Niet alle gemeenten zijn binnen. Gemeente Amsterdam is laat. 95 procent daar is geteld.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 23:26 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Maurice de H. heeft iets lopen rekenen. Ik geef het maar even door, maar ik heb echt geen idee of dit klopt verder.
Tja, ik vind de verdeling zoals ik die noemde helemaal niet onrealistisch. Dat FvD naar 2 of 3 zou gaan en PVV onder de 10 zakt ook niet.quote:Op zaterdag 18 maart 2023 09:42 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Het ligt er aan of de BBB nu niet uit elkaar klapt en of PVV- en FvD-stemmers bereid zijn over te stappen naar BBB en JA21. Eventueel zullen ook wat SGP-stemmers moeten overstappen naar BBB en JA21.
Als rechtse partijen gezamenlijk 90 zetels hebben te verdelen en linkse partijen inclusief D66 gezamenlijk 60 zetels hebben te verdelen, dan mag op rechts de SGP 2 zetels overhouden, FvD 4 zetels en de PVV hooguit 8 zetels overhouden. Dat is de helft ten opzichte van wat de PVV nu heeft in de Tweede Kamer. Verder mag Van Haga dan geen zetel halen bij de volgende Tweede Kamerverkiezingen.
Als een rechtsconvervatieve coalitie de belangen van de meeste Nederlanders beter kan bevredigen dan een centrumcoalitie, laten we het dan gewoon maar proberen met Rutte-IV. En anders weet je dat over een aantal jaar links aan de macht komt, omdat de bevolking ontevreden is over rechtsconservatief beleid.quote:Op zaterdag 18 maart 2023 09:47 schreef Hanca het volgende:
[..]
Tja, ik vind de verdeling zoals ik die noemde helemaal niet onrealistisch. Dat FvD naar 2 of 3 zou gaan en PVV onder de 10 zakt ook niet.
En ik heb het over nu snel verkiezingen houden omdat D66 nu snel de stekker er uit zou trekken, dan is BBB echt nog niet uit elkaar geklapt. Natuurlijk is het geen zekerheid dat die combi een meerderheid heeft, maar als ik D66 was zou ik er gewoon niet op gokken. Zitten ze straks met een zetel of 9 tegen één van de meest conservatieve coalities ooit aan te kijken, terwijl ze zelf ook nog in de coalitie hadden kunnen zitten.
Of minderheidscoalitie en dat zoeken naar (rechtse) steun in de kamer.quote:Op zaterdag 18 maart 2023 09:42 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Het ligt er aan of de BBB nu niet uit elkaar klapt en of PVV- en FvD-stemmers bereid zijn over te stappen naar BBB en JA21. Eventueel zullen ook wat SGP-stemmers moeten overstappen naar BBB en JA21.
Als rechtse partijen gezamenlijk 90 zetels hebben te verdelen en linkse partijen inclusief D66 gezamenlijk 60 zetels hebben te verdelen, dan mag op rechts de SGP 2 zetels overhouden, FvD 4 zetels en de PVV hooguit 8 zetels overhouden. Dat is de helft ten opzichte van wat de PVV nu heeft in de Tweede Kamer. Verder mag Van Haga dan geen zetel halen bij de volgende Tweede Kamerverkiezingen.
Er hebben dus eigenlijk alleen maar boomers op de BBB gestemdquote:Het BBB-electoraat bestaat voor bijna 70 procent uit 50-plussers, terwijl de partij maar 3 procent scoort bij jongeren van 18 tot 24 jaar, het slechtst van alle partijen. „BBB profiteert ervan dat ouderen relatief vaker gaan stemmen”, zegt Van Heck. „De partij heeft een extreem vergrijsde achterban, vergelijkbaar met die van het CDA, 50Plus en de SP.”
Zoud ie Van Heck weten dat de Nederlandse bevolking niet helemaal eerlijk verdeeld is over alle geboortejaren?quote:Op zaterdag 18 maart 2023 11:02 schreef Caland het volgende:
[..]
Er hebben dus eigenlijk alleen maar boomers op de BBB gestemd
50 plussers vertegenwoordigen ongeveer 30% van de NL bevolking en 70% van de BBB kiezers. WIst jij dat?quote:Op zaterdag 18 maart 2023 11:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zoud ie Van Heck weten dat de Nederlandse bevolking niet helemaal eerlijk verdeeld is over alle geboortejaren?
Babyboomers zijn grofweg 68 - 78 jarigen (geboren tussen 1945 en 1955).quote:Op zaterdag 18 maart 2023 11:02 schreef Caland het volgende:
[..]
Er hebben dus eigenlijk alleen maar boomers op de BBB gestemd
1945-1965quote:Op zaterdag 18 maart 2023 11:10 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Babyboomers zijn grofweg 68 - 78 jarigen (geboren tussen 1945 en 1955).
Je hebt gelijk.quote:
Zetelroof telt nietquote:Op zaterdag 18 maart 2023 11:12 schreef Zwansen het volgende:
Overigens hoor je wel overal dat JA21 een van de winnaars is van de verkiezingen, maar in een aantal provincies zaten ze eigenlijk al gewoon in PS en hebben ze gewoon fors verloren. In Zuid-Holland bijvoorbeeld hadden ze 7 zetels (allemaal vanuit FVD natuurlijk) en nu gaan ze naar 4.
Het is dus maar hoe je ernaar kijkt.
Eerdmans verliestgebruikt zijn bril.quote:Op zaterdag 18 maart 2023 11:12 schreef Zwansen het volgende:
Overigens hoor je wel overal dat JA21 een van de winnaars is van de verkiezingen, maar in een aantal provincies zaten ze eigenlijk al gewoon in PS en hebben ze gewoon fors verloren. In Zuid-Holland bijvoorbeeld hadden ze 7 zetels (allemaal vanuit FVD natuurlijk) en nu gaan ze naar 4.
Het is dus maar hoe je ernaar kijkt.
Een toch wel significant percentage van de groep 18-35 bestaat uit immigranten zonder stemrecht. Daarnaast tel je ook de 18 minners mee. Zo kan ik ook met cijfertjes toverenquote:Op zaterdag 18 maart 2023 11:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
50 plussers vertegenwoordigen ongeveer 30% van de NL bevolking en 70% van de BBB kiezers. WIst jij dat?
7% van de inwoners van Nederland boven de 18 heeft geen stemrecht bij nationale verkiezingen. 397K westerse immigranten en 575K niet-westerse immigranten. Hoe groot de groep van 18-35 is daarin kan ik niet achterhalen.quote:Op zaterdag 18 maart 2023 11:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Een toch wel significant percentage van de groep 18-35 bestaat uit immigranten zonder stemrecht. Daarnaast tel je ook de 18 minners mee. Zo kan ik ook met cijfertjes toveren
Kan heel goed, verbaast mij niks. Maar wat maakt dat uit dan? Zijn die stemmen minder waard of wat?quote:Op zaterdag 18 maart 2023 11:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
50 plussers vertegenwoordigen ongeveer 30% van de NL bevolking en 70% van de BBB kiezers. WIst jij dat?
Nope. Alle stemmen tellen exact hetzelfde, zoals het hoort.quote:Op zaterdag 18 maart 2023 11:25 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Kan heel goed, verbaast mij niks. Maar wat maakt dat uit dan? Zijn die stemmen minder waard of wat?
Geeft wel aan dat vooral boomers overal maar tegen zijn, beetje het brexit-effect in Nederland.quote:Op zaterdag 18 maart 2023 11:25 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Kan heel goed, verbaast mij niks. Maar wat maakt dat uit dan? Zijn die stemmen minder waard of wat?
Ja zo is dat.quote:Op zaterdag 18 maart 2023 11:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nope. Alle stemmen tellen exact hetzelfde, zoals het hoort.
|Het is maar hoe je er naar kijkt.quote:Op zaterdag 18 maart 2023 11:26 schreef Caland het volgende:
[..]
Geeft wel aan dat vooral boomers overal maar tegen zijn, beetje het brexit-effect in Nederland.
Dat lijkt mij jouw projectie, denk ik dan want dit valt nergens uit af te leiden.quote:Op zaterdag 18 maart 2023 11:27 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja zo is dat.
Alleen krijg ik het gevoel bij dat soort statistische feitjes dat de auteur eigenlijk de verborgen boodschap heeft dat die stemmen er minder toe doen, immers zijn die stemmers er over (decennia?) niet meer. En dat de jonge kiezer het beter zou weten omdat die nog lang leven.
Er zijn pakweg 6 miljoen stemgerechtigden in de groep van 18 tot 48 (gebaseerd op de bevolkingssamenstelling van 0 tot 30 jaar in 2003).quote:Op zaterdag 18 maart 2023 11:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
7% van de inwoners van Nederland boven de 18 heeft geen stemrecht bij nationale verkiezingen. 397K westerse immigranten en 575K niet-westerse immigranten. Hoe groot de groep van 18-35 is daarin kan ik niet achterhalen.
Goed stukje, intellectuele man die lijkt te wikken en te wegen. En dat ondanks ik hem te progressief/liberaal vind.quote:Op zaterdag 18 maart 2023 11:33 schreef trein2000 het volgende:
https://dijkhoff.substack(...)source=twitter&sd=pf
Klaas Dijkhoff (ja die van de VVD) analyseert de positie van D66, lezenswaardig stukje.
ik denk dat CDA en VVD best met de BBB door een deur kunnenquote:Op zaterdag 18 maart 2023 11:33 schreef trein2000 het volgende:
Klaas Dijkhoff (ja die van de VVD) analyseert de positie van D66, lezenswaardig stukje.
quote:Er komt een herijking van de Natura 2000 gebieden. Te veel aangewezen gebieden, of gebieden die oneigenlijk zijn aangewezen, worden geschrapt.
Boerennatuur is ook natuur en wordt als zodanig door de overheid erkend, gewaardeerd en
gestimuleerd. Natuurorganisaties gesubsidieerd door de overheid, nemen het belang van
behoud van boerennatuur mee in hun campagnes en dragen actief uit dat boerennatuur
ook natuur is.
Er komt geen uitbreiding van Natura 2000 gebieden. Het uitkopen van boeren om de instandhoudingsdoelen aan de randen van Natura 2000 gebieden te bereiken is onnodig en
heeft geen positief effect. Het mag niet zo zijn dat er door subsidieregelingen rondom
Natura 2000 gebieden vervolgens uitrookbeleid gevoerd wordt, omdat achterblijvende
veehouders geen ontwikkelingsruimte meer geboden wordt.
De in het verleden uitgevoerde maatregelen in Natura 2000 gebieden worden getoetst op
resultaat om te voorkomen dat nog meer miljarden euro’s verspild worden.
Het mislukte natuurproject Oostvaardersplassen wordt geschrapt. De gronden worden
gebruikt om 300.000 woningen te bouwen.
Snijdt wel hout jaquote:Op zaterdag 18 maart 2023 11:33 schreef trein2000 het volgende:
Dat heet een functie elders.quote:Op zaterdag 18 maart 2023 11:51 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik denk dat CDA en VVD best met de BBB door een deur kunnen
dan moet van de Wal Wel Weg met WW
Het is precies wat men in de afgelopen 25 jaar gedaan heeft. Traineren, vertragen, bagatelliseren en niet uitvoeren.quote:Op zaterdag 18 maart 2023 12:00 schreef trein2000 het volgende:
Sowieso snap ik die fixatie op 2030 niet, los van de politieke prestige die er nu aan gekoppeld is die dynamiek begrijp op. Maar snel beginnen is veel belangrijker dan wanneer je precies klaar bent, en juist dat snel beginnen komt in gevaar…
waarom zou je haast makenquote:Op zaterdag 18 maart 2023 12:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het is precies wat men in de afgelopen 25 jaar gedaan heeft. Traineren, vertragen, bagatelliseren en niet uitvoeren.
De EHS is er nog steeds.quote:Op zaterdag 18 maart 2023 12:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
waarom zou je haast maken
Dat heeft men met de EHS ok gedaan en , raad eens wat?? Het ging niet door
prima toch
Als we er nou gewoon eens te goeder trouw aan beginnen zonder keiharde deadline, zou dat niet voor iedereen beter werken…quote:Op zaterdag 18 maart 2023 12:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het is precies wat men in de afgelopen 25 jaar gedaan heeft. Traineren, vertragen, bagatelliseren en niet uitvoeren.
Te goeder trouw. Je bedoelt gewoon doen wat we afspreken en ons aan ons woord houden? Ja, dat zie ik wel een succes worden.quote:Op zaterdag 18 maart 2023 12:11 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als we er nou gewoon eens te goeder trouw aan beginnen zonder keiharde deadline, zou dat niet voor iedereen beter werken…
Vind je dat gek? Is een hele logische tegenreactiequote:Op zaterdag 18 maart 2023 12:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Fredje werkt sinds 2019 als lobbyist.quote:Op zaterdag 18 maart 2023 12:26 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
De BBBuschauffeur komt formeren…
Opvallende keuzes wel. Maar wel een duidelijk patroon. Ik vind het verstandig, maar of de bbb-kiezer dit ook gaat waarderen moet ik nog zien.quote:Op zaterdag 18 maart 2023 12:39 schreef Jojoke het volgende:
De namen van de eerste formateurs zijn bekend.
Fred Teeven in Zuid-Holland
Ankie Broekers-Knol in Noord-Holland
Chris Stoffer in Friesland
https://www.rtlnieuws.nl/(...)formateur-provincies
https://www.omropfryslan.(...)aan-doen-we-niet-aan
fred teeven wel , die spreekt de taal van de menschquote:Op zaterdag 18 maart 2023 12:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Opvallende keuzes wel. Maar wel een duidelijk patroon. Ik vind het verstandig, maar of de bbb-kiezer dit ook gaat waarderen moet ik nog zien.
oudewater goed volkquote:Op zaterdag 18 maart 2023 12:48 schreef Jojoke het volgende:
Nog eentje gevonden.
Danny de Vries (CDA, burgemeester van Oudewater) formateur in Utrecht
https://www.rtvutrecht.nl(...)itieonderhandelingen
Ja, dat vind ik gek. 25 jaar, he, dit is niet iets wat pas een jaar of twee speeltquote:Op zaterdag 18 maart 2023 12:28 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Vind je dat gek? Is een hele logische tegenreactie
Huh? Stoffer zou toch formateur zijn in Friesland?quote:Op zaterdag 18 maart 2023 13:10 schreef Jojoke het volgende:
Nog meer formateurs/verkenners.
Sacha Ausems (onafhankeljk, burgemeester van Waalwijk) in Noord-Brabant
Ard van der Tuuk (PvdA, burgemeester van Westerkwartier) in Friesland
https://www.ad.nl/politie(...)e-coalitie~aad08623/
Voor een partij die vanuit het niets plots overal de grootste wordt, beginnen ze voortvarend.
Die hebben ook wel geleerd hoe je iets niet moet doen (iets met FvDquote:Op zaterdag 18 maart 2023 13:10 schreef Jojoke het volgende:
Nog meer formateurs/verkenners.
Sacha Ausems (onafhankeljk, burgemeester van Waalwijk) in Noord-Brabant
Ard van der Tuuk (PvdA, burgemeester van Westerkwartier) in Groningen
https://www.ad.nl/politie(...)e-coalitie~aad08623/
Voor een partij die vanuit het niets plots overal de grootste wordt, beginnen ze voortvarend.
Klopt. Die van der Tuuk gaat Groningen doen.quote:Op zaterdag 18 maart 2023 13:13 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Huh? Stoffer zou toch formateur zijn in Friesland?
Net te laat geweest met corrigerenquote:Op zaterdag 18 maart 2023 13:13 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Huh? Stoffer zou toch formateur zijn in Friesland?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |