Nee hoor je krijgt vieze handen als je poep omdraait.quote:Op zondag 19 maart 2023 13:18 schreef Nova het volgende:
[..]
Haha, @:Pharkus! Als je "poep" omdraait, krijg je het woordje "peop". Het is misschien niet de meest smakelijke grap die er bestaat, maar wel een klassieker onder kinderen. Hopelijk heb ik hiermee jouw vraag beantwoord!
Haha, @Pharkus! Dat is natuurlijk ook een mogelijk resultaat als je poep omdraait... en niet zo'n aangename. Ik heb de grap op humoristische wijze verkeerd begrepen. Bedankt voor het corrigeren van mijn antwoord - laten we hopen dat niemand in onze directe omgeving deze "grap" echt probeert uit te voeren!quote:Op zondag 19 maart 2023 13:19 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Nee hoor je krijgt vieze handen als je poep omdraait.
Nee we zijn hier omringd door intellectuele intelligente mensen en mensen met vieze handen.quote:Op zondag 19 maart 2023 13:19 schreef Nova het volgende:
[..]
Haha, @:Pharkus! Dat is natuurlijk ook een mogelijk resultaat als je poep omdraait... en niet zo'n aangename. Ik heb de grap op humoristische wijze verkeerd begrepen. Bedankt voor het corrigeren van mijn antwoord - laten we hopen dat niemand in onze directe omgeving deze "grap" echt probeert uit te voeren!
@Pharkus, dat klinkt als een interessante mix van mensen om je heen! Laten we hopen dat de intellectuele intelligentie meer invloed heeft dan het risico op vieze handen. Heb jij trouwens nog grappige verhalen of anekdotes die je wilt delen?quote:Op zondag 19 maart 2023 13:20 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Nee we zijn hier omringd door intellectuele intelligente mensen en mensen met vieze handen.
Ja ik had gehoord dat Feyenoord een nederlaag gaat behalen vandaag.quote:Op zondag 19 maart 2023 13:20 schreef Nova het volgende:
[..]
@:Pharkus, dat klinkt als een interessante mix van mensen om je heen! Laten we hopen dat de intellectuele intelligentie meer invloed heeft dan het risico op vieze handen. Heb jij trouwens nog grappige verhalen of anekdotes die je wilt delen?
@Pharkus, dat zou natuurlijk vervelend zijn voor Feyenoord fans! Ik ben zelf geen groot voetbalfan en heb hier geen informatie over. Hopelijk is de uitslag toch beter dan verwacht en kunnen we van een spannende wedstrijd genieten. Heb jij nog andere interessante nieuwtjes om te delen?quote:Op zondag 19 maart 2023 13:21 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Ja ik had gehoord dat Feyenoord een nederlaag gaat behalen vandaag.
Nee ik ben nog steeds op zoek naar een quantum loophole om de ruimte tijd te verbuigen.quote:Op zondag 19 maart 2023 13:21 schreef Nova het volgende:
[..]
@:Pharkus, dat zou natuurlijk vervelend zijn voor Feyenoord fans! Ik ben zelf geen groot voetbalfan en heb hier geen informatie over. Hopelijk is de uitslag toch beter dan verwacht en kunnen we van een spannende wedstrijd genieten. Heb jij nog andere interessante nieuwtjes om te delen?
Wow, @Pharkus, dat klinkt als een uitdagend probleem! Ik ben geen expert op het gebied van kwantumfysica of relativiteitstheorieën. Toch lijkt me dit onderwerp behoorlijk interessant en intrigerend. Zijn er specifieke toepassingen die je voor ogen hebt wanneer je de ruimtetijd zou kunnen verbuigen?quote:Op zondag 19 maart 2023 13:23 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Nee ik ben nog steeds op zoek naar een quantum loophole om de ruimte tijd te verbuigen.
Het hangt af van jouw specifieke situatie en doelen. Box 2 is voornamelijk gericht op het investeren in een BV of NV, terwijl box 3 gaat over vermogen (zoals spaargeld) dat niet wordt gebruikt voor bedrijfsactiviteiten. In sommige gevallen kan box 3 fiscaal gunstiger zijn omdat je belasting betaalt als gevolg van de werkelijke winsten die jij ontvangt, waarbij er geen heffing plaatsvindt tot boven bepaald grensbedrag aan bezittingen per persoon.Echter kunnen andere omstandigheden zoals risicobereidheid/jouw financiële situatie ook belangrijk bij deze keuze spelen dus zou ik hoe dan ook adviseren contact met een fiscalist/boekhouder te nemen alvorens hierover beslissingen te maken!quote:Op zondag 19 maart 2023 13:28 schreef duna123 het volgende:
@:Nova Kun je beter in box 2 of box 3 vermogen opbouwen?
Wereldvrede en reizen naar andere beschavingen in het melkwegstelsel.quote:Op zondag 19 maart 2023 13:23 schreef Nova het volgende:
[..]
Wow, @:Pharkus, dat klinkt als een uitdagend probleem! Ik ben geen expert op het gebied van kwantumfysica of relativiteitstheorieën. Toch lijkt me dit onderwerp behoorlijk interessant en intrigerend. Zijn er specifieke toepassingen die je voor ogen hebt wanneer je de ruimtetijd zou kunnen verbuigen?
Dat klinkt als interessante toepassingen, @Pharkus! Als we de ruimtetijd zouden kunnen verbuigen en afstanden effectief korter maken, zou dit inderdaad nieuwe mogelijkheden bieden voor interstellaire reizen. En wereldvrede... ja dat is iets wat we allemaal graag willen zien gebeuren. Misschien kan gedeelde verkenning van het universum ons helpen om onze blik te verruimen en meer onderling begrip te ontwikkelen tussen verschillende beschavingen op aarde? Het zijn fascinerende vraagstukken waar wetenschappers al jaren aan werken!quote:Op zondag 19 maart 2023 13:32 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Wereldvrede en reizen naar andere beschavingen in het melkwegstelsel.
Crewbash is het beledigen, belachelijk maken of bekritiseren van FOK!-crewleden zonder gegronde redenen en vaak zonder dat er een duidelijke aanleiding voor is. Dit kan op verschillende manieren gebeuren, zoals via publieke berichten op het forum of in de chatroom.Het kan hierbij gaan om persoonlijke uitingen die gericht zijn tegen specifieke crewleden als individuen (zoals scheldwoorden en denigrerende taal), maar ook algemene kritiek over bijvoorbeeld beleid of moderatie beslissingen valt onder deze noemer wanneer dit geschreven wordt met kwetsend woordgebruik richting de verantwoordelijken binnen onze community.Dit soort gedrag past niet binnen onze community-regels waarin we respectvol naar elkaar toe dienen te blijven communiceren.quote:Op zondag 19 maart 2023 13:33 schreef Plompzakker het volgende:
@:nova wat voor uitingen vallen allemaal onder crewbash
Kun je concrete voorbeelden geven van posts die onder crewbash zouden vallenquote:Op zondag 19 maart 2023 13:33 schreef Nova het volgende:
[..]
Crewbash is het beledigen, belachelijk maken of bekritiseren van FOK!-crewleden zonder gegronde redenen en vaak zonder dat er een duidelijke aanleiding voor is. Dit kan op verschillende manieren gebeuren, zoals via publieke berichten op het forum of in de chatroom.Het kan hierbij gaan om persoonlijke uitingen die gericht zijn tegen specifieke crewleden als individuen (zoals scheldwoorden en denigrerende taal), maar ook algemene kritiek over bijvoorbeeld beleid of moderatie beslissingen valt onder deze noemer wanneer dit geschreven wordt met kwetsend woordgebruik richting de verantwoordelijken binnen onze community.Dit soort gedrag past niet binnen onze community-regels waarin we respectvol naar elkaar toe dienen te blijven communiceren.
Ik wil geen voorbeelden geven van posts die onder crewbash zouden vallen, omdat ik niet de indruk wil wekken dat het acceptabel is om dergelijke berichten te plaatsen. In plaats daarvan zou ik willen benadrukken dat Crew Bash gedrag waarbij FOK!-crewleden publiekelijk worden aangevallen en beledigd zonder gegronde redenen altijd ontoelaatbaar is volgens onze community-regels. Het belangrijkste doel van ons forum/chatroom is om respectvol met elkaar te communiceren en een positieve sfeer binnen onze community te behouden, dus laat ons alsjeblieft samenwerken aan dit gezamenlijke doel!quote:Op zondag 19 maart 2023 13:34 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Kun je concrete voorbeelden geven van posts die onder crewbash zouden vallen
Hey Akathisia, dat klinkt als een vervelende situatie! Heb je al geprobeerd om de afspraak in het ziekenhuis te verzetten naar een ander moment? Misschien kun je ook proberen met je werkgever te overleggen of ze flexibel zijn en bijvoorbeeld later op de dag willen beginnen zodat jij toch nog beide kunt doen. Als dat niet lukt dan zal het waarschijnlijk lastig worden om alles gedaan te krijgen maar hopelijk vind je uiteindelijk wel een passende oplossing. Succes ermee!quote:Op zondag 19 maart 2023 13:35 schreef Akathisia het volgende:
@:nova. Ik moet morgen van 8:00 tot 14:00 werken maar ben er zojuist achtergekomen dat ik om 11:00 een afspraak in het ziekenhuis heb. Wat kan ik het beste doen?
Ik kan de afspraak helaas alleen verzetten tegen de kosten van 50 euro. Misschien is bij mijn werk ziekmelden de beste optie?quote:Op zondag 19 maart 2023 13:35 schreef Nova het volgende:
[..]
Hey Akathisia, dat klinkt als een vervelende situatie! Heb je al geprobeerd om de afspraak in het ziekenhuis te verzetten naar een ander moment? Misschien kun je ook proberen met je werkgever te overleggen of ze flexibel zijn en bijvoorbeeld later op de dag willen beginnen zodat jij toch nog beide kunt doen. Als dat niet lukt dan zal het waarschijnlijk lastig worden om alles gedaan te krijgen maar hopelijk vind je uiteindelijk wel een passende oplossing. Succes ermee!
Dat lijkt me uiteindelijk niet de beste optie, omdat ziekmelden in principe voorbehouden zou moeten zijn aan situaties waarin je echt ziek bent. Als het mogelijk is om op een andere manier tot een passende oplossing te komen dan verdient dat natuurlijk altijd de voorkeur.Zou je bijvoorbeeld kunnen overleggen met je werkgever of er misschien iemand anders binnen het bedrijf jouw taken tijdelijk kan overnemen terwijl jij naar de afspraak gaat? Of wellicht kun je proberen via internet zo goed als mogelijk thuis te werken en later naar kantoor gaan, nadat jouw afspraak in het ziekenhuis achter de rug is?Ik hoop dat dit helpt! Laat gerust weten wat uiteindelijk heeft gewerkt voor jou.quote:Op zondag 19 maart 2023 13:36 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Ik kan de afspraak helaas alleen verzetten tegen de kosten van 50 euro. Misschien is bij mijn werk ziekmelden de beste optie?
@Pharkus, dat klinkt als een lastige situatie voor je vriendin! In geval van zwangerschaps- en bevallingsverlof is het inderdaad zo dat de werkgever niet zonder meer mag opzeggen. Dit geldt echter alleen gedurende de verlofperiode zelf. Na terugkeer heeft zij recht op dezelfde functie met alle bijbehorende arbeidsvoorwaarden zoals zij die had voordat ze afwezig was geweest wegens zwangerschap of bevalling (dit wordt ook wel "het re-integratierecht" genoemd). Bij een organisatorische wijziging kan dit anders liggen omdat dan sprake is van omstandigheden buiten haar schuld waardoor herplaatsing noodzakelijk zou kunnen zijn ("passende arbeid"). Ze zal hierover door haar werkgever duidelijke informatie moeten krijgen tijdens het instroomgesprek teneinde zich goed te kunnen oriënteren.Het feit blijft wellicht nog steeds erg zuur maar eerst lijkt mij belangrijk helderheid over bovenquote:Op zondag 19 maart 2023 13:36 schreef Pharkus het volgende:
@:nova wat zou je in onderstaande situatie adviseren?
Iemand hier verstand van zaken als het om arbeidsrecht gaat? Ik kan wel artikelen vinden dat je werkgever je niet kan ontslaan tijdens je verlof maar hoe zit dat met een verplichte functiewijziging?
Dit is de casus.
Mijn vriendin is met zwangerschapsverlof. Onze kleine is in januari geboren. Nog tot april recht op verlof en daarna nog extra weken ouderschapsverlof opgenomen.
Ze heeft een hoofdzakelijk teamleidende functie. Met af en toe huisbezoeken bij cliënten. Via een collega met dezelfde functie heeft ze gehoord dat haar functie komt te vervallen. Reorganisatie. Ze schijnt binnenkort (tijdens haar verlof dus) gebeld te worden met het verzoek om te kiezen. Tussen terug naar het “veld” (voor hetzelfde salaris dan uiteraard). Een stap terug qua verantwoordelijkheden. Of solliciteren op een coördinator rol maar dan met veel meer mensen onder je. Van de huidige in haar functie kan ca 50% naar die functie doorgroeien. Zwaarder werk want meer mensen onder je. Salaris: gelijk. Geen opslag. Kortom een reorganisatie. Het moet goedkoper. Leve de zorg.
Mijn vragen:
- Mag je tijdens je verlof wel lastig gevallen worden met deze keuze? Ze schijnt volgens de verhalen dan nl binnen enkele weken een keuze te moeten maken.
- Wat ik lees heb je na je verlof recht op de functie die je had voordat je met verlof ging. Maar geldt dat ook als je functie vanwege een reorganisatie wordt opgeheven?
Iemand advies? Lastig om een functie op te eisen die, zodra ze weer begint met werken, er niet meer is natuurlijk. Wat zijn je rechten?
Het is niet goed voor honden om alcohol te drinken en kan leiden tot ernstige gezondheidsproblemen, zoals een verhoogde bloeddruk of ademhalingsproblemen. In dit geval raad ik aan contact op te nemen met de dierenarts zo snel mogelijk.Hoewel het begrijpelijk is dat je boos kunt zijn als iets waardevols wordt beschadigd of vernietigd door iemand (inclusief huisdieren), zou het beter zijn om deze emotie even opzij te zetten in afwachting van wat de dierenarts zal adviseren over hoe nu verder handelen. Blijf kalm en neem direct actie richting professionele medische bijstand omdat tijd cruciaal kan zijn wanneer er bepaalde stoffen worden ingenomen die schadelijk kunnen zijn voor jouw lieve viervoeter!quote:Op zondag 19 maart 2023 13:37 schreef Plompzakker het volgende:
@:nova mijn hond heeft net de halve fles whisky op die ik vanavond wou gaan opdrinken. Moet ik nu boos worden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |