Basp1 | woensdag 22 maart 2023 @ 18:23 |
Door dassen nog wekenlang geen treinen tussen Den Bosch en EindhovenWat een bureaucratische mensen weer een aanvraag die normaliter 13 weken zou moeten duren, onze overheid moet zich echt eens achter de oren krabben of ze nu hier voor de burgers er zitten of om zichzelf en elkaar bezig te houden. Verder leuk dat er beschermde dieren zijn maar als deze cruciale infrastructuur aantasten dan ben ik snel klaar met de beschermde status van die beesten. 1 dassenburcht vs 50.000 reizigers per dag die hier zware hinder van ondervinden. | |
Regilio_ | woensdag 22 maart 2023 @ 18:25 |
Hoe verzin je het Benieuwd of ene Tom straks een vuurwerkje afsteekt en in de dassenburcht flikkert. | |
StateOfMind | woensdag 22 maart 2023 @ 18:26 |
Da's niet best | |
Starhopper | woensdag 22 maart 2023 @ 18:27 |
Mooie diertjes | |
Regilio_ | woensdag 22 maart 2023 @ 18:29 |
Dat zeker. | |
rutger05 | woensdag 22 maart 2023 @ 18:44 |
Er wordt niet over gerept, maar is ProRail ook niet gewoon zelf erg laat met het aanvragen van de vergunning? Wanneer heeft ProRial ontdekt dat die dassen daar actief zijn? Wellicht dat de regelgeving zodanig kan worden veranderd, dat ProRail in dit soort gevallen standaard een ontheffing krijgt mits de verjaging/ verplaatsing van de dassen geschied onder toeziend oog van een onafhankelijke ecologische adviesorganisatie die ProRail in dergelijke gevallen adviseert en begeleid. [ Bericht 0% gewijzigd door rutger05 op 22-03-2023 18:49:50 ] | |
trein2000 | woensdag 22 maart 2023 @ 18:54 |
Dit land Uitgraven die beesten. Vandaag. | |
Hexagon | woensdag 22 maart 2023 @ 18:58 |
Wa een achterlijke bureaucratie zeg. | |
Cupfighter | woensdag 22 maart 2023 @ 18:59 |
Dit is de schuld van Volt | |
NaarMensje | woensdag 22 maart 2023 @ 19:00 |
Prima beslissing procedure. | |
Starhopper | woensdag 22 maart 2023 @ 19:00 |
Nee. Laat ze maar lekker op de blaren zitten vanwege dit wanbeleid. Dit speelt al jaren. Ze hebben er jarenlang niets aan willen doen en nu moet het ineens zonder vergunning? Gewoon 13 weken wachten. Rijkswaterstaat heeft ook te maken met Dassen. En die hebben geen problemen. | |
QWARQTAARTJE | woensdag 22 maart 2023 @ 19:04 |
Vinden de dassen het spoor een fijne plek? Ze zijn meer van de bossen toch? | |
-XOR- | woensdag 22 maart 2023 @ 19:07 |
Een das is in Duitsland trouwens non-binair. | |
trein2000 | woensdag 22 maart 2023 @ 19:09 |
Kortzichtige opvatting. Omdat overheidsorgaan A zit te slapen en overheidsorgaan B niet op tijd op de hoogte brengt moet de burger maar gedupeerd worden? De overheid is er voor de burger, niet andersom. | |
Starhopper | woensdag 22 maart 2023 @ 19:12 |
Het gaat niet om verschillende partijen. Het gaat om 1 partij. Prorail. En dat is trouwens ook geen overheidsorgaan. Misschien is dat ook wel de reden dat ze er geen reet aan gedaan hebben. Want dat kost centjes en dan draaien we minder winst Dankzij het kapitalisme is de reiziger gedupeerd. | |
trein2000 | woensdag 22 maart 2023 @ 19:13 |
En de RVO Wel. Staats is enige aandeelhouder van de BV prorail. OP termijn wordt het een ZBO. Ellke cent 'winst' die prorail eventueel maakt is voor de staat... | |
Nattekat | woensdag 22 maart 2023 @ 19:18 |
Als dit tussen Den Haag en Rotterdam was, waren die dassen allang het land uit gezet. | |
deedeetee | woensdag 22 maart 2023 @ 19:18 |
Wat is er ingewikkeld aan ? Duidelijke zaak, die dassen moeten zo spoedig mogelijk weg daar. Belachelijk daar zoveel tijd en mankracht aan te verspillen. | |
trein2000 | woensdag 22 maart 2023 @ 19:18 |
Ook dat natuurlijk. | |
Frozen-assassin | woensdag 22 maart 2023 @ 19:20 |
| |
TweedeKlum | woensdag 22 maart 2023 @ 20:00 |
Ik kan niet tot Esther Ouwehand zich vastketent aan het spoor. | |
Tengano | woensdag 22 maart 2023 @ 20:17 |
"Nou, voor die dassen willen we dan wel een uitzondering maken." | |
sjorsie1982 | woensdag 22 maart 2023 @ 20:20 |
ik hoorde gisteren op het nieuws dat prorail al jaren en jaren hiervoor gewaarschuwd wordt en dat ze onvoldoende actie hebben ondernomen om dit tegen te houden wat wel mogelijk is. Gevalletje eigen schuld, dikke bult. | |
Starhopper | woensdag 22 maart 2023 @ 20:22 |
Maar het is de schuld van RVO omdat ze niet in een dag een vergunning geven | |
Van_Poppel | woensdag 22 maart 2023 @ 20:22 |
#TeamDeDas | |
Jojoke | woensdag 22 maart 2023 @ 20:22 |
Ik heb nu ook zoiets van: laat het allemaal gebeuren en schrijf vervolgens verkiezingen uit, dan kiezers een eerlijk beeld van waar ze voor stemmen. | |
sjorsie1982 | woensdag 22 maart 2023 @ 20:22 |
uiteraard, en er zijn nog honderden plekken waar dassen leven nabij een spoor. Maar ik betwijfel of prorail nu wel proactief iets doet, want dat kost geld.... | |
sjorsie1982 | woensdag 22 maart 2023 @ 20:23 |
veel van de veroorzakers zijn echter niet verkiesbaar, zoals de directie van prorail | |
Tengano | woensdag 22 maart 2023 @ 20:34 |
"Hartelijk dank. Wij kunnen wel wat stemmen gebruiken." | |
Mexicanobakker | woensdag 22 maart 2023 @ 20:39 |
Nee, dat ligt op het traject Eindhoven - Boxtel, niet Boxtel - Den Bosch. | |
PzKpfw | woensdag 22 maart 2023 @ 20:44 |
Vergif doet wonderen. | |
StateOfMind | woensdag 22 maart 2023 @ 20:53 |
Gheghe | |
stavromulabeta | woensdag 22 maart 2023 @ 20:54 |
Die heeft geen das. Deze wel. | |
Kapt-Ruigbaard | woensdag 22 maart 2023 @ 21:02 |
Maar even met de DAS rechtsbijstand bellen dan | |
PotjeSambal | woensdag 22 maart 2023 @ 21:40 |
| |
PotjeSambal | woensdag 22 maart 2023 @ 21:41 |
Per jaar 1500 dassen dood in het verkeer. We hebben het nu over 6 dassen, da's dus 1.5 dag. | |
Momo | woensdag 22 maart 2023 @ 21:44 |
Live beelden bij het spoor | |
ootjekatootje | woensdag 22 maart 2023 @ 21:47 |
Wat is er mis met een beetje roofdierenpis uit de dierentuin verspreiden? Verhuizen ze vanzelf naar een andere plek. | |
Hathor | woensdag 22 maart 2023 @ 21:48 |
Nederland op zijn smalst. | |
Hyperdude | woensdag 22 maart 2023 @ 21:49 |
Dat de trein bij Molkwerum er om dezelfde reden uit ligt, lijkt mij een groter probleem. | |
W.H.I.S.T.L.E | woensdag 22 maart 2023 @ 22:28 |
das haben wir nicht gewusst | |
QWARQTAARTJE | woensdag 22 maart 2023 @ 22:33 |
Lijkt me niet dat dat een station betreft waar meer mensen komen. | |
W.H.I.S.T.L.E | woensdag 22 maart 2023 @ 22:35 |
en als aanvraag niet wordt goedgekeurd? Das niet (langer) legaal in Nederland en riskeert uitzetting? Om te voorkomen dat de das in de illegaliteit verdwijnt, is detentie een middel dat gezien wordt als laatste mogelijkheid ... Er moet met spoed opleiding 'motiveren das te verplaatsen' in Stap budget opgenomen worden. | |
Hyperdude | woensdag 22 maart 2023 @ 22:36 |
Tussen Den Bosch en Eindhoven ligt een mooie snelweg. Van Molkwerum naar Weetikveelveen moet je met een strontschuit gesleept door de Kameleon. | |
Tengano | woensdag 22 maart 2023 @ 22:42 |
Het beste wat we in de tussentijd kunnen doen is een ontmoedigingsbeleid uitvoeren en die dassen op een bed bad en brood regeling zetten. Wellicht hoppen ze dan nog naar een meer kansrijke lokatie. | |
Harvest89 | woensdag 22 maart 2023 @ 22:48 |
In beide steden wil je nog niet dood gevonden worden. Alleen Tilburg is erger. | |
MichaelScott | woensdag 22 maart 2023 @ 22:57 |
Per ongeluk die dassenburcht vol laten lopen met water kost geen weken hoor. Kan gebeuren bij werkzaamheden. | |
Mexicanobakker | woensdag 22 maart 2023 @ 23:15 |
Nooit buiten de ring geweest zeker? | |
Harvest89 | woensdag 22 maart 2023 @ 23:21 |
Ik kom niet uit de ring. Ik zit in Limburg | |
AchJa | woensdag 22 maart 2023 @ 23:33 |
Wolven, dassen en stikstof maken de dienst uit in Nederland... Dit land is stuk... | |
Speekselklier | woensdag 22 maart 2023 @ 23:42 |
Wrom, ze zitten daar, leg dat spoor tien meter om. | |
BlaZ | donderdag 23 maart 2023 @ 00:02 |
Misschien kunnen ze de treinrails afbreken, dan hebben de dassen wat meer ruimte. | |
tjoptjop | donderdag 23 maart 2023 @ 00:52 |
Wie is 'ze'? Je denkt toch niet dat iemand bij ProRail hier ook maar 1 seconde minder slaap van krijgt? De duizenden reizigers daarentegen...... En over een paar maanden weer klagen vwb milieu dat mensen de auto boven de trein verkiezen zeker? | |
Starhopper | donderdag 23 maart 2023 @ 06:41 |
Kan de directie niet keihard aangepakt worden? Geef ze flinke boetes | |
Speekselklier | donderdag 23 maart 2023 @ 06:52 |
ProRail heeft al niks met passagiers van doen, die hebben alleen rails. | |
Starhopper | donderdag 23 maart 2023 @ 06:56 |
Prorail had het 4 jaar geleden na de eerste waarschuwingen op een diervriendelijke manier kunnen oplossen. De diertjes verzuipen is triest | |
DemonRage | donderdag 23 maart 2023 @ 06:59 |
Al het treinverkeer wordt nu omgeleid via Nijmegen/Venlo? | |
Nielsch | donderdag 23 maart 2023 @ 07:09 |
Ze bouwen graag burchten in zandhellingen. Sporen liggen op zandhellingen. | |
Nielsch | donderdag 23 maart 2023 @ 07:13 |
Dus dit probleem zat er al jaren aan te komen en ProRail gaat nu pas iets (kunstburchten bouwen) doen. Lekker laat sjakies. | |
Basp1 | donderdag 23 maart 2023 @ 07:24 |
Zelfs Das&Boom zegt: maatschappelijk belang gaat in dit geval boven het beschermde dier Betaald artikel, samenvatting zelfs deze organisatie vind dat we dit niet zolang moeten laten duren. Maar goed een RVO(ambtenaren) zie ik nog geen reactie geven dus ik vermoed dat het als best lang gaat duren. Als dit voor koningsdag gemaakt is vinden deze bureaucraten van RVO en pro rail vast dat ze goed werk afgeleverd hebben. Bij omroep Brabant wat plaatjes en een video. In de video op minuut 2 komt een meneer van das en boom aan het woord, en die verwoord het mooi:" er wordt een beetje schimmig gedaan over regels", maar hij zegt dat bij groot openbaar belang volgens hem zonder toetsing een vergunning afgegeven kan worden. dassen zetten treinen en spoorbeheer in de wacht | |
nils_22 | donderdag 23 maart 2023 @ 07:33 |
In elk normaal land zou je die beesten toch gewoon met vlammenwerpers uitroken en verbranden zodat dezelfde dag de treinen weer rijden ?? | |
Lucifer_Doosje | donderdag 23 maart 2023 @ 07:37 |
Uitroken die beesten. Belachelijk om hiervoor weken lang geen treinen te laten rijden. | |
Speekselklier | donderdag 23 maart 2023 @ 07:46 |
En dan te bedenken dat de bescherming van dassen hun taak is. Zelfs die club snapt de noodzaak. Stichting Das&Boom zet zich al sinds 1981 in voor dassen en hun leefomgeving. Das&Boom verzorgt verweesde en gewonde dassen en adviseert gevraagd (en ongevraagd) bij alle mogelijke interacties tussen das en mens. Daarnaast zorgt Das&Boom ervoor dat de wettelijke bescherming van de das en zijn leefgebied in de praktijk zoveel mogelijk gewaarborgd wordt. https://dasenboom.nl/ | |
Basp1 | donderdag 23 maart 2023 @ 08:27 |
Hopenlijk kunnen de reizigers elke dag geld terug vragen en legt de NS de rekeningen bij Pro Rail neer waarbij de gemaakte kosten van de ceo bonussen af gaat. Maar dat zal wel weer wensdenken zijn. | |
Starhopper | donderdag 23 maart 2023 @ 08:37 |
| |
CertLog2 | donderdag 23 maart 2023 @ 09:00 |
xpompompomx | donderdag 23 maart 2023 @ 09:04 |
| |
Red_85 | donderdag 23 maart 2023 @ 09:05 |
Zou een schitterend stelsel zijn. Opeens ligt dan de focus helemaal niet meer zo op 'aandeelhouderswaarde'. | |
Kopiko | donderdag 23 maart 2023 @ 09:11 |
En de Partij Voor De Dassen. | |
Basp1 | donderdag 23 maart 2023 @ 09:13 |
Wat helemaal bizar is bij een semioverheids bedrijf waarbij de enige aandeelhouder de staat is. De staat die er voor het algemeen belang zou moeten zijn maar vinden bureaucratische regels belangrijker om elkaar bezig te houden dan het land laten draaien. Zouden er nog kamervragen gesteld gaan worden over het totaal niet pro actief functioneren van pro rail waardoor dit weer ontstaan is. | |
Starhopper | donderdag 23 maart 2023 @ 09:32 |
Wat denk je zelf? Ze houden zich daar liever bezig met de lentekriebelweek dan met de echte problemen. | |
Cherni | donderdag 23 maart 2023 @ 10:04 |
En de korenwolf. Btw. We rijden daar al ongeveer een jaar met aangepaste snelheden in die omgeving. Totale waanzin. | |
Basp1 | donderdag 23 maart 2023 @ 10:12 |
1500 dode dassen per jaar door autoverkeer maar auto's verbieden te rijden gaat natuurlijk te ver, publieke voorzieningen zoals het OV laten functioneren zoals ze bedoelt zijn lijkt wel een utopie te worden in dit land. Lang leve het neoliberale marktdenken van de VVD en het kunnen blijven verschuilen van semioverheden achter 100en regels waardoor zogenaamd niemand meer verantwoordelijk is. Maar we als gemeenschap wel hoofdprijzen voor beloningen en bonussen mogen blijven betalen omdat ze zogenaamd bestuurders verantwoordelijkheden hebben. | |
xpompompomx | donderdag 23 maart 2023 @ 10:15 |
Terecht. Er is er meer in de wereld dan ikke-ikke-ikke. | |
Cherni | donderdag 23 maart 2023 @ 10:16 |
Zowel bij NS als Prorail werken meer mensen om regels te verzinnen en te bedenken dan dat er mensen op de werkvloer werken. Ik erger mij daar al jaren aan. | |
RedWhiteArmy1983 | donderdag 23 maart 2023 @ 10:17 |
Ze hebben dus al jaren geleden hierover waarschuwingen ontvangen, in 2019 niks mee gedaan, en toen kwam in 2020 corona. Hoor ze alweer zeggen: "Ja, toen ging bijna niemand met de trein dus toen had het geen prioriteit." Overheid (want staat is eigenaar ProRail) en daadkracht | |
Gia | donderdag 23 maart 2023 @ 10:28 |
Dassen bouwen burchten. Heuvels met aan de onderkant een ingang naar binnen. Een spoorweg ligt al op een 'heuvel'. Het heeft ook nog eens een stevig dak. Iedereen wil toch woonruimte die degelijk en stevig is. Ik begrijp het wel van die dassen. Geef ze groot gelijk. | |
Red_85 | donderdag 23 maart 2023 @ 10:36 |
Ga jij nou maar uit de sloot drinken.... | |
Red_85 | donderdag 23 maart 2023 @ 10:37 |
En er werken meer mensen daar die moeten bedenken hoe ze zaken kunnen afschuiven ipv de verantwoordelijkheid voor te nemen. | |
Niels0Kurovski | donderdag 23 maart 2023 @ 10:38 |
Nu nog een hek eromheen en dan zijn we er wel zo'n beetje. | |
Red_85 | donderdag 23 maart 2023 @ 10:40 |
Gelukkig nog iemand die weet waar het om draait hier. Badger badger badger badger badger badger badger mushroom mushroom badger badger badger badger badger badger badger badger badger badger badger mushroom mushroom badger badger badger badger badger badger badger badger badger badger badger badger badger badger badger badger mushroom mushroom | |
Glazenmaker | donderdag 23 maart 2023 @ 11:57 |
Nee. Bureaucraten bij Prorail die 3 jaar op hun gat hebben gezeten hebben voor deze situatie gezorgd. En Prorail is achter het papieren rookscherm nog steeds een staatsbedrijf. Kippenhouders moeten sinds mensenheugenis al hun kippenren goed afschermen tegen roofvogels en vossen. Nu moeten mensen met schapen hetzelfde doen. Heb je ooit iemand horen huilen dat vossen de baas zijn in Nederland? Een CDA/VVD kabinet heeft de handtekening gezet onder stikstofdoelen van de EU. In plaats van vervolgens richting uitvoering te gaan van de afspraken, hebben ze hun best gedaan om nog meer schaalvergroting door te voeren. De runderen explosie na het loslaten van het melkquotum bijvoorbeeld. Boerenorganisaties hebben ook al een jaar of 13 bewust de kop in het zand. Na 10 jaar wanbeleid had een rechter eindelijk gezegd dat de overheid zich aan de eigen regels moet houden en vervolgens is de overheid alsnog voornamelijk bezig geweest met het maken van geitenpaadjes. Geitenpaadjes die ze ook nog eens zelf gesaboteerd hebben door industrieterreinen onder dezelfde regeling te laten vallen als woonhuizen. Dus nee. Wolven, dassen en stikstof zijn niet de baas in Nederland. Politieke partijen met als hoofdverantwoordelijken VVD en CDA zijn de baas, maar falen daar al jaren en jaren in. | |
Gia | donderdag 23 maart 2023 @ 12:37 |
Vind het op zich niet erg. Heb de trein niet nodig. Scheelt ook in het aantal treinen van Helmond naar Eindhoven. Beter voor de luchtkwaliteit in deze regio. Manlief kan niet naar zijn werk, blijft dus voorlopig nog thuiswerken. Helemaal toppie!! | |
Momo | donderdag 23 maart 2023 @ 12:45 |
Denk dat niet het gaat om de mensen die de trein niet nodig hebben, maar juist de mensen die wel deze trein echt nodig hebben en ook echt fysiek op hun werk moeten komen. Of bijvoorbeeld mantelzorgers of scholieren/studenten. | |
Gia | donderdag 23 maart 2023 @ 12:56 |
Die komen er nu achter dat de natuur daar gewoon geen rekening mee houdt. We kunnen als mensheid niet zomaar ons gerief op blijven eisen. We zijn met teveel. | |
Basp1 | donderdag 23 maart 2023 @ 13:00 |
Het egoïsme wat de voedingsbodem van zulke grote infrastructurele problemen is verwoord je hier goed. Door mensen met deze attitude gaat dit land ook naar de klote. Een betere luchtkwaliteit omdat er minder electrische treinen rijden en meer mensen met hun verbrandingsmotor rondrijden dat lijkt me toch niet. | |
Jor_Dii | donderdag 23 maart 2023 @ 14:09 |
Wat een onzin, in de toekomst gewoon betonnen platen verticaal de grond in naast spoorlijnen, verklein je de kans op dit soort ongein. | |
Starhopper | vrijdag 24 maart 2023 @ 02:37 |
| |
Hexagon | vrijdag 24 maart 2023 @ 07:33 |
Fijn dat men begrepen heeft dat men een beetje door moet werken aan een uitkomst die toch vooraf vast staat. | |
Jor_Dii | maandag 27 maart 2023 @ 12:00 |
https://www.omroepbrabant(...)-het-spoor-bij-vught |