Met wat knutselen moet het wel mogelijk zijn toch?quote:Op woensdag 15 maart 2023 13:41 schreef boegschroef het volgende:
Ik denk dat je te makkelijk denkt aan mde aansluiting naar de accu.
Je kan deze niet aansluiten op de 'oplaad stekker' van de auto omdat je niet kan laden en rijden tegelijk met 99% van de EV's. Rechtstreeks op de accu aansluiten heb je weer een converter nodig en gaat vaak ook niet werken omdat opladen via een 'intelligent' syteem moet gebeuren.
Daarnaast lijkt me de omvang van het apparaat en de herrie als deze 8KW moet leveren nogal vevelend en met een apparaat van 920 x 520 x 760 mm is het ook een aardige vulling van de kofferbak.
25kg diesel is ongeveer 30 liter.quote:Op woensdag 15 maart 2023 13:26 schreef polderturk het volgende:
Stel je koop een elektrische auto waarvan de batterij een bereik heeft van 300 km.
Vervolgens koop je de generator in de link.
Hij weegt 150 kg en levert 8 kW.
Niet voldoende voor stadsgebruik maar wel op de snelweg.
Je sluit een uitlaat aan op de generator.
Als de accu op 50% staat druk je op een knop om de accu te laden.
Je kan hiermee aardig je bereik verlengen. 150 kg + 25 kg diesel = 175 kg.
Dus gewichtstoename valt mee.
https://www.hbm-machines.(...)nEAQYBSABEgIxbvD_BwE
35% is best hoog, ik dacht dat die lager was voor een huistuinkeuken aggregaatquote:Op woensdag 15 maart 2023 15:43 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
25kg diesel is ongeveer 30 liter.
30 liter diesel x 10kWh energie is ongeveer 30kWh energie.
Het rendement van een dieselaggregaat is inclusief omzetten naar stroom zo'n 35%.
Je haalt uit 25kg diesel dus zo'n 30 x 0,35= ~10kWh stroom.
Op 10kWh stroom kan je met een EV ongeveer 50km rijden.
Je zal dus wat meer diesel moeten meenemen![]()
Misschien is het 30%.quote:Op woensdag 15 maart 2023 15:45 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
35% is best hoog, ik dacht dat die lager was voor een huistuinkeuken aggregaat
Euhm, je bent een factor 10 vergeten. 30 x 10kWh is 300 kWh, niet 30 kWh.quote:Op woensdag 15 maart 2023 15:43 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
25kg diesel is ongeveer 30 liter.
30 liter diesel x 10kWh energie is ongeveer 30kWh energie.
Het rendement van een dieselaggregaat is inclusief omzetten naar stroom zo'n 35%.
Je haalt uit 25kg diesel dus zo'n 30 x 0,35= ~10kWh stroom.
Op 10kWh stroom kan je met een EV ongeveer 50km rijden.
Je zal dus wat meer diesel moeten meenemen![]()
https://wetten.overheid.n(...)3-01-01&g=2023-01-01quote:Artikel 31 Wet op de motorrijtuigenbelasting 1994
In afwijking van het in dit hoofdstuk, afdeling 3 tot en met 8, bepaalde bedraagt de belasting nihil voor een motorrijtuig dat is ingericht en bestemd om uitsluitend te worden aangedreven door een elektromotor, mits de elektrische energie uitsluitend door een batterij of door een brandstofcel wordt geleverd, of door een verbrandingsmotor die kan worden gevoed met waterstof.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |