abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208433453

Welkom in het Beursvloer-topic waarin je de beurzen en de laatste economische nieuws kunt volgen.

Noot: het innemen van een bepaalde positie geschiedt geheel op eigen risico, ook het overnemen van een beleggingsstrategie van andere users is dus geheel op eigen risico.

Nederlands
De Aandeelhouder
BNR Nieuwsradio
IEX
RTL Z

Internationaal
Morning Star
Bloomberg
CNBC
MarketWatch
Seeking Alpha
Finviz
Börse Online
The Motley Fool

Alle oude topics, mét titel, vind je hier

pi_208433582
pi_208433586
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 11:18 schreef Dusthor92 het volgende:

[..]
De bewering van @:dop dat Charif Souki zijn eigen aandelen op de open markt verkoopt is simpelweg al niet waar.

Als de basis van de discussie al niet juist is dan heeft het ook niet zoveel zin om daarop verder te gaan. Zeker niet als het dus én niet klopt, én op zo’n toon wordt uitgedragen.
Je mist het punt echt helemaal.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_208433599
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 11:31 schreef recursief het volgende:

[..]
Je mist het punt echt helemaal.
Oh, mijn excuses. Aangezien het mij kennelijk ontgaat: zou je mij willen uitleggen welk punt je kenbaar wilde maken?
  zaterdag 18 maart 2023 @ 11:36:04 #5
545 dop
:copyright: dop
pi_208433622
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 11:18 schreef Dusthor92 het volgende:

[..]
De bewering van @:dop dat Charif Souki zijn eigen aandelen op de open markt verkoopt is simpelweg al niet waar.

Als de basis van de discussie al niet juist is dan heeft het ook niet zoveel zin om daarop verder te gaan. Zeker niet als het dus én niet klopt, én op zo’n toon wordt uitgedragen.
sorry ik kan me na zoveel onzin die over Tell hier door de jaren heen is gepasseerd niet geheel van mijn minachting ontdoen.

Je kunt wel zeggen dat wat ik zeg niet klopt, maar dat houd geen stand als je daar verder geen argumenten bij hebt
Ik kan vrij eenvoudig laten zien hoeveel hij heeft verkocht en tegen welke prijs, heb je die info nodig voor je tegen argumenten dan lever ik die graag voor je aan.

https://www.reuters.com/b(...)ver-loan-2023-03-02/
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_208433670
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 11:36 schreef dop het volgende:

[..]
sorry ik kan me na zoveel onzin die over Tell hier door de jaren heen is gepasseerd niet geheel van mijn minachting ontdoen.
Fair enough

quote:
Je kunt wel zeggen dat wat ik zeg niet klopt, maar dat houd geen stand als je daar verder geen argumenten bij hebt
Kijk, als ik in jouw positie zat en iemand zou dit tegen mij zeggen, dan zou ik zelf even via Google geraadpleegd hebben wat het achterliggende verhaal hier is.

Zeker als je belegd dan is míjn eigen zoektocht naar informatie in ieder geval een absolute vereiste in plaats van alles hapklaar op een presenteerblaadje te krijgen. Juist daarop afgaan is het recept om de mist in te gaan.

quote:
Ik kan vrij eenvoudig laten zien hoeveel hij heeft verkocht en tegen welke prijs, heb je die info nodig voor je tegen argumenten dan lever ik die graag voor je aan.
Ik ken de SEC fillings maar al te goed ;) Ik abonneer erop bij elk bedrijf waar ik geld in heb zitten.

Maar dat betekent nog steeds niet dat Charif Souki zijn aandelen aan het verkopen is op de open markt.

Zoals ik al zei: het is 5 minuten googlen. Doe jezelf een plezier en doe je eigen zoektocht naar informatie, in plaats van af te gaan op wat anderen zeggen. Zeker als het in het geval van beleggen om geld gaat.
pi_208433676
Ik zie dat je inmiddels een linkje gevonden hebt :) ^O^
pi_208433869
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 11:32 schreef Dusthor92 het volgende:

[..]
Oh, mijn excuses. Aangezien het mij kennelijk ontgaat: zou je mij willen uitleggen welk punt je kenbaar wilde maken?
Dat het nogal een dooddoener is om te stellen dat je je aandelen kan verkopen onder voorwaarde dat er gegadigden zijn.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_208433892
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 11:59 schreef recursief het volgende:

[..]
Dat het nogal een dooddoener is om te stellen dat je je aandelen kan verkopen onder voorwaarde dat er gegadigden zijn.
Ahh op die manier!

Sorry, my bad! ^O^
pi_208434665
@TheFreshPrince ik heb het net nagevraagd en het is een van mijn vrienden die hier op FOK! zat :D !!

Klein wereldje, zo blijkt maar weer _O-
  zaterdag 18 maart 2023 @ 15:17:57 #11
545 dop
pi_208435895
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 11:42 schreef Dusthor92 het volgende:
Ik zie dat je inmiddels een linkje gevonden hebt :) ^O^
De kritische vragen die ik stel laat je voor het gemak onbeantwoord.

Bij komende vraag waarom denk jij dat dit geen open markt verkoop betreft?
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
pi_208435932
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 15:17 schreef dop het volgende:

[..]
De kritische vragen die ik stel laat je voor het gemak onbeantwoord.
Omdat je in de basis al aannames hebt gedaan die niet kloppen.

quote:
Bij komende vraag waarom denk jij dat dit geen open markt verkoop betreft?
Ik zeg niet dat het geen open markt verkoop betreft.

Ik zei dat jouw bewering dat Charif zijn eigen aandelen op de open markt verkoopt niet klopt.
pi_208436064
Je post net notabene zelf een link :D
  zaterdag 18 maart 2023 @ 18:19:48 #14
545 dop
pi_208438425
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 15:20 schreef Dusthor92 het volgende:

[..]
Omdat je in de basis al aannames hebt gedaan die niet kloppen.
[..]
Ik zeg niet dat het geen open markt verkoop betreft.

Ik zei dat jouw bewering dat Charif zijn eigen aandelen op de open markt verkoopt niet klopt.
Dat is echt op punten en komma's
Hij liet het zover komen.

Mijn andere vragen zaten geen aannames in.

quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 21:26 schreef dop het volgende:

[..]
Gunver staat juist op het punt zich terug te trekken om dat deadlines telkens niet worden gehaald.
In de olie en gasmarkt zijn altijd gegadigde elk bedrijf kan een rij geďnteresseerd opnoemen.
Maar er word geen geld verdient als je contracten niet waar kunt maken.
Beleggen in Tell is gewoon gokken en hopen.

Hoe zit het met de cashflow en financiering van Tell?!
Verzin daar eens een hoopvol antwoord op.

pi_208438565
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 18:19 schreef dop het volgende:

[..]
Dat is echt op punten en komma's
Hij liet het zover komen.

Nou nou, punten en komma’s? :P

Het is nogal een verschil of the COB vrijwillig zijn aandelen dumpt op de vrije markt, of dat er een margin call aan vooraf is gegaan en zijn aandelen gedwongen worden verkocht door een derde partij.

quote:
Mijn andere vragen zaten geen aannames in.
[..]

Ja ik zag en zie hier dus geen vragen in. Enkel stellingen die je inneemt.

Wat wil je nu precies weten? Ik deel graag mijn kennis als het om een beetje concrete en normale vragen gaat :)
  zaterdag 18 maart 2023 @ 21:36:00 #16
545 dop
pi_208442270
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 18:28 schreef Dusthor92 het volgende:

[..]
Nou nou, punten en komma’s? :P

Het is nogal een verschil of the COB vrijwillig zijn aandelen dumpt op de vrije markt, of dat er een margin call aan vooraf is gegaan en zijn aandelen gedwongen worden verkocht door een derde partij.
[..]
Ja ik zag en zie hier dus geen vragen in. Enkel stellingen die je inneemt.

Wat wil je nu precies weten? Ik deel graag mijn kennis als het om een beetje concrete en normale vragen gaat :)
Ik vraag niet helemaal voor niets hoe het met de cashflow en financiering van Tell zit.

Is dat een stelling?
pi_208442415
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 21:36 schreef dop het volgende:

[..]
Ik vraag niet helemaal voor niets hoe het met de cashflow en financiering van Tell zit.

Is dat een stelling?
En dat is nou dus net de vraag waar ik al antwoord op heb gegeven in een eerdere post.

Wat wil je nou precies weten?

[ Bericht 0% gewijzigd door Dusthor92 op 18-03-2023 22:31:56 ]
  zondag 19 maart 2023 @ 06:55:17 #18
545 dop
pi_208447007
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 21:42 schreef Dusthor92 het volgende:

[..]
En dat is nou dus net de vraag waar ik al antwoord op heb gegeven in een eerdere post.

Er word geen winst gemaakt.
Het contract met Gunvor loopt op zijn eind.
De cash begint op te raken, er is nieuwe financiering nodig.
Hoe gaat Tell dit regelen.

Dat wil ik weten, dat heb je helemaal nergens uitgelegd.
pi_208447163
Doe je weer allemaal aannames die niet kloppen.

quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2023 06:55 schreef dop het volgende:

[..]
Er word geen winst gemaakt.
Deels waar

- Q3 / Q4 was cashflow net positief als je de CAPEX van driftwood van dat kwartaal buiten beschouwing laat.

Door de overhead van driftwood is dit inderdaad een negatieve cashflow van ongeveer -22M

Daar tegenover een EBITDA van 26.5M (als ik het goed heb uitgerekend)

- YTY is de net cashflow toegenomen met ruim +60%

- YTY is de Revenue gegroeid met +450%

quote:
Het contract met Gunvor loopt op zijn eind.
Onjuiste aanname

quote:
De cash begint op te raken, er is nieuwe financiering nodig.
_O- Waar haal je dit nou weer vandaan? :D

Ze hebben een cashpositie (en equivalents) van meer dan 470M.

Een YTY toename van 55%

Hoezo “De cash begint op te raken”? :D

Dat is naast de net assets van 790M

quote:
Hoe gaat Tell dit regelen.

Dat wil ik weten, dat heb je helemaal nergens uitgelegd.
Hoe gaat Tellurian wat regelen? Het is nu de 3e of 4e keer dat ik het vraag volgens mij:

Ik maak hieruit ook op dat je zelf ook nog nooit een Q rapport door hebt gelezen. Dit is echt een absolute must wil je uitspraken kunnen doen over of gewogen investering kunnen doen in een bedrijf. Anders kun je het beter houden bij uitsluitend ETF’s of geldmarktfondsen oid.

Hier de jaarafsluiting (annual report) van Tellurian:

https://d1io3yog0oux5.clo(...)061398-23-000011.pdf

[ Bericht 1% gewijzigd door Dusthor92 op 19-03-2023 08:59:48 ]
pi_208447238
Stel gewoon eens een duidelijke vraag.
  zondag 19 maart 2023 @ 11:40:09 #21
545 dop
pi_208449279
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2023 08:13 schreef Dusthor92 het volgende:
Doe je weer allemaal aannames die niet kloppen.
[..]
Deels waar

- Q3 / Q4 was cashflow net positief als je de CAPEX van driftwood van dat kwartaal buiten beschouwing laat.

Door de overhead van driftwood is dit inderdaad een negatieve cashflow van ongeveer -22M

Daar tegenover een EBITDA van 26.5M (als ik het goed heb uitgerekend)

- YTY is de net cashflow toegenomen met ruim +60%

- YTY is de Revenue gegroeid met +450%
[..]
Onjuiste aanname
[..]
_O- Waar haal je dit nou weer vandaan? :D

Ze hebben een cashpositie (en equivalents) van meer dan 470M.

Een YTY toename van 55%

Hoezo “De cash begint op te raken”? :D

Dat is naast de net assets van 790M
[..]
Hoe gaat Tellurian wat regelen? Het is nu de 3e of 4e keer dat ik het vraag volgens mij:

Ik maak hieruit ook op dat je zelf ook nog nooit een Q rapport door hebt gelezen. Dit is echt een absolute must wil je uitspraken kunnen doen over of gewogen investering kunnen doen in een bedrijf. Anders kun je het beter houden bij uitsluitend ETF’s of geldmarktfondsen oid.

Hier de jaarafsluiting (annual report) van Tellurian:

https://d1io3yog0oux5.clo(...)061398-23-000011.pdf
Serieus?

Lees je even mee.
https://www.reuters.com/m(...)ng-looms-2023-02-28/

https://www.reuters.com/b(...)scrapped-2022-09-23/

Je weet dat revenue en assets geen geld is dat je vrij te besteden hebt.

Tegen de hoge gasprijs eind 2022 lukt het niet om winst te maken.
De gasprijs zakt inmiddels de voorraden zijn gevuld dat gaat bij een zelfde volume of zelfs veel hogere volumes resulteren in minder omzet en hoeveel winst ???

Je kunt leuk wat positieve getallen uit een winst verlies rekening trekken, maar dat verzekerd je niet van voldoende financiering.
En dan doen of ik het niet snap.

Je kunt ook verder doen als of er niets aan de hand is met Gunver of dat Shell geďnteresseerd is maar de persberichten zeggen toch iets anders.

En nu? Ogen dicht en doen als of er niks aan de hand is? Alleen positieve punten Bekijken en roepen dat het geweldig is?
Dat is precies wat hier al de hele tijd aan de gang is in de Tell discussie.

[ Bericht 7% gewijzigd door dop op 19-03-2023 12:01:11 ]
pi_208451306
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2023 11:40 schreef dop het volgende:

[..]
Serieus?

Lees je even mee.
https://www.reuters.com/m(...)ng-looms-2023-02-28/

https://www.reuters.com/b(...)scrapped-2022-09-23/

Je weet dat revenue en assets geen geld is dat je vrij te besteden hebt.
Ja, IK weet dat wel ja :D

Ik heb ook nergens iets anders beweert.

quote:
Tegen de hoge gasprijs eind 2022 lukt het niet om winst te maken.
De gasprijs zakt inmiddels de voorraden zijn gevuld dat gaat bij een zelfde volume of zelfs veel hogere volumes resulteren in minder omzet en hoeveel winst ???
Omdat Tellurian op dit moment een overheadbedrijf is in verband met DriftWood, dat logischerwijs nu nog niet produceert. Zoals ik al heb gezegd dekt Tellurian haar kosten desondanks bijna helemaal af: uniek in deze markt ten opzichte van de concurrentie, zoals die van NextDecade.

Daarnaast maakt elke LNG plant ontwikkeling op projectniveau verlies. Dat is toch logisch? Miljarden aan kosten en pas jaren voordat je iets produceert. Wat is het nou wat je wil zeggen?

2 jaar geleden riepen mensen zoals jij “Ze hebben nog maar een jaar runaway!!” en hier zijn we: inmiddels meerdere jaren runaway met een gezonde balans.

quote:
Je kunt leuk wat positieve getallen uit een winst verlies rekening trekken, maar dat verzekerd je niet van voldoende financiering.
En dan doen of ik het niet snap.
De financiering van DriftWood staat helemaal los van de bedrijfsresultaten. Maar ik vraag je nu al 5 keer om eens duidelijk te zijn in wat je wil weten. Dus nu voor de 6e keer:

quote:
Je kunt ook verder doen als of er niets aan de hand is met Gunver of dat Shell geďnteresseerd is maar de persberichten zeggen toch iets anders.
Shell had een Sale Purchase Agreement die verstreek en niet verlengd is. Gunvor heeft er nog een bij Tellurian waarvan de terms opnieuw onderhandeld worden. Meer dan dat aan informatie is niet beschikbaar voor het publiek, want ze onderhandelingen vinden plaats achter gesloten deuren.

Kun jij je bron posten waarin wordt beweert dat er meer informatie van is?

quote:
En nu? Ogen dicht en doen als of er niks aan de hand is? Alleen positieve punten Bekijken en roepen dat het geweldig is?
Dat is precies wat hier al de hele tijd aan de gang is in de Tell discussie.
Ik heb nog geen één keer gezegd dat Tellurian geweldig is. Ik doe een godsvermoeide poging om je totaal vage onduidelijke vragen te beantwoorden en de onzin die je uitkraamt aantoonbaar recht te zetten. En kijk wat ik er voor terug krijg? Ik word nog net niet de grond in gestampt :D

Doe jezelf een lol en blijf heel ver weg van op bedrijfsniveau beleggen, want je snapt er echt geen reet van en je loopt hier als een kip zonder kop onzin te verkopen met een attitude van heb ik jou daar. Terwijl het inmiddels wel duidelijk is dat je het vermogen niet hebt om deze materie te begrijpen.
pi_208451405
God man, en ik dacht 2 dagen geleden dat het wel een leuk toeval was dat hier ook over Tellurian werd gesproken.

Had ik mn mond maar gehouden. :(
pi_208451442
1 miljard voor CS, da's een koopje voor UBS (en een discount van 85% op de laatste koers). Moet rond zijn voordat Azië opengaat, dat wordt een hoop Ritalin en coke.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
pi_208451530
quote:
7s.gif Op zondag 19 maart 2023 14:19 schreef nostra het volgende:
1 miljard voor CS, da's een koopje voor UBS (en een discount van 85% op de laatste koers). Moet rond zijn voordat Azië opengaat, dat wordt een hoop Ritalin en coke.
_O-

“UBS-Credit Suisse News Live Updates: Credit Suisse said to push back against UBS's $1 billion offer”

The Economic Times

Dat gaat inderdaad een spektakel worden ja :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')