abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_208385037
Stel je koop een elektrische auto waarvan de batterij een bereik heeft van 300 km.

Vervolgens koop je de generator in de link.
Hij weegt 150 kg en levert 8 kW.
Niet voldoende voor stadsgebruik maar wel op de snelweg.

Je sluit een uitlaat aan op de generator.
Als de accu op 50% staat druk je op een knop om de accu te laden.

Je kan hiermee aardig je bereik verlengen. 150 kg + 25 kg diesel = 175 kg.

Dus gewichtstoename valt mee.


https://www.hbm-machines.(...)nEAQYBSABEgIxbvD_BwE
  woensdag 15 maart 2023 @ 13:30:01 #2
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_208385092
Dus je gaat het principe van de Top Gear Hammerhead Eagle i-Thrust nabouwen ?
Dat is trouwens niets nieuws in het spoor-verkeer, diesel-electrische locomotieven zijn daar normaal.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_208385281
Volgens mij kun je een auto niet zomaar laden tijdens het rijden
pi_208385288
Ik denk dat je te makkelijk denkt aan de aansluiting naar de accu.
Je kan deze niet aansluiten op de 'oplaad stekker' van de auto omdat je niet kan laden en rijden tegelijk met 99% van de EV's. Rechtstreeks op de accu aansluiten heb je weer een converter nodig en gaat vaak ook niet werken omdat opladen via een 'intelligent' syteem moet gebeuren.

Daarnaast lijkt me de omvang van het apparaat en de herrie als deze 8KW moet leveren nogal vervelend en met een apparaat van 920 x 520 x 760 mm is het ook een aardige vulling van de kofferbak.

[ Bericht 0% gewijzigd door boegschroef op 15-03-2023 15:07:42 ]
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_208386083
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 13:41 schreef boegschroef het volgende:
Ik denk dat je te makkelijk denkt aan mde aansluiting naar de accu.
Je kan deze niet aansluiten op de 'oplaad stekker' van de auto omdat je niet kan laden en rijden tegelijk met 99% van de EV's. Rechtstreeks op de accu aansluiten heb je weer een converter nodig en gaat vaak ook niet werken omdat opladen via een 'intelligent' syteem moet gebeuren.

Daarnaast lijkt me de omvang van het apparaat en de herrie als deze 8KW moet leveren nogal vevelend en met een apparaat van 920 x 520 x 760 mm is het ook een aardige vulling van de kofferbak.
Met wat knutselen moet het wel mogelijk zijn toch?

Als je op vakantie gaat lijkt me dit wel handig.

De generator heeft een 500 cc motor.
  woensdag 15 maart 2023 @ 14:35:50 #6
37248 BertV
Handgemaakt
pi_208386239
Volgens mij moet je dat "laden" ook doen tijdens de nacht onder het raam bij het hotel als je stil staat.
8 kW klinkt veel, maar aan de stekker laden "ze" 150kW.
Levensbron Gelderland
pi_208387246
Laden en rijden gaat niet samen. Je kan knutselen eraan tot het wel lukt indien je die kennis hebt om de board computer te programmeren.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 15 maart 2023 @ 15:39:49 #8
26374 made
..made by made..
pi_208387269
Zoiets?

Lurkt !
pi_208387331
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2023 13:26 schreef polderturk het volgende:
Stel je koop een elektrische auto waarvan de batterij een bereik heeft van 300 km.

Vervolgens koop je de generator in de link.
Hij weegt 150 kg en levert 8 kW.
Niet voldoende voor stadsgebruik maar wel op de snelweg.

Je sluit een uitlaat aan op de generator.
Als de accu op 50% staat druk je op een knop om de accu te laden.

Je kan hiermee aardig je bereik verlengen. 150 kg + 25 kg diesel = 175 kg.

Dus gewichtstoename valt mee.

https://www.hbm-machines.(...)nEAQYBSABEgIxbvD_BwE
25kg diesel is ongeveer 30 liter.
30 liter diesel x 10kWh energie is ongeveer 30kWh energie.
Het rendement van een dieselaggregaat is inclusief omzetten naar stroom zo'n 35%.

Je haalt uit 25kg diesel dus zo'n 30 x 0,35= ~10kWh stroom.
Op 10kWh stroom kan je met een EV ongeveer 50km rijden.

Je zal dus wat meer diesel moeten meenemen :+
pi_208387390
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 15:43 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
25kg diesel is ongeveer 30 liter.
30 liter diesel x 10kWh energie is ongeveer 30kWh energie.
Het rendement van een dieselaggregaat is inclusief omzetten naar stroom zo'n 35%.

Je haalt uit 25kg diesel dus zo'n 30 x 0,35= ~10kWh stroom.
Op 10kWh stroom kan je met een EV ongeveer 50km rijden.

Je zal dus wat meer diesel moeten meenemen :+
35% is best hoog, ik dacht dat die lager was voor een huistuinkeuken aggregaat
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_208387584
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 15:45 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
35% is best hoog, ik dacht dat die lager was voor een huistuinkeuken aggregaat
Misschien is het 30%.

Hoe dan ook, het zet geen zoden aan de dijk.
pi_208387893
Waar blijft de EV met zonnecellen op het dak?
pi_208388452
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 15:39 schreef made het volgende:
Zoiets?

[ afbeelding ]
Wow.
Het is er al.
pi_208390418


[ Bericht 100% gewijzigd door polderturk op 15-03-2023 18:07:37 ]
pi_208391164

Gaat gewoon, tot iemand gek wordt van de teringherrie.
.
pi_208415682
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 15:43 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
25kg diesel is ongeveer 30 liter.
30 liter diesel x 10kWh energie is ongeveer 30kWh energie.
Het rendement van een dieselaggregaat is inclusief omzetten naar stroom zo'n 35%.

Je haalt uit 25kg diesel dus zo'n 30 x 0,35= ~10kWh stroom.
Op 10kWh stroom kan je met een EV ongeveer 50km rijden.

Je zal dus wat meer diesel moeten meenemen :+
Euhm, je bent een factor 10 vergeten. 30 x 10kWh is 300 kWh, niet 30 kWh.
RIP Sean Lock
pi_208417072


Ja het kan maar het is nutteloos.
Zo zijn er ook energie power packs die ze gebruiken


En om het even af te maken

Een aanhanger met een powerpack

https://www.businessinsid(...)nhanger-actieradius/


Weet je wat .
Ik neem wel een benzine wagen op een gas tank.

Heb ik al die gezeik niet .
Kan ik twee soorten brandstof mee nemen.
  vrijdag 17 maart 2023 @ 11:44:32 #18
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_208420473
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_208432542
De originele Opel ampera was precies dit idee; een seriële hybride. De bmw i3 trouwens ook, als je die met Range extender koopt.
Als je per sé een diesel hybride wil, dan kan je ook de Volvo v60 hybride kopen.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
  zondag 26 maart 2023 @ 18:33:36 #20
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_208546801
Een oud idee waar de belastingdienst allang op geanticipeerd heeft:

quote:
Artikel 31 Wet op de motorrijtuigenbelasting 1994

In afwijking van het in dit hoofdstuk, afdeling 3 tot en met 8, bepaalde bedraagt de belasting nihil voor een motorrijtuig dat is ingericht en bestemd om uitsluitend te worden aangedreven door een elektromotor, mits de elektrische energie uitsluitend door een batterij of door een brandstofcel wordt geleverd, of door een verbrandingsmotor die kan worden gevoed met waterstof.
https://wetten.overheid.n(...)3-01-01&g=2023-01-01

Met jouw creatie val je dus onder het dieseltarief waardoor je een flinke naheffing kan verwachten als je gesnapt wordt.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  zondag 26 maart 2023 @ 18:39:24 #21
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_208546907
Doet mij denken aan die glazenwasser in de straat met zijn elektrische hoogwerker op accu om de etages te kunnen wassen
Lekker geruisloos toch :?

Accu stuk, generator met spanbandje erop gemonteerd :! vrolijk pruttelen :|W
Na twee jaar klachten nu een nieuwe accu |:)
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')