Het zit eigenlijk zo.
Enkele weken geleden was ik jarig, en ik heb eigenlijk 2 echte vrienden.
Dat zijn mensen die ik al ken sinds school, dus nu ongeveer zo'n 15 jaar, en die ik minimaal 2 keer per jaar zie.
Vroeger wel vaker natuurlijk soms elk weekend. Maar goed, we zijn ouder geworden, en de meeste hebben nu een relatie dus ergens wel logisch dat het aantal bezoeken wat minder intensief is als vroeger.
Op m'n verjaardag heb ik ze eerst getrakteerd op een slagroomtaartje met een biertje, en daarna zijn we naar een Chinees All you can eat restaurant gegaan, ik heb dus voor die 2 vrienden betaald. Wat 39,50 per persoon was incl drinken.
Nu vorige week was één van die vrienden dus jarig, het was een huisfeestje met ongeveer 5 man samen.
Hij stelde voor om allemaal via de domino app een pizza uit te zoeken.
Zodoende gedaan, nu achteraf krijg ik dit appje.
![336804318-499657602377619-2591207252524389920-n.jpg]()
Dit is mij een beetje rouw op m'n dak gevallen. Ten eerste omdat ik er vanuit ging dat hij zou trakteren en ik hem ook getrakteerd had op nog eens iets wat duurder was dan dit..
Ik heb zelf een uitkering, want werk als vrijwilliger 4 dagen in de week, en heb voor die traktatie behoorlijk moeten sparen, en hij heeft ook nog eens een baan wat redelijk goed verdient.. Dus aan het geld kan het ook niet liggen.
Uiteraard heb ik direct betaald, maar ik merk toch dat ik er nu behoorlijk mee zit.. Want ik vind het gewoon niet netjes.
Ik was daarom ook benieuwd hoe het bij anderen mensen gaat.
Trakteren jullie op je eigen verjaardag als je vrienden uitnodigt, of is het tegenwoordig juist de regel om allemaal voor zich te betalen, en is het vooral iets wat ik zelf verkeerd begrijp? Heb autisme dus soms zie ik misschien dingen niet altijd in juist perspectief.