Wmb direct. Zo heb ik het wel aangepakt iig 😂. Scheelt wel dat de Jumbo in onze achtertuin ligt.quote:Op zaterdag 25 maart 2023 14:21 schreef Spirit82 het volgende:
Was het niet zo dat we onze partners erop uit mogen sturen als we cravings hebben? Geldt dat nog vanaf een bepaald aantal weken, of mag dat direct al? #askingforafriend
Dat afvallen was eigenlijk vanwege gebrek aan eetlust en deels misselijkheid, het was echt niet meerdere keren op een dag (gelukkig)!quote:Op zaterdag 25 maart 2023 14:19 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Afvallen omdat je zo misselijk bent dat je steeds moet overgeven is ook weer niet echt iets om jaloers op te zijn natuurlijk 🙈
Dit topic is niet zo best voor mij… nu heb ik trek in loempia’s en moorkoppen…
Ik heb het even teruggezocht in mijn zwangerschapsboek, pas vanaf week 20/21 wist ik zeker dat ik de baby voelde. Week 18/19 had ik nog ingevuld dat ik de baby niet voelde bewegen. Nou weet ik dat N=1 niet opgaat, maar ik dacht dat het misschien toch een beetje helpt.quote:Op zaterdag 25 maart 2023 12:22 schreef Debsterr het volgende:
Ik voel me vandaag een beetje verdrietig omdat ik nog steeds niet zeker weet of en wanneer ik de baby voel. Ook al voelen veel het pas vanaf 20 weken, ik heb het idee dat ik faal en weinig binding voel met deze zwangerschap en het is gewoon allemaal even heel stom. Ik ga maar douchen en een potje janken denk ik. Lang leve hormonen.
Ohh wat naar kan dat zijn hè.quote:Op zondag 26 maart 2023 16:35 schreef Spirit82 het volgende:
Ohhhh ik heb het zoooo erg gejinxdBen me toch een partij misselijk sinds gisteren. Vanochtend naar Fabrique des Lumières geweest. Heel leuk, maar zeker geen aanrader als je misselijk bent
![]()
Ugh, wat balen zeg! Kan me voorstellen dat je je daar niet stabieler ging voelen neequote:Op zondag 26 maart 2023 16:35 schreef Spirit82 het volgende:
Ohhhh ik heb het zoooo erg gejinxdBen me toch een partij misselijk sinds gisteren. Vanochtend naar Fabrique des Lumières geweest. Heel leuk, maar zeker geen aanrader als je misselijk bent
![]()
Nee niet de hele dag, bij vlagen. Ik heb het vooral in de auto en als mijn maag leeg is. Net een flinke berg avondeten naar binnen gewerkt, dus nu geen last. Hebben jullie tips?quote:Op zondag 26 maart 2023 18:25 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Ohh wat naar kan dat zijn hè.
Had je de hele dag last?
Ja precies! Dat doe ik nu ook, maar dat werkt dus maar even en dan komt het weer. Dat hoort er natuurlijk bij, weet ik ook wel. Maar eigenlijk hoopte ik op een soort wondermiddeltje, zoals: als je een liter vla eet, ben je er een paar uur vanaf. I don’t knowquote:Op zondag 26 maart 2023 19:33 schreef Debsterr het volgende:
Ik had de eerste weken constant snacks in de buurt - droge koekjes, Sultana, dat soort dingen. Zodra ik ook maar iets van honger had at ik meteen iets kleins, dat hielp goed.
De hele dag kleine beetjes eten kan helpen. En op een gegeven moment wordt het ook wat voorspelbaarder.quote:Op zondag 26 maart 2023 19:28 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Nee niet de hele dag, bij vlagen. Ik heb het vooral in de auto en als mijn maag leeg is. Net een flinke berg avondeten naar binnen gewerkt, dus nu geen last. Hebben jullie tips?
Verse gemberthee drinken kan ook helpenquote:Op zondag 26 maart 2023 20:14 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Ja precies! Dat doe ik nu ook, maar dat werkt dus maar even en dan komt het weer. Dat hoort er natuurlijk bij, weet ik ook wel. Maar eigenlijk hoopte ik op een soort wondermiddeltje, zoals: als je een liter vla eet, ben je er een paar uur vanaf. I don’t know
Klinkt als een hele fijne verloskundigequote:Op maandag 27 maart 2023 10:24 schreef Debsterr het volgende:
Ik ging vanochtend hartje luisteren, maar de VK schatte al direct in dat ik er niet zomaar zat. Dus heeft ze heel lief ook even gekeken. Ze gaf ook aan dat het goed is om te bedenken of ik iets wil doen met het gevoel van gebrek aan binding, bijvoorbeeld haptonomie of yoga. Fijn dat ze zo goed meedenkt! En ze was al weer flink gegroeid, past nog net in 1 echo beeld
Herkenbaar. Iedereen ervaart het inderdaad heel anders.quote:Op maandag 27 maart 2023 10:38 schreef Bami het volgende:
Ik heb trouwens tijdens de zwangerschap nooit een sterk gevoel van verbinding met Pukje gehad. Werd wel beter toen ik haar voelde bewegen, maar onze band is toch echt grotendeels opgebouwd toen ze er eenmaal was. En toen ze geboren werd had ik ook niet meteen dat “oh ja jij bent het” gevoel, ik herkende haar totaal niet.
Waarmee ik maar wil zeggen; iedereen ervaart het anders, en ik had vantevoren ook verwacht dat het ‘magischer’ zou voelen. Juist omdat het iets was wat ik al zo lang wilde.
Maar klinkt idd als een hele fijne verloskundige, ook fijn dat je opties hebt om tijd te steken in meer die band voelen.
De buik miste ik ook wel inderdaad. Die lege buik vond ik raar.quote:Op maandag 27 maart 2023 13:35 schreef Ceviche het volgende:
Toen mijn baby geboren was voelde dat als een wildvreemde en ik miste mijn buikbaby wel een beetjemaar dat werd na een paar dagen al wel beter hoor, is helemaal goed gekomen.
Maar ik was er niet echt op voorbereid
En wat een lieve vk en prachtige echo![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |