Nog een keer speciaal voor jou....de mens is van nature niet monogaam.quote:Op maandag 13 maart 2023 23:50 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat zijn dan bijzonder oppervlakkige sujetten.
Als je in een relatie bent zou het dat wel moeten zijn, maar de werkelijkheid bewijst dagelijks dat het niet zo is.quote:Op maandag 13 maart 2023 23:51 schreef Forbry het volgende:
[..]
In dat geval is (seksuele) 'trouw' überhaupt geen issue
Dat vraag ik me dus af... of ik en mijn lief hebben heel vreemde families waar men gewoon bij elkaar is gebleven.quote:Op maandag 13 maart 2023 23:52 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nog een keer speciaal voor jou....de mens is van nature niet monogaam.
Ik ben blij voor je Etto dat je de ware hebt gevonden, maar je bent in de minderheid.quote:Op maandag 13 maart 2023 23:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat vraag ik me dus af... of ik en mijn lief hebben heel vreemde families waar men gewoon bij elkaar is gebleven.
Geloof ik niks van. Zeer zeker niet als ik naar mijn eigen omgeving kijk. Ik ben het wel tegengekomen hoor en ik zal het in best wat gevallen simpelweg niet weten, maar dan nogquote:Op maandag 13 maart 2023 23:55 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik ben blij voor je Etto dat je de ware hebt gevonden, maar je bent in de minderheid.
Nee joh. Ik ben veel weg geweest met collega's, op klussen en op feestjes. Veel gefeest, veel gedronken. Genoeg alcohol meegemaakt in den vreemde.quote:Op maandag 13 maart 2023 23:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat vraag ik me dus af... of ik en mijn lief hebben heel vreemde families waar men gewoon bij elkaar is gebleven.
Mócht dat waar zijn (en daar ben ik niet per se van overtuigd, niet waar het "sequentiële monogamie" betreft), dan kan je alsnog gewoon kíezen voor monogamie. Een mens is meer dan zijn/haar 'instincten'.quote:Op maandag 13 maart 2023 23:52 schreef Hathor het volgende:
[..]
Er is ook moeilijk iets op vast te pinnen, omdat dit eigenlijk gewoon taboe is, er zullen er maar weinig zijn die hier ooit open kaart over zullen spelen.quote:Op maandag 13 maart 2023 23:59 schreef Forbry het volgende:
[..]
Geloof ik niks van. Zeer zeker niet als ik naar mijn eigen omgeving kijk. Ik ben het wel tegengekomen hoor en ik zal het in best wat gevallen simpelweg niet weten, maar dan nog
Het ligt er ook aan met wat voor soort mensen je omgaat en door wie je je laat beinvloeden, inderdaad.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 00:00 schreef Forbry het volgende:
[..]
Mócht dat waar zijn (en daar ben ik niet per se van overtuigd, niet waar het "sequentiële monogamie" betreft), dan kan je alsnog gewoon kíezen voor monogamie. Een mens is meer dan zijn/haar 'instincten'.
Ik denk al met al dat er idd een best grote groep is die vreemdgaat, maar ook net zo goed een grote groep die dat nooit zal doen. Je hebt nou éénmaal 'foute' en 'goede' mensen en sterke en zwakke mensen. Ook hier laat zich dat zien.
Zeker niet altijd, maar ik denk dat het in veel gevallen wel uitkomt (en dat de omgeving het dan ook meekrijgt).quote:Op dinsdag 14 maart 2023 00:03 schreef Hathor het volgende:
[..]
Er is ook moeilijk iets op vast te pinnen, omdat dit eigenlijk gewoon taboe is, er zullen er maar weinig zijn die hier ooit open kaart over zullen spelen.
Daarom juist probeert iedereen het geheim te houden, het is allemaal een beetje schimmig. Ik ben in het verleden ook vreemd gegaan, en als het dan eenmaal uitkomt ga je je in allerlei bochten wringen om het te ontkennen.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 00:06 schreef Forbry het volgende:
[..]
Zeker niet altijd, maar ik denk dat het in veel gevallen wel uitkomt (en dat de omgeving het dan ook meekrijgt).
En in bijna alle gevallen die ík ken - waarbij het uitkwam - was het daarna ook over en uit met de relatie/het huwelijk, dus voor de ándere persoon in de relatie was het zeker iets van grote waarde...
Ik denk dat voor veel mensen vooral het bedrog het probleem is, niet zozeer de seks met een ander an sich.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 00:09 schreef Hathor het volgende:
[..]
Daarom juist probeert iedereen het geheim te houden, het is allemaal een beetje schimmig. Ik ben in het verleden ook vreemd gegaan, en als het dan eenmaal uitkomt ga je je in allerlei bochten wringen om het te ontkennen.
Dat ben ik met je eens, het vertrouwen is weg, en dus de basis voor een relatie.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 00:11 schreef Forbry het volgende:
[..]
Ik denk dat voor veel mensen vooral het bedrog het probleem is, niet zozeer de seks met een ander an sich.
Maar je hebt nooit een monogame relatie gehad, zei je. Was je dat aan haar vergeten te vertellen ofzo?quote:Op dinsdag 14 maart 2023 00:09 schreef Hathor het volgende:
[..]
Daarom juist probeert iedereen het geheim te houden, het is allemaal een beetje schimmig. Ik ben in het verleden ook vreemd gegaan, en als het dan eenmaal uitkomt ga je je in allerlei bochten wringen om het te ontkennen.
Nee, je gaat er gewoon in en ziet waar et schip strand, is dat nou zo moeilijk?quote:Op dinsdag 14 maart 2023 01:31 schreef loveli het volgende:
[..]
Maar je hebt nooit een monogame relatie gehad, zei je. Was je dat aan haar vergeten te vertellen ofzo?
Vanavond bij Op1: Mo Hatsjioui en Farid Akkarzam, voormalig pizzakoerier bij Domino en pakketbezorger van DHL, herkennen de verhalen over grensoverschrijdend gedrag bij NOS Sport. Ze vonden de sfeer niet fijn en kwamen er niet graag, vertellen de heren vanavond in Op1.quote:Siham Raijoul en Roos Moggré, voormalig presentatrices van het NOS Jeugdjournaal, herkennen de verhalen over grensoverschrijdend gedrag bij NOS Sport. Ze vonden de sfeer er niet fijn en kwamen er niet graag, vertelden de presentatrices maandagavond in Jinek.
Ja, laten we 2 koeriers op de nationale tv laten vertellen dat ze 'de sfeer er niet fijn vonden' als ze een paar dozen kwamen bezorgen.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 09:15 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Vanavond bij Op1: Mo Hatsjioui en Farid Akkarzam, voormalig pizzakoerier bij Domino en pakketbezorger van DHL, herkennen de verhalen over grensoverschrijdend gedrag bij NOS Sport. Ze vonden de sfeer niet fijn en kwamen er niet graag, vertellen de heren vanavond in Op1.
Pffffff…..quote:Op dinsdag 14 maart 2023 09:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja, laten we 2 koeriers op de nationale tv laten vertellen dat ze 'de sfeer er niet fijn vonden' als ze een paar dozen kwamen bezorgen.
Wat een niveautje journalistiek weer dit.
quote:Op dinsdag 14 maart 2023 09:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja, laten we 2 koeriers op de nationale tv laten vertellen dat ze 'de sfeer er niet fijn vonden' als ze een paar dozen kwamen bezorgen.
Volgens mij is dat ook omdat het verdriet/schaamte groter is als iedereen het weet. Als alleen de partner het weet maar de buitenwereld niet, doet het ook pijn, maar sta je niet voor schut als je bij je partner blijft. Als de hele wereld het weet, gaat het opeens ook over jou: hoe ga jij er mee om als iemand je bedrogen heeft? Daarom is volgens mij de reactie van Janke Dekker (en bijvoorbeeld Linda de Mol) ook zo fel nu iedereen het weet. Ze zijn voor de tweede keer 'slachtoffer' van het gedrag van hun partner (ik praat hun reacties niet goed). 'Losing face' op zijn Engels/Chinees.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 00:06 schreef Forbry het volgende:
[..]
Zeker niet altijd, maar ik denk dat het in veel gevallen wel uitkomt (en dat de omgeving het dan ook meekrijgt).
En in bijna alle gevallen die ík ken - waarbij het uitkwam - was het daarna ook over en uit met de relatie/het huwelijk, dus voor de ándere persoon in de relatie was het zeker iets van grote waarde...
'Gezichtsverlies' op zijn Nederlands.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 09:48 schreef Gimmick het volgende:
[..]
'Losing face' op zijn Engels/Chinees.
Speciaal voor jou: Ook iemand voor wie het niet werkt/blijkt te werken om monogame relaties aan te gaan kan eerst diens oude schoenen weggooien in plaats van direct het vertrouwen van hun geliefde te beschamen....quote:Op maandag 13 maart 2023 23:52 schreef Hathor het volgende:
[..]
Jouw gebrek aan integriteit en gebrekkige communicatieskills hebben niks met monogaam/polygaam zijn te maken hoor.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 00:09 schreef Hathor het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 14 maart 2023 09:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wheeledwarrior heeft zo vaak Jinek gezien dat hij niet meer verbaasd kan zijn.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 09:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Absoluut.quote:Op maandag 13 maart 2023 23:15 schreef Forbry het volgende:
[..]
Ik ben het met de anderen eens, dat het geen victim blaming was... Weet je zeker dat je haar post wel goed gelezen/begrepen hebt?
Die laatste twee zinnen kloppen wel eigenlijk.quote:Op maandag 13 maart 2023 22:54 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Die mannen hebben gelijk. Want naar mijn ervaring doen vrouwen dat dan ook niet. Net zoals mannen dus.
In groepen, is iemand die een minderheid is altijd de klos. Soort natuurwet. Daarom is diversiteit dus zo belangrijk.
Dat wel doen is natuurlijk erg dom, want dan wil je het gewoon. Nee, hoe dronken ik ook ben, hoeveel vrouwen er ook om mij heen lopen, slapen of wat dan ook, ik ben getrouwd en die keuze heb ik met mijn volle verstand gemaakt. Als jij dronken bent, vergeet je echt niet dat je getrouwd bent hoor, want als je echt stom laddertje zat bent dat je niet eens meer kan opstaan, dan is er ook weinig kans op vreemdgaan die avond.quote:Op maandag 13 maart 2023 22:39 schreef loveli het volgende:
[..]
Jij gaat waarschijnlijk ook niet met je collega's op reis, met stagiaires op de kamer en alcohol in overvloed.
Verstandig.
Precies, veel mensen hoor ik nog steeds zeuren over Overmars en dat hij niet ontslagen zou moeten worden, maar daar moet van der Sar ook gewoon opstappen, aangezien zij de meldingen niet serieus namen en het niet meteen in de kiem gesmoord kon worden. Dan is er geen andere uitweg meer dan dat het een keer gaat exploderen.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 11:44 schreef Toby56 het volgende:
Tsja, ik had een vrouwelijke collega die mij op vrijdagmiddag altijd een prettig weekend toewenste, met als toevoeging "en handen boven de dekens!"
Ik was vrijgezel, dus vandaar. (En rukken is, zoals wij allen weten, zeer slecht voor het ruggenmerg, dus ze bedoelde het ongetwijfeld goed.)
En dan zei ik terug: "en jij lief zijn voor je man."
Maar goed, de NOS Sportkwesties zijn uiteraard wel 'een tikje' zwaarder.
De grootste blunders worden/werden uiteindelijk toch begaan door de leiding, die het gedrag al dan niet oogluikend toelaat en helemaal niets doet met de serieus te nemen klachten. Dus is het terecht dat de hoofdredactie aftaait.
Spanningen, en dus ook seksuele spanningen, zullen er altijd blijven tussen mensen. Ook op de werkvloer.
En niet ieder mens is hetzelfde. Als ik over dit onderwerp met vrouwen of vriendinnen spreek, dan merk ik dat lang niet alle dames hier hetzelfde over denken.
Maar het is niet verkeerd om ergens op aangesproken te worden, en rekening te houden met het feit dat niet iedereen even (on)gevoelig is. En als het iemand gewoon te veel wordt en zich daarom bij de leiding meldt, dan moet die leiding dat meteen serieus oppakken en met de betrokkenen om tafel. Alleen dan heb je nog een kans om de zaak in het 'reine' te krijgen. Zowel slachtoffer als verdachte kan zich nader verklaren, en de laatste kan gewoon zijn/haar gedrag aanpassen, omdat je gewoon geen rottigheid op de werkvloer gebruiken kunt. Zo moeilijk moet dat niet zijn.
Helaas is de praktijk vaak gecompliceerder dan de theorie.
En als ik schrijf "helaas", dan bedoel ik ook "helaas".
Ik heb hem misschien wel vaker aangehaald, maar ik denk bij dit soort gevallen vaak met enige weemoed aan het nummer Real Men van Joe Jackson, met die prangende regel "if there's war between the sexes then there'll be no people left."
Dat kan zeker zo zijn, dat betekent niet dat je een vervelende werkomgeving voor je collega's kan creëren of dat je om de haverklap vervelende opmerkingen kan maken in het bijzijn van anderen. Nog even los van geslacht.quote:Op maandag 13 maart 2023 23:52 schreef Hathor het volgende:
[..]
en kaag lekker meelullen terwijl ze zelf in haar partij te maken heeft gehad met dat gedrag en het genegeerd heeft.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 09:15 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Vanavond bij Op1: Mo Hatsjioui en Farid Akkarzam, voormalig pizzakoerier bij Domino en pakketbezorger van DHL, herkennen de verhalen over grensoverschrijdend gedrag bij NOS Sport. Ze vonden de sfeer niet fijn en kwamen er niet graag, vertellen de heren vanavond in Op1.
Ok dus je hebt het door laten modderen. Who fucking cares wat ze er van vinden? Jij vind het het vervelend dus is het zo. We zijn veel te veel bezig met wat andere mensen er allemaal niet wat van zullen vinden.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 12:58 schreef lush000000 het volgende:
Iedere keer als dit soort onderwerpen in het nieuws komen verbaas ik me over degenen die de daders verdedigen.
Het is als slachtoffer heel moeilijk om aan de bel te trekken. Op mijn werk is hetzelfde gebeurd, daar werd ik lastig gevallen door een mannelijke collega. Ik heb niets durven doen, niets gezegd tegen mijn collega's of leidinggevende, want zullen ze me wel geloven?
Je stond er niet alleen voor, stop met die slachtofferrol.quote:
En wat heb je er van gezegd?quote:Op dinsdag 14 maart 2023 12:58 schreef lush000000 het volgende:Vorige week kwam iemand van de directie hier nog de vloer op, met een mail van een vrouw en zei, die moet eens een goede beurt krijgen. Dan denk ik, snap je nu echt niet dat dit niet meer kan? Wij maken hier onderling ook grapjes, en lachen met elkaar, maar dit was weer over het randje voor mij.
quote:Op vrijdag 17 maart 2023 18:45 schreef 3rr0r het volgende:
[ afbeelding ]
Tom gaat zo reageren bij Khalid & Sophie, NPO 1 19:05
[..]
Same. Duidelijk hempathie dit.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 19:25 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb er wel moeite mee dat hij nu weer zo geportretteerd wordt.
Volgens welke stropop moet dat danquote:Op vrijdag 17 maart 2023 19:27 schreef 3rr0r het volgende:
Die vrouw van de affaire die is ook wellicht getrouwd met gezin en heeft geen zin om haar leven nu in het publieke domein te gooien
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |