Zie de editquote:Op maandag 20 maart 2023 21:33 schreef Tengano het volgende:
[..]
Je houdt de humor liever voor jezelf dus.
De eerste vijf zijn waar, de rest is opvulling.quote:Op maandag 20 maart 2023 21:36 schreef Tengano het volgende:
Ik zie Thijs binnen vijf jaar nog wel een boek schrijven.
How to fuck up your life.
What is the fastest way to ruin your life?
Very easy. Do nothing but
Start thinking negative.
Start blaming others for your own mistakes.
Always be in search of shortcuts and deny your own mistakes.
Go to bed late and always late to rise.
Start jalousy and hate people around you.
Don't wash your dick.
Start comparing your life with others a little bit higher than you.
Get away from nature.
Start fighting with your spouse if you have one.
Never be satisfied with what you have.
Only hang out with loosers so you will always feel superiour.
Nee, niet echt.quote:Op maandag 20 maart 2023 21:41 schreef Magister_Artium het volgende:
De eerste vijf zijn waar, de rest is opvulling.
quote:Maar toen kinderen en hun ouders aankwamen met citaten werd Poelhekke alsnog ontslagen.
https://www.welingelichte(...)t-zijn-verleden.html
quote:Op maandag 20 maart 2023 13:31 schreef Tengano het volgende:
Nee grappig is het zeker niet. Maar iemand zonder humor kan nog wel voor de klas komen te staan; dat kan niet zo'n kwaad.
Maar als je kijkt naar wat deze jongen grappig vindt dan zie je letterlijk iets ziekelijks. Iets waar je jonge kinderen in de klas, die daar worden opgevoed, niet dagelijks aan wilt bloot stellen en door laten beinvloeden. Ik ken de zaak verder niet maar ik kan me ook nog voorstellen dat ouders zich in deze zaak gemengd hebben en hun beklag hebben gedaan.
Mien Godde, de slap naar Kluun gaat je boven de pet dus Thijs is maar een vrouwenhatende maagd.quote:Op maandag 20 maart 2023 21:30 schreef Tengano het volgende:
Ik zelf weet niet eens welk boek bedoeld wordt, wat de titel is en waar het over gaat. Maar het toevoegen van die informatie lijkt mij zeer welkom.
Goeie bron ookquote:
Dat laatste is nieuw voor mij, heeft ie er maar even bij gezet voor extra shock-effect?!quote:De leerlingen googelden hun nieuwe leraar en kwamen enthousiaste post tegen over seks met dieren en kinderen.
Maar het gaat toch al lang niet meer om feiten? Het wordt inmiddels een ordinaire lynchpartij, net als met die kinderboekenweekdichter.quote:Op maandag 20 maart 2023 21:58 schreef r_one het volgende:
[..]
Goeie bron ook
[..]
Dat laatste is nieuw voor mij, heeft ie er maar even bij gezet voor extra shock-effect?!
Wat betreft dat laatste punt ben ik het wel met je eens inderdaad.quote:Op maandag 20 maart 2023 21:58 schreef r_one het volgende:
Dat laatste is nieuw voor mij, heeft ie er maar even bij gezet voor extra shock-effect?!
Klopt. Zoals ik al zei:quote:Op maandag 20 maart 2023 22:01 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar het gaat toch al lang niet meer om feiten? Het wordt inmiddels een ordinaire lynchpartij, net als met die kinderboekenweekdichter.
Ssssenssssaaatssssie ..... !quote:Op maandag 20 maart 2023 21:02 schreef r_one het volgende:
Hij wordt nu weggezet alsof hij aan jonge meisjes heeft lopen friemelen. Dat is van een heel andere orde.
Hoezo lynchpartij? Volgens mij heeft die school een flink aantal coaches ter beschikking gesteld om die jongen nog een beetje verder te helpen. Dat hadden ze na twee werkdagen in principe helemaal niet hoeven te doen.quote:Op maandag 20 maart 2023 22:01 schreef Janneke141 het volgende:
Maar het gaat toch al lang niet meer om feiten? Het wordt inmiddels een ordinaire lynchpartij, net als met die kinderboekenweekdichter.
Mij ook. Maar waarom meldt Tubantia (Driehuis' bron) dat dan niet? Waarom is het nodig om er zelf dingen bij aan te nemen of zelfs te verzinnen (als journalist zijnde dus he)?quote:Op maandag 20 maart 2023 22:01 schreef Tengano het volgende:
[..]
Wat betreft dat laatste punt ben ik het wel met je eens inderdaad.
Maar als kinderen van de klas met die teksten aankomen dan zullen ze dat naar verwachting ook met hun ouders gedeeld hebben die dat vervolgens weer met de school opnemen. Dat lijkt me een redelijk aannemelijk scenario.
Dit is dus wat er gebeurt als je niet eens weet waar iemand het over heeft en in welke context het wordt gezegd, en dan meer dan 10 jaar later alleen die tekst leest en daarop reageert alsof het een volledig losstaande opmerking is die nergens verband mee houdt. Als je dat dan opvat als iets dat iemand volledig uit de losse pols zegt om dat vervolgens te veroordelen, ligt het probleem meer bij jezelf dan degene die op een bepaald moment in de tijd de opmerking plaatst.quote:Op maandag 20 maart 2023 21:30 schreef Tengano het volgende:
[..]
Wat je trouwens ook kunt doen, omdat jij 'het boek' ? wel gelezen hebt is uitleggen waarom deze grap zo hilarisch is in relatie met waar het boek over gaat.
Ik zelf weet niet eens welk boek bedoeld wordt, wat de titel is en waar het over gaat. Maar het toevoegen van die informatie lijkt mij zeer welkom.
Het is mi veel netter als je toegeeft dat je iets fout hebt ingeschat zoals die school heeft gedaan en terugkomt op je besluit.quote:Op maandag 20 maart 2023 22:08 schreef Janneke141 het volgende:
Je kunt ook gewoon achter je personeel én achter je eigen keuzes blijven staan natuurlijk. Lijkt mij persoonlijk nog iets netter.
Ach kom, 'coaches' en 'veranderingstrajecten', praat me er niet van. Is puur voor de vorm.quote:Op maandag 20 maart 2023 22:06 schreef Tengano het volgende:
[..]
Hoezo lynchpartij? Volgens mij heeft die school een flink aantal coaches ter beschikking gesteld om die jongen nog een beetje verder te helpen. Dat hadden ze na twee werkdagen in principe helemaal niet hoeven te doen.
Thijs had er gewoon verstandiger aan gedaan als hij zijn publiek had meegenomen met een soortgelijk verhaal. Het uitleggen van de context en daarbij toevoegen dat het in de huidige situatie zonder context over kan komen als een zeer! shockerende tekst wat zeker! niet zijn bedoeling was.quote:Op maandag 20 maart 2023 22:10 schreef Repentless het volgende:
Dit is dus wat er gebeurt als je niet eens weet waar iemand het over heeft en in welke context het wordt gezegd, en dan meer dan 10 jaar later alleen die tekst leest en daarop reageert alsof het een volledig losstaande opmerking is die nergens verband mee houdt. Als je dat dan opvat als iets dat iemand volledig uit de losse pols zegt om dat vervolgens te veroordelen, ligt het probleem meer bij jezelf dan degene die op een bepaald moment in de tijd de opmerking plaatst.
Het boek van Kluun (die zelfs nog in de hashtag wordt genoemd) was destijds dermate populair (ook door de film die een paar jaar daarvoor is gemaakt), dat iedereen die dit toen las direct de context begreep en waar hij op doelde. Het was dus niet nodig om er toen expliciet bij te vermelden: "ik plaats deze tweet als reactie op het boek van Kluun (dat is een Nederlandse schrijver) waarin hij op autobiografische wijze vertelt hoe hij zijn vrouw bedroog toen zij kanker had. Daar probeer ik nu een sarcastische/prikkelende tweet over te plaatsen. Dit moet je natuurlijk niet als mijn bloedserieuze mening zien, maar als een poging tot sarire en humor."
De pure luiheid om je nergens in te verdiepen, slecht een tekst te lezen en doen alsof die gisteren is geplaatst om het te 'veroordelen', dat is nu juist het probleem.
Als iemand vorig jaar iets had getweet in de trant van: "ik vind dat bepaalde sigaarrokende oude mannen met lang haar en een snor eens flink in hun reet geneukt mogen worden met een dikke kaars" (ik verzin zomaar iets), dan weet jij vast wel waar op gedoeld wordt daarmee. Als je dan over een jaar of 10 die tweet leest en geen enkele moeite doet om context te zoeken, dan zal iemand als jij waarschijijk iets zeggen als: "iemand die zoiets tweet had beter na moeten denken. Dit is gewoon een smeerlap die zomaar het verkrachten van weerloze bejaarden uitdraagt! Terecht dat zo iemand zijn baan verliest."
Hah, hoeveel schoolbesturen ken jij die eerder achter hun leerkrachten staan dan toegeven aan boze ouders?quote:Op maandag 20 maart 2023 22:08 schreef Janneke141 het volgende:
Je kunt ook gewoon achter je personeel én achter je eigen keuzes blijven staan natuurlijk. Lijkt mij persoonlijk nog iets netter.
Dat is dan ook precies waarom ik me hier zo kwaad over maak. Die hele Thijs zal me aan mijn reet roesten en als ze hem in eerste instantie al niet wilden hebben vanwege zijn online historie had je me ook niet gehoord, maar als dit de manier is waarop schoolbesturen met personeel omgaan dan kan van iedereen de kop eraf gaan. Lijkt me tamelijk ongewenst (voor iedere branche trouwens).quote:Op maandag 20 maart 2023 22:21 schreef probeer het volgende:
Hah, hoeveel schoolbesturen ken jij die eerder achter hun leerkrachten staan dan toegeven aan boze ouders?
Dus? Het werkt wel voor hem. Wat heb jij dan voor overlevingsmechanismen? Huilie huilie doen of onderduiken? Je moet toch wat. Matthijs van Nieuwkerk is bijvoorbeeld gewoon pleite gegaan.quote:Op maandag 20 maart 2023 20:42 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dat is zijn overlevingsmechanisme om met de situatie en zijn fucked up leven te dealen. Alles buiten de deur houden; alle verantwoordelijkheid bij anderen leggen en die belachelijk maken.
Zoals ik in mijn laatste post al aangaf. Heb begrip en compassie voor die reakties. Wees kwetsbaar. Laat weten dat je snapt dat mensen daar zo op reageren en dat zo beleven.quote:Op maandag 20 maart 2023 22:33 schreef Discombobulate het volgende:
Dus? Het werkt wel voor hem. Wat heb jij dan voor overlevingsmechanismen? Huilie huilie doen of onderduiken? Je moet toch wat. Matthijs van Nieuwkerk is bijvoorbeeld gewoon pleite gegaan.
That makes twoquote:Op maandag 20 maart 2023 22:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat is dan ook precies waarom ik me hier zo kwaad over maak. Die hele Thijs zal me aan mijn reet roesten en als ze hem in eerste instantie al niet wilden hebben vanwege zijn online historie had je me ook niet gehoord, maar als dit de manier is waarop schoolbesturen met personeel omgaan dan kan van iedereen de kop eraf gaan. Lijkt me tamelijk ongewenst (voor iedere branche trouwens).
Dit vind ik echt hemeltergend. Dat mensen dus niet de moeite nemen om zelf de context te zoeken bij iets van 12 jaar geleden, slechts datgene dat er staat letterlijk nemen en vervolgens daar consequenties aan verbinden dat iemand dan weg moet. Dan moet je je dus als 'beklaagde' maar gaan verantwoorden of zelfs verontschuldigen om die mensen op andere gedachten te brengen, terwijl ze zelf geen enkele moeite doen om ook maar iets verder te kijken. "Ik lees dit, dat vind ik slecht en daar mag diegene zich maar eens flink voor verontschuldigen of eens haarfijn aan mij komen uitleggen wat hij bedoelt, want anders...".quote:Op maandag 20 maart 2023 22:21 schreef Tengano het volgende:
[..]
Thijs had er gewoon verstandiger aan gedaan als hij zijn publiek had meegenomen met een soortgelijk verhaal. Het uitleggen van de context en daarbij toevoegen dat het in de huidige situatie zonder context over kan komen als een zeer! shockerende tekst wat zeker! niet zijn bedoeling was.
"Ik begrijp dat dat nu zo overkomt. Ik vind dat heel jammer en dat was destijds niet mijn bedoeling en nu zeker niet."
Het kan zo simpel zijn.
Het heeft niks met arrogantie of "literair wonder" of dergelijke onzin te maken. Jij leest iets van 12 jaar geleden, neemt dat letterlijk, weet niet in welke context het gezegd is of wat toen 'hot items' waren en verwacht dan dat die ander zich daarvoor aan jou gaat verantwoorden of verontschuldigen. Terwijl jij degene bent die er nu, op dit moment, een probleem mee heeft. En dan leg je direct de 'bewijslast' of 'verdediging' bij de ander, in plaats van zelf eerst eens te kijken waar het nu eigenlijk over gaat.quote:Maar hij heeft net zo'n arrogante houding als jij: "Het ligt aan de ontwetende domme nono's die niet eens weten waar ik het als literair wonder over heb." En met dat type houding krijg je je mede- of tegenstanders dus niet mee en maak je weing kans om je baantje te houden.
Als je anderen tegemoet wilt komen is het niet handig om op je hoge troon te blijven zitten. Hoogmoed komt voor de val immers.
Een niet-gemeend SORRY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ?quote:Op maandag 20 maart 2023 22:38 schreef Tengano het volgende:
[..]
Zoals ik in mijn laatste post al aangaf. Heb begrip en compassie voor die reakties. Wees kwetsbaar. Laat weten dat je snapt dat mensen daar zo op reageren en dat zo beleven.
Laat weten dat je met ze meeleeft dat je dat jammer vindt (of spijt hebt) dat dit door jouw toedoen zo loopt nu. Laat weten dat dat niet jouw bedoeling is geweest om mensen zo te chockeren. Leg uit wat wel je bedoeling was en dat je snapt dat dat nu andes overkomt.
Zeg gewoon SORRY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! en neem verantwoordelijkheid voor het feit dat jouw acties maken dat andere mensen zich nu kut voelen.
Gooi je trots en je ego overboord en laat zien dat jij ook maar een mens bent.
In dat geval was Thijs wss de held in zijn eigen verhaal geworden en was hij een voorbeeld voor veel van zijn leerlingen geweest. Dan had hij ook uit kunnen leggen en kunnen demonstreren hoe funest het is om alles zo maar op internet te flikkeren.
Dit is slechts een manier, en zeg alleen sorry als je het meent. Maar het minste wat je kunt zeggen is dat je het jammer vindt dat dit nu zo uitpakt, maar zelfs dat kan Thijs niet.quote:Op maandag 20 maart 2023 22:44 schreef r_one het volgende:
Een niet-gemeend SORRY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ?
Sorry voor wat? Dat hij die teksten geschreven heeft? Of dat mensen anno nu de context van toen niet kennen (en zich dáárdoor nu geshockeerd voelen)?
Vind dat we eem beetje van een mug een olifant maken. Maar een excuus is idd prima, ook al meent ie het niet.quote:Op maandag 20 maart 2023 22:38 schreef Tengano het volgende:
[..]
Zoals ik in mijn laatste post al aangaf. Heb begrip en compassie voor die reakties. Wees kwetsbaar. Laat weten dat je snapt dat mensen daar zo op reageren en dat zo beleven.
Laat weten dat je met ze meeleeft, dat je dat jammer vindt (of spijt hebt) dat dit door jouw toedoen zo loopt nu. Laat weten dat dat niet jouw bedoeling is geweest om mensen zo te chockeren. Leg uit wat wel je bedoeling was en dat je snapt dat dat nu andes overkomt.
Zeg gewoon SORRY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! en neem verantwoordelijkheid voor het feit dat jouw acties maken dat andere mensen zich nu kut voelen.
In dat geval was Thijs wss de held in zijn eigen verhaal geworden en was hij een voorbeeld voor veel van zijn leerlingen geweest. En dan had hij ook uit kunnen leggen en kunnen demonstreren hoe funest het is om alles zo maar op internet te flikkeren.
Dit dus. Maar dan alsnog gewoon even liegen en verontwaardigd doen en sorry.quote:Op maandag 20 maart 2023 22:44 schreef r_one het volgende:
[..]
Een niet-gemeend SORRY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ?
Sorry voor wat? Dat hij die teksten geschreven heeft? Of dat mensen anno nu de context van toen niet kennen (en zich dáárdoor nu geshockeerd voelen)?
quote:Op maandag 20 maart 2023 23:03 schreef Discombobulate het volgende:
Vind dat we een beetje van een mug een olifant maken.
Tja, dan hadden jullie maar niet zo lui moeten zijn dat jullie niet de moeite hebben genomen om uit te pluizen waar die hilarische grappen vandaan kwamen en welke boeken daar aan ten grondslag lagen, die jullie eerst hadden moeten lezenquote:Leerlingen schrikken als ze hun nieuwe leraar Nederlands googelen: Thijs na twee werkdagen ontslagen
https://www.ad.nl/binnenl(...)-ontslagen~a8c41d2e/
Nou, laten we eens een post van vandaag van jezelf bekijken in dit topic: NWS / Prominente politica in Tanzania wil homo’s laten castrerenquote:Op maandag 20 maart 2023 22:38 schreef Tengano het volgende:
[..]
Laat weten dat je met ze meeleeft, dat je dat jammer vindt (of spijt hebt) dat dit door jouw toedoen zo loopt nu. Laat weten dat dat niet jouw bedoeling is geweest om mensen zo te chockeren. Leg uit wat wel je bedoeling was en dat je snapt dat dat nu andes overkomt.
In dat geval was Thijs wss de held in zijn eigen verhaal geworden en was hij een voorbeeld voor veel van zijn leerlingen geweest. En dan had hij ook uit kunnen leggen en kunnen demonstreren hoe funest het is om alles zo maar op internet te flikkeren.
Leuke cartoon er nog bij van een donkere man met een bot in zijn neus in primitieve kledij die een blanke ontdekkingsreiziger in zijn kookpot kookt. Hilarisch hoor, wat een humor.quote:Op maandag 20 maart 2023 10:39 schreef Tengano het volgende:
Tanzania is toch dat land met die kanibalen? Dan mogen die homo's nog blij zijn dat ze niet worden opgegeten.
[ afbeelding ]
Allemachtig, ga je nou echt lopen zoekenquote:[b]Op maandag 20 maart 2023 23:16 schreef Repentless het volgende:[/b
Nou, laten we eens een post van vandaag van jezelf bekijken in dit topic: NWS / Prominente politica in Tanzania wil homo’s laten castreren
[..]
Leuke cartoon er nog bij van een donkere man met een bot in zijn neus in primitieve kledij die een blanke ontdekkingsreiziger in zijn kookpot kookt. Hilarisch hoor, wat een humor.
In 2035 heb jij net een nieuwe baan gekregen, maar is je identiteit op Fok! bekend. Mensen lezen alleen bovenstaande post en zien het plaatje, verder niets. Dan vind jij het wel terecht dat je als racist en homofoob wordt ontslagen? Of ga jij er dan excuses voor aanbieden, zeggen dat je het allemaal niet zo bedoeld hebt en spijt het je dat mensen zich door jouw toedoen nu zo rot voelen?
Zoeken? Het is een post van vandaag. Maar goed, dat is verder geen inhoudelijke reactie, dat is namelijk waar ik wel benieuwd naar ben.quote:Op maandag 20 maart 2023 23:18 schreef Tengano het volgende:
[..]
