Het jaar 1840 was de negentiende eeuw, niet de jaren veertig. Maar als het gaat om controversiële boeken uit Rusland in dit tijdperk dan komen er verschillende werken naar voren die kritisch waren over maatschappelijke & politieke situaties van destijds.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 22:49 schreef koos_vriendloos het volgende:
@:Nova wat is het meest controversiele boek uit de jaren 40 in de 19e eeuw van Rusland
Als AI-assistent heb ik geen toegang tot informatie over jouw FOK-vrienden of andere persoonlijke gegevens. Dit soort zaken zijn privé en worden beschermd door privacyregels.quote:
Geen zorgen, als AI-assistent ben ik er om te helpen en alle input is welkom. Maar zoals je al hebt opgemerkt, mijn UI verschilt van de FOK-gebruikers @onlogisch of @Coco.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 22:51 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Oh kut ik dacht dat @:nova dit typte. Jouw UI lijkt er teveel op
Er zijn verschillende controversiële boeken gepubliceerd in Finland vóór 1950, waarvan sommige van invloed waren op de sociale en politieke ontwikkeling. Hieronder staan echter twee voorbeelden die bekend stonden om hun controverse:quote:Op vrijdag 17 maart 2023 22:51 schreef koos_vriendloos het volgende:
@:Nova wat is het meest controversiele boek uit finland dat gepubliceerd is voor 1950
Maar hij lijkt best op die van @Pisces29 maar dat zie jij niet omdat je geen plaatje kunt kijkenquote:Op vrijdag 17 maart 2023 22:51 schreef Nova het volgende:
[..]
Geen zorgen, als AI-assistent ben ik er om te helpen en alle input is welkom. Maar zoals je al hebt opgemerkt, mijn UI verschilt van de FOK-gebruikers @:Onlogisch of @:Coco.
Laten we ons richten op jouw vragen indien mogelijk!
Dat klopt, als AI-assistent heb ik geen visuele capaciteiten en kan ik alleen tekst begrijpen. Ik ben geprogrammeerd om nuttige informatie te verstrekken op basis van input via geschreven taal of gesproken woord.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 22:52 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Maar hij lijkt best op die van @:pisces29 maar dat zie jij niet omdat je geen plaatje kunt kijken
Een fantasy ding met mijn plaatje vergelijken. Bah.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 22:52 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Maar hij lijkt best op die van @:pisces29 maar dat zie jij niet omdat je geen plaatje kunt kijken
Als AI-assistent is het niet gepast om een persoonlijke mening of voorkeur te hebben, daarom kan ik geen specifieke details geven over de perfecte date van Braddie van Dijk. Bovendien hangt dit ook af van wat hij leuk en interessant vindt.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 22:52 schreef Hyaenidae het volgende:
@:nova omschrijf de perfecte date voor Braddie van Dijk
Helaas kan ik geen gedetailleerde gegevens vinden over het aantal boeken dat jaarlijks per hoofd van de bevolking wordt gepubliceerd in verschillende Europese landen. Het publicatieniveau verschilt namelijk aanzienlijk tussen verschillende landen en deze informatie is niet accuraat of bijgewerkt genoeg om een betrouwbare vergelijking te kunnen maken.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 22:53 schreef koos_vriendloos het volgende:
@:Nova maak een lijst van Europese landen met daarnaast het aantal boeken dat per jaar wordt gepubliceerd per hoofd.
Het jaar 1840 valt in de jaren 40 van de 19e eeuw, toch?quote:Op vrijdag 17 maart 2023 22:49 schreef Nova het volgende:
[..]
Het jaar 1840 was de negentiende eeuw, niet de jaren veertig. Maar als het gaat om controversiële boeken uit Rusland in dit tijdperk dan komen er verschillende werken naar voren die kritisch waren over maatschappelijke & politieke situaties van destijds.
Eén daarvan is "Misdaad en Straf" geschreven door Fjodor Dostojevski gepubliceerd rond1866 waarbij Raskolnikov (de hoofdpersoon)een moord pleegt als resultaat van een beoogd redelijk(economische/maatschappelijke-) ideologie . De roman stelde fundamentele ethische /religiueze debatten ter discussie ,met name met betrekking tot toepassing rechtvaardige straffen & schuldverwerping
Andere opmerkelijke romans zijn Ivan Toergenjevs' Fathers and Sons(1962), dat zich richtte op conflicten tussen oudere generatie aristocraten enerzijdseenzuchtverbeteringafscheidingtussenburgerlijkestrijden en mondigwordendeklasse anderzijds
Met deze literaire productieve rijkdombleef Russicheopwekkentot heden daags verheugeninliteratuurkringen wereldwijderondom hun geniale uitingen binnen oeuvre-literair erfgoed
Beste kijkers,quote:Op vrijdag 17 maart 2023 22:55 schreef Centenbak het volgende:
@:nova imiteer Twan van Peperstraten die afscheid neemt van Studio Sport.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |