abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 25 maart 2023 @ 14:20:14 #76
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_208531170
Moorkoppen O+.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_208531188
Was het niet zo dat we onze partners erop uit mogen sturen als we cravings hebben? Geldt dat nog vanaf een bepaald aantal weken, of mag dat direct al? #askingforafriend
Sarcasme. Herken het.
  zaterdag 25 maart 2023 @ 14:24:40 #78
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_208531225
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 14:21 schreef Spirit82 het volgende:
Was het niet zo dat we onze partners erop uit mogen sturen als we cravings hebben? Geldt dat nog vanaf een bepaald aantal weken, of mag dat direct al? #askingforafriend
Wmb direct. Zo heb ik het wel aangepakt iig 😂. Scheelt wel dat de Jumbo in onze achtertuin ligt.
  zaterdag 25 maart 2023 @ 14:58:25 #79
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_208531627
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 14:19 schreef Spirit82 het volgende:

[..]
Afvallen omdat je zo misselijk bent dat je steeds moet overgeven is ook weer niet echt iets om jaloers op te zijn natuurlijk 🙈

Dit topic is niet zo best voor mij… nu heb ik trek in loempia’s en moorkoppen…
Dat afvallen was eigenlijk vanwege gebrek aan eetlust en deels misselijkheid, het was echt niet meerdere keren op een dag (gelukkig)!
Haha, misschien moeten we wat gezonde dingen benoemen? Ik las net over groene appels :+
pi_208542708
quote:
13s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 12:22 schreef Debsterr het volgende:
Ik voel me vandaag een beetje verdrietig omdat ik nog steeds niet zeker weet of en wanneer ik de baby voel. Ook al voelen veel het pas vanaf 20 weken, ik heb het idee dat ik faal en weinig binding voel met deze zwangerschap en het is gewoon allemaal even heel stom. Ik ga maar douchen en een potje janken denk ik. Lang leve hormonen.
Ik heb het even teruggezocht in mijn zwangerschapsboek, pas vanaf week 20/21 wist ik zeker dat ik de baby voelde. Week 18/19 had ik nog ingevuld dat ik de baby niet voelde bewegen. Nou weet ik dat N=1 niet opgaat, maar ik dacht dat het misschien toch een beetje helpt. :*
pi_208545215
Ohhhh ik heb het zoooo erg gejinxd ;( Ben me toch een partij misselijk sinds gisteren. Vanochtend naar Fabrique des Lumières geweest. Heel leuk, maar zeker geen aanrader als je misselijk bent :')
Sarcasme. Herken het.
  zondag 26 maart 2023 @ 18:25:31 #82
346653 Ceviche
pi_208546698
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 16:35 schreef Spirit82 het volgende:
Ohhhh ik heb het zoooo erg gejinxd ;( Ben me toch een partij misselijk sinds gisteren. Vanochtend naar Fabrique des Lumières geweest. Heel leuk, maar zeker geen aanrader als je misselijk bent :')
Ohh wat naar kan dat zijn hè.
Had je de hele dag last?
  zondag 26 maart 2023 @ 19:05:59 #83
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_208547214
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 16:35 schreef Spirit82 het volgende:
Ugh, wat balen zeg! Kan me voorstellen dat je je daar niet stabieler ging voelen nee :').

En thanks iedereen voor de bemoedigende woorden :*.
pi_208547460
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 18:25 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Ohh wat naar kan dat zijn hè.
Had je de hele dag last?
Nee niet de hele dag, bij vlagen. Ik heb het vooral in de auto en als mijn maag leeg is. Net een flinke berg avondeten naar binnen gewerkt, dus nu geen last. Hebben jullie tips?
Sarcasme. Herken het.
  zondag 26 maart 2023 @ 19:33:04 #85
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_208547549
Ik had de eerste weken constant snacks in de buurt - droge koekjes, Sultana, dat soort dingen. Zodra ik ook maar iets van honger had at ik meteen iets kleins, dat hielp goed.
pi_208548151
quote:
17s.gif Op zondag 26 maart 2023 19:33 schreef Debsterr het volgende:
Ik had de eerste weken constant snacks in de buurt - droge koekjes, Sultana, dat soort dingen. Zodra ik ook maar iets van honger had at ik meteen iets kleins, dat hielp goed.
Ja precies! Dat doe ik nu ook, maar dat werkt dus maar even en dan komt het weer. Dat hoort er natuurlijk bij, weet ik ook wel. Maar eigenlijk hoopte ik op een soort wondermiddeltje, zoals: als je een liter vla eet, ben je er een paar uur vanaf. I don’t know :D
Sarcasme. Herken het.
  zondag 26 maart 2023 @ 20:15:44 #87
346653 Ceviche
pi_208548175
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 19:28 schreef Spirit82 het volgende:

[..]
Nee niet de hele dag, bij vlagen. Ik heb het vooral in de auto en als mijn maag leeg is. Net een flinke berg avondeten naar binnen gewerkt, dus nu geen last. Hebben jullie tips?
De hele dag kleine beetjes eten kan helpen. En op een gegeven moment wordt het ook wat voorspelbaarder.
De auto was hier bij mijn eerste zwangerschap eigenlijk altijd een enorme trigger (ging max een minuut of 20 goed) maar wij hebben geen auto dus misschien was ik het gewoon niet gewend :+
pi_208550497
Oh jongens, ik heb nu sinds een maand zo’n slecht slaapritme - ik val gewoon niet meer in slaap voor 4 uur ‘s ochtends. Heb ontzettend last van restless legs en kan niet meer ontspannen liggen. Ik heb inmiddels wel genoeg van het zwanger zijn; de kleine mag komen (ook al zie ik behoorlijk op tegen de bevalling zelf).

Iets anders leuks is dat we morgen heel spontaan een woning kunnen bezichtigen op maar 5 minuten loopafstand van waar we nu wonen. Op zich zijn we heel blij met de woning en de buurt waar we nu wonen. De buurt vinden we ook zo fijn dat we die het liefst niet zouden verlaten. Maar op dit moment huren we nog en dat wat we morgen gaan bekijken is een koopwoning. Het is niet dringend dat we nu iets anders vinden, dus er zit geen druk achter, maar het het is toch spannend! :D

Vannacht zal ook wel een slapeloze nacht worden…
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
  maandag 27 maart 2023 @ 06:40:08 #89
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_208550941
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 20:14 schreef Spirit82 het volgende:

[..]
Ja precies! Dat doe ik nu ook, maar dat werkt dus maar even en dan komt het weer. Dat hoort er natuurlijk bij, weet ik ook wel. Maar eigenlijk hoopte ik op een soort wondermiddeltje, zoals: als je een liter vla eet, ben je er een paar uur vanaf. I don’t know :D
Verse gemberthee drinken kan ook helpen :Y
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
  maandag 27 maart 2023 @ 10:24:56 #90
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_208552193
Ik ging vanochtend hartje luisteren, maar de VK schatte al direct in dat ik er niet zomaar zat. Dus heeft ze heel lief ook even gekeken. Ze gaf ook aan dat het goed is om te bedenken of ik iets wil doen met het gevoel van gebrek aan binding, bijvoorbeeld haptonomie of yoga. Fijn dat ze zo goed meedenkt! En ze was al weer flink gegroeid, past nog net in 1 echo beeld :D
  maandag 27 maart 2023 @ 10:30:25 #91
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_208552242
  maandag 27 maart 2023 @ 10:33:41 #92
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_208552269
quote:
17s.gif Op maandag 27 maart 2023 10:24 schreef Debsterr het volgende:
Ik ging vanochtend hartje luisteren, maar de VK schatte al direct in dat ik er niet zomaar zat. Dus heeft ze heel lief ook even gekeken. Ze gaf ook aan dat het goed is om te bedenken of ik iets wil doen met het gevoel van gebrek aan binding, bijvoorbeeld haptonomie of yoga. Fijn dat ze zo goed meedenkt! En ze was al weer flink gegroeid, past nog net in 1 echo beeld :D
Klinkt als een hele fijne verloskundige O+
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
pi_208552272
quote:
17s.gif Op maandag 27 maart 2023 10:30 schreef Debsterr het volgende:
[ afbeelding ]
O+ O+
pi_208552325
Ik heb trouwens tijdens de zwangerschap nooit een sterk gevoel van verbinding met Pukje gehad. Werd wel beter toen ik haar voelde bewegen, maar onze band is toch echt grotendeels opgebouwd toen ze er eenmaal was. En toen ze geboren werd had ik ook niet meteen dat “oh ja jij bent het” gevoel, ik herkende haar totaal niet.

Waarmee ik maar wil zeggen; iedereen ervaart het anders, en ik had vantevoren ook verwacht dat het ‘magischer’ zou voelen. Juist omdat het iets was wat ik al zo lang wilde.

Maar klinkt idd als een hele fijne verloskundige, ook fijn dat je opties hebt om tijd te steken in meer die band voelen.
pi_208552480
Wel fijn dat je VK zo meedenkt @Debsterr .
Wat betreft binding voelen, ik had die ook niet echt, ik vond zwanger zijn niet leuk en voelde me vooral dik en beperkt in mijn doen en laten. Ook al wilde ik heel graag zwanger worden, het viel me erg tegen om het te zijn. Ik hoopte dat het met beweging voelen beter zou worden, maar dat was niet het geval, ook dat vond ik vooral vervelend, en daar voelde ik me best schuldig over. Het enige wat ik leuk vond was vooruitkijken naar wanneer de zwangerschap voorbij zou zijn en dingen in huis voor te bereiden.

Het is na de geboorte alsnog helemaal goed gekomen met de hechting.
pi_208553710
Ik wilde een heel verhaal tikken maar eigenlijk +1 op werkelijk alles wat @Lokasenna zegt.
  maandag 27 maart 2023 @ 13:35:04 #97
346653 Ceviche
pi_208554492
Toen mijn baby geboren was voelde dat als een wildvreemde en ik miste mijn buikbaby wel een beetje :@ maar dat werd na een paar dagen al wel beter hoor, is helemaal goed gekomen.
Maar ik was er niet echt op voorbereid :P

En wat een lieve vk en prachtige echo O+
pi_208554775
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 10:38 schreef Bami het volgende:
Ik heb trouwens tijdens de zwangerschap nooit een sterk gevoel van verbinding met Pukje gehad. Werd wel beter toen ik haar voelde bewegen, maar onze band is toch echt grotendeels opgebouwd toen ze er eenmaal was. En toen ze geboren werd had ik ook niet meteen dat “oh ja jij bent het” gevoel, ik herkende haar totaal niet.

Waarmee ik maar wil zeggen; iedereen ervaart het anders, en ik had vantevoren ook verwacht dat het ‘magischer’ zou voelen. Juist omdat het iets was wat ik al zo lang wilde.

Maar klinkt idd als een hele fijne verloskundige, ook fijn dat je opties hebt om tijd te steken in meer die band voelen.
Herkenbaar. Iedereen ervaart het inderdaad heel anders.

Tijdens de zwangerschap weet ik niet meer hoe ik het echt voelde. Was meer bezig met de praktische dingen denk ik.

Ik had vooral honger na de bevalling en ik wilde mijn bril hebben.
Die hebben ze uiteindelijk scheef op m’n hoofd gezet en had ikzelf niet door. Waardoor dat steeds echt de foto’s verpest. ( de poot zat echt boven m’n oor ).

Ik heb helemaal niet stilgestaan bij banden of herkenning. Ik was vooral blij dat het achter de rug was en dat ik eten kreeg.
Weet nog heel goed dat ik het vreemd vond dat de verpleegkundige m’n dochter gelijk aan de borst stopte bij me. Ik dacht, “wie zegt dat ze honger heeft?”

Ik vind het sowieso altijd lastig dat “banden” verhaal. Ik sta daar niet echt bij stil of zo. Ik hou gewoon ongelofelijk veel van haar en probeer gewoon een goede moeder te zijn, plus te laten merken dat ze altijd bij me terecht kan.
Born to Lose, but Built to Win.
pi_208554793
quote:
1s.gif Op maandag 27 maart 2023 13:35 schreef Ceviche het volgende:
Toen mijn baby geboren was voelde dat als een wildvreemde en ik miste mijn buikbaby wel een beetje :@ maar dat werd na een paar dagen al wel beter hoor, is helemaal goed gekomen.
Maar ik was er niet echt op voorbereid :P

En wat een lieve vk en prachtige echo O+
De buik miste ik ook wel inderdaad. Die lege buik vond ik raar.
Born to Lose, but Built to Win.
  maandag 27 maart 2023 @ 16:36:47 #100
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_208556559
Pff ik voel me zo beroerd. Ben het hele weekend m’n bed niet uit geweest en voel me vandaag ook heel slecht.

Yoga is inderdaad fijn voor de binding met je ongeboren kindje. Ik vind liggen met m’n ogen dicht en m’n handen op m’n buik ook heel fijn. Meer kan je ook niet doen. :P
Wel een hele oplettende en fijne vk!
Protège moi de mes désirs.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')