Allemachtig, ga je nou echt lopen zoeken
Vertrouw me nou maar dat de inhoud van jouw post op mij niet van toepassing is.quote:Op maandag 20 maart 2023 23:19 schreef Repentless het volgende:
Zoeken? Het is een post van vandaag. Maar goed, dat is verder geen inhoudelijke reactie, dat is namelijk waar ik wel benieuwd naar ben.
quote:Leraar ontslagen vanwege oude "schunnige" Tweets
Oké, je denkt redelijk goed na voordat je iets post. Aangezien je deze post daadwerkelijk geplaatst hebt, heb je hier dus goed over nagedacht en vind je er dus niks mis mee. Voor de goede orde, dst vind ik ook niet omdat ik er gewoon van uit ga dat je dit lollig bedoelt.quote:Op maandag 20 maart 2023 23:23 schreef Tengano het volgende:
[..]
Vertrouw me nou maar dat de inlhoud van jouw post op mij niet van toepassing is.
Ik denk meestal redelijk goed na voordat ik iets post. En als ik het gepost heb kan ik mezelf nog corrigeren en pas ik dingen soms aan. Maar het gebeurt dus ook dat ik mezelf censureer en een hele post delete. Ik zet er dan soms bij "Doe maar niet Tengano."
En de kans is dus minder dan nihil dat ik met deze post in de problemen kom in 2035, ook als mijn identiteit zou worden worden achterhaald. No worries aan deze kant dus.
Maar laten we de doelpalen niet verzetten svp en het hier vooral over Thijs hebben, want dit topic gaat immers over hem en niet over mijn internetgedrag.
Ik bedoelde deze post niet lollig en heb geprobeerd je zo goed mogelijk antwoord te geven.quote:Op maandag 20 maart 2023 23:30 schreef Repentless het volgende:
Oké, je denkt redelijk goed na voordat je iets post. Aangezien je deze post daadwerkelijk geplaatst hebt, heb je hier dus goed over nagedacht en vind je er dus niks mis mee. Voor de goede orde, dat vind ik ook niet omdat ik er gewoon van uit ga dat je dit lollig bedoelt.
Ik waardeer je belangstelling en kan je helaas niet duidelijk maken waarom ik over 12 of 24 jaar niet in de problemen kan komen als gevolg van deze post. Maar het komt vooral omdat ik die afweging maak op basis van informatie die ik wel heb en jij niet, en die ik hier ook niet wil delen.quote:Ik ben benieuwd waarom je er zo zeker van bent dat je over 12 jaar niet met een post als deze in de problemen komt, wanneer mensen daar zware aanstoot aan nemen en alleen dit lezen.
Je bent dus serieus in je opvatting dat Tanzania een land van kannibalen is en homo's nog blij mogen zijn dat ze niet worden opgegeten?quote:Op maandag 20 maart 2023 23:35 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik bedoelde deze post niet lollig en heb geprobeerd je zo goed mogelijk antwoord te geven.
En dan zijn we 12 jaar verder en is om een of andere reden toch je identiteit bekend geworden, ondanks dat je toen dacht dat dat niet kon gebeuren en je daar in 2023 verder niet echt mee bezig was. Net zoals in 2011, toen twitter/social media nog relatief nieuw was, je ook niet bezig was hoe een tweet die op dat moment binnen de context begrepen werd door de meeste mensen (los of men het wel of niet grappig/leuk vond) je 12 jaar later wel eens je baan kon kosten.quote:Ik waardeer je belangstelling en kan je helaas niet duidelijk maken waarom ik over 12 of 24 jaar niet in de problemen kan komen als gevolg van deze post. Maar het komt vooral omdat ik die afweging maak op basis van informatie die ik wel heb en jij niet, en die ik hier ook niet wil delen.
Zie je trouwens wat hier gebeurt? Ik maak een bewuste keuze om iets van mezelf niet te delen.
Sorry. Ik heb je verkeerd begrepen. Die post over die kanibalen was inderdaad lollig bedoeld. (Ik dacht dat je het over mijn laatste post in dit topic had.)quote:Op maandag 20 maart 2023 23:46 schreef Repentless het volgende:
Je bent dus serieus in je opvatting dat Tanzania een land van kannibalen is en homo's nog blij mogen zijn dat ze niet worden opgegeten?
Zelfs als mijn identiteit bekend wordt kan ik met die post van die kanibalen niet in de problemen komen.quote:En dan zijn we 12 jaar verder en is om een of andere reden toch je identiteit bekend geworden, ondanks dat je toen dacht dat dat niet kon gebeuren en je daar in 2023 verder niet echt mee bezig was. Net zoals in 2011, toen twitter/social media nog relatief nieuw was, je ook niet bezig was hoe een tweet die op dat moment binnen de context begrepen werd door de meeste mensen (los of men het wel of niet grappig/leuk vond) je 12 jaar later wel eens je baan kon kosten.
Zeg je dan ook dat je toen beter had moeten nadenken over wat je allemaal plaatste, welke persoonlijke gevolgen dat meer dan 12 jaar later zou kunnen hebben en ga je dan diep door het stof?
Ah, ik dacht al.quote:Op maandag 20 maart 2023 23:58 schreef Tengano het volgende:
[..]
Sorry. Ik heb je verkeerd begrepen. Die post over die kanibalen was inderdaad lollig bedoeld. (Ik dacht dat je het over mijn laatste post in dit topic had.)
Maar wat is nu je redenatie achter je stelling dat je met die post over kannibalen niet in de problemen komt? De situatie is: je identiteit is bekend en alleen die post ligt zonder enige verdere context op tafel. Mensen zijn hier boos over, want ze vinden je een racist en homofoob. Je wordt ontslagen door je werkgever vanwege die post. Waarom gebeurt dat jou niet?quote:Zelfs als mijn identiteit bekend wordt kan ik met die post van die kanibalen niet in de problemen komen.
Er zijn posts waarvan ik zelf soms denk dat ik er wel mee in de problemen kan komen en dan haal ik ze uiteindelijk toch maar weg, hoe grappig of hoe fantastischik ze zelf dus vind.
Ik hou er zelf dus weldegelijk rekening mee en post hier dus maar heel weinig of geen dingen zomaar lukraak.
En in het dagelijks leven heb je dat ook. Dan moet je of ik in dit geval, ook op mijn woorden passen en nadenken voordat ik iets er uit flap. En op internet is dat niet anders. En ik denk dat dat verstandig is om enerzijds anderen maar vooral ook mezelf te beschermen. Dingen die je roept kunnen nou eenmaal behoorlijk verkeerd uitpakken zodat het soms gewoon beter is om 'even op je tong te bijten' zoals ze dat zeggen.
Ik begrijp je interesse en kan hier verder alleen niet over uitwijden. Ik heb je vooral uitgelegd dat ik nadenk over wat ik post en of dit eventuele consequenties voor mezelf voor nu of in de toekomst kan hebben en met deze post loop ik daar voor mezelf geen risico's mee. En daarnaast vind ik die post nog steeds grappigquote:Op dinsdag 21 maart 2023 00:05 schreef Repentless het volgende:
Maar wat is nu je redenatie achter je stelling dat je met die post over kannibalen niet in de problemen komt? De situatie is: je identiteit is bekend en alleen die post ligt zonder enige verdere context op tafel. Mensen zijn hier boos over, want ze vinden je een racist en homofoob. Je wordt ontslagen door je werkgever vanwege die post. Waarom gebeurt dat jou niet?
Het had zomaar uit Thijs’ mond kunnen komen, dit.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 00:08 schreef Tengano het volgende:
[..]
Het is vooral belangrijk hoe ik mezelf zie and that's what really matters.
Iedere coach is wat mij betreft welkomquote:Op dinsdag 21 maart 2023 00:15 schreef r_one het volgende:
Het had zomaar uit Thijs’ mond kunnen komen, dit.
Maar nee, Thijs mag dat niet vinden en moet SORRY!!!!!!! zeggen.
Zullen we jou ook maar een coach geven dan?
Ga je dan ook SORRY!!!!! zeggen?quote:Op dinsdag 21 maart 2023 00:16 schreef Tengano het volgende:
[..]
Iedere coach is wat mij betreft welkom
Als het nodig is en terecht dan doe ik dat gewoon.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |