rekers de toenmalig minister van Volksgezondheid Hugo de Jonge onder meer een "kinderlokker" en "PABO-kwakzalver". Hij vroeg zich af of de CDA-bewindsman al een "enkeltje Neurenberg" had geboekt, naar het nazitribunaal.
Nadat premier Mark Rutte de nieuwe Duitse bondskanselier Olaf Scholz succes had gewenst, noemde de Rekers hem een "NSB'er". Verder vergeleek hij de Vlaamse viroloog Marc Van Ranst met nazipropagandist Joseph Goebbels en moordenaar Marc Dutroux.
Vooral D66 moest het ontgelden bij het kandidaat-Kamerlid. Hij sprak van een "nazipartij" en noemde het partijcongres een "fascistenbal". Rob Jetten, inmiddels partijleider, ging volgens Rekers "van nicht tot nazibitch". Fractievoorzitter Jan Paternotte werd vergeleken met Goebbels. D66-minister Ernst Kuipers (Volksgezondheid) werd in één bericht "prikpooier", "kindermishandelaar" en "oorlogsmisdadiger" genoemd.
Met zijn dertiende positie op de BBB-lijst maakte Rekers volgens de peilingen goede kans om in de Kamer te komen.
quote:Wat was de aanleiding om lid te worden van BBB en je kandidaat te stellen?
De motivatie om lid te worden van de BBB kwam voort uit de situatie dat ik mij, sinds de coronacrisis, politiek wees voelde. Het gemak waarmee burgerrechten werden geschonden en het Orwelliaanse karakter van de regerende partijen die mijn kernwaarden “vrijheid en familie” hoog in het vaandel pretendeerden te hebben, zorgden ervoor dat ik mij bij geen enkele partij meer thuis voelde. De oppositie was te extreem en niet oplossingsgericht. De BBB biedt gezond verstand en constructivisme. Zo vanzelfsprekend, maar toch verder afwezig in het politieke landschap.
NSC heeft de BBB wel nodigvoor een meerderheid in de eerste kamerquote:Op woensdag 25 oktober 2023 21:17 schreef DestroyerPiet het volgende:
Het gevoel dat ik bij BBB krijg is dat het echt een stel amateurs zijn die van alles roepen maar niet proffessioneel genoeg om echt een blijvende partij op te kunnen zetten. ik denk dat ze ver onder de 10 zetels gaan eindigen op 22 november.
Ik hoop voor Omtzigt dat hij dit beter voor elkaar heeft.
op dit moment is er ook geen meerderheid in de eerste kamer en bij het vorige kabinet ook niet. dus dat wil helemaal niks zeggen.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 21:31 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
NSC heeft de BBB wel nodigvoor een meerderheid in de eerste kamer
Dus BBB gaat sowieso mee regeren
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |