abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 24 maart 2023 @ 08:29:24 #251
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_208513975
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 07:39 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Moraal van het verhaal, zorg voor financiële onafhankelijkheid van elkaar.
En denk jij dat ex die in een - zo hebben we vastgesteld - in een gespreid bedje ligt hier aan mee gaat werken. Ex heeft overigens ook niks geregeld.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_208514040
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 08:29 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
En denk jij dat ex die in een - zo hebben we vastgesteld - in een gespreid bedje ligt hier aan mee gaat werken. Ex heeft overigens ook niks geregeld.
Dit ging niet specifiek over de situatie van ts.
pi_208514051
Houden jullie er rekening mee dat we een heel eenzijdig verhaal te horen krijgen hier?
De ex van TS ging aanvankelijk akkoord met 500 euro en zo te lezen is dat al best een tijdje terug. TS vind ondanks zijn zeer royale salaris van ¤6000+ dat bedrag te hoog omdat hij (vrijwillig) minder is gaan verdienen. Ieder weldenkend mens zou juist in z’n handjes klappen. Nu komt ex erop terug. Waarom? Ik ben geneigd te denken dat er iets is gebeurd dat ze de gemaakte afspraken wil herzien nu.

Als ik TS lees doet hij er naar eigen zeggen alles aan om zijn kinderen 50:50 op te vangen, alimentatie te betalen, en alles zo netjes mogelijk af te handelen maar het is zijn ex die plotseling dwars gaat liggen en nergens meer aan mee wil werken.
Het zou allemaal best kunnen hoor, maar ik ben geneigd te denken dat er toch nog wel wat details ontbreken in dit verhaal.
pi_208515087
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 08:37 schreef Moederenkind het volgende:
Houden jullie er rekening mee dat we een heel eenzijdig verhaal te horen krijgen hier.
we houden er ook rekening mee dat sommige vrouwen het onderste uit de kan willen wij en graag hun ex partner in de verdoemenis helpen.

Zoals jij hier ook weer met de 6000 euro aan komt kakken terwijl deze man in een zware depressie zit en toch maar zijn 2 banen met in totaal een 60+ urige werkweek zou hebben moeten behouden omdat hij dat eerder ook kon terwijl hij toen geen reet in het huishouden hoefde te doen.
pi_208522229
Nul euro. Zoveel ben je je ex verschuldigd. Al dat geneuzel over ‘het belang van de kinderen’ roept braakneigingen op als je je bedenkt dat zij de relatie heeft verbroken — gescheiden ouders, de droom van elk kind. Stuur anders in plaats van geld maandelijks kinderkleding en eten t.w.v. 500 piek.

Overigens doe je er goed aan om het moeten stoppen met freelancen om psychische redenen te laten bevestigen door een psycholoog. Hier een rechtszaak waarin een man succesvol zijn alimentatieplicht kon halveren na inkomensverlies: https://uitspraken.rechts(...)aRBOVE%3a2018%3a1461

Kerncitaat:
quote:
Voldoende is gebleken dat [blijven werken] voor de man te belastend was en dit naar alle waarschijnlijkheid tot een meer langdurige uitval van de man zou leiden.
Een enkeltje naar Thailand is ook niet duur trouwens, schijnt :{.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 24-03-2023 20:28:23 ]
  Moderator vrijdag 24 maart 2023 @ 21:09:56 #256
236264 crew  capricia
pi_208523492
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 20:24 schreef 2thmx het volgende:
Nul euro. Zoveel ben je je ex verschuldigd. Al dat geneuzel over ‘het belang van de kinderen’ roept braakneigingen op als je je bedenkt dat zij de relatie heeft verbroken — gescheiden ouders, de droom van elk kind. Stuur anders in plaats van geld maandelijks kinderkleding en eten t.w.v. 500 piek.

Overigens doe je er goed aan om het moeten stoppen met freelancen om psychische redenen te laten bevestigen door een psycholoog. Hier een rechtszaak waarin een man succesvol zijn alimentatieplicht kon halveren na inkomensverlies: https://uitspraken.rechts(...)aRBOVE%3a2018%3a1461

Kerncitaat:
[..]
Moet ie het wel eerst voor de rechter laten komen. En dat lijkt TS niet te willen...ik begrijp niet goed waarom niet. Hij schrijft ook dat ie inmiddels al 10.000 aan advocaatkosten armer is. En geen rechtzaak tot nu toe.
Heel bijzonder allemaal.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_208524224
quote:

Kerncitaat:
[..]
Het is dan ook behoorlijk naïef om tijdens je huwelijk je vrouw (gechargeerd gezegd) achter het fornuis te zetten en een financiële afhankelijkheid van jewelste te kweken.
  Moderator vrijdag 24 maart 2023 @ 21:45:21 #258
236264 crew  capricia
pi_208524273
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 21:42 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Het is dan ook behoorlijk naïef om tijdens je huwelijk je vrouw (gechargeerd gezegd) achter het fornuis te zetten en een financiële afhankelijkheid van jewelste te kweken.
Als er meerdere kinderen zijn en je wil zelf 60+ uur werken, en je kinderen niet alle dagen naar de opvang brengen, hoe zou TS dat dan moeten doen?

Ik ken er hier overigens genoeg die een au pair in huis nemen. Omdat ze beiden flink wat uren willen werken.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 24 maart 2023 @ 21:49:24 #259
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_208524323
quote:

Kerncitaat:
[..]
Interessasnt wat je schrijft. En ik ben het ook met jou eens. Gewoon gevalletje vrouw maakt misbruik van man.
Maar ben je (enig) betaling verschuldigd aan ex partner (of kind) na scheiding doch zonder enige rechterlijke uitspraak?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_208524358
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 21:45 schreef capricia het volgende:

[..]
Als er meerdere kinderen zijn en je wil zelf 60+ uur werken, en je kinderen niet alle dagen naar de opvang brengen, hoe zou TS dat dan moeten doen?

Ik ken er hier overigens genoeg die een au pair in huis nemen. Omdat ze beiden flink wat uren willen werken.
Nou ja, ts heeft tot op zekere hoogte de financiële afhankelijkheid geaccepteerd, maar nu slaat het compleet door doordat hij financieel helemaal uitgekleed wordt.

Het gaat er mij meer om dat je (hier) genoeg lieden hebt die vinden dat vrouwen maar een stuk minder moeten gaan werken en feitelijk hun carrière op moeten offeren voor het gezin. Dat is allemaal prima, maar dan moet je ook niet piepen dat je bij een scheiding mag gaan lappen. Ik zou niet eens willen dat m’n vriendin significant minder werkt dan ik. Als het nodig is kunnen we onze eigen boontjes doppen en zo hoort het ook naar mijn mening.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-03-2023 21:52:41 ]
pi_208566497
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 21:52 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Nou ja, ts heeft tot op zekere hoogte de financiële afhankelijkheid geaccepteerd, maar nu slaat het compleet door doordat hij financieel helemaal uitgekleed wordt.

Het gaat er mij meer om dat je (hier) genoeg lieden hebt die vinden dat vrouwen maar een stuk minder moeten gaan werken en feitelijk hun carrière op moeten offeren voor het gezin. Dat is allemaal prima, maar dan moet je ook niet piepen dat je bij een scheiding mag gaan lappen. Ik zou niet eens willen dat m’n vriendin significant minder werkt dan ik. Als het nodig is kunnen we onze eigen boontjes doppen en zo hoort het ook naar mijn mening.
Heb nimmer gevraagd dat zij haar carrière moest opofferen, zoals eerder ook aangegeven heeft ze zelf de keuze gemaakt om een baan te weigeren welke paste in haar carrière (en opleiding) om bij de kinderen te zijn.
pi_208566756
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 08:37 schreef Moederenkind het volgende:
Houden jullie er rekening mee dat we een heel eenzijdig verhaal te horen krijgen hier?
De ex van TS ging aanvankelijk akkoord met 500 euro en zo te lezen is dat al best een tijdje terug. TS vind ondanks zijn zeer royale salaris van ¤6000+ dat bedrag te hoog omdat hij (vrijwillig) minder is gaan verdienen. Ieder weldenkend mens zou juist in z’n handjes klappen. Nu komt ex erop terug. Waarom? Ik ben geneigd te denken dat er iets is gebeurd dat ze de gemaakte afspraken wil herzien nu.

Als ik TS lees doet hij er naar eigen zeggen alles aan om zijn kinderen 50:50 op te vangen, alimentatie te betalen, en alles zo netjes mogelijk af te handelen maar het is zijn ex die plotseling dwars gaat liggen en nergens meer aan mee wil werken.
Het zou allemaal best kunnen hoor, maar ik ben geneigd te denken dat er toch nog wel wat details ontbreken in dit verhaal.
Wellicht dat ik niet geheel duidelijk ben geweest ofwel dat iets ander geïnterpreteerd kan worden.

• De ¤ 511,00 is voorlopig, voorgesteld door haar advocaat op basis van een draagkrachtberekening. Daarbij is duidelijk aangegeven dat dit een voorlopige vaststelling is op basis van mijn huidige inkomen.

• De werkzaamheden zoals voorheen, zijn niet te hervatten. Enerzijds door medische redenen anderzijds door de zorgplicht en taken die ik heb voor mijn kinderen o.a.

De vraag is nu, en daar gaat mijn ex voor, ben ik verwijtbaar mijn inkomen verloren. Dus met andere woorden, is het mijn eigen schuld. Want dan zou de alimentatie niet op basis van mijn huidige inkomen moeten, maar op mijn inkomen van voorheen.

• Mijn voorstel is geweest, co-ouderschap met een kinderrekening.

Deze topic ben ik ook niet gestart om mijn ex 'zwart' te maken, het gaat mij om het financiële stuk. Hoe ga ik rondkomen.
  Moderator dinsdag 28 maart 2023 @ 13:13:56 #263
5428 crew  miss_sly
pi_208566779
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 13:11 schreef Douglas_90. het volgende:

[..]
Wellicht dat ik niet geheel duidelijk ben geweest ofwel dat iets ander geïnterpreteerd kan worden.

• De ¤ 511,00 is voorlopig, voorgesteld door haar advocaat op basis van een draagkrachtberekening. Daarbij is duidelijk aangegeven dat dit een voorlopige vaststelling is op basis van mijn huidige inkomen.

• De werkzaamheden zoals voorheen, zijn niet te hervatten. Enerzijds door medische redenen anderzijds door de zorgplicht en taken die ik heb voor mijn kinderen o.a.

De vraag is nu, en daar gaat mijn ex voor, ben ik verwijtbaar mijn inkomen verloren. Dus met andere woorden, is het mijn eigen schuld. Want dan zou de alimentatie niet op basis van mijn huidige inkomen moeten, maar op mijn inkomen van voorheen.

Deze topic ben ik ook niet gestart om mijn ex 'zwart' te maken, het gaat mij om het financiële stuk. Hoe ga ik rondkomen.
Er is maar een manier om tot een correcte uitwerking te komen: naar de rechter.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_208566853
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 12:49 schreef Douglas_90. het volgende:

[..]
Heb nimmer gevraagd dat zij haar carrière moest opofferen, zoals eerder ook aangegeven heeft ze zelf de keuze gemaakt om een baan te weigeren welke paste in haar carrière (en opleiding) om bij de kinderen te zijn.
Dat zal best, maar uiteindelijk kwam het er op neer dat jij fulltime werkte en zij maar 16 uur per week. Of jij dat nou gevraagd hebt of niet doet niet ter zake. Je bent blijkbaar wel akkoord gegaan met de situatie.
Zelf zou ik een dergelijke situatie niet accepteren.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2023 13:21:39 ]
pi_208566905
quote:

[..]

60+ uur is niet redelijk. Dat kan je gewoon prima aantonen.

Echt TS, laat dit door de rechter bepalen.
Het blijft nu een enorme bijl boven je hoofd. Dat is ook niet goed voor je mentale gesteldheid.
Je hebt duidelijkheid nodig, weten waar je aan toe bent.

Dit gedoe sleept al veelste lang. Stop deze onzekerheid en ellende. Laat het voor de rechter komen.
pi_208567014
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 13:21 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Dat zal best, maar uiteindelijk kwam het er op neer dat jij fulltime werkte en zij maar 16 uur per week. Of jij dat nou gevraagd hebt of niet doet niet ter zake. Je bent blijkbaar wel akkoord gegaan met de situatie.
Zelf zou ik een dergelijke situatie niet accepteren.
Zo werkt het natuurlijk niet.
  Moderator dinsdag 28 maart 2023 @ 13:43:09 #267
5428 crew  miss_sly
pi_208567056
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 13:38 schreef Douglas_90. het volgende:

[..]
Zo werkt het natuurlijk niet.
Natuurlijk wel. Je onderhoudt samen je relatie met alles erop en eraan. Als jij vindt dat 16 uur echt veel te weinig is, dan bespreek je dat. Je kunt ook gewoon aangeven waarom je vindt dat dat geen goed idee is, namelijk eventuele zelfredzaamheid. Niet leuk om over te praten, wel nodig. Tevens is het een beter voorbeeld voor je kinderen dat je allebei je eigen broek op kunt houden als het nodig is.
pi_208567091
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 13:43 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Natuurlijk wel. Je onderhoudt samen je relatie met alles erop en eraan. Als jij vindt dat 16 uur echt veel te weinig is, dan bespreek je dat. Je kunt ook gewoon aangeven waarom je vindt dat dat geen goed idee is, namelijk eventuele zelfredzaamheid. Niet leuk om over te praten, wel nodig. Tevens is het een beter voorbeeld voor je kinderen dat je allebei je eigen broek op kunt houden als het nodig is.
En als de wederpartij dat niet vind, dan moet je alsnog een compromis sluiten?

[ Bericht 0% gewijzigd door Douglas_90. op 28-03-2023 13:47:35 (-en) ]
  Moderator dinsdag 28 maart 2023 @ 13:49:22 #269
5428 crew  miss_sly
pi_208567105
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 13:47 schreef Douglas_90. het volgende:

[..]
En als de wederpartij dat niet vind, dan moet je alsnog een compromis sluit?
Zeker. En nog eens goed voorrekenen dat wanneer jij op dat moment vertrekt, de ander geen behoorlijke levensstandaard heeft. Een andere verdeling van het gezamenlijke inkomen als mogelijkheid geven. Eens een tijdje alles langs de meetlat van dat ene 16-uurs salaris leggen.

Kortom, hoe dan ook ben je erin mee gegaan. Dit hebben jullie samen gedaan, tot aan de situatie waar je nu in zit.
  woensdag 29 maart 2023 @ 00:09:22 #270
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_208574271
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 13:43 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dit. TS stond er bij en keek er naar. Je wil 2 daagjes werken schatje? Kbye. Man, man, man. Dat dit nog zo vaak klakkeloos gebeurt in gezinnen. En ex van TS komt over als geniepig en een uitzuiger. Sterkte, man, wat ben jij in een klotepositie gemanoeuvreerd.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_208589448
Waarom valt iedereen over die 16u per week?
TS werkte 60+ uur in de week omdat hij dat liever deed dan in het huishouden helpen bijvoorbeeld. Dit betekent dat iemand thuis moest blijven met de kinderen en het huishouden moest runnen. Ik denk niet dat de ex van TS languit op de bank zat de rest van de week. Waarom ze uitgemaakt word voor luie rat is mij een raadsel. Of eigenlijk niet, het is puur misogynie.

Ik zou zo’n constructie ook niet willen maar blijkbaar werkt dit voor veel gezinnen.
Het gevolg daarvan ondervindt TS nu aan den lijve maar hij is resoluut geen slachtoffer hoor. Dit is een bewuste keuze geweest in het voordeel van beide partijen.
pi_208590135
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 11:00 schreef Moederenkind het volgende:
TS werkte 60+ uur in de week omdat hij dat liever deed dan in het huishouden helpen bijvoorbeeld. Dit betekent dat iemand thuis moest blijven met de kinderen en het huishouden moest runnen. Ik denk niet dat de ex van TS languit op de bank zat de rest van de week. Waarom ze uitgemaakt word voor luie rat is mij een raadsel. Of eigenlijk niet, het is puur misogynie.

Ik zou zo’n constructie ook niet willen maar blijkbaar werkt dit voor veel gezinnen.
Het gevolg daarvan ondervindt TS nu aan den lijve maar hij is resoluut geen slachtoffer hoor. Dit is een bewuste keuze geweest in het voordeel van beide partijen.
Dan gaan we alle uren werkuren en fictieve huishoud uren eens bij elkaar tellen en dan delen door 2 om het eerlijk te maken voor beide partijen.

Is het vele werken van hem een bewuste keuze geweest of is dat er ook ingegroeid net zoals zijn ex niet zoveel wilde werken.
  Moderator donderdag 30 maart 2023 @ 12:12:58 #273
236264 crew  capricia
pi_208590182
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 12:05 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Dan gaan we alle uren werkuren en fictieve huishoud uren eens bij elkaar tellen en dan delen door 2 om het eerlijk te maken voor beide partijen.

Is het vele werken van hem een bewuste keuze geweest of is dat er ook ingegroeid net zoals zijn ex niet zoveel wilde werken.
quote:
Dankzij ons gezamenlijke inkomen zijn we in staat geweest om een vrijstaand nieuwbouwhuis te bouwen op een prachtig perceel midden in een kinderrijke wijk.
quote:
Voor mij was altijd de financiele zekerheid belangrijk, het werken en vooral een buffer opbouwen zodat we in de toekomst minder konden werken. Zij heeft aangegeven dat de redenen voor de breuk zijn dat ze al jaren dingen alleen moet doen met de kinderen, dat ik teveel met het werk bezig ben en te weinig tijd maak met de kinderen. Ze voelt zich daarnaast vernederd door opmerkingen die ik gemaakt heb in het verleden (oké sommige dingen gingen te ver).
Beetje van beiden, denk ik.
Hij hoefde niet zoveel te werken, deed het meer voor de luxe, maar het is er wel zo ingeslopen en hij deed het ook voor zijn gezin.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Vis een optie? donderdag 30 maart 2023 @ 12:34:29 #274
70532 loveli
N
pi_208590348
quote:
Dat geldt voor heel veel details.
crap in = crap out
  donderdag 30 maart 2023 @ 12:36:49 #275
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_208590362
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 11:00 schreef Moederenkind het volgende:

Ja en nu op verzoek van vrouw de relatie beeindigd is moet mijn inziens een en ander gaan wijzigen. Vrouw gaat beter betaald werk zoeken en méér werken om zodoende zelfvoorzienend te worden. TS gaat minder werken en méér voor de kinderen zorgen. Zodat samen d elusten en lasten verdeeld worden.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')