abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209133816
Ik heb een vraag die peuterouders misschien beter kunnen beantwoorden. :D
Ik heb een dreumes van bijna 21 maanden en we hebben al maandenlang tandengedoe. Nu heeft ze echt weer koorts en zag ik een doorkomende achterste kies. Ik zie bij mijn dreumes echt wel een duidelijk verband tussen doorkomende hoektanden/kiezen en koorts, maar soms lees ik dat ze dan 'alleen' verhoging hebben. Ze had vanmiddag na haar dut 38,7.
Verder niet ziek of een ander spoortje van een infectie.

Is dit herkenbaar bij andere peuters? Ze zit continu met haar handen of iets van speelgoed in haar mond.
  zondag 14 mei 2023 @ 17:18:35 #277
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_209151444
Hoi! Mijn J. is gisteren 2 geworden O+
Wanneer zijn jullie begonnen met zindelijkheidstraining?
Hij begint morgen op de peuterspeelzaal dus het is nu nog niet handig. Maar misschien in de zomervakantie of is hij dan nog te jong?
pi_209151482
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 17:18 schreef Morgane89 het volgende:
Hij begint morgen op de peuterspeelzaal dus het is nu nog niet handig. Maar misschien in de zomervakantie of is hij dan nog te jong?
Wanneer ze er zelf ook interesse in tonen.. Onze oudste was er tot vlak voordat ze naar school ging gewoonweg niet klaar voor, dus heeft lang geduurd. De jongste, na de zomer 3 jaar, wil graag op 't potje, maar voelt het totaal nog niet aan. Dus zetten we ook geen haast achter. Hopelijk van de zomer wat proberen en succes. Dan kun je ze makkelijk buiten in de blote kont zetten.
pi_209151486
Gefeliciteerd trouwens! *) O+
pi_209151562
Op het cb vroegen ze op we bezig waren met het zindelijk worden. Ik heb ja geknikt, maar eigenlijk zijn we er nog niet zo mee bezig :')

Van de zomer gaan we wel kijken. Dan is hij bijna 3.
  zondag 14 mei 2023 @ 17:32:27 #281
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_209151588
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 17:22 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]
Wanneer ze er zelf ook interesse in tonen.. Onze oudste was er tot vlak voordat ze naar school ging gewoonweg niet klaar voor, dus heeft lang geduurd. De jongste, na de zomer 3 jaar, wil graag op 't potje, maar voelt het totaal nog niet aan. Dus zetten we ook geen haast achter. Hopelijk van de zomer wat proberen en succes. Dan kun je ze makkelijk buiten in de blote kont zetten.
Oh ja, als we veel buiten zijn klinkt inderdaad handig :P

En school...hmpf...moeten we binnenkort ook maar eens over na gaan denken ;(
  zondag 14 mei 2023 @ 20:04:15 #282
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_209153302
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 17:30 schreef Sunshine1982 het volgende:
Op het cb vroegen ze op we bezig waren met het zindelijk worden. Ik heb ja geknikt, maar eigenlijk zijn we er nog niet zo mee bezig :')

Van de zomer gaan we wel kijken. Dan is hij bijna 3.
Wij waren er donderdag met 3,5 en hij is nog niet zindelijk. Ik voelde mij bijna gegeneerd om het te zeggen, maar gelukkig was de reactie prima haha.

Ik ga woensdag alles uit doen en kijken wat er gebeurd. Denk echt dat hij het prima voelt, maar hij een beetje lui is door die luier.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  zondag 14 mei 2023 @ 20:05:46 #283
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_209153327
quote:
Welkom! Ik volg een Belgische coach op Instagram en daar zijn best veel positieve geluiden bij kinderen tussen de 20 en 28 maanden uit m’n hoofd. Al kan ik zelf alleen succes verhalen bij meisjes in die leeftijd haha.
  Moderator zondag 14 mei 2023 @ 20:06:23 #284
382129 crew  Donna
pi_209153334
Ze is hier 2,5 en nog geen interesse. Ze laat ons ook niet weten of ze plast ofzo. Alleen poepen zegt ze sinds kort dat ze klaar is. Met haar zus kwam het ook vanzelf en ben van plan om nu weer gewoon af te wachten en spelenderwijs zo nu en dan het potje aan te bieden enzo.

Vooralsnog ga ik het sowieso niet 'trainen' als in elk uur naar de WC ofzo. Klokzindelijk is toch anders dan dat ze het zelf aangeven en doen etc.
pi_209153418
Als jullie peuter gaat 'hardlopen' hoeveel kilometer haalt die dan?

Die van mij heeft onlangs 3km op eigen houtje gelopen. Voor een volwassene is dat niets maar als je weet dat het om een 3,5-jarige gaat vind ik dat best wel iets.
Geen idee of dat normaal is of toch een bijzondere prestatie?
Cindy De Vuyst
  zondag 14 mei 2023 @ 20:15:02 #286
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_209153437
Hier was er wel wat interesse maar niet genoeg om ook echt droog te blijven.
Maar toen hij bijna vier werd moest hij echt wel zindelijk worden dus wij zijn loederouders geworden die ons kind zindelijk kregen met omkoping :X

Laatst kwam hij thuis van een wenochtend op school, trots dat hij daar had gepoept dus uiteindelijk is het wel goed gekomen :+

Koert is inmiddels 4 jaar! Hij is een paar keer naar school geweest en we hebben een bezoek gebracht aan de bso en dat vond hij fantastisch O+
Ontzettend fijn om hier mee te hebben gelezen en tips te kunnen vragen! Alle peuters en ouders nog heel veel succes en een fijne tijd gewenst, het is zo'n leuke periode :)
  zondag 14 mei 2023 @ 20:45:21 #287
277627 Seven.
We are Borg.
pi_209153839
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 18:24 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ik heb een vraag die peuterouders misschien beter kunnen beantwoorden. :D
Ik heb een dreumes van bijna 21 maanden en we hebben al maandenlang tandengedoe. Nu heeft ze echt weer koorts en zag ik een doorkomende achterste kies. Ik zie bij mijn dreumes echt wel een duidelijk verband tussen doorkomende hoektanden/kiezen en koorts, maar soms lees ik dat ze dan 'alleen' verhoging hebben. Ze had vanmiddag na haar dut 38,7.
Verder niet ziek of een ander spoortje van een infectie.

Is dit herkenbaar bij andere peuters? Ze zit continu met haar handen of iets van speelgoed in haar mond.
Als jouw gevoel zegt dat de koorts hoort bij tandenleed, dan is dat waarschijnlijk zo. :s)
Resistance is futile.
  zondag 14 mei 2023 @ 20:47:07 #288
277627 Seven.
We are Borg.
pi_209153852
quote:
Gefeliciteerd nog! Colin is van september 2020 en het interesseert hem geen lor. Hij kan wel poep en vies zeggen, maar hij weet nog niet wat dat betekent. Dus hopelijk volgende zomer :+ .
Resistance is futile.
  zondag 14 mei 2023 @ 20:52:57 #289
277627 Seven.
We are Borg.
pi_209153918
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2023 20:13 schreef einzeinz het volgende:

Die van mij heeft onlangs 3km op eigen houtje gelopen. Voor een volwassene is dat niets maar als je weet dat het om een 3,5-jarige gaat vind ik dat best wel iets.
Ik vind het een hele prestatie. Colin doet een kilometer op de loopfiets, uur spelen in de kinderboerderij, en dan een kilometer terug op de loopfiets. Tijdens dat speel uurtje wordt er niet gewoon gelopen trouwens: hij staat stil of hij rent, er is geen tussenweg. Maar dan kom je ook wel aan zulke afstanden, de terugweg gaat trouwens beduidend langzamer (en dan wil hij niet naar huis dus pakt hij vaak ook nog een omweg :+ ).

Mentaal is hij gemiddeld tot laat in de ontwikkeling, fysiek is hij echt verschrikkelijk sterk en snel en loopt hij qua ontwikkeling altijd voorop.

Beetje jammer, ikzelf ben liever lui dan moe :') .
Resistance is futile.
  zondag 14 mei 2023 @ 21:24:27 #290
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_209154334
quote:
Na zijn 3e verjaardag echt doorgepakt, maar vanaf anderhalf al op vaste momenten (voor en na ieder slaapje) het potje aangeboden. Bij ons gooide een familieweekendje in combinatie met onze vakantie in Frankrijk (bruiloft) in juni toen roet in het eten omdat teveel mensen zich ermee gingen bemoeien. Toen we thuis waren en het rustiger werd heb ik gelijk doorgepakt en was het ook zo klaar eigenlijk.
Wij merkten vooral dat hij er klaar voor was omdat hij alleen maar strijd aan het voeren was bij verschonen van luiers.

quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2023 20:13 schreef einzeinz het volgende:

Die van mij rent niet _O- Hij kan het wel maar nee, hij doet het gewoon niet. Rondje wandelen gaat prima, maar hij ziet zoveel onderweg dat dat niet opschiet. Hij vind het wel leuk om routes in het duin te volgen en dan de volgende palen/pijltjes te zoeken. Fietsen gaat wel heel goed trouwens ^O^, daar maakt hij moeiteloos kilometers mee.

Ceviche gefeliciteerd met je kleuter!
pi_209156208
Naast hardlopen vindt hij fietsen ook heel fijn. Fiets met 2 steunwielen uiteraard.

Mijn zoon vindt dat geweldig en dan spreek ik toch ook over een afstand van 5 á 6km.
Maar het is ook echt een avonturier. Hij wil altijd maar nieuwe straten ontdekken en hij maakt zich ook enorm kwaad als hij ergens fietst waar hij al gepasseerd is of waar hij sowieso heel vaak fietst. Hij probeert dan soms nog een ontsnappingspoging te ondernemen om alsnog een andere weg te nemen maar papa is altijd sneller :7

En als hij niet fietst is hij aan het lopen.
Cindy De Vuyst
  maandag 15 mei 2023 @ 10:17:56 #292
319308 Tink89
To live is to dance
pi_209158049
Mijn kleuter rent nog geen 3 km zelfs... maar lopend zou ze dat wel redden. Hangt er ook een beetje vanaf hoe moe ze is van school en bso.

Mijn jongste is nu net 2 en rent heeeel graag, maar ook geen km's. Fietsen doet hij nog op de loopfiets of een driewieler (goede reminder dat we die eens moeten gaan kopen btw), maar het allerliefst zit hij voorin de bakfiets.

Zindelijkheid zijn we mee begonnen toen hij het zelf aangaf, een paar weken voor z'n verjaardag. Hij gaat elke middag en avond voor het slapen iig even op het potje en vaak plast hij dan ook. Slaapt hij 's middags niet, dan slaan we het potje ook vaak over. Hij wil ook vaak ook op het potje als zuslief op de wc zit of als ik er zit. Maar da's dan vaak met z'n kleren aan.

Poepen doet hij in z'n luier, helaas.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_209198295
Laatst weer bij de oogarts geweest voor controle, maar ziet er allemaal nog goed uit hier! Zelf dachten we dat het erger/meer was geworden, maar dat schijnt vooral optisch te zijn doordat de ogen nu groeien/meer open/anders in het gezicht liggen. Dus meer zichtbaar.

pi_209198319
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2023 18:15 schreef NicolasJoy het volgende:
Laatst weer bij de oogarts geweest voor controle, maar ziet er allemaal nog goed uit hier! Zelf dachten we dat het erger/meer was geworden, maar dat schijnt vooral optisch te zijn doordat de ogen nu groeien/meer open/anders in het gezicht liggen. Dus meer zichtbaar.

[ afbeelding ]
Goed nieuws!
pi_209198699
Ik dacht met 6 jaar leeftijdsverschil dat het ruzie maken onderling wel mee zou vallen. Nope :') :P :{ Elke dag is het wel heibel hier, voornamelijk omdat peuter zich alles wil toe eigenen wat grote zus ook heeft. Zelfs haar plekje op de bank wanneer ze even is op gestaan. En wanneer hij iets niet krijgt breekt de hel nog net niet los. Of hij heeft het wel te pakken gekregen en dan jenkt de oudste weer. ZUCHT.

We proberen hem wel samen te laten spelen, laten delen en dat niet alles van hem is, maar het komt volgens mij niet helemaal door. Ik weet ook niet of dat op deze leeftijd wel door komt (in augustus 3).

Herkenbaar? Hoe kan je zoiets het beste aanpakken?
  zaterdag 20 mei 2023 @ 09:47:39 #296
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_209215729
Wat zouden jullie doen of wat is jullie ervaring?

Wij zijn bezig met zindelijkheid. Donderdag (dag 2) hele dag in z’n blote billen en geen ongelukjes. Alles netjes op de wc. Gisteren onderbroekje aan gedaan en aantal ongelukjes. Vooral tijdens het spelen.
Vanmiddag hebben we een communiefeest. Het eerste ongelukje hebben we al te pakken. Wel of geen luier aan vanmiddag…? Het is voor hem een onbekende locatie en vindt ongelukjes dan ook sneu. Anderzijds ben ik bang dat hij het wel makkelijk vindt of dat alles van de afgelopen dagen ‘verpest’ is.
  FOK!fotograaf zaterdag 20 mei 2023 @ 10:31:51 #297
148247 taxibabe
pi_209216050
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2023 09:47 schreef automatic_ het volgende:
Wat zouden jullie doen of wat is jullie ervaring?

Wij zijn bezig met zindelijkheid. Donderdag (dag 2) hele dag in z’n blote billen en geen ongelukjes. Alles netjes op de wc. Gisteren onderbroekje aan gedaan en aantal ongelukjes. Vooral tijdens het spelen.
Vanmiddag hebben we een communiefeest. Het eerste ongelukje hebben we al te pakken. Wel of geen luier aan vanmiddag…? Het is voor hem een onbekende locatie en vindt ongelukjes dan ook sneu. Anderzijds ben ik bang dat hij het wel makkelijk vindt of dat alles van de afgelopen dagen ‘verpest’ is.
Wij hadden iets vergelijkbaars. Wij zijn zonder luier begonnen, bij aankomst gelijk op de wc gezet. Dan wist hij ook gelijk waar de wc was. Tas met reservekleren en luier mee. Mocht er toch een ongelukje gebeuren dan schone kleren en luier om. Het ging pas op het laatst mis tijdens spelen, hij was daarvoor 2 x naar de wc geweest (had hij zelf aangegeven).
  zaterdag 20 mei 2023 @ 11:40:21 #298
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_209216706
Oja dat is ook nog een goede!
  maandag 22 mei 2023 @ 08:41:11 #299
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_209236585
Ik heb net mijn peuter naar groep 1 gebracht voor een wenochtend :o

Edit: ik heb hem net onder luid protest opgehaald. Hij wou absoluut niet mee naar huis en school is veel te leuk. Volgende week een hele dag ^O^

[ Bericht 43% gewijzigd door douche-eendje op 22-05-2023 11:57:06 ]
  dinsdag 23 mei 2023 @ 17:18:07 #300
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_209253690
Nooooooo :{ nog 2x kinderdagverblijf en dan krijgen we nu de logeerPuk mee voor de hele week. Help _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')