Als Rutte maar begrijpt dat hij daarbij niet de MP kan zijn.quote:Op donderdag 16 maart 2023 10:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan zie ik wel een soort nieuw Paars komen.
De VVD pakt al jaren stelselmatig 10-15 zetels voor de TK door Rutte.quote:Op donderdag 16 maart 2023 10:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als Rutte maar begrijpt dat hij daarbij niet de MP kan zijn.
Het irriteert me mateloos dat hij inmiddels een soort Berlusconi-achtige houding heeft.
Aan de andere kant snap ik wel dat de VVD geen ander heeft die de kar kan trekken en dan ook nog als winnaar over de streep kan komem.
Als Schippers lijsttrekker wordt gaan ze totaal onderuit.
Jij ziet toch ook dat ze nu de grootste zijn? Er is nu bewezen dat de samenwerking ze geen zetels heeft gekost. En als opgetelde fracties kunnen ze zomaar de grootste worden en weer de premier leveren en de onderhandelingen leiden.quote:Op donderdag 16 maart 2023 10:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
2 jaar geleden hebben ze gigantisch verloren door het D66 bedrog, dat is nu weer ongedaan gemaakt. Je kan dit echt niet mooier maken dan het is, de samenwerking heeft niets bereikt.
Maar Rutte heeft natuurlijk ook niet het eeuwige (politieke) leven. Op een gegeven moment zal de VVD toch moeten gaan verjongen/vernieuwen.quote:Op donderdag 16 maart 2023 10:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
De VVD pakt al jaren stelselmatig 10-15 zetels voor de TK door Rutte.
Eens, maar ja de VVD zit dus met de eeuwige tweestrijd.quote:Op donderdag 16 maart 2023 10:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Maar Rutte heeft natuurlijk ook niet het eeuwige (politieke) leven. Op een gegeven moment zal de VVD toch moeten gaan verjongen/vernieuwen.
Vernieuwen is lastig zo lang je de grootste bent. En aan het CDA na Balkenende kun je zien dat een nieuwe leider ook niet zo maar opstaat.quote:Op donderdag 16 maart 2023 10:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Maar Rutte heeft natuurlijk ook niet het eeuwige (politieke) leven. Op een gegeven moment zal de VVD toch moeten gaan verjongen/vernieuwen.
Klopt, maar bij anderen hanteren ze een "twee periodes beleid", mensen die het prima doen komen niet terug op de lijst omdat ze al 2 keer verkozen zijn, maar voor Rutte gaat dat kennelijk niet op.quote:Op donderdag 16 maart 2023 10:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
De VVD pakt al jaren stelselmatig 10-15 zetels voor de TK door Rutte.
Ik ben sowieso wat betreft de premier wel voor een 2 termijnen regel. Maximaal 8 jaar en daarna schluss.quote:Op donderdag 16 maart 2023 10:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Klopt, maar bij anderen hanteren ze een "twee periodes beleid", mensen die het prima doen komen niet terug op de lijst omdat ze al 2 keer verkozen zijn, maar voor Rutte gaat dat kennelijk niet op.
Dat is behoorlijk hypocriet.
Die trekken juist ook een bepaald publiek aan. Je weet wel, de hautaine kwasten die neerkijken op alles wat niet D66 isquote:Op donderdag 16 maart 2023 10:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Anders hadden ze figuren als Kaag en De Groot wel geloosd.
Nou, dank je.quote:Op donderdag 16 maart 2023 10:43 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Die trekken juist ook een bepaald publiek aan. Je weet wel, de hautaine kwasten die neerkijken op alles wat niet D66 is
Bij de VVD loopt best veel rond aan jonge talentvolle politici.quote:Op donderdag 16 maart 2023 10:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Noem er eens één?quote:Op donderdag 16 maart 2023 10:46 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Bij de VVD loopt best veel rond aan jonge talentvolle politici.
Ah, zoals ik dusquote:Op donderdag 16 maart 2023 10:43 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Die trekken juist ook een bepaald publiek aan. Je weet wel, de hautaine kwasten die neerkijken op alles wat niet D66 is
Dat ben jij toch helemaal niet johquote:
Ik vind ook jou nou niet bepaald het type waar ik het over hebquote:Op donderdag 16 maart 2023 10:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ah, zoals ik dus
Mijn achterbuurman is de voorganger van de boeren die wel op een verantwoorde manier boeren, overigens, en de man die namens 2000 andere boeren een brief schreef hoe het wel verantwoord en met een goed bestaan kan.
Ben wel D66er in hart en nieren.quote:Op donderdag 16 maart 2023 10:53 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat ben jij toch helemaal niet joh
Volledig, het kabinet kan een aanwijzing geven en dat kan een provincie niet negeren, het kabinet kan het ook zelf doen. Maar dat is helemaal niet de eerste en zelfs niet de tweede optie, dat heeft alleen BBB steeds geroepen (en ja, ook de politiek onhandige figuren van D66 hebben het wel eens laten vallen).quote:Op donderdag 16 maart 2023 10:52 schreef probeer het volgende:
In hoeverre is de provincie te passeren in gedwongen opkoop beleid?
In theorie heeft de hogere bestuurslaag de mogelijkheid een lagere bestuurslaag te overrulen. In de praktijk leidt dat tot een schier onwerkbare situatie als je dat op grote schaal doet.quote:Op donderdag 16 maart 2023 10:52 schreef probeer het volgende:
In hoeverre is de provincie te passeren in gedwongen opkoop beleid?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |