Ligt er dus aan hoe ze het gaan aanpakken. Gematigdheid is denk ik het recept voor een succesvolle ontwikkeling. Maar dan zullen ze wel bereid moeten zijn tot compromissen op ondermeer de stikstofreductie.quote:Op donderdag 16 maart 2023 10:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jij denkt dat het net zo fiasco wordt als de SP waar je eerst fan van was maar inmiddels weg bent?
Zal zo'n vaart niet lopen.
Natuurlijk niet. Anders hadden ze figuren als Kaag en De Groot wel geloosd.quote:Op donderdag 16 maart 2023 10:22 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik vraag me af of zulke figuren dat zelf ook inzien.
Zo vermoeiend continu deze valse beschuldigingen.quote:Op donderdag 16 maart 2023 10:11 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Maar is het dan nog wel rendabel voor boeren om te blijven voortbestaan als alleen de thuismarkt bedient mag worden?
Dat we zoveel exporteren betekend:
- dat onze landbouwgoederen goed zijn
- dat het rendabel is
Als het niet meer rendabel is, dan betekend het dat we voor ons voedsel afhankelijk zullen worden van het buitenland. Daar in het buitenland waar we geen enkele invloed meer kunnen uitoefenen. Vanuit het buitenland zodat er nog meer emissies vrijkomen door logistiek. Vanuit het buitenland zodat het voedsel nog duurder gaat worden dan het nu al is.
Kijk, dat je een een hekel hebt aan boeren en ze het liefste bijna allemaal ziet verdwijnen is een, maar denk je ook even aan de consequenties? Denk na voordat je een hele beroepsgroep wil vernietigen.
Als BBB 30 zetels haalt, haalt VVD er echt geen 30. Dat zijn communicerende vaten, je ziet nu ook dat BBB al haar zetels bij rechts vandaan heeft gehaald.quote:Op donderdag 16 maart 2023 10:21 schreef TweedeKlum het volgende:
VVD 30, BBB 30, CDA 8, CU 5 JA21 3, heb je gewoon een meerderheid, lijkt me niet onrealistisch mits BBB niet implodeert.
Mensen denken dat Omtzigt haar coalitie maatje gaat worden.quote:Op donderdag 16 maart 2023 10:20 schreef Hanca het volgende:
Maar als Van der Plas premier wil worden: succes met samenwerken met GL, PvdA en/of D66. CDA wordt weggevaagd en met alleen VVD en JA21 heeft ze echt nooit een meerderheid.
Ja dat wordt nog even onder de brug of bij je ouders slapen.quote:Op donderdag 16 maart 2023 06:05 schreef Nielsch het volgende:
Gecondoleerd allemaal. Nederland zal tot stilstand komen met BBB aan de macht. De nieuwsberichten dat de rechter bouwprojecten heeft stopgelegd zullen alleen maar vaker voorkomen. En dat alles omdat een hele hoop burgers geloven in de leugen dat alle boeren moeten verdwijnen, terwijl het alleen om de megaveruilers gaat.
Compromissen zullen er ook wel komen, de winst is dat de (D66) dogmatiek uit de discussie gehaald wordt.quote:Op donderdag 16 maart 2023 10:22 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ligt er dus aan hoe ze het gaan aanpakken. Gematigdheid is denk ik het recept voor een succesvolle ontwikkeling. Maar dan zullen ze wel bereid moeten zijn tot compromissen op ondermeer de stikstofreductie.
Idem voor CDA. Waarom zouden ze hieraan mee doen?quote:
Verantwoordelijkheid nemen!quote:
Maar Ja, alles voor de boeren.quote:Op donderdag 16 maart 2023 10:24 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ja dat wordt nog even onder de brug of bij je ouders slapen.
Zie onder je.quote:Op donderdag 16 maart 2023 10:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Idem voor CDA. Waarom zouden ze hieraan mee doen?
Ik denk dat die deels in dezelfde vijver vissen, dus de vraag is hoe groot die naast elkaar zouden worden.quote:Op donderdag 16 maart 2023 10:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Mensen denken dat Omtzigt haar coalitie maatje gaat worden.
Ik baal er stevig van ja.quote:Op donderdag 16 maart 2023 10:20 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Over wishfull thinking gesproken.
Je bent wel zuur he?
Die schijntegenstelling zal hopelijk als eerste sneuvelen. Geen boeren wel wonen, of wel wonen maar geen boeren.quote:
Rutte in 2025 weer gewoon de grootste, niets verandert.quote:Op donderdag 16 maart 2023 10:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
Wat mij betreft is het niet eens zo interessant of zo'n BBB voldoende capabele mensen heeft rondlopen. Het is veel interessanter of Den Haag nou een keer lering trekt uit dit soort verkiezingen en de kloof tussen politiek en burger verkleind wordt de komende jaren.
Ik zou er niet eens van opkijken. Zou wel armoede zijn in mijn optiek. Houdbaarheid van Rutte is echt al lang verstreken.quote:Op donderdag 16 maart 2023 10:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Rutte in 2025 weer gewoon de grootste, niets verandert.
Dat is 100% dezelfde vijver, als Omtzigt mee doet verkleint BBB en wordt ze dus nooit de grootste.quote:Op donderdag 16 maart 2023 10:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Mensen denken dat Omtzigt haar coalitie maatje gaat worden.
In 2025 doen GL en PvdA gewoon gezamelijk mee, dan is de kans best groot dat zij de grootste worden. Dat is nu ook gelukt.quote:Op donderdag 16 maart 2023 10:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Rutte in 2025 weer gewoon de grootste, niets verandert.
Dan zie ik wel een soort nieuw Paars komen.quote:Op donderdag 16 maart 2023 10:29 schreef Hanca het volgende:
[..]
In 2025 doen GL en PvdA gewoon gezamelijk mee, dan is de kans best groot dat zij de grootste worden. Dat is nu ook gelukt.
Ze zijn even groot als 4 jaar geleden. De rest is niet belangrijk. Die act voerden ze in 2021 ook al uit en toen hebben ze zichzelf op die manier buitenspel gezet voor dit kabinet.quote:Op donderdag 16 maart 2023 10:29 schreef Hanca het volgende:
[..]
In 2025 doen GL en PvdA gewoon gezamelijk mee, dan is de kans best groot dat zij de grootste worden. Dat is nu ook gelukt.
Ze zijn veel groter dan 2 jaar geleden. Ook die combi heeft nu 15 zetels EK, dus grofweg 30 zetels Tweede Kamer. En dan hadden ze nu nog eens geen echte lijsttrekker. Als ze een goede lijsttrekker er voor zetten kan die echt winnen, dat is nu bewezen.quote:Op donderdag 16 maart 2023 10:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ze zijn even groot als 4 jaar geleden. De rest is niet belangrijk. Die act voerden ze in 2021 ook al uit en toen hebben ze zichzelf op die manier buitenspel gezet voor dit kabinet.
Als ze een fractie zijn wordt dat wat lastiger natuurlijk.quote:Op donderdag 16 maart 2023 10:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ze zijn even groot als 4 jaar geleden. De rest is niet belangrijk. Die act voerden ze in 2021 ook al uit en toen hebben ze zichzelf op die manier buitenspel gezet voor dit kabinet.
2 jaar geleden hebben ze gigantisch verloren door het D66 bedrog, dat is nu weer ongedaan gemaakt. Je kan dit echt niet mooier maken dan het is, de samenwerking heeft niets bereikt.quote:Op donderdag 16 maart 2023 10:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ze zijn veel groter dan 2 jaar geleden. Ook die combi heeft nu 15 zetels EK, dus grofweg 30 zetels Tweede Kamer. En dan hadden ze nu nog eens geen echte lijsttrekker. Als ze een goede lijsttrekker er voor zetten kan die echt winnen, dat is nu bewezen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |