Nou, die gaat echt wel wat vinden van zo´n lui ongeëmancipeerd mokkel dat wil parasiteren.quote:Op donderdag 30 maart 2023 12:39 schreef loveli het volgende:
[..]
Wat wij vinden boeit niet zo, wat de rechter gaat vinden doet ertoe.
Die gaat niks doen met jouw argumenten.quote:Op donderdag 30 maart 2023 12:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nou, die gaat echt wel wat vinden van zo´n lui ongeëmancipeerd mokkel dat wil parasiteren.
En terecht.quote:Op donderdag 30 maart 2023 12:50 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Die gaat niks doen met jouw argumenten.
Ook niet met die van jou.quote:Op donderdag 30 maart 2023 12:50 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Die gaat niks doen met jouw argumenten.
TS is minder gaan werken maar niet meer voor de kinderen gaan zorgenquote:Op donderdag 30 maart 2023 12:36 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja en nu op verzoek van vrouw de relatie beeindigd is moet mijn inziens een en ander gaan wijzigen. Vrouw gaat beter betaald werk zoeken en méér werken om zodoende zelfvoorzienend te worden. TS gaat minder werken en méér voor de kinderen zorgen. Zodat samen d elusten en lasten verdeeld worden.
Dat wil hij ook veranderen lees ik.quote:Op donderdag 30 maart 2023 12:59 schreef Seven. het volgende:
[..]
TS is minder gaan werken maar niet meer voor de kinderen gaan zorgen.
Welke argumenten bedoel je dan? Want ik heb alleen gezegd dat TS dit voor de rechter moet brengen.quote:Op donderdag 30 maart 2023 12:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ook niet met die van jou.
Dus wat is jouw punt?
Nee hoor. Slechts bij partneralimentatie kan niet voldoen aan een inspanningsverplichting om meer inkomen te generen tot matiging leiden van de te betalen bijdrage. Bij kinderalimentatie niet omdat dit geld bedoeld is voor de kinderen.quote:Op donderdag 30 maart 2023 12:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nou, die gaat echt wel wat vinden van zo´n lui ongeëmancipeerd mokkel dat wil parasiteren.
Hij heeft al getekend voor 70/30, las ik elders.quote:Op donderdag 30 maart 2023 13:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat wil hij ook veranderen lees ik.
Als de ander daarin absoluut niet toe wilt geven, zelfs een functie voor meer uur afwijst en vast blijft houden aan die 16 uur. 1 dag meer was al niet bespreekbaar. Wat dan? Relatie verbreken? Zit je in dezelfde situatie als nu.quote:Op dinsdag 28 maart 2023 13:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Je onderhoudt samen je relatie met alles erop en eraan. Als jij vindt dat 16 uur echt veel te weinig is, dan bespreek je dat. Je kunt ook gewoon aangeven waarom je vindt dat dat geen goed idee is, namelijk eventuele zelfredzaamheid. Niet leuk om over te praten, wel nodig. Tevens is het een beter voorbeeld voor je kinderen dat je allebei je eigen broek op kunt houden als het nodig is.
Behalve dan een enorme aanspraak op alimentatie.quote:Op dinsdag 28 maart 2023 13:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zeker. En nog eens goed voorrekenen dat wanneer jij op dat moment vertrekt, de ander geen behoorlijke levensstandaard heeft. Een andere verdeling van het gezamenlijke inkomen als mogelijkheid geven. Eens een tijdje alles langs de meetlat van dat ene 16-uurs salaris leggen.
Onzin. Zij heeft dat besloten, en dan rest er niets anders dan dat te accepteren of anders op te draaien voor alimentatie want einde relatie.quote:Kortom, hoe dan ook ben je erin mee gegaan. Dit hebben jullie samen gedaan, tot aan de situatie waar je nu in zit.
Blijkbaar niet. Voet bij stuk houden pakt voor haar prima uit.quote:Op donderdag 30 maart 2023 12:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En terecht.
Er is genoeg aan te merken op haar, maar ook op hem, en ze zullen toch samen verder moeten, aangezien er kinderen in het spel zijn en hun welzijn voorop moet staan.
Inderdaad.quote:Op donderdag 30 maart 2023 14:21 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Welke argumenten bedoel je dan? Want ik heb alleen gezegd dat TS dit voor de rechter moet brengen.
Met een goede advocaat.
Dat pakt prima uit omdat TS niet naar de rechter stapt.quote:Op donderdag 30 maart 2023 15:58 schreef probeer het volgende:
[..]
Blijkbaar niet. Voet bij stuk houden pakt voor haar prima uit.
Nee, hoor, die vindt daar helemaal niks van. Die kijkt alleen naar feiten, in dit geval de inkomens voorafgaand aan de scheiding en de levensstandaard van de kinderen. Dus als de rechter al ergens wat van gaat vinden, dan is het van het te lage inkomen van TS (want die is immers minder gaan werken) en niet van zijn ex.quote:Op donderdag 30 maart 2023 12:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
HIer kan ik mij niks bij voorstellen omdat man en vrouw geacht worden beide te kunnen werken. Heb jij hier jurisprudentie van?quote:Op donderdag 30 maart 2023 16:03 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, hoor, die vindt daar helemaal niks van. Die kijkt alleen naar feiten, in dit geval de inkomens voorafgaand aan de scheiding en de levensstandaard van de kinderen. Dus als de rechter al ergens wat van gaat vinden, dan is het van het te lage inkomen van TS (want die is immers minder gaan werken) en niet van zijn ex.
En dan? Want volgens mij snijdt het mes dan aan twee kanten voor TS. 50/50 gaat hem niet worden, want de een werkt vooral en de ander was en is de primaire zorgdrager. En aan de alimentatie kant is hij ook de lul. Waarbij het best haalbare is dat de rechter 60+ uur onredelijk acht. Maar volgens mij is daar zelfs een degelijke medische/psychologische onderbouwing voor nodig.quote:Op donderdag 30 maart 2023 16:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat pakt prima uit omdat TS niet naar de rechter stapt.
Als TS aangeeft bij de rechter dat hij meer dan de huidige verdeling wil, 50/50 coouderschap, dan zal een rechter daar zeker tegenwoordig behoorlijk in meegaan. Het is namelijk voor beide ouders en voor de kinderen beter om daarop uit te komen. Uiteindelijk. TS laat zich nu ringeloren door de vrouw die zegt wat ze wel of niet wil. Alleen een rechter kan beslissingen forceren en daarin heeft zij niet meer rechten dan hij waar rekening mee wordt gehouden.quote:Op donderdag 30 maart 2023 17:18 schreef probeer het volgende:
[..]
En dan? Want volgens mij snijdt het mes dan aan twee kanten voor TS. 50/50 gaat hem niet worden, want de een werkt vooral en de ander was en is de primaire zorgdrager. En aan de alimentatie kant is hij ook de lul. Waarbij het best haalbare is dat de rechter 60+ uur onredelijk acht. Maar volgens mij is daar zelfs een degelijke medische/psychologische onderbouwing voor nodig.
Want er gaat geen enkele rechter zijn die zegt 'ja maar mevrouw, als u eens wat meer in uw eigen inkomen gaat voorzien en die onwil om meer dan 16 uur per week te werken eens loslaat, dan kan de vader minder werken om de hoge alimentatie op te moeten hoesten, en is qua tijd een 50/50 verdeling mogelijk.
Gaat om de verwijtbaarheid, bij de daling van je inkomen.quote:Op donderdag 30 maart 2023 17:50 schreef phpmystyle het volgende:
Hoe zit het juridisch met de de hoogte van alimentatie als je inkomen daalt door ontslag?
Je functioneert niet zo goed/geschil werkgever en je tekent een vaststellingsovereenkomst?quote:Op donderdag 30 maart 2023 17:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Gaat om de verwijtbaarheid, bij de daling van je inkomen.
Lijkt me niet verwijtbaar zolang je gewoon WW kunt aanvragen over die verloren uren.quote:Op donderdag 30 maart 2023 17:56 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je functioneert niet zo goed/geschil werkgever en je tekent een vaststellingsovereenkomst?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |