Ik blijf hoop houden dat veel mensen het nu extra extra zat zijn en dus degelijk gaan stemmen.quote:Op woensdag 15 maart 2023 10:07 schreef Faraday01 het volgende:
Vanochtend rond 9 uur gaan stemmen en het was verrassend druk bij het stembureau. Zegt natuurlijk weinig over de algehele opkomst maar toch.
Ik vind het een leuke foto.quote:Op woensdag 15 maart 2023 09:31 schreef Sunshine1982 het volgende:
Voor Wopke was het duidelijk erg vroeg![]()
[ afbeelding ]
Kans is wel aanwezig ja door alle ophef de afgelopen jaren. Maar een opkomst hoger dan 60-70% zou me echt verbazen.quote:Op woensdag 15 maart 2023 10:11 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik blijf hoop houden dat veel mensen het nu extra extra zat zijn en dus degelijk gaan stemmen.
Dat werkt eerder andersom: mensen die het zat zijn vertrouwen vaak geen enkele politicus en gaan dus ook niet stemmen.quote:Op woensdag 15 maart 2023 10:11 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik blijf hoop houden dat veel mensen het nu extra extra zat zijn en dus degelijk gaan stemmen.
Het scheelt wel dat het mooi weer is (tot nu toe dan). Hier althansquote:Op woensdag 15 maart 2023 10:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Kans is wel aanwezig ja door alle ophef de afgelopen jaren. Maar een opkomst hoger dan 60-70% zou me echt verbazen.
Ik vond het ook prachtig om te zienquote:Op woensdag 15 maart 2023 10:11 schreef Forbry het volgende:
[..]
Ik moest keihard lachen om de 'bruine laarzen'. Zo lang dat het niet haalt bij wat Baudet wat allemaal uitkraamt, vind ik het ook geoorloofd. Ware het anders, dan niet.
Hoe hoog ligt het normaliter bij deze? 70% zou ik blij mee zijn.quote:Op woensdag 15 maart 2023 10:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Kans is wel aanwezig ja door alle ophef de afgelopen jaren. Maar een opkomst hoger dan 60-70% zou me echt verbazen.
Rond 50% de afgelopen 30 jaar.quote:Op woensdag 15 maart 2023 10:14 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Hoe hoog ligt het normaliter bij deze? 70% zou ik blij mee zijn.
Is er eigenlijk ooit onderzoek gedaan naar wie de mooi weer stemmers zijn? Voor welke partijen kan dit positief zijn?quote:Op woensdag 15 maart 2023 10:13 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Het scheelt wel dat het mooi weer is (tot nu toe dan). Hier althans
Die zeikerds blijven vast thuis, ik hoop dat de ‘quasi zeikerds die twijfelen’ stoppen met twijfelen.quote:Op woensdag 15 maart 2023 10:13 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat werkt eerder andersom: mensen die het zat zijn vertrouwen vaak geen enkele politicus en gaan dus ook niet stemmen.
Het is gewoon net zulk populistisch gelul als waar Baudet zich aan schuldig maakt.quote:Op woensdag 15 maart 2023 10:14 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik vond het ook prachtig om te zienZeker. Het is gewoon de waarheid wat Kaag en Kuiken gezegd hebben
Nee. Het is de vinger op de zere plek leggen.quote:Op woensdag 15 maart 2023 10:15 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het is gewoon net zulk populistisch gelul als waar Baudet zich aan schuldig maakt.
Mij zou een herhaling van 2019 (56%) al verbazen, in 2015 was het 47%, 2011 55%, 2007 46%, 2003 47%, 1999 zelfs maar 45%. Boven de 60 lijkt me echt onhaalbaar.quote:Op woensdag 15 maart 2023 10:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Legde Kaag de vinger maar eens op zere plekken waar de samenleving daadwerkelijk wat aan heeft.quote:Op woensdag 15 maart 2023 10:16 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Nee. Het is de vinger op de zere plek leggen.
Het was gewoon een 'harde' en ook wel begrijpelijke grap. Meer niet.quote:Op woensdag 15 maart 2023 10:15 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het is gewoon net zulk populistisch gelul als waar Baudet zich aan schuldig maakt.
Saaie jaren met traditionele winnaars rond de 47% en protestjaren rond de 56%.quote:Op woensdag 15 maart 2023 10:14 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Hoe hoog ligt het normaliter bij deze? 70% zou ik blij mee zijn.
quote:Op woensdag 15 maart 2023 10:15 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Is er eigenlijk ooit onderzoek gedaan naar wie de mooi weer stemmers zijn? Voor welke partijen kan dit positief zijn?
https://www.knack.be/nieu(...)ed-op-uw-stemgedrag/quote:Een lage opkomst is altijd slechts nieuws voor de progressieve partijen. Linkste stemmers zouden minder geneigd zijn om weer en wind te trotseren voor hun partij dan rechtse kiezers. Linkse partijen in landen met stemrecht houden doorgaans hun hart vast als het ’s avonds begint te regenen. De ouderen, die vaker conservatief stemmen, gaan immers ’s morgens stemmen, terwijl de vaker links georiënteerde werkende mens eerder ’s avonds na het werk zijn stem uitbrengt.
Ik zie dat ook niet gebeuren, mensen die afgehaakt zijn gaan echt niet massaal naar de stembus komen vanwege een aantal crisis. Het vertrouwen dat de politiek hen gaat helpen is nihil en er is veel meer nodig om dat vertrouwen terug te winnen.quote:Op woensdag 15 maart 2023 10:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
Mij zou een herhaling van 2019 (56%) al verbazen, in 2015 was het 47%, 2011 55%, 2007 46%, 2003 47%, 1999 zelfs maar 45%. Boven de 60 lijkt me echt onhaalbaar.
Zelden heeft de fysieke staat van een politicus zo in lijn gestaan met de staat van zijn of haar partij. Uitgeblust, afgepeigerd, krachteloos.quote:Op woensdag 15 maart 2023 09:31 schreef Sunshine1982 het volgende:
[ afbeelding ]
Doet ze iig qua milieu/klimaat en boeren al.quote:Op woensdag 15 maart 2023 10:16 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Legde Kaag de vinger maar eens op zere plekken waar de samenleving daadwerkelijk wat aan heeft.
Junk Wopke, in een keer door van het methadon uitgiftepunt.quote:Op woensdag 15 maart 2023 09:31 schreef Sunshine1982 het volgende:
[ afbeelding ]
Beter gaat ze gewoon weg, daar zouden we wat aan hebben.quote:Op woensdag 15 maart 2023 10:16 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Legde Kaag de vinger maar eens op zere plekken waar de samenleving daadwerkelijk wat aan heeft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |