https://www.tvgids.nl/nie(...)d-kiest-de-uitslagenquote:Rob Trip en Simone Weimans analyseren de uitslagen van Provinciale Statenverkiezingen 2023
NPO 1 ·
VANAVOND ·
20:34 - 01:01
De hele avond zijn op NPO1 uitslagen, prognoses en duiding te zien van de Provinciale Statenverkiezingen. Rob Trip en Simone Weimans spreken met politiek duiders en schakelen met verslaggevers; Malou Petter bedient het uitslagenbord.
Een spannende avond voor landelijke en provinciale politici: Nederland heeft gestemd voor de Provinciale Staten, met gevolgen voor het lokale bestuur, maar ook voor de samenstelling van de Eerste Kamer. Ze moeten wel geduld hebben, want de uitslagen van de steden druppelen vaak pas rond middernacht binnen.
Nederland Kiest: De Uitslagen
Wel is er om 21.00 uur een exitpoll met een indicatie van de uitslagen in Overijssel, Noord-Brabant en Noord-Holland en de nieuwe samenstelling van de senaat. Daarna volgen de eerste echte uitslagen, vaak van kleinere gemeentes. Malou Petter brengt het in beeld op het uitslagenbord.
Rob Trip en Simone Weimans
Verder voeren Rob Trip en Simone Weimans gesprekken met politiek duiders Marleen de Rooy, Arjan Noorlander en Xander van der Wulp, en met verslaggevers op de partijbijeenkomsten.
Als zelfs Groningen geen stand meer weet te houden, is het echt gedaanquote:
Waarom zou ze iemand de schuld geven? Het is niet alsof ze concurrentie heeft in de partij.quote:Op donderdag 16 maart 2023 00:16 schreef Hexagon het volgende:
Ik ben benieuwd wie Lilian Marijnissen nu weer de schuld gaat geven dat de SP verliest.
Tweede kamer in 2025. Volgens mij is EU ook in dat jaar.quote:Op donderdag 16 maart 2023 00:17 schreef monkyyy het volgende:
Wanneer zijn de volgende verkiezingen? En waarvoor, gemeente, EU, tweede kamer
Gemeente Appingedam.quote:Op donderdag 16 maart 2023 00:17 schreef monkyyy het volgende:
2e kamer denk ik. gemeente was vorig jaar.quote:Op donderdag 16 maart 2023 00:17 schreef monkyyy het volgende:
https://www.kiesraad.nl/actueel/activiteitenquote:Op donderdag 16 maart 2023 00:17 schreef monkyyy het volgende:
ik geniet van je posts, ga zo doorquote:Op donderdag 16 maart 2023 00:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
Mijn vertrouwen in de mensheid is inmiddels gezakt naar minus 100.000 ofzo
Met deze uitslag waarschijnlijk binnenkort voor de Tweede Kamer.quote:Op donderdag 16 maart 2023 00:17 schreef monkyyy het volgende:
Dat zijn ze natuurlijk wel, want door het verlies van het CDA en de positie van D66 en CU zal de VVD wel die kant uit gemanoeuvreerd worden. Ik word er alleen doodmoe van dat ze doen alsof ze de grootste fractie zijn en alsof dat een geweldige overwinning is, terwijl GL verliest en PvdA wellicht een zeteltje pakt.quote:Op donderdag 16 maart 2023 00:16 schreef TwenteFC het volgende:
Hoezo heeft Groenlinks/PvdA de illusie dat ze een optie zijn?
EP in 2024, 2e Kamer 2025 als ik het goed heb.quote:Op donderdag 16 maart 2023 00:17 schreef monkyyy het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |