Als ik dit topic op Fok! moet geloven gaan PvdD, Volt en GL om de winst strijden, gelukkig is dit topic geen afspiegeling van de Nederlandse bevolkingquote:
Als NL door FOK! bestuurt zou worden dan zouden we afglijden naar een soort Nigeriaquote:Op woensdag 15 maart 2023 19:10 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Als ik dit topic op Fok! moet geloven gaan PvdD, Volt en GL om de winst strijden, gelukkig is dit topic geen afspiegeling van de Nederlandse bevolking
En zo denk ik er dus ook over.quote:We zijn opgegroeid in een tijd waarin het eten van dierlijke producten volkomen geaccepteerd is.
Wetenschappers voorspellen echter dat dit in de nabije toekomst taboe zal worden. Net zoals ooit heksenverbranding, slavernij en homodiscriminatie ineens niet meer konden. Over een aantal decennia zal veganistisch de norm zijn, en vragen onze kleinkinderen ons hoe we ooit dieren hebben kunnen eten.
Met een optimistische blik laat Roanne van Voorst zien hoe we ons op deze toekomst kunnen voorbereiden.
Komt toch mooi uit, de meeste Nigerianen zijn al hier.quote:Op woensdag 15 maart 2023 19:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als NL door FOK! bestuurt zou worden dan zouden we afglijden naar een soort Nigeria
Zou ook goed kunnen als voedseltechnologie zich verder ontwikkelt.quote:Op woensdag 15 maart 2023 19:11 schreef Forbry het volgende:
Deel van de tekst bij dat boek:
[..]
En zo denk ik er dus ook over.
Waarom moet de voedseltechnologie zich daarvoor verder ontwikkelen?quote:Op woensdag 15 maart 2023 19:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zou ook goed kunnen als voedseltechnologie zich verder ontwikkelt.
Dat zal dan ook het einde van de huisdieren betekenen.quote:Op woensdag 15 maart 2023 19:11 schreef Forbry het volgende:
Deel van de tekst bij dat boek:
[..]
En zo denk ik er dus ook over.
Er is substitutie nodig.quote:Op woensdag 15 maart 2023 19:23 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Waarom moet de voedseltechnologie zich daarvoor verder ontwikkelen?
Het enige wat je hoeft te doen is geen vlees meer eten. Dat is letterlijk alles.
...en circussen, kinderboerderijen en dierentuinen etc.quote:Op woensdag 15 maart 2023 19:24 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Dat zal dan ook het einde van de huisdieren betekenen.
Dat is echt volkomen onzin.quote:Op woensdag 15 maart 2023 19:24 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Dat zal dan ook het einde van de huisdieren betekenen.
Ik ben ooit uit nieuwsgierigheid begonnen met vleesvervangers, en eigenlijk koop ik nu bijna nooit meer vlees. Ze worden steeds beter wat mij betreft. Ik eet wel nog vaak vis, want vis.quote:Op woensdag 15 maart 2023 19:23 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Waarom moet de voedseltechnologie zich daarvoor verder ontwikkelen?
Het enige wat je hoeft te doen is geen vlees meer eten. Dat is letterlijk alles.
Precies. Katten, honden, konijnen en vissen houden wordt taboe. Net als dierentuinen, kinderboerderijen, circussen en de paardensport.quote:Op woensdag 15 maart 2023 19:25 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
...en circussen en dierentuinen etc.
Veganisten vinden zulke dingen dierenmishandeling.quote:Op woensdag 15 maart 2023 19:26 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Precies. Katten, honden, konijnen en vissen houden wordt taboe. Net als dierentuinen, kinderboerderijen, circussen en de paardensport,
Maar dat is toch logisch? Het is een soort van dierenslavernij. Ze zijn volledig afhankelijk gemaakt van de mens. Bovendien eten ze veel vlees en hebben ze daardoor waarschijnlijk een behoorlijk grote ecologische voetafdruk.quote:
Ik ben zelf ook tegen dieren in circussen en tegen dierentuinen, dus dat isquote:Op woensdag 15 maart 2023 19:25 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
...en circussen, kinderboerderijen en dierentuinen etc.
Genoeg veganisten met een kat of een hond.quote:Op woensdag 15 maart 2023 19:28 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Veganisten vinden zulke dingen dierenmishandeling.
Ik denk zolang er ergens dieren worden gedood omdat er teveel zijn, dat veganisten ertegen zijn.quote:Op woensdag 15 maart 2023 19:30 schreef Forbry het volgende:
[..]
Ik ben zelf ook tegen dieren in circussen en tegen dierentuinen, dus dat is. En (zeer diervriendelijke) kinderboerderijen en dierenopvangplaatsen e.d. zullen/kunnen gewoon blijven bestaan.
En het is nog veel goedkoper ookquote:Op woensdag 15 maart 2023 19:26 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ik ben ooit uit nieuwsgierigheid begonnen met vleesvervangers, en eigenlijk koop ik nu bijna nooit meer vlees. Ze worden steeds beter wat mij betreft. Ik eet wel nog vaak vis, want vis.
Ja, zie mijn post na jou... wat dierentuinen en het circus betreft, ben ik het daar ook gewoon mee eens. Maar dat heeft niets met huisdieren van doen.quote:Op woensdag 15 maart 2023 19:29 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
https://vegalifestyle.nl/waarom-dierentuinen-niet-vegan-zijn/
Die van de Jumbo zijn over het algemeen ook echt prima. En ik ben ook heel positief over de burgers van de Vegetarische Slager.quote:Op woensdag 15 maart 2023 19:32 schreef Starhopper het volgende:
[..]
En het is nog veel goedkoper ookDe eigenmerk vegaburgers van de AH zijn echt heel goed! 2 stuks voor ¤1,80
Klopt, zeker niet iedere veganist is hetzelfde, denkt hetzelfde. Maar wat hier net werd beweerd, dat kun je echt niet zo (in zijn algemeenheid) stellen...quote:Op woensdag 15 maart 2023 19:32 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik denk zolang er ergens dieren worden gedood omdat er teveel zijn, dat veganisten ertegen zijn.
Er zijn ook hele extreme veganisten, he? Niet iedere veganist is hetzelfde.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |