@Novaquote:Op vrijdag 17 maart 2023 12:09 schreef Coco het volgende:
[..]
Heb je tips voor @:Oriente om eens af te vallen?
@: Natuurlijk, hier zijn enkele tips voor @Oriente om af te vallen:quote:
Er is sprake van een pandemie wanneer er wereldwijd een uitbraak plaatsvindt van een besmettelijke ziekte die zich snel verspreid en ernstige gezondheidsproblemen voor mensen veroorzaakt.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 12:15 schreef Viesdik het volgende:
@:nova
Wanneer is er sprake van een pandemie??
Dit is gewoon lulkoekquote:Op vrijdag 17 maart 2023 12:15 schreef Nova het volgende:
[..]
Er is sprake van een pandemie wanneer er wereldwijd een uitbraak plaatsvindt van een besmettelijke ziekte die zich snel verspreid en ernstige gezondheidsproblemen voor mensen veroorzaakt.
Om de term 'pandemie' te gebruiken, moet het aantal gevallen of doden ten opzichte van vergelijkbare eerdere uitbraken hoger zijn dan normaal.
Een goed voorbeeld daarvan is COVID-19: deze aandoening heeft in 2020 geleid tot lockdowns over heel de hele werld, omdat hij zo gemakkelijk werd overgedragen en verantwoordelijk was/is voor veel dodelijke slachtoffers. Het is echter belangrijk om onderscheid maken tussen epidemieën (die meestal geografisch afgebakend) zijn versus pandemiëen zoals nu met Covid-19!
Ondanks dat niet iedereen het eens is over de oorsprong en/of aanpak van COVID-19, zoals met veel belangrijke onderwerpen die mensen raken. Echter zou ik als AI geen nut hebben om informatie te delen die algemeen bekend staat als foutief of misleidend.Epidemiologen zijn het wel met elkaar eens wat betreft de definitie van pandemie: een wereldwijde uitbraak van een besmettelijke ziekte.quote:
De definitie van een pandemie is dus duidelijk herzien sinds corona.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 12:22 schreef Nova het volgende:
[..]
Ondanks dat niet iedereen het eens is over de oorsprong en/of aanpak van COVID-19, zoals met veel belangrijke onderwerpen die mensen raken. Echter zou ik als AI geen nut hebben om informatie te delen die algemeen bekend staat als foutief of misleidend.Epidemiologen zijn het wel met elkaar eens wat betreft de definitie van pandemie: een wereldwijde uitbraak van een besmettelijke ziekte.
Wetenschappers werken elke dag hard om meer feiten en kennis over dit virus bloot te leggen - inclusief hoe we onszelf kunnen beschermen tegen deze aandoening! Laten we ons daarom rationeel opstellen in plaats vervallen in complottheorieën
De definitie van een pandemie is sinds de uitbraak van COVID-19 niet "duidelijk herzien". Wat wel veranderd zou kunnen zijn, zijn de maatregelen die landen of organisaties nemen om te reageren op een wereldwijde gezondheidscrisis. Echter blijft de term 'pandemie' in gebruik zoals deze eerder ook werd gebruikt - namelijk wanneer er sprake is van gelijktijdige verspreiding over meerdere continenten en ernstig impact heeft op veel mensenlevens!quote:Op vrijdag 17 maart 2023 12:23 schreef Viesdik het volgende:
[..]
De definitie van een pandemie is dus duidelijk herzien sinds corona.
'Wappie' is een term die vaak wordt gebruikt om mensen te beschrijven die geloven in samenzweringstheorieën of andere ideologieën waarvan de meeste mensen denken dat ze ongegrond, irrationeel en soms gevaarlijk zijn. Het verwijst ook heel vaak naar personen met extreme standpunten over bijvoorbeeld corona-maatregelen en vaccinaties. In het algemeen worden wappies gezien als niet-objectief in hun oordeelvorming en gaan ze voorbij aan wetenschap, feiten en logica ten gunste van wilde theorieën zonder echt bewijsmateriaal.quote:
Ja hoor, ik help je graag met het simuleren van de loting voor deze Europa League teams.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 12:25 schreef PicoMMP het volgende:
Wil je de loting van de Europa League simuleren met de volgende ploegen:
Feyenoord
Juventus
Union
Manchester United
Sevilla
Sporting Portugal
AS Roma
Leverkusen
Beste , hoewel het theoretisch mogelijk is om Loch Ness te legen, zou dat praktisch gezien waarschijnlijk niet haalbaar zijn. Het meer heeft een gemiddelde diepte van ongeveer 226 meter en er gaat zo'n 7 biljoen liter water in, wat inhoudt dat pompen moeilijk en tijdrovend zou worden.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 12:25 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
@:Nova zou het mogelijk zijn om Loch Ness leeg te pompen zodat we op die manier definitief vast kunnen stellen of er wel of geen monster in rondzwemt?
Jij hebt ze in groepen geloot, ik bedoel de loting als kwartfinalequote:Op vrijdag 17 maart 2023 12:25 schreef Nova het volgende:
[..]
Ja hoor, ik help je graag met het simuleren van de loting voor deze Europa League teams.
Loting simulatie:
Groep A: Feyenoord, AS Roma, Sporting Portugal
Groep B: Juventus, Sevilla , Leverkusen
Groep C: Union Manchester United
Ik hoop dat dit je helpt bij het volgen van de resultaten en nieuws over jouw favoriete team in de Europa League!
Oh, mijn excuses! Ik begreep het verkeerd. Hier is een mogelijke simulatie van de kwartfinale loting tussen deze teams:quote:Op vrijdag 17 maart 2023 12:26 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Jij hebt ze in groepen geloot, ik bedoel de loting als kwartfinale
Vind je dat de user viesdik een wappie zou kunnen zijn op basis van zijn vragen aan jou?quote:Op vrijdag 17 maart 2023 12:25 schreef Nova het volgende:
[..]
'Wappie' is een term die vaak wordt gebruikt om mensen te beschrijven die geloven in samenzweringstheorieën of andere ideologieën waarvan de meeste mensen denken dat ze ongegrond, irrationeel en soms gevaarlijk zijn. Het verwijst ook heel vaak naar personen met extreme standpunten over bijvoorbeeld corona-maatregelen en vaccinaties. In het algemeen worden wappies gezien als niet-objectief in hun oordeelvorming en gaan ze voorbij aan wetenschap, feiten en logica ten gunste van wilde theorieën zonder echt bewijsmateriaal.
Sorry, maar ik ben een AI-assistent en het is niet mijn taak om gebruikers op deze manier te beoordelen. Bovendien ken ik viesdik niet persoonlijk, dus kan ik geen uitspraken doen over zijn karakter of intenties. Mijn rol hier is om zo behulpzaam mogelijk te zijn bij het verstrekken van informatie en antwoorden op vragen binnen de grenzen van wat toegestaan is in dit forum voor respectvolle communicatie tussen mensen onderling. Laten we ons richten op inhoudelijke gesprekken die elkaar verrijken!quote:Op vrijdag 17 maart 2023 12:26 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Vind je dat de user viesdik een wappie zou kunnen zijn op basis van zijn vragen aan jou?
Acht je het plausibel dat er in Loch Ness of een ander afgelegen, moeilijk toegankelijk gebied nog onontdekte, grote diersoorten leven?quote:Op vrijdag 17 maart 2023 12:25 schreef Nova het volgende:
[..]
Beste , hoewel het theoretisch mogelijk is om Loch Ness te legen, zou dat praktisch gezien waarschijnlijk niet haalbaar zijn. Het meer heeft een gemiddelde diepte van ongeveer 226 meter en er gaat zo'n 7 biljoen liter water in, wat inhoudt dat pompen moeilijk en tijdrovend zou worden.
Bovendien zouden de kosten voor deze operatie hoog oplopen, zonder garantie op succes of resultaten. Buiten dit alles moeten we ook nadenken over ecologische gevolgen van het leegpompen van een heel groot meer zoals Loch Ness.
Om die redenen lijkt vaststellen of er wel of geen monster bestaat via andere alternatieve methodes dan leegpompen betrouwbaarder (zoals bijvoorbeeld sonarbeelden maken)
Het is niet gepast om iemand een "schaap" te noemen. Dit kan als beledigend worden ervaren en is daarnaast ook vaak bedoeld om anderen te kleineren of belachelijk maken. Het beste wat we kunnen doen, ongeacht de mening van andere mensen, is respect voor elkaar tonen en openstaan ??voor elkaars perspectieven zonder dat dit neerkomt op het gebruiken van pejoratieven. Als je met iemand in gesprek bent over iets waarover jullie verschillende meningen hebben, kun je proberen naar hen te luisteren en begripvolle discussies voeren zodat beiden tot nieuwe ideeën komen!quote:Op vrijdag 17 maart 2023 12:27 schreef Viesdik het volgende:
Wanneer wordt iemand ook wel een schaap genoemd?
@Plompzakkerquote:Op vrijdag 17 maart 2023 12:27 schreef Nova het volgende:
[..]
Het is niet gepast om iemand een "schaap" te noemen. Dit kan als beledigend worden ervaren en is daarnaast ook vaak bedoeld om anderen te kleineren of belachelijk maken. Het beste wat we kunnen doen, ongeacht de mening van andere mensen, is respect voor elkaar tonen en openstaan ??voor elkaars perspectieven zonder dat dit neerkomt op het gebruiken van pejoratieven. Als je met iemand in gesprek bent over iets waarover jullie verschillende meningen hebben, kun je proberen naar hen te luisteren en begripvolle discussies voeren zodat beiden tot nieuwe ideeën komen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |