abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_208381232
Ik slikte al jaren lang 10mg anti depressiva maar in december besloot ik ermee te stoppen, dat vlakke gevoel verdween langzamerhand ik voelde weer veel meer vrolijkheid met afwisselend ook mindere stemmingen.
Boosheid is een gevoel wat ik zelden uit, de laatste weken komt het er veel meer uit en flink ook, ik wil dat wat meer controleerbaar maken en het liefst zonder medicatie
Zijn er mensen die het herkenbaar vinden wat ik schrijf en hoe ga je daar het beste mee om?
pi_208381670
Je besloot zelf om met de medicatie te stoppen? Wat zei je psychiater hiervan, en wat gaf deze als advies mee?
Nieuw is niet altijd beter.
  woensdag 15 maart 2023 @ 09:51:16 #3
206164 Gibson88
Beste debater aldus tong80
pi_208381819
Ik denk dat je hier beter voor naar je huisarts kan gaan om hier een gedegen antwoord op te krijgen. Daar is FOK! niet de juiste bron voor. In ieder geval wel veel succes met je vraag, hopelijk kom je er uit !
Aan het typen...
pi_208385385
Een psycholoog zou je kunnen helpen met het vinden van een antwoord op je vraag.

Uit eigen ervaring zou ik zelfs willen zeggen dat een psycholoog daar passendere hulp kan aanbieden dan een psychiater of huisarts. Maar wellicht dat je daarvoor van je huisarts een doorverwijzing nodig hebt?
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_208386078
Ik ben in overleg gestopt, ik zal deze vraag natuurlijk ook voorleggen bij mijn behandelaar die ik volgende week zie
pi_208386127
Ben je in 1 keer gestopt? Van 10mg naar 0?
  woensdag 15 maart 2023 @ 15:25:25 #7
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_208387064
Ik ken iemand die een boksbal in de schuur heeft hangen waar die zich regelmatig op uitleeft. Schijnt hem erg te helpen om zijn boosheid op af te reageren.
To BG or not to BG!
pi_208387288
Laat ik vooropstellen dat ik geen last heb van een depressie en waarschijnlijk ook nooit zal krijgen.

Maar, dat gezegd hebbende... bestaat mijn ziel wel voor een goede 50% uit pure, geraffineerde mentale woede. De woede om ingeperkt te worden door de maatschappij, de woede over de stand van zaken in de wereld, de woede over hoe mensen massaal met gemakzucht denken, woede om en over alles. Zit al in me sinds ik kind ben en zal me nooit verlaten. Mijn mentale woede en ik zijn beste makkers O+ . Die woede maakte me ook vlijmscherp, prikt door alle bullshit heen en krijgt shit gedaan die anderen niet voor elkaar krijgen.

Mijn oplossing om het binnen de perken te houden? Vechtsport. En dan niet dat mieterige schaduwboksen en luchttrappen. Nee, sparren in de ring. klappen krijgen, kapot gaan. Minimaal eens per week, liefst vaker.

Waar meditatie goed is voor mensen met een zacht karakter, is vechtsport meditatie voor mensen met een hard karakter.
pi_208387321
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 14:31 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Ben je in 1 keer gestopt? Van 10mg naar 0?
Ja in 1 keer
pi_208420357
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 15:42 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ja in 1 keer
altijd afbouwen met dat soort bende......
pi_208421137
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 15:42 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ja in 1 keer
Als je boosheid je echt belemmert is het misschien toch verstandig om voorlopig door te gaan met medicatie.
In overleg met je behandelaar eens onderzoeken waar die boosheid vandaan komt en behandelen.
Daarna onder begeleiding je medicatie afbouwen. Bespreek het eens.

Sterkte :)
pi_208422369
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 08:55 schreef Cupfighter het volgende:
Ik slikte al jaren lang 10mg anti depressiva maar in december besloot ik ermee te stoppen, dat vlakke gevoel verdween langzamerhand ik voelde weer veel meer vrolijkheid met afwisselend ook mindere stemmingen.
Boosheid is een gevoel wat ik zelden uit, de laatste weken komt het er veel meer uit en flink ook, ik wil dat wat meer controleerbaar maken en het liefst zonder medicatie
Zijn er mensen die het herkenbaar vinden wat ik schrijf en hoe ga je daar het beste mee om?
Het is niet heel raar dat dit gebeurd, antidepressieve vlakt je emoties af, dus als je ermee stopt komen ook al die emoties BAM weer naar de voorgrond, en flink hard ook.

Die boosheid zat er eerst ook al, maar die was weggestopt door de antidepressiva.

Zit je nog in therapie? Net als anderen zeggen kan je dit het beste doen onder hulp van een hulpverlener die er ervaring mee heeft, en bij wie je af en toe je gevoelens op een veilige manier kan uiten of bespreken. Daarnaast helpt sporten ook om die negatieve energie (voor een deel) weg te halen en jezelf meer tot rust te komen.
nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
  vrijdag 17 maart 2023 @ 16:18:48 #13
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_208424311
Je antidepressiva onderdrukt of vervlakt alle emoties. Als je daar ineens mee stopt, komt alles ineens weer terug. Als je dus in de tussentijd geen oplossing hebt gevonden/gekregen om met die gevoelens om te gaan, kan het je opnieuw overspoelem. Een gesprekje met je therapeut lijkt me daarom niet overbodig.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_208427611
Ik ga het dinsdag overleggen met mijn behandelaar
pi_208480773
Ik slik escitalopram 20mg, heb een keer de fout gemaakt om in 1 keer te stoppen en ook ik kreeg (onder andere) last van heel veel irritaties en boosheid. Uiteindelijk weer begonnen met slikken en toen ging het geleidelijk aan weer weg.
pi_208480918
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 08:55 schreef Cupfighter het volgende:
Ik slikte al jaren lang 10mg anti depressiva maar in december besloot ik ermee te stoppen, dat vlakke gevoel verdween langzamerhand ik voelde weer veel meer vrolijkheid met afwisselend ook mindere stemmingen.
Boosheid is een gevoel wat ik zelden uit, de laatste weken komt het er veel meer uit en flink ook, ik wil dat wat meer controleerbaar maken en het liefst zonder medicatie
Zijn er mensen die het herkenbaar vinden wat ik schrijf en hoe ga je daar het beste mee om?
Er is bij mijn weten niet echt een middel om boosheid in te perken.
Zo min mogelijk prikkels en je omgeving laten weten dat je snel boos bent wegens stoppen medicatie. Zodat ze hopelijk wat rekening met je houden.
Hopelijk waait het snel over. Zo niet was die boosheid misschien jaren onderdrukt en komt het er nu uit en wordt het speuren naar de echte oorzaak.
Succes.
  dinsdag 21 maart 2023 @ 16:51:43 #17
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_208481663
De meeste antidepressiva en kalmeringsmiddelen werken prima om alle emoties te onderdrukken, ook boosheid.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_208484107
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 16:02 schreef Za het volgende:

[..]
Er is bij mijn weten niet echt een middel om boosheid in te perken.
Zo min mogelijk prikkels en je omgeving laten weten dat je snel boos bent wegens stoppen medicatie. Zodat ze hopelijk wat rekening met je houden.
Hopelijk waait het snel over. Zo niet was die boosheid misschien jaren onderdrukt en komt het er nu uit en wordt het speuren naar de echte oorzaak.
Succes.
Klopt het is erg lang onderdrukt, ik hoop dat ik er wat meer controle over krijg
pi_208484956
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 19:35 schreef Cupfighter het volgende:

Klopt het is erg lang onderdrukt, ik hoop dat ik er wat meer controle over krijg
Misschien moet het er een keer uit, moet je uitzoeken wat precies je boosheid veroorzaakt, en kijken of je daar met een goede therapeut aan kunt werken, misschien met EMDR icm met een krachtsport.
Of wanneer iemand je leven ooit verkloot heeft, die persoon eens rustig de waarheid zeggen, ipv je gevoelens nog langer te onderdrukken.
Meditatie kan ook helpen.
  dinsdag 21 maart 2023 @ 20:11:12 #20
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_208485025
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 20:38 schreef Cupfighter het volgende:
Ik ga het dinsdag overleggen met mijn behandelaar
Wat zei die? :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_208485050
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 19:35 schreef Cupfighter het volgende:

Klopt het is erg lang onderdrukt, ik hoop dat ik er wat meer controle over krijg
Misschien moet het er een keer uit, moet je uitzoeken wat precies je boosheid veroorzaakt, en kijken of je daar met een goede therapeut aan kunt werken, misschien met EMDR icm met een krachtsport.
Of wanneer iemand je leven ooit verkloot heeft, die persoon eens rustig de waarheid zeggen, ipv je gevoelens nog langer te onderdrukken.
Meditatie kan ook helpen.
pi_208485088
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 20:11 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
Wat zei die? :)
Is verschoven naar volgende week
  dinsdag 21 maart 2023 @ 20:14:25 #23
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_208485098
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 20:13 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Is verschoven naar volgende week
Werd je boos toen je dat hoorde? :+
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_208485124
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 20:11 schreef Za het volgende:

[..]
Misschien moet het er een keer uit, moet je uitzoeken wat precies je boosheid veroorzaakt, en kijken of je daar met een goede therapeut aan kunt werken, misschien met EMDR icm met een krachtsport.
Of wanneer iemand je leven ooit verkloot heeft, die persoon eens rustig de waarheid zeggen, ipv je gevoelens nog langer te onderdrukken.
Meditatie kan ook helpen.
Ik krop teveel,op, ik moet sneller zeggen als ik iets niet prettig vind, dat weet ik sowieso van mezelf, meditatie is wel een goed idee
pi_208485152
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 20:14 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
Werd je boos toen je dat hoorde? :+
Nee daar word ik niet boos om
  dinsdag 21 maart 2023 @ 20:18:04 #26
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_208485192
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 20:16 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Nee daar word ik niet boos om
Goed. :)
Sorry voor mijn flauwe opmerking.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_208485267
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 20:15 schreef Cupfighter het volgende:

Ik krop teveel,op, ik moet sneller zeggen als ik iets niet prettig vind, dat weet ik sowieso van mezelf, meditatie is wel een goed idee
Er zou niet zoveel moeten zijn om op te kroppen, of dingen die je niet prettig vindt in die mate dat je er medicatie voor zou moeten slikken.
Wanneer je een zachtmoedig karakter hebt zullen uitbuiters daarvan je altijd weten te vinden.
Misschien is een analyse van met wie je zoal omgaat belangrijk, wie er over je grenzen gaan (collega's, vrienden, familie). En ga dan verder met mensen die het goed met je voor hebben, zodat er weinig op te kroppen valt.
  woensdag 22 maart 2023 @ 09:06:27 #28
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_208489975
Voor de een werkt meditatie, voor mij werkte het in 2017 om te gaan boksen om veel boosheid kwijt te raken.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_208532284
Succes, ik ben 15 jaar geleden ook gestopt met medicatie in overleg met mijn dokter. Afgebouwd en doe het al weer 15 jaar zonder, het is af en toe kut maar ook prettig om niet meer het afvlakken van je gevoelens te hebben. Daar werd ik dus echt gillend gek van, dat afvlakken van gevoelens.
pi_208569702
Vandaag veel besproken onder andere de boosheid die er soms uit komt na het stoppen van de medicatie, volgens hun is er weinig aan de hand en schrik ik omdat het een nieuw gevoel is, het is al goed dat ik erken en herken wat er gebeurd.
Er is ook een diagnose gesteld, ik heb een persoonlijkheidsstoornis waardoor ik soms een andere persoonlijkheid aan neem echter is het iets wat ik grotendeels zelf onder controle heb door bepaalde situaties te vermijden en mijn leven zo gestructureerd mogelijk in te delen.
De relatie die ik op moment heb word als negatief gezien omdat de verhouding niet klopt ( leeftijdsverschil etc)
pi_208569970
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 18:17 schreef Cupfighter het volgende:
Vandaag veel besproken onder andere de boosheid die er soms uit komt na het stoppen van de medicatie, volgens hun is er weinig aan de hand en schrik ik omdat het een nieuw gevoel is, het is al goed dat ik erken en herken wat er gebeurd.
Er is ook een diagnose gesteld, ik heb een persoonlijkheidsstoornis waardoor ik soms een andere persoonlijkheid aan neem echter is het iets wat ik grotendeels zelf onder controle heb door bepaalde situaties te vermijden en mijn leven zo gestructureerd mogelijk in te delen.
De relatie die ik op moment heb word als negatief gezien omdat de verhouding niet klopt ( leeftijdsverschil etc)
Indien je deze behandelaar al enige tijd hebt, en degene is die je ooit antidepressiva voorschreef, waarom dan nu pas een diagnose?

Is deze diagnose in slechts een sessie gesteld?
Persoonlijkheidsstoornis, - Knip- TS geeft niet expliciet een bepaalde stoornis aan, we gaan dit niet voor hem/haar invullen-

Boosheid is geen nieuw gevoel noch dient zich aan zonder reden.

Je hebt iets niet onder controle door het te vermijden.

Een therapeut behoord zich te onthouden over zijn of haar mening aangaande het leeftijdsverschil met je partner.

Imo, je bent 3 maanden geleden gestopt met antidepressiva, dan krijg je allerlei ontwenningsverschijnselen, soms heel heftig en dat kan maanden duren.
Geef het wat tijd, zoek zoveel mogelijk afleiding, doe dingen die je fijn vindt, en probeer gevoelens die je onprettig vindt niet af te doen als onderdeel van een persoonlijkheidsstoornis, maar als mogelijk gevolg van het ontwennen van jarenlang gebruik van antidepressiva, en wat van voorbijgaande aard is. Probeer jezelf positief te stemmen.

Wat precies is de bijdrage van je therapeut om je boosheid beter onder controle te houden? Vermijding?

Misschien heb je met een heel team overlegd, en ben je al maanden bezig, en hebben ze op alle punten gelijk, en mag ik geen oordeel geven. Maar het kan wat positiever en ik bedoel het goed.

[ Bericht 1% gewijzigd door Jippie op 29-03-2023 00:05:29 ]
pi_208570127
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 18:41 schreef Za het volgende:

[..]
Indien je deze behandelaar al enige tijd hebt, en degene is die je ooit antidepressiva voorschreef, waarom dan nu pas een diagnose?

Is deze diagnose in slechts een sessie gesteld?
Persoonlijkheidsstoornis,-Knip-

Boosheid is geen nieuw gevoel noch dient zich aan zonder reden.

Je hebt iets niet onder controle door het te vermijden.

Een therapeut behoord zich te onthouden over zijn of haar mening aangaande het leeftijdsverschil met je partner.

Imo, je bent 3 maanden geleden gestopt met antidepressiva, dan krijg je allerlei ontwenningsverschijnselen, soms heel heftig en dat kan maanden duren.
Geef het wat tijd, zoek zoveel mogelijk afleiding, doe dingen die je fijn vindt, en probeer gevoelens die je onprettig vindt niet af te doen als onderdeel van een persoonlijkheidsstoornis, maar als mogelijk gevolg van het ontwennen van jarenlang gebruik van antidepressiva, en wat van voorbijgaande aard is. Probeer jezelf positief te stemmen.

Wat precies is de bijdrage van je therapeut om je boosheid beter onder controle te houden? Vermijding?

Misschien heb je met een heel team overlegd, en ben je al maanden bezig, en hebben ze op alle punten gelijk, en mag ik geen oordeel geven. Maar het kan wat positiever en ik bedoel het goed.
Ik had eerder nog meer medicatie maar alles is inmiddels stopgezet

Boosheid is een gevoel wat lang is onderdrukt bij mij, deels door mezelf deels door de medicatie, advies is er om het niet te vermijden maar om het gedoseerd los te laten dus eerder zeggen als ik iets niet prettig vind bijvoorbeeld

Een van mijn valkuilen is juist het hebben van jongere partners dus het is niet vreemd dat er een oordeel over komt

Door dingen die ik in het verleden heb meegemaakt is er een persoonlijkheidsstoornis

Ik moet ook nog allemaal verwerken wat er gezegd is

Dank je wel voor je reactie

[ Bericht 0% gewijzigd door Jippie op 29-03-2023 00:06:09 ]
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter woensdag 29 maart 2023 @ 00:15:32 #33
485843 crew  Jippie
pi_208574295
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 18:55 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ik had eerder nog meer medicatie maar alles is inmiddels stopgezet

Boosheid is een gevoel wat lang is onderdrukt bij mij, deels door mezelf deels door de medicatie, advies is er om het niet te vermijden maar om het gedoseerd los te laten dus eerder zeggen als ik iets niet prettig vind bijvoorbeeld

Een van mijn valkuilen is juist het hebben van jongere partners dus het is niet vreemd dat er een oordeel over komt

Door dingen die ik in het verleden heb meegemaakt is er een persoonlijkheidsstoornis

Ik moet ook nog allemaal verwerken wat er gezegd is

Dank je wel voor je reactie
Als je lang bepaalde gevoelens zoals boosheid hebt onderdrukt kun je echt schrikken als je deze emoties begint te voelen. Bespreek wat het voor jou betekent met je psycholoog/psychiater/therapeut en stel ook de vragen die omhoog zijn gekomen bij het verwerken van het gesprek. Naar wat ik lees hakt het er behoorlijk in en dan is een verdere uitleg of toelichting van je behandelaar wel op zijn plek.
pi_208587256
Sterkte
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')