abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 maart 2023 @ 16:38:55 #101
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_208556573
Ik lig inderdaad vaak wel ‘s avonds in bed even rustig met m’n handen om mijn buik gewoon te liggen en nadenken over ons kindje. Vaak smeert mijn man ook in met olie, dat is ook een fijn ritueel. Maar weer wat vaker doen want is er de laatste 2 weken niet zo van gekomen.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  maandag 27 maart 2023 @ 16:39:23 #102
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_208556576
En beterschap @arvensis :*
pi_208557574
quote:
1s.gif Op maandag 27 maart 2023 00:31 schreef margaretha_01 het volgende:
Oh jongens, ik heb nu sinds een maand zo’n slecht slaapritme - ik val gewoon niet meer in slaap voor 4 uur ‘s ochtends. Heb ontzettend last van restless legs en kan niet meer ontspannen liggen. Ik heb inmiddels wel genoeg van het zwanger zijn; de kleine mag komen (ook al zie ik behoorlijk op tegen de bevalling zelf).

Iets anders leuks is dat we morgen heel spontaan een woning kunnen bezichtigen op maar 5 minuten loopafstand van waar we nu wonen. Op zich zijn we heel blij met de woning en de buurt waar we nu wonen. De buurt vinden we ook zo fijn dat we die het liefst niet zouden verlaten. Maar op dit moment huren we nog en dat wat we morgen gaan bekijken is een koopwoning. Het is niet dringend dat we nu iets anders vinden, dus er zit geen druk achter, maar het het is toch spannend! :D

Vannacht zal ook wel een slapeloze nacht worden…
Vreselijk dat niet slapen. Ik heb de afgelopen9 nachten bij elkaar 38 uur gemaakt. Ben gesloopt. Vannacht zelfs maar 45 min. Hing vandaag dan ook huilend aan de lijn bij de vk. Gelukkig is er actie ondernomen. En dat allemaal door die klote Corona. Daarvoor nergens last van.
  maandag 27 maart 2023 @ 19:23:05 #104
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_208558702
Fingers crossed voor de bezichtiging morgen @margaretha_01 - al enig idee, wanneer het iets wordt, wat de verhuisdatum dan ongeveer zou zijn?
pi_208563549
quote:
17s.gif Op maandag 27 maart 2023 19:23 schreef Debsterr het volgende:
Fingers crossed voor de bezichtiging morgen @:margaretha_01 - al enig idee, wanneer het iets wordt, wat de verhuisdatum dan ongeveer zou zijn?
Dankjewel! :) De bezichtiging was vandaag al en de woning op zich is eigenlijk heel mooi, maar er is een groot minpunt wat betreft de rest van het gebouw: er is dan wel een lift, maar om die te bereiken moet je eerst een trap op. Dit is nogal kinderwagen onvriendelijk. Die trap is redelijk smal, dus we betwijfelen of daar van die drempelhulp-dingen (geen idee hoe die heten) geplaatst kunnen worden en of daar überhaupt toestemming voor gegeven wordt.

Ja ja, het eerste thema waar we nu met kind tegenaan lopen wat zonder kind geen thema zou zijn geweest.

Als iemand hier ervaring heeft met trappen en kinderwagens en of dat inderdaad een grote no-go is of juist helemaal niet zo‘n groot probleem hoeft te zijn; ben blij met alle ervaringen die jullie kunnen delen! :)
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_208564467
Trappen zijn wel vrij problematisch voor kinderwagens ja. :D Zou daar zelf denk ik niet gelukkig van worden, of je moet een berging oid onderaan de trap hebben waar je de kinderwagen kan stallen, dan gaat het wel denk ik.
  dinsdag 28 maart 2023 @ 09:51:09 #107
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_208564714
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 09:21 schreef Bami het volgende:
Trappen zijn wel vrij problematisch voor kinderwagens ja. :D Zou daar zelf denk ik niet gelukkig van worden, of je moet een berging oid onderaan de trap hebben waar je de kinderwagen kan stallen, dan gaat het wel denk ik.
Dat - als je hem altijd omhoog moet sjouwen word je denk ik wel chagrijnig. Anderzijds is een kinderwagen een tijdelijk iets natuurlijk en is een buggy straks misschien sowieso al makkelijker te stallen. En stel je overweegt een draagzak kun je al helemaal besluiten om de wagen alleen voor langere stukken te houden en bijvoorbeeld in de berging of auto te bewaren.
pi_208564716
quote:
17s.gif Op maandag 27 maart 2023 16:38 schreef Debsterr het volgende:
Ik lig inderdaad vaak wel ‘s avonds in bed even rustig met m’n handen om mijn buik gewoon te liggen en nadenken over ons kindje. Vaak smeert mijn man ook in met olie, dat is ook een fijn ritueel. Maar weer wat vaker doen want is er de laatste 2 weken niet zo van gekomen.
Dat klinkt wel heel fijn toch O+

Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook nog helemaal geen band voel (al ben ik pas 7 weken), maar ik kan me dat ook niet echt herinneren van mijn eerste zwangerschap. Pas toen ze geboren was, werd het "echt". Het is ook echt onwerkelijk natuurlijk dat er een klein mensje in je groeit, en hoe dat mensje dan is straks, kun je je ook helemaal niet voorstellen. Het is super onwerkelijk allemaal.
Sarcasme. Herken het.
  dinsdag 28 maart 2023 @ 11:27:43 #109
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_208565473
Net zwangerschapsmassage gehad. Wat is dat weer heerlijk O+ Gelijk weer eentje gepland voor over drie weken O+

Zo'n dikke vette aanrader O+
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
  dinsdag 28 maart 2023 @ 15:59:31 #110
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_208568303
quote:
17s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 11:27 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Net zwangerschapsmassage gehad. Wat is dat weer heerlijk O+ Gelijk weer eentje gepland voor over drie weken O+

Zo'n dikke vette aanrader O+
Oooooh lekker zeg O+.
  dinsdag 28 maart 2023 @ 16:00:27 #111
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_208568319
Ik kreeg vandaag formeel akkoord op mijn verlengde verlof, dus ik hoef na mijn bevalling pas weer in januari 2024 te gaan werken :). Maar, hoe hebben jullie dat gedaan met aanvragen van ouderschapsverlof? Want je weet de ingangsdatum formeel pas na je bevalling, toch?
pi_208568803
quote:
17s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 16:00 schreef Debsterr het volgende:
Ik kreeg vandaag formeel akkoord op mijn verlengde verlof, dus ik hoef na mijn bevalling pas weer in januari 2024 te gaan werken :). Maar, hoe hebben jullie dat gedaan met aanvragen van ouderschapsverlof? Want je weet de ingangsdatum formeel pas na je bevalling, toch?
Yes klopt. Ik heb tegen het einde van mijn zwangerschapsverlof aan een keer ingelogd om alle aanvragen nog in te voeren, maar idd wel eerder akkoord opgehaald op de duur ervan.
pi_208569064
quote:
17s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 16:00 schreef Debsterr het volgende:
Officieel hoef je het pas twee maanden van tevoren aan te vragen.

Maar ik zet het er gewoon bij; beetje hetzelfde als mijn zwangerschapsverlof; ook die weet ik nu nog niet zeker.
pi_208570207
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 01:24 schreef margaretha_01 het volgende:

[..]
Dankjewel! :) De bezichtiging was vandaag al en de woning op zich is eigenlijk heel mooi, maar er is een groot minpunt wat betreft de rest van het gebouw: er is dan wel een lift, maar om die te bereiken moet je eerst een trap op. Dit is nogal kinderwagen onvriendelijk. Die trap is redelijk smal, dus we betwijfelen of daar van die drempelhulp-dingen (geen idee hoe die heten) geplaatst kunnen worden en of daar überhaupt toestemming voor gegeven wordt.

Ja ja, het eerste thema waar we nu met kind tegenaan lopen wat zonder kind geen thema zou zijn geweest.

Als iemand hier ervaring heeft met trappen en kinderwagens en of dat inderdaad een grote no-go is of juist helemaal niet zo‘n groot probleem hoeft te zijn; ben blij met alle ervaringen die jullie kunnen delen! :)
Wij wonen 4-hoog zonder lift en bij ons staat de kinderwagen één trappetje naar beneden in een soort bergruimte. Is daar ruimte voor bij jullie?

En vrienden van ons met veel trappen hebben de kinderwagen in de auto liggen (die wel altijd voor de deur staat).
  dinsdag 28 maart 2023 @ 20:10:24 #115
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_208571471

Hi there. O+
Protège moi de mes désirs.
pi_208571937
@arvensis O+ Wat fijn, een goede eerste echo! Hier ook vanavond de eerste gehad, met flink kloppend hartje en precies op de termijn die we dachten O+
Sarcasme. Herken het.
  dinsdag 28 maart 2023 @ 20:53:39 #117
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_208572084
Mijn zwangerschap is inmiddels ruim 19 jaar geleden, dus heb ik hier eigenlijk niks te zoeken, maar wilde even vertellen dat het bij de Prenatal Mega Mazzel Dagen zijn met 20% korting op alles!!! Dit duurt nog t/m zondag en ook online!!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
pi_208572223
Fijn van de goede echo's!

@margaretha_01
Wij hebben een bovenwoning en de kinderwagen staat beneden in een gedeelde berging of soms ligt hij in de kofferbak van de auto.
In het begin haalden we wel de wagenbak eraf en mee naar boven zodat de baby niet in een koude bak zou liggen. Dat was best een gedoe vond ik, dus ik heb toen snel leren draagdoekknopen.
  dinsdag 28 maart 2023 @ 21:09:33 #119
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_208572273
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 20:40 schreef Spirit82 het volgende:
@:Arvensis O+ Wat fijn, een goede eerste echo! Hier ook vanavond de eerste gehad, met flink kloppend hartje en precies op de termijn die we dachten O+
Fijn zeg! O+
Hier staat ie voor nu op 17 november.

Wat betreft het traplopen: ik denk dat het pas een probleem is wanneer je ook boodschappen mee moet nemen naar boven. Of wanneer je kindje net in slaap is gevallen.
Protège moi de mes désirs.
  dinsdag 28 maart 2023 @ 22:05:00 #120
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_208572987
Yay voor de goede echo’s *O*
  dinsdag 28 maart 2023 @ 23:13:52 #121
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_208573884
Gefeliciteerd met de goede echo's!

Hier hebben de vermoeidheid en de stemmingswisselingen hun intrede gedaan :') ;(
Die stemmingswisselingen herken ik helemaal niet van de vorige keer. Hoop dat het snel over is want ik kan niet zeggen dat ik er van geniet :(
  woensdag 29 maart 2023 @ 06:10:19 #122
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_208574718
Yay voor de goede echo's *O*

Werd om 5 uur wakker gepord door vriend, zal wel hebben liggen snurken. Lig ik vervolgens te struggelen met benauwdheid en kan ik niet meer in slaap vallen. Top. Volgende keer gaat ie maar naar de bank als ie last heeft van me, ik slaap eindelijk weer een beetje oke :(
|| justdiggit.org ||
pi_208574930
quote:
17s.gif Op woensdag 29 maart 2023 06:10 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

Werd om 5 uur wakker gepord door vriend, zal wel hebben liggen snurken. Lig ik vervolgens te struggelen met benauwdheid en kan ik niet meer in slaap vallen. Top. Volgende keer gaat ie maar naar de bank als ie last heeft van me, ik slaap eindelijk weer een beetje oke :(
Moedige man wel, om een zwangere vrouw wakker te maken. Wat stom dat je daarna niet meer in slaap kwam!
pi_208575019
quote:
17s.gif Op woensdag 29 maart 2023 06:10 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

Oordopjes O+
Sarcasme. Herken het.
  woensdag 29 maart 2023 @ 08:07:07 #125
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_208575132
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 07:22 schreef Bami het volgende:

[..]
Moedige man wel, om een zwangere vrouw wakker te maken. Wat stom dat je daarna niet meer in slaap kwam!
Mja, we porren elkaar wel vaker als we last hebben van elkaars gesnurk. Normaal heb je dat amper door. Maar nu sliep ik blijkbaar zo licht dat ik er wakker van werd, om me dus vervolgens bewust te worden van benauwd zijn en daardoor niet meer kunnen slapen. Vet irritant ;(
|| justdiggit.org ||
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')