abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208376970
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 20:29 schreef Slayage het volgende:

[..]
Kennelijk hebben ze een 12 dagen oude tweeling gebruikt voor baby Ellie https://variety.com/2023/(...)e-finale-1235548495/
Netjes.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_208376978
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 20:12 schreef Slayage het volgende:

[..]
Bro, you no trust me? ;(

"Big-ish news about production on Season 2 came straight from Pedro Pascal's mouth at the end of February. In an interview with Collider, the star was asked about when HBO would start shooting Season 2. While he's not the authority on The Last of Us' shooting schedule, he did say, "Yes, there is a chance, yes," that Season 2 will begin filming this calendar year"

Maar niet zeker natuurlijk.
Dat geeft hoop bro! *G*
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_208377201
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 20:21 schreef Forbry het volgende:

[..]
Niet mee eens. Ik zie Joel ook zeker niet echt als de bad guy hier (vanwege het redden van Ellie dan; vanwege het keiharde liegen enzo wel iets meer), maar ik zie hem hier dan toch 'eerder' als de bad guy dan de Fireflies (Marlene). Vooral ook omdat hij wist wat Ellie zelf zou hebben gewild. En Ellie is weliswaar jong, maar geestelijk al veel volwassener.
Hoe zou Joel weten wat Ellie wilde? Ze waren toch plannen aan het maken voor na het ziekenhuis? Was je interpretatie daarvan dat Ellie hier Joel aan het gaslighten was en wist dat het ziekenhuis haar eindpunt was? Ik denk dat je afhankelijk van hoe je de informatie brengt (manipuleert) de reactie kan krijgen die je wil.

quote:
Dit even los van het hele incompetentie-gedeelte. Dat lijkt me hier deels een gevalletje van "suspension of disbelief".
Lijkt me niet. Als de Fireflies als competent moeten worden gezien hadden de makers wel wat succesverhaaltjes erover kunnen showen. Het enige wat wij zien is dat ze hun nieuwe rekruut (die vriendin van Ellie) een zooitje wapens laten bewaken in een winkelcentrum dat ze niet goed hebben opgeruimd. Werd dat meisje eigenlijk uberhaupt niet gewoon gebruikt om dichter bij Ellie te komen? Nouja daar in dat winkelcentrum had hun falen uiteraard al ertoe kunnen leiden dat zogenaamd de enige hoop voor de mensheid dood ging. Wat we ook zien is dat ze vrijwel geen enkele positie kunnen behouden. Meermaals hopen ze ergens Fireflies te vinden op een plek die duidelijk overhaast verlaten is. Ellies moeder gaat ook dood omdat ze haar alleen laten bevallen, wat voor acties staan ertegenover waar ze wel succesvol zijn? Dat ze wel even iets doen wat niemand anders gelukt is is waarschijnlijk gewoon zelfoverschatting.
pi_208377295
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 19:41 schreef wolfrolf het volgende:

[..]
Say what?!

bron??
Is toch niet bijzonder? Rings of Power was seizoen 2 al aan het schieten voordat het eerste seizoen zelfs al uitgezonden was haha
pi_208377506
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 20:44 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Hoe zou Joel weten wat Ellie wilde? Ze waren toch plannen aan het maken voor na het ziekenhuis? Was je interpretatie daarvan dat Ellie hier Joel aan het gaslighten was en wist dat het ziekenhuis haar eindpunt was? Ik denk dat je afhankelijk van hoe je de informatie brengt (manipuleert) de reactie kan krijgen die je wil.
Dit dus. Joel en Ellie hadden het er vaker over gehad. Na deze tocht terug naar Tommy's ranch, Joel wou schapen ofzo, whatever, en nog wat informatie. Noch Joel noch Ellie wist dat het ziekenhuis het eindpunt was. En de vraag of Ellie daar zo maar mee eens zou zijn is totaal onzeker. Bovendien hebben ze haar ook gelijk gepakt en naar de OK gebracht. Ze wist er helemaal niets van.
pi_208377575
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 20:44 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

[..]

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 21:00 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Dit dus. Joel en Ellie hadden het er vaker over gehad. Na deze tocht terug naar Tommy's ranch, Joel wou schapen ofzo, whatever, en nog wat informatie. Noch Joel noch Ellie wist dat het ziekenhuis het eindpunt was. En de vraag of Ellie daar zo maar mee eens zou zijn is totaal onzeker. Bovendien hebben ze haar ook gelijk gepakt en naar de OK gebracht. Ze wist er helemaal niets van.
Nee, Ellie wist toen nog niet dat ze er haar leven voor zou moeten geven, maar dat is het punt ook helemaal niet. Het punt is dat als ze dat wél had geweten, ze zichzelf alsnog had willen opofferen en Joel wist dat (intuitief) ook wel. Net als de kijker dat kan aanvoelen en nog eens werd benadrukt door Marlene. Op zeker dat in het 2e seizoen zonder enige twijfel duidelijk zal worden gemaakt dat Ellie dat had gewild (en nee, dat is geen spoiler; daar ben ik gewoon van overtuigd).
Tails tell tales
  dinsdag 14 maart 2023 @ 21:07:49 #132
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208377646
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 20:25 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ik dacht dat ie helemaal CGI was, terwijl ik eerst dacht dat ie wel echt was. Had beter gekund IMO. Misschien leek het wat verstorend door de CGI op de achtergrond.

En baby Ellie dan? Ze hebben volgens mij ook echt een pittig jonge baby weten te scoren voor die scene zeg. Die was echt stukken jonger dan wat je normaal in films of series ziet.
Had wat beter gekund? , ze hebben hier anderhalve maand aangewerkt bewust met echte giraffen _O-

Sowieso heb ik het idee dat veel mensen compleet onderschatten hoe duur het is en hoeveel tijd het kost om fysieke sets maken. Deze serie heeft er al superveel gebruikt en is ook een van de duurste series ooit. Nog meer en nog groter bekend waarschijnlijk dat je 2 jaar aan het filmen en editen bent.
pi_208377728
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 21:07 schreef Momo het volgende:

[..]
Had wat beter gekund? , ze hebben hier anderhalve maand aangewerkt bewust met echte giraffen _O-

Sowieso heb ik het idee dat veel mensen compleet onderschatten hoe duur het is en hoeveel tijd het kost om fysieke sets maken. Deze serie heeft er al superveel gebruikt en is ook een van de duurste series ooit. Nog meer en nog groter bekend waarschijnlijk dat je 2 jaar aan het filmen en editen bent.
Ja, want de background CGI interfereerde wat met de giraffe zelf. Maakte het imo wat meer 'optisch illusionair'. Er zijn veel betere giraffen in films of series hoor. Het gaat niet over de afzonderlijke elementen, maar om het totaalplaatje. Als ze de buitenkant geen CGI hadden gedaan was de giraffe veel beter uit de verf gekomen, daar ben ik zeker van.
  dinsdag 14 maart 2023 @ 21:13:32 #134
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208377757
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 21:11 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ja, want de background CGI interfereerde wat met de giraffe zelf. Maakte het imo wat meer 'optisch illusionair'. Er zijn veel betere giraffen in films of series hoor. Het gaat niet over de afzonderlijke elementen, maar om het totaalplaatje. Als ze de buitenkant geen CGI hadden gedaan was de giraffe veel beter uit de verf gekomen, daar ben ik zeker van.
Dan ben ik eigenlijk wel benieuwd naar series en films met betere giraffen erin.
  dinsdag 14 maart 2023 @ 21:16:37 #135
8369 speknek
Another day another slay
pi_208377809
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 20:05 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Dat is dus helemaal niet duidelijk dat de wees zich wil opofferen. Maar zelfs al wil ze dat is het geen beslissing die een kind kan maken. Waarschijnlijk kun je elk kind wel overtuigen het leven op te offeren als het daarmee de hele wereld redt. Veel lager dan kinderen op die manier manipuleren om het vuile werk voor je op te knappen wordt het niet.
[..]
Hij verdoemt uiteraard het menselijke ras niet hij is geen god. Dat hij een badguy is kan best maar in deze serie wordt dat eigenlijk alleen over hem gezegd. Overduidelijk is het redden van Ellie een heldendaad, de badguys hier zijn de Fireflies zoals die dokter. Natuurlijk willen mensen graag zon messiasverhaal als Ellie die zichzelf oppoffert voor alle zondaars (zie gelovigen irl). Voor zon fantasie meedogenloos kinderen offeren is in geen geval te verantwoorden. Dat de fireflies die extreem incompetent blijken een medicijn voor de mensheid fixen is uitgesloten. Ze konden niet eens Joel tegenhouden :')
De tv serie maakt het op zich wel wat eendimensionaler door te doen alsof Joel en Ellie er helemaal ingedupet zijn en de Fireflies af te schilderen als een stel terroristische dommies. In de game wisten Joel en Ellie heel wat beter wat er waarschijnlijk ging gebeuren en waren de Fireflies meer begaan met de mensheid.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_208378327
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 20:48 schreef henkklaas1994 het volgende:

[..]
Is toch niet bijzonder? Rings of Power was seizoen 2 al aan het schieten voordat het eerste seizoen zelfs al uitgezonden was haha
house of the dragon begint pas ergens april eens een keer met schieten weer ;(

en dan moet het nog geedit worden en de special effects toegevoegd
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_208378653
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 21:16 schreef speknek het volgende:

[..]
De tv serie maakt het op zich wel wat eendimensionaler door te doen alsof Joel en Ellie er helemaal ingedupet zijn en de Fireflies af te schilderen als een stel terroristische dommies. In de game wisten Joel en Ellie heel wat beter wat er waarschijnlijk ging gebeuren en waren de Fireflies meer begaan met de mensheid.
Beter open je een game topic. Veel mensen hebben het spel niet gespeeld. We speculeren en discussiëren hier over de serie. Of dat nou waar blijkt in het tweede deel zien we dan wel weer.

Moeizaam wel zo'n game verfilming. Elke keer "ja, maar in de game"
  dinsdag 14 maart 2023 @ 22:37:39 #138
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_208379071
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 22:08 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Beter open je een game topic. Veel mensen hebben het spel niet gespeeld. We speculeren en discussiëren hier over de serie. Of dat nou waar blijkt in het tweede deel zien we dan wel weer.

Normaliter moeten we niets van game verfilmingen hebben. Dat dit topic inmiddels meerdere delen heeft zegt wel wat.

Bij LOTR was het ook altijd ja maar het boek.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  FOK!fotograaf dinsdag 14 maart 2023 @ 22:40:28 #139
364681 over_hedge
pi_208379115
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 22:08 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

is weer eens wat anders dan Ja maar in de boeken
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_208379370
quote:
19s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 22:37 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]
Normaliter moeten we niets van game verfilmingen hebben. Dat dit topic inmiddels meerdere delen heeft zegt wel wat.

Bij LOTR was het ook altijd ja maar het boek.
Boek is toch heel anders als vergelijkingsmateriaal. Game wel juist veel meer.
pi_208379886
quote:
19s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 22:37 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]
Normaliter moeten we niets van game verfilmingen hebben.
Normaliter zijn game verfilmingen om te huilen. Af en toe gaat het goed. Hopelijk binnenkort ook een goede verfilming met de Super Mario film
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_208379901
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 20:48 schreef henkklaas1994 het volgende:

[..]
Amazon zit wat ruimer in het geld dan hbo
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_208383394
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 00:10 schreef Slayage het volgende:

[..]
Amazon zit wat ruimer in het geld dan hbo
Rings of Power was nog altijd zeer en zeer matig maar wel vermakelijk tegelijkertijd.
pi_208383488
Wat een gezever over een giraffe :')
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_208383492
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 11:47 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Rings of Power was nog altijd zeer en zeer matig maar wel vermakelijk tegelijkertijd.
Die ga ik skippen. Te veel negatieve reviews om het een kans te geven voor mij. Net als de Willow serie en die korte Netflix Witcher serie.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 15 maart 2023 @ 13:02:49 #146
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_208384669
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 11:54 schreef Jor_Dii het volgende:
Wat een gezever over een giraffe :')
Hallo, dat is DE glansrol in het spel.
Dus ook in de serie. :{w
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  FOK!fotograaf woensdag 15 maart 2023 @ 13:40:40 #147
364681 over_hedge
pi_208385269
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 20:18 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Hoe de giraffe scene is gefilmd
Mooi dit _O- Zoveel mensen die liepen te zeuren dat de giraffe slechte cgi was _O-

Krijgen we nu vast ja maar de achtergrond is wel nep! :D
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_208385319
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 13:40 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Mooi dit _O- Zoveel mensen die liepen te zeuren dat de giraffe slechte cgi was _O-

Dacht ook dat de giraffe nep was, maar kwam dus dat de overloop tussen de echte giraffe en de fake achtergrond niet helemaal vlekkeloos was.

Prima scène overigens. Niet magisch zoals het in de game was, maar misschien komt dat omdat ik wist wat er aan zat te komen.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 15 maart 2023 @ 13:44:04 #149
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208385331
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 13:40 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Waarom hebben ze niet Salt Lake City een dag afgehuurd, wat bommen gedropt, mos aan de muren geplakt en daar giraffen neer gezet huuuu
pi_208385355
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 13:02 schreef Ang3l het volgende:

[..]
Hallo, dat is DE glansrol in het spel.

Inderdaad. Die scène was voor mij 1 van de meest memorabele scènes in een game EVER.
-Rabia Al-Basri
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')