Dat is helemaal zijn vraag niet; zijn vraag gaat over welke dakbedekking het beste zou zijn, zonnepanelen scharen we altijd nog niet onder dakbedekkingquote:Op zondag 19 maart 2023 10:18 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Zou er een paar zonnepanelen op leggen, en een airco installeren.
Als ik het zo lees dan lijkt het iets wat tijdelijk aangebracht word om een groot oppervlak tijdens ruwbouw waterdicht te kunnen krijgen ? https://www.isodiscount.n(...)-120-spinvliesfolie/quote:Op zondag 19 maart 2023 08:15 schreef PzKpfw het volgende:
Spinvliesdoek tussen twee lagen isolatie in zou ik sowieso niet doen.
Ik ken het product verder niet.quote:Spinvliesfolie is een dampdoorlatende folie die waterkerend is. De folie wordt toegepast aan de buitenkant van het dakbeschot. Onder de dakpannen zit de isolatiefolie. Daar bovenop wordt de dampdoorlatende spinvliesfolie toegepast zodat je geen problemen krijgt met het dakbeschot. Mochten er zich lekkages voordoen, dan loopt het dankzij de spinvliesfolie naar buiten in plaats van binnen. Lees meer over spinvliesfolie.
Klopt. Maar je zou er wel rekening mee kunnen houden bij de inrichting van het dakquote:Op zondag 19 maart 2023 10:43 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Dat is helemaal zijn vraag niet; zijn vraag gaat over welke dakbedekking het beste zou zijn, zonnepanelen scharen we altijd nog niet onder dakbedekking
Je hebt 2 soorten, 1 voor de binnenzijde en voor aan de buitenkant. Ik dacht wel dat de spinvlies folie (damp-open) aan de buitenkant moest, en dampremmende aan de binnenkant van de isolatie.quote:Op zondag 19 maart 2023 10:43 schreef Vonkenboer het volgende:
Als ik het zo lees dan lijkt het iets wat tijdelijk aangebracht word om een groot oppervlak tijdens ruwbouw waterdicht te kunnen krijgen ? https://www.isodiscount.n(...)-120-spinvliesfolie/
Of is dat iets wat onder dakpannen hoort ?
[..]
Ik ken het product verder niet.
TS maakte zich vooral druk om de cosmetische afwerking van het dak. In die zin vind ik het volkomen relevant om dan zonnepanelen aan te raden. Je kan wel voor de mooi dure oplossingen verzinnen maar als je er panelen overheen legt dan zie je dat mooie toch niet meer. Sowieso zou ik bij een dergelijk bouwsel de maten van het dak al afstemmen op zonnepanelen. Dan kan je enorm besparen op je dakafwerking omdat er geen uv op komt en nauwelijks water.quote:Op zondag 19 maart 2023 10:43 schreef Vonkenboer het volgende:
Dat is helemaal zijn vraag niet; zijn vraag gaat over welke dakbedekking het beste zou zijn, zonnepanelen scharen we altijd nog niet onder dakbedekking
Ik zal bij deze vraag gelijk even alle vragen beantwoordenquote:Op zondag 19 maart 2023 15:03 schreef qajariaq het volgende:
[..]
TS maakte zich vooral druk om de cosmetische afwerking van het dak. In die zin vind ik het volkomen relevant om dan zonnepanelen aan te raden. Je kan wel voor de mooi dure oplossingen verzinnen maar als je er panelen overheen legt dan zie je dat mooie toch niet meer. Sowieso zou ik bij een dergelijk bouwsel de maten van het dak al afstemmen op zonnepanelen. Dan kan je enorm besparen op je dakafwerking omdat er geen uv op komt en nauwelijks water.
Sedum zelf planten?quote:Op zondag 19 maart 2023 16:05 schreef Chandler het volgende:
[..]
Ik zal bij deze vraag gelijk even alle vragen beantwoordenen dat zijn er niet zoveel.
Een dampremmende folie heb ik en correct, zeker cosmetisch echter gaat er niets anders op het dak komen dan een kachelpijp. Zonnepanelen heb ik op de schuur liggen en dat is ook het punt waar de meterkast zich bevind. Dus behoef ik op het dak niets anders dan iets wat het dak bedekt.
Zoals ik al schreef, epdm folie gaat erg lelijk worden of ik moet er OSB platen onder gaan leggen... Nu kan ik voor damwandprofielen gaan, dakpaneelplaten, etc... maar kom gewoon niet uit wat nou een handige en redelijk goedkope / wel duurzame oplossing is.
Niet voor mij, wel een leuk idee maar daar heb ik m'n dak niet op berekend..quote:
Haha, wat een leuk idee!quote:Op woensdag 22 maart 2023 18:18 schreef Fer het volgende:
Kun je geen latten over of langs de ringen plaatsen, dan krijg je lijnen onder het epdm, ipv rondjes.
Dat was mijn idee ook, alleen nu nog even bedenken hoe deze te bevestigen. Of toch nog een lat/osb plaat hoger dan direct boven op de pir platen.quote:Op woensdag 22 maart 2023 18:46 schreef boertje125 het volgende:
stalen damwand of dakpanplaten geven een prima waterdicht dak dat ontzettend lang mee gaat
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |