abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter donderdag 16 maart 2023 @ 23:49:22 #1
485843 crew  Jippie
pi_208416347

Powered by @ToT

Welkom in a Brave New World. De wereld van samenzwering en propaganda, van kunstmatige terreur en geheime agenda's, van schaduwregeringen en hun verborgen geschiedenis, van geheime technologie en obscure experimenten, van vragen waarom oorlogen worden gevochten en allianties worden gesloten. Kortom, de zoektocht naar de wereld die achter de façade van alledag ligt.

Hier in BNW zouden we het fijn vinden als iedereen een beetje rekening met elkaar houdt.
Ook vinden wij het fijn dat users niet alleen hier komen om random conspiracies te bashen

BNW Feedbacktopic

Welkom in ons feedbacktopic. Hier kun je terecht met vragen of opmerkingen over onze moderatie op BNW. Ook als je tips hebt horen we het graag.

Zie je iets wat niet in de haak is? Report deze post dan, dan kijken we er zo snel mogelijk naar.

SuperHartje & friends *O*

Ps; lees ook vooral deze post door als je vragen hebt over TR’s: MED / Topicreports en posts rapporteren; wat betekent dat nou écht?

We hebben dit topic:
MED / Aanvulling op de userpolicy (per 24 augustus 2021)

Verder: lees de OP hier even.
En vooral, pas je aan!

Denk je, nou hier wil ik wel een oogje in het zeil houden, graag, hier is je kans:
https://forum.fok.nl/pages/jointhecrew
Geen QR code nodig >:O

En het bloemetje neem ik even mee:
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter donderdag 16 maart 2023 @ 23:57:14 #2
485843 crew  Jippie
pi_208416449
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 22:58 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Hij zegt toch net dat het als serieuze reactie was bedoeld.

Juist dit soort reacties wekt enorme irritatie op bij gebruikers.

Lukraak berichten weghalen op basis van een persoonlijke interpretatie die niet eens klopt.

Als user die dat vaker heeft meegemaakt, kan ik je zeggen dat er geen betere manier is om gebruikers tegen je in het harnas te jagen, de sfeer te verzieken en topics te vergallen.

Behandel de users niet als kleine kinderen, dat zijn we niet, en we hebben dus ook geen schooljuf nodig.

Beweren dat er geen enkele stad in Oekraïne in puin is geschoten kan ik met de beste wil ter wereld geen serieuze opmerking noemen. Als een user zich als volwassene gedraagt hoef ik geen nanny te spelen.

En het is juist zo'n soort niet-serieuze reactie die ergernis oproepen en een serieus topic kunnen verzieken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jippie op 17-03-2023 02:01:42 ]
pi_208417409
quote:
2s.gif Op donderdag 16 maart 2023 23:57 schreef Jippie het volgende:

[..]
Beweren dat er geen enkele stad in Oekraïne in puin is geschoten kan ik met de beste wil ter wereld geen serieuze opmerking noemen. Als een user zich als volwassene gedraagt hoef ik geen nanny te spelen.

En het is juist zo'n soort niet-serieuze reactie die ergernis oproepen en een serieus topic kunnen verzieken.
Ik vind dit toch echt meer klinken als een soort 'jury van de waarheid' spelen, wat niet de rol van een mod is.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 17 maart 2023 @ 08:33:51 #4
485843 crew  Jippie
pi_208418023
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 07:17 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Ik vind dit toch echt meer klinken als een soort 'jury van de waarheid' spelen, wat niet de rol van een mod is.
Dat is ook zeker niet mijn rol als moderator in BNW. Maar een soortgelijke reactie in hetzelfde topic zal opnieuw worden verwijderd.
  vrijdag 17 maart 2023 @ 08:51:17 #5
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_208418246
quote:
2s.gif Op donderdag 16 maart 2023 23:57 schreef Jippie het volgende:

[..]

Welkom op BNW Jippie.
Je wil weer terug naar vroeger, nou dat neem jij niet serieus maar er zijn users hier dat dus wel serieus nemen.
Er zijn heel wat topics over geweest en no offense dat is BNW.

Fake planes 9/11 verschillende aanslagen etc die gewoon niet hebben plaatsgevonden de aarde die plat is dinosaurussen die niet hebben bestaan en ga maar even door.
Dit valt onder de noemer media hoax.
En gezien de klap van de economie in combinatie met de oorlog in Oekraïne snap ik wel degelijk de link die dan gelegd word.

Als je het niet serieus kan nemen..

Waarom mod je dan op BNW want dat is nu eenmaal BNW.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_208418270
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 08:33 schreef Jippie het volgende:

[..]
Dat is ook zeker niet mijn rol als moderator in BNW. Maar een soortgelijke reactie in hetzelfde topic zal opnieuw worden verwijderd.
Waarom dan?

Omdat je het niet grappig vindt?

Of er zelf een andere kijk op hebt?

Omdat je denkt te weten wat de waarheid is?

Wat is nu precies de reden?

Er is toch geen enkele wet of regel overtreden? Niemand is persoonlijk aangevallen? Dan ben je arbitrair bezig.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 17 maart 2023 @ 08:58:23 #7
485843 crew  Jippie
pi_208418309
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 08:54 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Waarom dan?

Omdat je het niet grappig vindt?

Of er zelf een andere kijk op hebt?

Omdat je denkt te weten wat de waarheid is?

Wat is nu precies de reden?

Er is toch geen enkele wet of regel overtreden? Niemand is persoonlijk aangevallen? Dan ben je arbitrair bezig.
Ik heb mijn reden voor verwijdering al gegeven.
pi_208418321
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 08:58 schreef Jippie het volgende:

[..]
Ik heb mijn reden voor verwijdering al gegeven.
Maar het punt is nu juist dat je geen patent op de waarheid hebt.

Een user mag geloven en verkondigen dat er geen stad in puin is geschoten. Wie ben jij om dat in te dammen?

Zoals users ook mogen geloven en verkondigen dat vaccins geen bijwerkingen hebben, veilig en effectief zijn, enzovoorts, ook al is daar geen enkel bewijs voor.

Nogmaals: er wordt geen regel overtreden of wat dan ook.

Het is nu precies dit overmatig dingen weghalen en op de vingers tikken van bepaalde users, en het compleet negeren van de persoonlijke aanvallen, bespottingen en het trollen van andere users, wat er voor heeft gezorgd dat BNW zo'n drama is geworden.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 17 maart 2023 @ 09:05:26 #9
485843 crew  Jippie
pi_208418390
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 08:51 schreef theguyver het volgende:

[..]
Welkom op BNW Jippie.
Je wil weer terug naar vroeger, nou dat neem jij niet serieus maar er zijn users hier dat dus wel serieus nemen.
Er zijn heel wat topics over geweest en no offense dat is BNW.

Fake planes 9/11 verschillende aanslagen etc die gewoon niet hebben plaatsgevonden de aarde die plat is dinosaurussen die niet hebben bestaan en ga maar even door.
Dit valt onder de noemer media hoax.
En gezien de klap van de economie in combinatie met de oorlog in Oekraïne snap ik wel degelijk de link die dan gelegd word.

Als je het niet serieus kan nemen..

Waarom mod je dan op BNW want dat is nu eenmaal BNW.
Deze specifieke reactie en de aanloop daartoe maakten dat ik de reactie niet serieus kon nemen. Zaken een hoax noemen is niet per definitie BNW.
pi_208418404
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 09:05 schreef Jippie het volgende:

[..]
Deze specifieke reactie en de aanloop daartoe maakten dat ik de reactie niet serieus kon nemen. Zaken een hoax noemen is niet per definitie BNW.
Maar waar in de policy staat dat jij dingen serieus moet kunnen nemen om ze toe te laten?

Je geeft jezelf veel te veel (arbitraire) macht.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 17 maart 2023 @ 09:08:00 #11
485843 crew  Jippie
pi_208418420
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 09:00 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Maar het punt is nu juist dat je geen patent op de waarheid hebt.

Een user mag geloven en verkondigen dat er geen stad in puin is geschoten. Wie ben jij om dat in te dammen?

Zoals users ook mogen geloven en verkondigen dat vaccins geen bijwerkingen hebben, veilig en effectief zijn, enzovoorts, ook al is daar geen enkel bewijs voor.

Nogmaals: er wordt geen regel overtreden of wat dan ook.

Het is nu precies dit overmatig dingen weghalen en op de vingers tikken van bepaalde users, en het compleet negeren van de persoonlijke aanvallen, bespottingen en het trollen van andere users, wat er voor heeft gezorgd dat BNW zo'n drama is geworden.

Kun je voorvallen noemen van andere berichten die ik met deze reden heb verwijderd?
pi_208418437
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 09:08 schreef Jippie het volgende:

[..]
Kun je voorvallen noemen van andere berichten die ik met deze reden heb verwijderd?
Nee, jij wel?
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 17 maart 2023 @ 09:11:18 #13
485843 crew  Jippie
pi_208418475
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 09:06 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Maar waar in de policy staat dat jij dingen serieus moet kunnen nemen om ze toe te laten?

Je geeft jezelf veel te veel (arbitraire) macht.
Het is duidelijk dat je het niet met mijn aanpak eens bent, we zullen het op dit punt waarschijnlijk ook niet eens gaan worden.
Klachten over mijn functioneren als mod kun je kwijt op forum@fok.nl
pi_208418492
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 09:11 schreef Jippie het volgende:

[..]
Het is duidelijk dat je het niet met mijn aanpak eens bent, we zullen het op dit punt waarschijnlijk ook niet eens gaan worden.
Klachten over mijn functioneren als mod kun je kwijt op forum@fok.nl
Neem het niet persoonlijk. Het gaat om het forum, niet om jou.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 17 maart 2023 @ 09:13:07 #15
485843 crew  Jippie
pi_208418506
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 09:09 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Nee, jij wel?
Dat haalt je bovengenoemde kritiek onderuit. Specifiek geval vraagt om specifieke modactie.
  Forum Admin vrijdag 17 maart 2023 @ 09:13:22 #16
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_208418510
Er is niks bnw aan om doodleuk "nee is niet waar" te roepen en vervolgens de vingers in de oren te stoppen.

En claimen dat er geen steden kapot zijn geschoten is echt potsierlijk, schaamteloos en respectloos. Heeft echt niks in bnw te zoeken.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 17 maart 2023 @ 09:14:12 #17
485843 crew  Jippie
pi_208418518
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 09:12 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Neem het niet persoonlijk. Het gaat om het forum, niet om jou.
Het forum modereert niet, dat doe ik.
pi_208418562
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 09:13 schreef Straatcommando. het volgende:
Er is niks bnw aan om doodleuk "nee is niet waar" te roepen en vervolgens de vingers in de oren te stoppen.

En claimen dat er geen steden kapot zijn geschoten is echt potsierlijk, schaamteloos en respectloos. Heeft echt niks in bnw te zoeken.
Ga er dan een gesprek over aan in plaats van simpelweg te schrappen.

Daar is een forum toch wel voor bedoeld.

Stel je voor dat je iedereen met een mening die je zelf 'potsierlijk schaamteloos en respectloos' vindt, zou moeten weigeren.

Krijg je een leuke echokamer hier.
  Forum Admin vrijdag 17 maart 2023 @ 09:18:22 #19
pi_208418579
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 09:17 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Ga er dan een gesprek over aan in plaats van simpelweg te schrappen.

Daar is een forum toch wel voor bedoeld.

Stel je voor dat je iedereen met een mening die je zelf 'potsierlijk schaamteloos en respectloos' vindt, zou moeten weigeren.

Krijg je een leuke echokamer hier.
Ja, binnen de kaders van wat ten eerste wettelijk is toegestaan en daarnaast wat binnen de fatsoensnormen valt.

Dit is dat niet. Overigens lijkt de user in kwestie juist niet uit te zijn op een gesprek, want aangedragen informatie wordt direct weggewuifd.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  vrijdag 17 maart 2023 @ 10:20:32 #20
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_208419377
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 09:05 schreef Jippie het volgende:

[..]
Ja no offense maar dan gaan ook de users die hier al jaren posten op de loop.
En dan bedoel ik dus echt de gene die dat wel zo zien.

Maar ik vind het wel bijzonder want dit is dus de grootste omvattende hoax die hier geregeld naar boven komt op BNW.

Ik noem het maar de media hoax en denk dat ik er ook maar eens een topic over ga maken.

Btw de topics die ik opnoemde betreffen dus de meest populaire topics die wij hier ook gehad hebben flat earth topic was meer dan 100 delen dit gold ook voor 9/11 en andere media hoax en zoals Sandy Hook en ga maar even door.

Dat is bnw.
  vrijdag 17 maart 2023 @ 10:22:20 #21
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_208419405
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 09:18 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ja, binnen de kaders van wat ten eerste wettelijk is toegestaan en daarnaast wat binnen de fatsoensnormen valt.

Dit is dat niet. Overigens lijkt de user in kwestie juist niet uit te zijn op een gesprek, want aangedragen informatie wordt direct weggewuifd.
Maar wat ali bedoeld is dat het wel degelijk een topic is hier.

Maar om het naar onzin (,het forum onzin of topic te sluiten), en af te schuiven vind ik niet kunnen het hoort gewoon ook hier en veel users zijn daarom ook hier.
Vooral veel van de oude garde

[ Bericht 1% gewijzigd door theguyver op 17-03-2023 10:28:57 ]
pi_208419512
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 09:18 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

De wet is vrij duidelijk: holocaustontkenning, oproepen tot geweld. Oké.

Maar 'fatsoensnormen' is nogal een discutabel en grijs gebied.

Dat hangt wat mij betreft nogal van de waan van de dag af. Vooral als het om onderwerpen in de actualiteit gaat.

Stel dat ik een topic open waarin ik poneer dat Stalin verantwoordelijk is voor maar 6 of 7 miljoen doden in plaats van het vaak genoemde 9 miljoen.

Of dat communistisch China niet zo erg was als dat vaak wordt gezegd.
Of dat Pol Pot veel minder doden op zijn geweten heeft dan wordt aangenomen.

Overtreed ik nu een fatsoensnorm door potentiële slachtoffers tekort te doen? En zou een mod daarom moeten ingrijpen?

Of zou het je echt geen moer kunnen schelen omdat het totaal irrelevant voor je is op dit moment?

Terwijl er wellicht wel degelijk Russen in Nederland wonen die familieleden hebben die in die tijd zijn omgekomen.

Dus wat is nou 'fatsoen' als het om actualiteiten gaat en discussies over de exacte feiten en de interpretatie van informatie?

Het is triest om te zien hoe erg we meegaan in dat 'als je dat zegt ben je een gevaar voor de democratie', 'als je dat zegt ben je onfatsoenlijk' geleuter als het simpelweg om andere interpretaties van de werkelijkheid gaat.

Ik zou je toch vriendelijk willen verzoeken om daar eens over na te denken als forumadmin, en je niet zo door de waan van de dag te laten leiden.
  Forum Admin vrijdag 17 maart 2023 @ 10:34:13 #23
pi_208419533
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 10:30 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
De wet is vrij duidelijk: holocaustontkenning, oproepen tot geweld. Oké.

Maar 'fatsoensnormen' is nogal een discutabel en grijs gebied.

Dat hangt wat mij betreft nogal van de waan van de dag af. Vooral als het om onderwerpen in de actualiteit gaat.

Stel dat ik een topic open waarin ik poneer dat Stalin verantwoordelijk is voor maar 6 of 7 miljoen doden in plaats van het vaak genoemde 9 miljoen.

Overtreed ik nu een fatsoensnorm door potentiële slachtoffers tekort te doen? En zou jdaarom in grijpen?

Of zou het je echt geen moer kunnen schelen omdat het totaal irrelevant voor je is op dit moment?
Nee want je twijfelt niet aan het feit dat de man verantwoordelijk is voor die doden maar aan de correctheid van de cijfers. Ik vind het geen sterke vergelijking.

Bovendien weet ik uit ervaring dat je dan in gesprek zou gaan, ook dat gebeurt hier niet.

Sorry maar letterlijk maanden, misschien wel jaren aan beeldmateriaal wegzetten als hoax én er geen enkele onderbouwing bij geven is echt niet bnw esque
pi_208419570
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 10:34 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Nee want je twijfelt niet aan het feit dat de man verantwoordelijk is voor die doden maar aan de correctheid van de cijfers. Ik vind het geen sterke vergelijking.

Bovendien weet ik uit ervaring dat je dan in gesprek zou gaan, ook dat gebeurt hier niet.

Sorry maar letterlijk maanden, misschien wel jaren aan beeldmateriaal wegzetten als hoax én er geen enkele onderbouwing bij geven is echt niet bnw esque
Maar iedereen heeft toch het recht om zelf te bepalen wat hij/zij gelooft, welke informatie een ander ook verstrekt.

Dat is het hele beginsel van vrijheid van geweten: je mag zelf weten wat je gelooft. Ik mag geloven dat de aarde plat is, dat er een olifant op de maan woont, dat de lucht roze is. Ik mag dat allemaal geloven en ook zeggen. Geen mens hoeft me serieus te nemen, en iedereen mag zich beledigd voelen, maar dat recht hebben we wel in een vrij land.

Ik vind het erg zorgwekkend dat er zo aan dit beginsel wordt geknaagd, vooral sinds corona, waarbij iedereen met een andere mening als wappie wordt weggezet (en tegen dat onfatsoenlijke gedrag is ook nooit opgetreden, en wordt nog steeds niet opgetreden, hoewel diezelfde wappies vaak genoeg gelijk bleken te hebben gehad, dus wat betreft wordt er ook zeer met twee maten gemeten).
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 17 maart 2023 @ 10:39:48 #25
485843 crew  Jippie
pi_208419613
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 10:20 schreef theguyver het volgende:

[..]
Ja no offense maar dan gaan ook de users die hier al jaren posten op de loop.
En dan bedoel ik dus echt de gene die dat wel zo zien.

Maar ik vind het wel bijzonder want dit is dus de grootste omvattende hoax die hier geregeld naar boven komt op BNW.

Ik noem het maar de media hoax en denk dat ik er ook maar eens een topic over ga maken.

Btw de topics die ik opnoemde betreffen dus de meest populaire topics die wij hier ook gehad hebben flat earth topic was meer dan 100 delen dit gold ook voor 9/11 en andere media hoax en zoals Sandy Hook en ga maar even door.

Dat is bnw.
Ik kan daar inkomen op een specifieke gebeurtenis, maar niet het bombarderen van een land gedurende één jaar oorlog. Dat ontkennen is gewoon klinkklare ONZ en gooit de serieuze BNW-gedachte te grabbel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')