Je hebt een DM met linkje naar de downloadquote:
Bedankt voor de moeite, ik ga er morgen naar kijken!quote:Op woensdag 15 maart 2023 17:12 schreef Ynske het volgende:
[..]
Je hebt een DM met linkje naar de download
Zodan.. ze zijn heel wat van plan dan!quote:Op woensdag 15 maart 2023 17:50 schreef FlyingFish het volgende:
Er komt net een mail binnen van school, voor Koningsdag zoeken ze 35 ouders om te helpenen dat is nog exclusief OR-leden want die hebben (deels) al een andere taak.
Dat geeft een mooi doel!quote:Op woensdag 15 maart 2023 18:06 schreef Vicky het volgende:
Mijn meiden zijn bezig met een plan uitwerken.. 3 dagen Disney met vriend van A en een vriendin. Dus met z'n 4-en. T heeft zelfs een folderwijk genomen om de reis te kunnen betalen.
dat gaat wel lukkenquote:Op woensdag 15 maart 2023 18:12 schreef Hupje het volgende:
[..]
Dat geeft een mooi doel!
(Wel een oefening in loslaten voor jullie, denk ik)
Met de Thalys is ook minder spannend dan zelf rijden. Dat is alleen zorgen dat je een plekje gereserveerd hebt en instappen (afhankelijk van wat je opstapt misschien nog een keer over stappen).quote:Op woensdag 15 maart 2023 18:22 schreef Vicky het volgende:
[..]
dat gaat wel lukkenHet is niet de eerste keer dat ze zonder ons ergens naartoe gaan.. wel de eerst keer zonder een oudere volwassene. de vriend van A is 19, vriendin is 18, A wordt 18 als ze in Disney zijn, T is tegen die tijd 14. Plus ze zullen niet in 7 sloten tegelijk lopen.
ook niet de eerste keer Disney. wel de eerste keer met de Thalys
A mag nog niet rijden in het buitenland, haar vriend heeft zijn rijbewijs nog niet.
Bedankt voor de uitleg ook over dat je niet weet wat er achter de voordeur speelt. Nog nooit bij stilgestaan eigenlijk, maar nu is het me een stuk duidelijkerquote:Op woensdag 15 maart 2023 15:18 schreef FlyingFish het volgende:
Nijna, in principe mogen kleine kinderen mee een stemhokje in, maar zodra ze oud genoeg zijn om na te kunnen vertellen wat jij hebt gestemd (kunnen lezen dus ongeveer) in principe niet meer. Op zich dus wel terecht dat ze op een gegeven moment niet meer mee het hokje in mochten. Een dichtgevouwen stembiljet er in gooien mag dan weer wel, want daaraan is niet te zien wat je gestemd hebt.
Doe het nou maar; je krijgt er spijt van als je niet gaat.quote:Op woensdag 15 maart 2023 19:53 schreef Vanyel het volgende:
Wil iemand nog even voor mij gaan stemmen? Zo geen zin om de deur uit te gaan.
Oh dat wist ik niet, dat de telling openbaar is. Misschien dat ik tijdens de volgende verkiezingen dan even met kind(eren) ga kijken.quote:Op woensdag 15 maart 2023 19:34 schreef FlyingFish het volgende:
Mocht je trouwens je kinderen echt wat van het stemmen mee willen geven, de telling vanavond is gewoon openbaar. Vanaf 21:00 sluiten de stembussen (om gelijk weer open gemaakt te worden) en dan wordt alles uitgevouwen en gesorteerd. Goed om een keer te zien (en na 5 minuten weer weg te kunnen).
Ja mam.quote:Op woensdag 15 maart 2023 19:56 schreef livelink het volgende:
[..]
Doe het nou maar; je krijgt er spijt van als je niet gaat.
#ouderlijkadvies
Sorry, maar ik blijf het BS vinden dat ik een 8-jarige niet mee zou mogen nemen stemmen.quote:Op woensdag 15 maart 2023 16:56 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Zelfs met reden mag dat niet, die stembureau-leden hebben hun werk dus niet gedaan. Ook bijv. een blinde mag niet door een bekende geholpen worden. Als een persoon echt assistentie nodig heeft mag alleen een stembureaulid helpen, anders moet er een volmacht ingevuld worden (en mag de persoon die hulp nodig heeft dus zelf niet meer stemmen). Staat gewoon in de kieswet.
En uitleg geven over het stemproces kan ook prima zonder het kind mee te nemen het stemhokje in. Het stembureau in mag wel altijd. Als een ouder onderdrukt wordt thuis is een kind van 10 al prima in staat om te zeggen tegen de andere ouder wat er gestemd is. Je weet niet wat zich achter de voordeur afspeelt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |