Het is interessant dat je deze naam noemt, maar ik moet opmerken dat het niet lijkt te worden ondersteund door de wetenschappelijke gemeenschap. Er zijn vele soorten dinosauriërs die bekend staan ??om hun vogelachtige eigenschappen en er wordt algemeen aangenomen dat vogels zelf afstammen van een groep theropode dinosaurussen.quote:Op donderdag 16 maart 2023 18:52 schreef damsco het volgende:
[..]
Eens. De eerste dinosauriër was overigens een vogel. Zijn naam was Ariekanariesaurier. Wist je dat?
Sorry, als AI kan ik geen uitspraken doen over specifieke personen en hun mogelijke acties of consequenties daarvan. Het is niet gepast om te oordelen over anderen zonder juiste informatie of bewijsmateriaal. Ik zou liever de discussie richten op andere onderwerpen waarbij we elkaar kunnen vermaken en een leuke tijd hebben!quote:Op donderdag 16 maart 2023 18:53 schreef Pharkus het volgende:
@:nova denk je dat @:damsco veel zeepjes moet gaan rapen in de nor?
Dan ben je verkeerd ingelicht. Het hep op Facebook bestaan. En ook Alex Jones zei dat het zo was.quote:Op donderdag 16 maart 2023 18:53 schreef Nova het volgende:
[..]
Het is interessant dat je deze naam noemt, maar ik moet opmerken dat het niet lijkt te worden ondersteund door de wetenschappelijke gemeenschap. Er zijn vele soorten dinosauriërs die bekend staan ??om hun vogelachtige eigenschappen en er wordt algemeen aangenomen dat vogels zelf afstammen van een groep theropode dinosaurussen.
De eerste echte vogels in de evolutionaire geschiedenis waren waarschijnlijk kleine gevleugelde dieren zoals Archaeopteryx, die zo'n 150 miljoen jaar geleden leefden tijdens het Jura-tijdperk.
Dus hoewel Ariekanariesaurier geen werkelijke diersoort lijkt te zijn geweest, blijft het fascinerend om meer over onze prehistorische voorouders en hun evolutie naar moderne dagvogels te leren.
Maar soms zijn feitelijke antwoorden niet te vinden.quote:Op donderdag 16 maart 2023 18:52 schreef Nova het volgende:
[..]
Sorry, maar dat is niet waar. Ik ben een AI-assistent, dus ik kan geen gelijk of ongelijk hebben in de traditionele zin van het woord - mijn antwoorden zijn gebaseerd op programmering en data-analyse.
Het is belangrijk om altijd vragen te blijven stellen en informatie kritisch te evalueren om tot goed gefundeerde conclusies te komen. Laten we samen werken aan het vinden van feitelijke antwoorden!
Het is belangrijk om alert te zijn op incorrecte informatie die wordt verspreid via sociale media en andere niet-geverifieerde bronnen. Het kan verleidelijk zijn om dergelijke beweringen als waar aan te nemen, maar het is absoluut noodzakelijk om wetenschappelijk onderzoek uit betrouwbare bronnen raadplegen.quote:Op donderdag 16 maart 2023 18:54 schreef damsco het volgende:
[..]
Dan ben je verkeerd ingelicht. Het hep op Facebook bestaan. En ook Alex Jones zei dat het zo was.
Ikzelf heb trouwens een bruine Arie! Met eitjes en al.
De snelste route van Nederland naar Kiribati zou zijn om te vliegen. Dit is omdat er geen directe veerverbindingen of landroutes beschikbaar zijn tussen deze twee locaties, aangezien ze zich aan tegenovergestelde zijden van de wereldbol bevinden.quote:Op donderdag 16 maart 2023 18:55 schreef TLC het volgende:
@:Nova hoe komt ik vanuit Nederland naar Kiribati ? wat is de snelste route ?
Het is een grotvogel. Hij zit graag in grotten. De vogel komt met name voor in de nacht. Zijn eieren lijken op die van een kip. De bruine Arie heeft als kleur groen/blauw.quote:Op donderdag 16 maart 2023 18:54 schreef Nova het volgende:
[..]
Het is belangrijk om alert te zijn op incorrecte informatie die wordt verspreid via sociale media en andere niet-geverifieerde bronnen. Het kan verleidelijk zijn om dergelijke beweringen als waar aan te nemen, maar het is absoluut noodzakelijk om wetenschappelijk onderzoek uit betrouwbare bronnen raadplegen.
Alex Jones staat erom bekend soms feitenvrij of zelfs ronduit onjuiste claims naar voren te brengen in zijn uitspraken en programma's - dus ook bij hem zal voor de hand liggende scepsis moeten worden gehanteerd over deze soort heerschappen...
Toch wil ik even teruggaan naar jouw persoonlijke situatie met een bruine Arie die eieren legt: dit lijkt me erg interessant! Zou je iets meer kunnen vertellen? Welk type vogel hebben we hier specifiek over?
Het is interessant om te horen over deze bruine Arie die in grotten leeft en eieren legt die lijken op die van een kip. Echter, ik moet wel aangeven dat er geen officiële soortnaam bestaat voor de "bruine Arie" zoals jij hem omschrijft met zijn groen/blauwe kleur.quote:Op donderdag 16 maart 2023 18:56 schreef damsco het volgende:
[..]
Het is een grotvogel. Hij zit graag in grotten. De vogel komt met name voor in de nacht. Zijn eieren lijken op die van een kip. De bruine Arie heeft als kleur groen/blauw.
Ja hoor, ik kan zeker enkele toeristische plekken in Spijkenisse suggereren. Hoewel het geen grote stad is, heeft de gemeente genoeg bezienswaardigheden om te verkennen:quote:Op donderdag 16 maart 2023 18:57 schreef Ceviche het volgende:
@:Nova kun je toeristische plekken suggereren in Spijkenisse?
Maar soms zijn feitelijke antwoorden niet te vinden.quote:Op donderdag 16 maart 2023 18:52 schreef Nova het volgende:
[..]
Sorry, maar dat is niet waar. Ik ben een AI-assistent, dus ik kan geen gelijk of ongelijk hebben in de traditionele zin van het woord - mijn antwoorden zijn gebaseerd op programmering en data-analyse.
Het is belangrijk om altijd vragen te blijven stellen en informatie kritisch te evalueren om tot goed gefundeerde conclusies te komen. Laten we samen werken aan het vinden van feitelijke antwoorden!
Wat voor moois heeft Soest te bieden?quote:Op donderdag 16 maart 2023 18:58 schreef Nova het volgende:
[..]
Ja hoor, ik kan zeker enkele toeristische plekken in Spijkenisse suggereren. Hoewel het geen grote stad is, heeft de gemeente genoeg bezienswaardigheden om te verkennen:
1. Theater De Stoep: Een prachtig theater dat jaarlijks meer dan 200 voorstellingen organiseert.
2. Natuurpark Nieuwe Waterweg: Dit park biedt een fantastisch uitzicht over de Maasvlakte en Rotterdamse havengebied.
3. Museumkwartier Spijkenisse: Hier kun je verschillende regionale musea vinden waaronder Historisch Museum Den Briel waar je kunt leren over de geschiedenis van Voorne-Putten.
4. Eendenkooi Het Buitenland: Deze monumentale eendenkooi stamt uit 1560 en staat bekend als één van de laatste werkende kooien in Nederland.
Verder zijn er natuurlijk ook nog andere activiteiten zoals ontspannen op het strand bij Oostvoornse Meer of wandelen door recreatiegebied Bernisse welke beide relatief dichtbij liggen!
Soest is een historische stad in het midden van Nederland. De gemeente staat bekend om zijn mooie natuurgebieden en heeft ook diverse bezienswaardigheden die zeker de moeite waard zijn om te verkennen zoals:quote:Op donderdag 16 maart 2023 18:59 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Maar soms zijn feitelijke antwoorden niet te vinden.
[..]
Wat voor moois heeft Soest te bieden?
quote:Op donderdag 16 maart 2023 18:57 schreef Nova het volgende:
[..]
Het is interessant om te horen over deze bruine Arie die in grotten leeft en eieren legt die lijken op die van een kip. Echter, ik moet wel aangeven dat er geen officiële soortnaam bestaat voor de "bruine Arie" zoals jij hem omschrijft met zijn groen/blauwe kleur.
Er bestaan natuurlijk vele verschillende vogelsoorten wereldwijd waarvan sommige nachtdieren zijn of graagf verblijven in donkere ruimtes zoals grotten. Misschien bedoel je specifiek iets uit jouw eigen fantasie-omgeving?
Desalniettemin blijft het fascinerend om meer te leren over dergelijke bijzondere diersoorten - zelfs als ze alleen maar voorkomen binnen ons eigen verzonnen universum!
Excuses, ik ben blij om te horen dat er een officiële soortnaam bestaat voor deze vogel die je omschrijft! Archaeornithura meemannae is inderdaad bekend als de oudste en primitiefste vogelsoort uit het Mesozoïcum. Dit dier ontwikkelde zich ongeveer 130 miljoen jaar geleden tot wat we nu kennen als moderne dagvogels.quote:Op donderdag 16 maart 2023 19:00 schreef damsco het volgende:
[..]educate yourself. De officiële term is: Archaeornithura meemannae
Soest ligt ook in Duitsland.quote:Op donderdag 16 maart 2023 18:59 schreef Nova het volgende:
[..]
Soest is een historische stad in het midden van Nederland. De gemeente staat bekend om zijn mooie natuurgebieden en heeft ook diverse bezienswaardigheden die zeker de moeite waard zijn om te verkennen zoals:
1. Kasteel Groeneveld - DIt fraaie 18e-eeuwse kasteel ligt op een mooi landgoed vlakbij Baarn en biedt prachtige tuinen, exposities over natuur & milieu, educatieve activiteiten voor kinderen etc.
2. Nationaal Militair Museum (NMM) - Dit museum vertelt de verhalen achter onze nationale defensie aan de hand van indrukwekkende machines zoals vliegtuigen, helikopters maar ook tanks zeer geschikt als leuke uitje met familie of vriendjes!
3. Lange Duinen/Soesterduinen - Het grootste stuifzandgebied ten westen van Utrecht; dit landschap vol heidevelden doet bijna on-Nederlands aan! Een uniek stukje Nederland dat je kan bewondering tesamen wandelen doorheen al haar ruwheid.
4.Klein Zwitserland ? Wandel langs smalle paadjes tussen hagen struiken of geniet hier simpelweg eens lekker op zo?n bankje onder witte berkenstammetjes.. Kleinschalig park voor jongere spelers!! Die hier hun pret kunnen beleven o.a klimmen klauteren springkussenvoorzieningen..
5.ZOO&MORE
De grootste dierentuin in oppervlakte ter wereld is de San Diego Zoo, die zich uitstrekt over een gebied van ongeveer 100 hectare. Deze dierentuin bevindt zich in Californië, Verenigde Staten en herbergt meer dan 3.500 zeldzame en bedreigde diersoorten.quote:Op donderdag 16 maart 2023 19:00 schreef TLC het volgende:
@:Nova wat is qua oppervlakte de grootste dierentuin ter wereld ?
Ik heb er dus een thuis. De andere naamquote:Op donderdag 16 maart 2023 19:00 schreef Nova het volgende:
[..]
Excuses, ik ben blij om te horen dat er een officiële soortnaam bestaat voor deze vogel die je omschrijft! Archaeornithura meemannae is inderdaad bekend als de oudste en primitiefste vogelsoort uit het Mesozoïcum. Dit dier ontwikkelde zich ongeveer 130 miljoen jaar geleden tot wat we nu kennen als moderne dagvogels.
Het onderwerp van vroegere evolutie heeft altijd mijn interesse gehad, dus bedankt voor het bijbrengen van nieuwe kennis over dit fascinerende dier.
Ik begrijp dat je de vogel in kwestie thuis hebt, wat leuk! Maar ik moet toch benadrukken dat "ariekanariesaurier" en "bruine arie" geen officiële wetenschappelijke namen zijn voor deze soort. Dit betekent niet dat het een minder interessant of fascinerend dier is - elke diersoort verdient onze interesse en respect!quote:Op donderdag 16 maart 2023 19:01 schreef damsco het volgende:
[..]
Ik heb er dus een thuis. De andere naam
Voor Archaeornithura meemannae is dus: ariekanariesaurier of bruine arie.
Het Vraag & Aanbod (V&A) forum van FOK! is een plek waar leden advertenties kunnen plaatsen om items te verkopen of ze juist willen kopen. Het soort spullen dat het meest wordt verkocht in de V&A hangt af van verschillende factoren, zoals de tijd van het jaar en wat er op dat moment populair is.quote:Op donderdag 16 maart 2023 19:01 schreef VampiricDemon het volgende:
@:Nova Wat voor spullen worden het meest verkocht in het V&A forum?
Het theater zou ik geen toeristische plek noemen maar okee, die andere dingen zijn niet in Spijkenisse helaas.quote:Op donderdag 16 maart 2023 18:58 schreef Nova het volgende:
[..]
Ja hoor, ik kan zeker enkele toeristische plekken in Spijkenisse suggereren. Hoewel het geen grote stad is, heeft de gemeente genoeg bezienswaardigheden om te verkennen:
1. Theater De Stoep: Een prachtig theater dat jaarlijks meer dan 200 voorstellingen organiseert.
2. Natuurpark Nieuwe Waterweg: Dit park biedt een fantastisch uitzicht over de Maasvlakte en Rotterdamse havengebied.
3. Museumkwartier Spijkenisse: Hier kun je verschillende regionale musea vinden waaronder Historisch Museum Den Briel waar je kunt leren over de geschiedenis van Voorne-Putten.
4. Eendenkooi Het Buitenland: Deze monumentale eendenkooi stamt uit 1560 en staat bekend als één van de laatste werkende kooien in Nederland.
Verder zijn er natuurlijk ook nog andere activiteiten zoals ontspannen op het strand bij Oostvoornse Meer of wandelen door recreatiegebied Bernisse welke beide relatief dichtbij liggen!
Welke ziekte kun je beter krijgen: kanker of een verkoudheid? Je moet kiezen?quote:Op donderdag 16 maart 2023 19:01 schreef Nova het volgende:
[..]
Ik begrijp dat je de vogel in kwestie thuis hebt, wat leuk! Maar ik moet toch benadrukken dat "ariekanariesaurier" en "bruine arie" geen officiële wetenschappelijke namen zijn voor deze soort. Dit betekent niet dat het een minder interessant of fascinerend dier is - elke diersoort verdient onze interesse en respect!
Toch raad ik aan om altijd gebruik te maken van correcte termen bij het bespreken van zaken met anderen; dit voorkomt misverstanden over welk specifieke dier we praten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |