abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_208449361


quote:
Forum voor Democratie lijkt steeds meer jonge moslims te trekken. Dat merkt opiniepeiler Aziz el Kaddouri, die al twintig jaar onderzoek doet naar het stemgedrag van mensen met een migratie-achtergrond, ook van moslims in Nederland. "Sinds de landelijke verkiezingen van 2021 zie ik een verschuiving. Ik kan zeggen dat van de moslimjongeren 1 op de 10 neigt naar de FvD." El Kaddouri maakt die inschatting op basis van recente peilingen.

Opvallend, aangezien partijleider Thierry Baudet zich vaak negatief heeft uitgelaten over de islam en moslims. Hoewel een anti-islambeleid geen deel uitmaakt van zijn partijprogramma, stemt Baudet in de Kamer geregeld voor moties van de PVV tegen de islam.

Bijvoorbeeld in 2020, toen Forum voor het wetsvoorstel van Geert Wilders stemde om Nederland te 'de-islamiseren'. Bij een motie van Denk, om uit te spreken dat de islam onderdeel is van Nederland en dat moslims volwaardige burgers zijn, stemde de FvD tegen. Ook maakt Forum zich hard voor het tegengaan van migratie.

Juist om die redenen noemt El Kaddouri de groeiende sympathie van sommige moslims voor Forum opmerkelijk. "Hij kan bepaalde punten uit zijn programma schrappen, of daar de nadruk niet meer opleggen, maar als ik moties voorbij zie komen stemt hij altijd anti-islam."
https://nos.nl/artikel/24(...)-op-de-10-steunt-fvd
Ik krijg nog geld van je.
pi_208449514
Niet zo vreemd. Sommige moslims willen vasthouden aan ideeën van honderden jaren geleden. Zo ongeveer het tijdperk waar FvD naar terug wil gaan.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  zondag 19 maart 2023 @ 11:56:16 #3
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_208449521
Veel mensen stemmen op persoonlijkheden, niet op standpunten. Zo kende ik een surinaams meisje die op Baudet stemde 'want hij ziet er goed uit'.... tsja.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_208449536
Zullen wel conservatieve moslims zijn.
pi_208449562
quote:
2s.gif Op zondag 19 maart 2023 11:56 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Veel mensen stemmen op persoonlijkheden, niet op standpunten. Zo kende ik een surinaams meisje die op Baudet stemde 'want hij ziet er goed uit'.... tsja.
8)7
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zondag 19 maart 2023 @ 12:18:39 #6
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_208449825
Kijkend naar het aantal Forum-stemmen bij de laatste verkiezingen, kun je stellen dat dit bovengemiddeld is.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_208449882
Tokkies gonna tok. Als je een conspiracy wappie, anti establishment, anti semiet bent, ben je bij forum op het juiste adres. Moslim of niet.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 19 maart 2023 @ 12:24:08 #8
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_208449895
Moeten zij weten
Ik ben inmiddels overleden
pi_208449943
quote:
2s.gif Op zondag 19 maart 2023 11:56 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Veel mensen stemmen op persoonlijkheden, niet op standpunten. Zo kende ik een surinaams meisje die op Baudet stemde 'want hij ziet er goed uit'.... tsja.
Ik ken iemand die op pvvd stemt omdat hij thiemen een lekker wijf vindt.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_208450029
Meeste moslim jongeren zien wel voordeel in snuivers.
pi_208450070
paniek bij de NOS
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 19 maart 2023 @ 12:37:04 #12
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208450096
twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_208450195
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2023 12:26 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ik ken iemand die op pvvd stemt omdat hij thiemen een lekker wijf vindt.
Die stemt met zijn lul dus
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_208450239
quote:
10s.gif Op zondag 19 maart 2023 12:45 schreef Slayage het volgende:

[..]
Die stemt met zijn lul dus
Als daar rood spul uitkomt zou ik toch even langs de huisarts gaan.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  zondag 19 maart 2023 @ 13:04:52 #15
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_208450432
Het is even afwachten hoe men hier in progressieve kringen op gaat reageren. De meest gehate politieke partij in Nederland en één van de meest geliefde minderheidsgroepen komen tezamen. Dat zal een behoorlijk dilemma vormen. Hoe moet men nu in de bres blijven springen voor de vermeend onderdrukte moslim, maar tegelijkertijd de FvD afkraken? Lastig hoor.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_208450457
Wat een flauwekul. :').
pi_208450488
Hoef de video niet te zien. Ondertussen weten we wel wie Baudet is en waar hij voor staat. Geloof er helemaal niks van dat hij zijn mening over de islam zou hebben bijgesteld. Ik hecht wel waarde aan de mening van Wildeman die het volgende zegt in de comments over Baudet en de interview.

"Nourdeen Wildeman 6 dgn geleden Wat het meest consistent is in alle ontwijkende, vage en geirriteerde opmerkingen die Thierry maakt, is dat hij continu vanuit zichzelf (niet uitgelokt) het onderscheid maakt tussen "ik ben een Nederlander en jij een moslim" en/of "ik ben een Nederlander en jij een Marokkaan tot zelfs expliciet "natuurlijk lijken wij niet op elkaar".

De vraag die enorm leeft onder moslims in Nederland ten aanzien van de politiek is: wordt ik door [insert name] gezien als een volwaardig burger of als 'de ander'. Na dit enorm ongemakkelijke gesprek waarin veel niet duidelijk is geworden kan er over dat punt echter geen misverstand meer bestaan: moslims vallen in de denk- en zienswijze van Thierry niet onder de definitie 'Nederlander' ongeacht hoeveelste generatie."

Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_208450569
Net als onder niet-moslims zijn onder moslims ook genoeg geesteszieken.
pi_208450608
quote:
2s.gif Op zondag 19 maart 2023 11:56 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Veel mensen stemmen op persoonlijkheden, niet op standpunten. Zo kende ik een surinaams meisje die op Baudet stemde 'want hij ziet er goed uit'.... tsja.
Wat denk je hoe Jesse Klaver aan al die stemmen komt. Al die linkse scholierenmeisjes vinden hem cute.

Denk zelf eerder dat de in het artikel genoemde anti woke ook een grote rol speelt. En het verzet tegen de gevestigde orde. En zijn standpunten tijdens de coronacrisis.
pi_208450969
quote:
81s.gif Op zondag 19 maart 2023 12:37 schreef Starhopper het volgende:
[ twitter ]
Die vrouw is niet helemaal lekker in de bovenkamer trouwens. Lijkt bezeten te zijn op alles wat maar enigszins op FvD lijkt.
pi_208451043
Goed om te lezen dat dus 90% van de jonge moslims in ieder geval slim genoeg is om deze gek geworden persoon niet te steunen. ^O^
  zondag 19 maart 2023 @ 14:06:13 #22
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_208451208
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2023 11:56 schreef Jaeger85 het volgende:
Zullen wel conservatieve moslims zijn.
Het gedachtegoed van de FvD past inderdaad ook prima bij dat van de Sharia, dus dat is niet zo vreemd.
pi_208451550
Was te verwachten, riep ik ook al tijdens corona tijd want moslims zijn ook tegen vaccinatieplicht. Allah houdt hen lichaam goed.
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
pi_208451723
Niet alle jonge moslims willen zoveel mogelijk moslims importeren en de islamitische geloofsregels aan alle moslims opleggen. Die vinden het prima om gewoon gelovig te zijn zoals andere Nederlanders dat zijn, zonder speciale voorrechten, zonder een last voor de samenleving te zijn, zonder dat leraren onder hoeven duiken en zonder lijken in de straat. En zonder betutteld te worden door de zieligheidsindustrie.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 19 maart 2023 @ 14:54:04 #25
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_208452130
Op zich niet gek. Beide zijn bang voor andere mensen die een eigen mening hebben. Vinden dat een maatschappij bepaalt moet worden door een paar mensen die vertellen hoe je je moet gedragen.

Het verbaast mij wat dat betreft niet. Beide streven onderdrukking na en geen vrijheid van personen.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_208452272
quote:
10s.gif Op zondag 19 maart 2023 13:04 schreef HowardRoark het volgende:
Hoe moet men nu in de bres blijven springen voor de vermeend onderdrukte moslim, maar tegelijkertijd de FvD afkraken? Lastig hoor.
Er zijn een aantal moslims die vinden dat zij Nederlander zijn.
pi_208452554
Het wordt in het artitkel niet genoemd maar hun "kritische houding" richting joden verenigd beiden?
  zondag 19 maart 2023 @ 15:48:33 #28
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_208453079
Maar wel grappig dat die moslims zichzelf blijkbaar weg willen. Ga dan in plaats van ons op te zadelen met wappie-politici.
pi_208453433
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2023 13:09 schreef Slayage het volgende:
Hoef de video niet te zien. Ondertussen weten we wel wie Baudet is en waar hij voor staat. Geloof er helemaal niks van dat hij zijn mening over de islam zou hebben bijgesteld. Ik hecht wel waarde aan de mening van Wildeman die het volgende zegt in de comments over Baudet en de interview.

"Nourdeen Wildeman 6 dgn geleden Wat het meest consistent is in alle ontwijkende, vage en geirriteerde opmerkingen die Thierry maakt, is dat hij continu vanuit zichzelf (niet uitgelokt) het onderscheid maakt tussen "ik ben een Nederlander en jij een moslim" en/of "ik ben een Nederlander en jij een Marokkaan tot zelfs expliciet "natuurlijk lijken wij niet op elkaar".

De vraag die enorm leeft onder moslims in Nederland ten aanzien van de politiek is: wordt ik door [insert name] gezien als een volwaardig burger of als 'de ander'. Na dit enorm ongemakkelijke gesprek waarin veel niet duidelijk is geworden kan er over dat punt echter geen misverstand meer bestaan: moslims vallen in de denk- en zienswijze van Thierry niet onder de definitie 'Nederlander' ongeacht hoeveelste generatie."

Thierry denkt islamitischer dan Wildeman of die andere gast waarmee hij in gesprek is in het filmpje: in de islam mag je je eigen identiteit niet ontkennen en heb je recht op je eigen identiteit. Je identiteit ontkennen en doen alsof je iemand anders bent is niet toegestaan in de islam, geldt niet alleen voor bijv. een vrouw die zich voordoet als man of vice versa, of het ontkennen van je ouders, maar ook als je je identiteit/etniciteit verloochent. Dat een Marokkaan zegt een Nederlander te zijn klinkt net zo belachelijk als een Nederland die in bijv. China woont/werkt en zegt dat hij Chinees is. Er is niks mis mee om een 'Marokkaan' of 'Turk' of 'Surinamer' of 'Nederlander' te zijn. Een Nederlander in China hoeft zijn identiteit niet te ontkennen, een Marokkaan of Turk in Nederland evenmin.
pi_208453475
Wat een schattige posts hier.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-03-2023 16:13:20 ]
pi_208453567
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2023 15:48 schreef Hexagon het volgende:
Maar wel grappig dat die moslims zichzelf blijkbaar weg willen. Ga dan in plaats van ons op te zadelen met wappie-politici.
De moslims gaan hier niet meer uit zichzelf weg. Aangezien er hier velen zijn die de pedoseksuelen/pedofielen in ons land hebben willen, en die een oogje dichtknijpen voor abnormale gedragingen.
pi_208453777
Tjer flirt al langer met DENK ook. Beide clubjes verkondigen antisemitische complottheorieën. Past goed bij elkaar.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-03-2023 16:25:12 ]
  zondag 19 maart 2023 @ 16:42:25 #33
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_208454131
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2023 11:55 schreef Hallojo het volgende:
Niet zo vreemd. Sommige moslims willen vasthouden aan ideeën van honderden jaren geleden. Zo ongeveer het tijdperk waar FvD naar terug wil gaan.
Bijna goed
Niet alle Nederlandse moslims hebben behoefte aan een migratie van medegelovigen die nog honderden jaren terug leven.
pi_208466059
Conservatief neigt naar conservatief?
Eens kijken
pi_208469179
Binnenkort de oprichting van Forum voor Sharia, met lijsttrekker Djerrib al-Det.
pi_208469321
:D
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_208470318
Dat zijn verstandige jongeren. 1 op 10 lijkt me erg laag dat cijfer ligt waarschijnlijk in realiteit veel hoger. Want zulke zaken worden vaak gedownplayed. Net zoals veel andere zaken veelal worden overdreven.
pi_208470421
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2023 16:42 schreef the-eye het volgende:

[..]
Bijna goed
Niet alle Nederlandse moslims hebben behoefte aan een migratie van medegelovigen die nog honderden jaren terug leven.
Ik ken ook genoeg moslims (van jong tot in de 40) die gewoon vrolijk alcohol drinken en die op de ramadan na gewoon een non-islamitisch leven lijden.

Zeg maar te vergelijken met katholieken die alleen met kerst naar de kerk gaan en verder niks met hun geloof doen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  maandag 20 maart 2023 @ 20:09:22 #39
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_208471210
Tijd voor FvD, NIDA en DENK om te fuseren.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_208471577
zelfhaat ofzo
pi_208472080
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2023 20:26 schreef pokkerdepok het volgende:
zelfhaat ofzo
Conservatieve moslims bij Groenlinks kun je ook zo zien.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_208472211
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2023 14:36 schreef Weltschmerz het volgende:
Niet alle jonge moslims willen zoveel mogelijk moslims importeren en de islamitische geloofsregels aan alle moslims opleggen. Die vinden het prima om gewoon gelovig te zijn zoals andere Nederlanders dat zijn, zonder speciale voorrechten, zonder een last voor de samenleving te zijn, zonder dat leraren onder hoeven duiken en zonder lijken in de straat. En zonder betutteld te worden door de zieligheidsindustrie.
Thierry kan beter de boer aanspreken in plaats van 1/10e van een minderheidsgroep op te zoeken.
pi_208473165
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2023 21:04 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Thierry kan beter de boer aanspreken in plaats van 1/10e van een minderheidsgroep op te zoeken.
Wat moet hij met die "kutboeren"?
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_208473793
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2023 20:58 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Conservatieve moslims bij Groenlinks kun je ook zo zien.
ja, inderdaad. maar dan meer zelfhaat van groenlinks
pi_208474609
quote:
2s.gif Op zondag 19 maart 2023 11:56 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Veel mensen stemmen op persoonlijkheden, niet op standpunten. Zo kende ik een surinaams meisje die op Baudet stemde 'want hij ziet er goed uit'.... tsja.
Dat is de huidige staat van de maatschappij. Echt, de jeugd is ziek en zoek.
  dinsdag 21 maart 2023 @ 07:10:08 #46
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_208474661
quote:
10s.gif Op zondag 19 maart 2023 12:45 schreef Slayage het volgende:

[..]
Die stemt met zijn lul dus
Genoeg huisvrouwen die op Wouter Bos hebben gestemd vanwege zijn uiterlijk :s)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_208474924
Niet vreemd, bij beiden is er een antisemitische gedachtengang.
De heer is mijn herder, maar honderd euro brengt me verder.
pi_208474997
quote:
10s.gif Op zondag 19 maart 2023 13:04 schreef HowardRoark het volgende:
Het is even afwachten hoe men hier in progressieve kringen op gaat reageren. De meest gehate politieke partij in Nederland en één van de meest geliefde minderheidsgroepen komen tezamen. Dat zal een behoorlijk dilemma vormen. Hoe moet men nu in de bres blijven springen voor de vermeend onderdrukte moslim, maar tegelijkertijd de FvD afkraken? Lastig hoor.
:')

OT: Natuurlijk niet heel verrassend. Beide groepen willen terug de tijd wat betreft thema's als cultuur, de rol van de vrouw en traditionaliteit in zijn geheel en beide groepen plaatsen ideologie boven wetenschap.
  dinsdag 21 maart 2023 @ 08:39:54 #49
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_208475225
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2023 20:26 schreef pokkerdepok het volgende:
zelfhaat ofzo
Oikofobie, en de uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij het vallen van de avond. Blablablabla *ruikt aan lavendel* _O_
pi_208475466
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 08:04 schreef KlapMongeaul het volgende:
Niet vreemd, bij beiden is er een antisemitische gedachtengang.
Het merendeel wat op Baudet stemt is Hollands... Trek je die gedachtengang even door?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')