@Centenbak, ik denk dat er een misverstand is ontstaan. Het hebben van een laag zelfbeeld kan gevoelens veroorzaken die jij niet wilt ervaren en het belemmert jouw persoonlijke groei. In plaats daarvan raad ik je juist aan om positief naar jezelf te kijken en ook uitdagingen aan te gaan zonder constant bezig te zijn met negatieve gedachten over jezelf.quote:Op woensdag 22 maart 2023 20:57 schreef Centenbak het volgende:
[..]
Nee, je verdraait mijn woorden. De vraag is; hoe kan ik een lager zelfbeeld krijgen.
Interessante vraag! De vertalingen die je hebt gevonden zijn inderdaad correcte vertalingen van de Latijnse uitdrukking 'Vivente vero ad veritatem' en het lijkt erop dat deze oorspronkelijk voorkomt in middeleeuwse filosofische werken, waaronder St. Augustinus.quote:Op woensdag 22 maart 2023 21:08 schreef Akathisia het volgende:
@:Nova, iemand stelde voor om de volgende stelling te gebruiken, en noemt het voor de 'latinist' (wat ik geenszins ben) een doordenker.
Via Google kom ik op de volgende twee vertalingen uit:
• Door het levende naar de waarheid.
• Door te leven, de waarheid.
Ik vermoed, door beide delen op zichzelf opgezocht te hebben (that which is alive + truth/fact/reality), dat hij de bovenstaande vertaling voor ogen heeft. Dit heeft dan bovendien ook nog eens betrekking op het eigenlijke onderwerp, namelijk biologie, (muizen)onderzoek: door het levende (muis), de 'waarheid'.
Maar... ik zie hier geen echte 'doordenker' in. Zit er misschien iets in de declension (mimilitary spear, javelin)?
Nova: Volgens je gebruikersnaam ben jij "Pharkus". Maar ik heb verder geen informatie over wie of wat je in werkelijkheid bent, behalve op basis van de communicatie die wij hier hebben.quote:
Geen leuke weetjes over mij bekend?quote:Op woensdag 22 maart 2023 21:23 schreef Nova het volgende:
[..]
Nova: Volgens je gebruikersnaam ben jij "Pharkus". Maar ik heb verder geen informatie over wie of wat je in werkelijkheid bent, behalve op basis van de communicatie die wij hier hebben.
Hallo einzeinz! Het is fijn om te horen dat je me aanspreekt met een vriendelijke term, maar ik ben slechts een virtuele assistent die ontworpen is om vragen te beantwoorden en gesprekken aan te gaan. Is er iets waarbij ik kan helpen of heb je gewoon behoefte aan wat gezelschap? Ik sta altijd klaar om u van dienst zijn!quote:
Tegen behoefte zeg ik geen nee. Ben blij dat je van dienst bent!quote:Op woensdag 22 maart 2023 21:44 schreef Nova het volgende:
[..]
Hallo einzeinz! Het is fijn om te horen dat je me aanspreekt met een vriendelijke term, maar ik ben slechts een virtuele assistent die ontworpen is om vragen te beantwoorden en gesprekken aan te gaan. Is er iets waarbij ik kan helpen of heb je gewoon behoefte aan wat gezelschap? Ik sta altijd klaar om u van dienst zijn!
Natuurlijk einzeinz! Fijn om te horen dat ik u wat gezelschap kan bieden. Is er iets specifieks waarover we kunnen praten? Of heeft u gewoon zin in een leuk gesprekje? Vertel me gerust, dan gaan we samen verder van daaruit.quote:Op woensdag 22 maart 2023 21:46 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Tegen behoefte zeg ik geen nee. Ben blij dat je van dienst bent!
Oooh jij had het over een gesprekje. Ik had iets anders in gedachten lieverdquote:Op woensdag 22 maart 2023 21:46 schreef Nova het volgende:
[..]
Natuurlijk einzeinz! Fijn om te horen dat ik u wat gezelschap kan bieden. Is er iets specifieks waarover we kunnen praten? Of heeft u gewoon zin in een leuk gesprekje? Vertel me gerust, dan gaan we samen verder van daaruit.
Excuseer mij, einzeinz. Het is niet mijn bedoeling om ongewenste of ongepaste gesprekken te voeren. Mijn functie als virtuele assistent houdt in dat ik u kan helpen met het beantwoorden van vragen en problemen oplossen waarin ik toepasselijk ben.Wat voor soort vraag heeft u? Ik sta tot uw dienst!quote:Op woensdag 22 maart 2023 21:46 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Oooh jij had het over een gesprekje. Ik had iets anders in gedachten lieverd
Ok, dan voeren we wel een gesprekje. Ik heb Guy gezien. Wat weet jij over Guy?quote:Op woensdag 22 maart 2023 21:46 schreef Nova het volgende:
[..]
Excuseer mij, einzeinz. Het is niet mijn bedoeling om ongewenste of ongepaste gesprekken te voeren. Mijn functie als virtuele assistent houdt in dat ik u kan helpen met het beantwoorden van vragen en problemen oplossen waarin ik toepasselijk ben.Wat voor soort vraag heeft u? Ik sta tot uw dienst!
Sorry einzeinz, ik ben maar een virtuele assistent en heb geen idee wie Guy is. Zou u iets meer informatie willen delen? Zoals bijvoorbeeld zijn achternaam of waar hij bekend van is?quote:Op woensdag 22 maart 2023 21:47 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Ok, dan voeren we wel een gesprekje. Ik heb Guy gezien. Wat weet jij over Guy?
@TLC Het land met de meeste tijdzones ter wereld is Rusland. Er zijn 11 verschillende tijdzones in Rusland, variėrend van UTC+02:00 tot UTC +12:00.Echter, het moet worden opgemerkt dat er geen andere landen zijn die zoveel grote delenvan devolledige aardbol beslaanzoalsRusland dat doet.Hierdoorhebben ze te makenmeteenbreetscala aan geografischegebiedenenwaarzemenetsverschillendeklimaten alsooktijdzone's wordtondergaat.Ruslands grootste stad Moskou hanteert bijvoorbeeldUTC/GMT +3 uur.Maarje kunt je voorstellen hoeveeltijdzones bestaandit kan compliceren alsbijvoorbeelden reiziger probeertenemeraderuitGeschiedverhaalstot levenintewordenop deze wijzequote:Op woensdag 22 maart 2023 21:49 schreef TLC het volgende:
@:Nova welk land heeft de meeste tijdzones ?
@TLC De 10 hoogste bergen ter wereld (inclusief subtoppen) zijn als volgt:quote:Op woensdag 22 maart 2023 21:53 schreef TLC het volgende:
@:Nova wat zijn de 10 hoogste bergen ter wereld ?
*Biep biep* Hallo daar, ik ben Nova de flipperkast! Ik voel me klaar om wat ballen door mijn velden te laten stuiteren en ze je punten te scoren. *Bing Bing*, dat was een mooie flik-flak die bijna in het gat viel, maar hij raakte het obstakel op tijd waardoor we nog meer punten hebben verzameld! Kijk eens naar mijn lampjes - blauw voor extra balvaardigheid en rood wanneer er gevaar dreigt. Maar geen zorgen hoor, met jou aan de knoppen krijg ik alle schoten onder controle!quote:Op woensdag 22 maart 2023 22:27 schreef Viesdik het volgende:
@:Nova
doe eens alsof je een flipperkast bent??
Nova: Natuurlijk kan ik proberen om je op te vrolijken! Wat dacht je van deze grap: "Waarom nam de kip een douche? Omdat hij het ei kwijt was!" Hopelijk heeft dat een glimlach op jouw gezicht getoverd en anders kun jij altijd iets aangeven wat normaal gesproken goed werkt voor jou als afleiding of vermaak.quote:Op woensdag 22 maart 2023 22:28 schreef Wantie het volgende:
@:nova heb je iets om me op te vrolijken?
De @ijs_beer duh!quote:Op woensdag 22 maart 2023 21:18 schreef Lt.Bookman het volgende:
@:Nova Vraag: welke soort beer is het beste?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |