Eerdmans volgend jaar bij de BBB?quote:Op donderdag 16 maart 2023 22:49 schreef BlackLining het volgende:
[..]
JA21 stelt ook niet bijzonder veel voor.
Dat de VVD de grootste is vind ik ook wel behoorlijk kansloos. Maar goed, er zijn nog de nodige jongeren die uit een puur VVD nest komen die met een gouden paplepel worden opgevoed. Dat blijf je houden en hebben we het helaas maar mee te doen, net als de rest van VVD stemmend Nederland. De rest wordt gewoon eerlijk verdeeld onder de andere partijen.quote:Op donderdag 16 maart 2023 20:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Als jongeren het presteren de VVD net zo groot te maken als GL, denk ik dat je even moet herzien wie er precies op basis van leeftijd, en enkel leeftijd, een egocentrische hedonist is.
Die vraag heb ik overigens al eerder gesteld: als die oudjes van vandaag de echte egoïsten zijn, waarom werd de VVD dan pas in 2012 de grootste partij? Mochten de ongetwijfeld op solide wetenschappelijke bronnen gebaseerde beweringen kloppen dat alles van 60+ een genetische aanleg tot 'opmaken' heeft en een haast psychopathische neiging om jongeren dwars te zitten, is het enorm vreemd dat die club tijdens het eigen werkzame leven níet op "wat ik verdien is van mij" VVD heeft gestemd. Wat heet, met al die verdwenen belastingen en regeltjes hadden ze al op hun 40e kunnen rentenieren.
Dus gewoon op oude rechtse voet verder zoals we sinds 2012 al doen.quote:Op donderdag 16 maart 2023 23:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat de VVD de grootste is vind ik ook wel behoorlijk kansloos. Maar goed, er zijn nog de nodige jongeren die uit een puur VVD nest komen die met een gouden paplepel worden opgevoed. Dat blijf je houden en hebben we het helaas maar mee te doen, net als de rest van VVD stemmend Nederland. De rest wordt gewoon eerlijk verdeeld onder de andere partijen.
De BBB is een partij die nog even een paar stappen erger is dan de VVD, en die hebben dan voornamelijk oudere stemmers. Met die partij weet je gewoon zeker dat er 4 jaar lang geen ene zak gaat gebeuren tenzij het kabinet op zeer wonderbaarlijke wijze plots een oplossing vindt voor dit alles die de boeren niet raakt, en dan mag dit kabinet wmb echt de !@#$ krijgen. Geen woningen, geen infrastructuur, helemaal niets. Maar de boeren mogen lekker door met boeren en de grote fabrikanten zijn hun bonussen al aan het verdelen.
De VVD en BBB samen zijn nu veel groter dan de rechtse voet die we in 2012 hadden. En wederom: de BBB is gewoon de VVD+, dus nog rechtser.quote:Op donderdag 16 maart 2023 23:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dus gewoon op oude rechtse voet verder zoals we sinds 2012 al doen.
Nou ja, veel valt er niet meer te slopen door rechts, dat scheelt.quote:Op donderdag 16 maart 2023 23:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De VVD en BBB samen zijn nu veel groter dan de rechtse voet die we in 2012 hadden. En wederom: de BBB is gewoon de VVD+, dus nog rechtser.
Ik zie iig geen ruk naar links in deze PS. Mischien dat het anders loopt in de 2e Kamer verkiezingen.quote:Op donderdag 16 maart 2023 23:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dus gewoon op oude rechtse voet verder zoals we sinds 2012 al doen.
Ik heb die hoop onderhand wel opgegeven.quote:Op donderdag 16 maart 2023 23:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik zie iig geen ruk naar links in deze PS. Mischien dat het anders loopt in de 2e Kamer verkiezingen.
Als je CV bestaat uit Leefbaar Rotterdam, LPF en FVD kan het nooit veel erger meer worden.quote:Op donderdag 16 maart 2023 22:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Eerdmans volgend jaar bij de BBB?
Alles is nu dusdanig kapot dat helemaal niets doen net zo schadelijk is als de VVD z'n gang laten gaan.quote:Op donderdag 16 maart 2023 23:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nou ja, veel valt er niet meer te slopen door rechts, dat scheelt.
Ook navrant, vrijwel alle nieuwe partijen van de afgelopen decennia zijn rechtse partijen. GL reken ik niet als nieuwe partij, overigens omdat het een voortzetting is van bestaande linkse partijen.quote:Op donderdag 16 maart 2023 23:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik heb die hoop onderhand wel opgegeven.
En de grote ironie hierin is dus dat de reactie hierop feitelijk is om op een nog rechtsere partij te stemmen. "The definition of insanity...etc"quote:Op donderdag 16 maart 2023 23:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Alles is nu dusdanig kapot dat helemaal niets doen net zo schadelijk is als de VVD z'n gang laten gaan.
Eens. Maar die vissen wel uit dezelfde vijver.quote:Op donderdag 16 maart 2023 23:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ook navrant, vrijwel alle nieuwe partijen van de afgelopen decennia zijn rechtse partijen. GL reken ik niet als nieuwe partij, overigens omdat het een voortzetting is van bestaande linkse partijen.
Incorrect; @Puntenjager had een mooie tabel; dat BBB electoraat beslaat heel weinig FvD'ers en veel meer VVD'ers, CDA'ers en PVV'ers.quote:Op donderdag 16 maart 2023 23:17 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Eens. Maar die vissen wel uit dezelfde vijver.
Was deze keer ook
FVD -10, BBB +12.
Effectieve winst van ziedend Nederland: +2.
Je moet het ook niet groter maken dan het is he.
Het campagneteam van de BBB verdient echt wel een flink applaus moet ik zeggen. Heel die mythe van "ze is zo gewoon gebleven, en wij zijn er voor de hardwerkende arme boeren" in stand gehouden en meer dan verkocht.quote:Op donderdag 16 maart 2023 23:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En de grote ironie hierin is dus dat de reactie hierop feitelijk is om op een nog rechtsere partij te stemmen. "The definition of insanity...etc"
De geest is allang uit de fles.quote:Op donderdag 16 maart 2023 23:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het campagneteam van de BBB verdient echt wel een flink applaus moet ik zeggen. Heel die mythe van "ze is zo gewoon gebleven, en wij zijn er voor de hardwerkende arme boeren" in stand gehouden en meer dan verkocht.
Het enige wat ik nu kan hopen is dat het sprookje binnen 2 jaar uit elkaar is gebarsten.
Ja. Ten opzichte van de TK van 2021. Ik heb het over PS 2019.quote:Op donderdag 16 maart 2023 23:19 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Incorrect; @:Puntenjager had een mooie tabel; dat BBB electoraat beslaat heel weinig FvD'ers en veel meer VVD'ers, CDA'ers en PVV'ers.
FvD stemmers lijken in de Randstad op de BBB overgestapt te zijn in vergelijking met PS 2019 iig. De percentages zijn vrijwel gelijk.quote:Op donderdag 16 maart 2023 23:22 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ja. Ten opzichte van de TK van 2021. Ik heb het over PS 2019.
Die verkiezingen laten zich heel moeilijk vergelijken.
CDA is ook wel behoorlijk gekrompen hè, en dan hebben we nog nieuwkomers JA21 die het niet slecht hebben gedaan.quote:Op donderdag 16 maart 2023 23:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
FvD stemmers lijken in de Randstad op de BBB overgestapt te zijn in vergelijking met PS 2019 iig. De percentages zijn vrijwel gelijk.
Veel partijen op rond de 10% dus het lijkt erop alsof het grondwater hoog blijft hier in Delfland.quote:
Jullie hebben hetzelfde probleem als jullie bovenburen. Net geen groene meerderheid. Maar ja, godzijdank scoren de groene partijen nog lekker.quote:Op donderdag 16 maart 2023 23:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Veel partijen op rond de 10% dus het lijkt erop alsof het grondwater hoog blijft hier in Delfland.
Vorig jaar is er al de beslissing genomen om het waterpeil hier niet langer te verlagen maar iets te verhogen en dat zie je nu duidelijk in de weilanden maar zoveel actieve veeboeren zijn er hier sowieso al niet meer dus het probleem is eigenlijk minimaal.quote:Op donderdag 16 maart 2023 23:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jullie hebben hetzelfde probleem als jullie bovenburen. Net geen groene meerderheid. Maar ja, godzijdank scoren de groene partijen nog lekker.
Was het hier maar zo'n feest. Ik heb ook echt werkelijk geen idee wat Rijnland allemaal heeft uitgespookt de laatste tijd, weet alleen dat er even gezeik was om een nieuw aan te leggen fietspad praktisch door de achtertuin van de bewoners, maar dat lag vooral aan de gemeente.quote:Op donderdag 16 maart 2023 23:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Vorig jaar is er al de beslissing genomen om het waterpeil hier niet langer te verlagen maar iets te verhogen en dat zie je nu duidelijk in de weilanden maar zoveel actieve veeboeren zijn er hier sowieso al niet meer dus het probleem is eigenlijk minimaal.
De eerste link heb ik niet kunnen openen, zelfs niet met archive.nl. De tweede wel.quote:Op donderdag 16 maart 2023 13:36 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hier zijn zat bronnen voor:
https://www.adformatie.nl(...)ng-de-tweede-kamer-b
https://www.doorbraak.eu/(...)r-marketing-experts/
ReMarkAble, één van de grootste agrarische adviesbureaus, in het begin enig sponsor van BBB en financieel afhankelijk van een paar grote veevoer en landbouwgif bedrijven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |