https://www.tvgids.nl/nie(...)d-kiest-de-uitslagenquote:Rob Trip en Simone Weimans analyseren de uitslagen van Provinciale Statenverkiezingen 2023
NPO 1 ·
VANAVOND ·
20:34 - 01:01
De hele avond zijn op NPO1 uitslagen, prognoses en duiding te zien van de Provinciale Statenverkiezingen. Rob Trip en Simone Weimans spreken met politiek duiders en schakelen met verslaggevers; Malou Petter bedient het uitslagenbord.
Een spannende avond voor landelijke en provinciale politici: Nederland heeft gestemd voor de Provinciale Staten, met gevolgen voor het lokale bestuur, maar ook voor de samenstelling van de Eerste Kamer. Ze moeten wel geduld hebben, want de uitslagen van de steden druppelen vaak pas rond middernacht binnen.
Nederland Kiest: De Uitslagen
Wel is er om 21.00 uur een exitpoll met een indicatie van de uitslagen in Overijssel, Noord-Brabant en Noord-Holland en de nieuwe samenstelling van de senaat. Daarna volgen de eerste echte uitslagen, vaak van kleinere gemeentes. Malou Petter brengt het in beeld op het uitslagenbord.
Rob Trip en Simone Weimans
Verder voeren Rob Trip en Simone Weimans gesprekken met politiek duiders Marleen de Rooy, Arjan Noorlander en Xander van der Wulp, en met verslaggevers op de partijbijeenkomsten.
Waar niet is eerder de vraagquote:Op woensdag 15 maart 2023 21:36 schreef Dutch_view het volgende:
Denk dat BBB ook in Gelderland wel de grootste gaat worden
quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:36 schreef Nattekat het volgende:
Ik heb de volste vertrouwen in Noord-Brabant dat ze die Noord-Hollandse flopshow niet na gaan doen.
Daar durf jij geen krat bier op te verwedden!quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:36 schreef Nattekat het volgende:
Ik heb de volste vertrouwen in Noord-Brabant dat ze die Noord-Hollandse flopshow niet na gaan doen.
Idd zeg, potverdorie anders begin ik deze reeks volgende x in TVquote:Op woensdag 15 maart 2023 21:37 schreef Revanches het volgende:
Dit is het live topic, het andere nabeschouwing.
Er gaat geen stikstofwet meer door de eerste kamer komen.quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:37 schreef VersKers het volgende:
Verwachten jullie nou echt concreet veel veranderingen, nu het lijkt dat BBB veruit de grootste partij van NL gaat worden?
Kloptquote:Op woensdag 15 maart 2023 21:37 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Daar durf jij geen krat bier op te verwedden!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |