abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 25 maart 2023 @ 23:37:22 #51
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_208538363
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 23:21 schreef TLC het volgende:
In alle B&A series komt het maar 1 keer voor dat behalve Bassie en Adriaan nog iemand anders zingt, quizvraagje voor de echte Bassie en Adriaan kenners ; wie zingt er nog ook nog ?

Het antwoord in de spoiler !

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zingen bij 'de Fairies' alleen B&A?
pi_208538389
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 23:21 schreef TLC het volgende:
In alle B&A series komt het maar 1 keer voor dat behalve Bassie en Adriaan nog iemand anders zingt, quizvraagje voor de echte Bassie en Adriaan kenners ; wie zingt er nog ook nog ?

Het antwoord in de spoiler !

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Technisch gezien zingt
SPOILER
ook.
Volgens mij in de
SPOILER
In de breedte heb je natuurlijk wel gelijk. Nooit over gedacht. Zou denken dat de boeven wel een leuk plagend of ik-leg-het-plan uit liedje zouden kunnen zingen maar dan komen ze wellicht minder dreigend over.

De Boevenbaas uit de Sleutel gad wel een gangsterrap kunnen doen. Goede look, zo vanuit zijn zendkamertje ;)
pi_208538606
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 23:39 schreef Writersright het volgende:

[..]
Technisch gezien zingt
SPOILER
ook.
Volgens mij in de
SPOILER
In de breedte heb je natuurlijk wel gelijk. Nooit over gedacht. Zou denken dat de boeven wel een leuk plagend of ik-leg-het-plan uit liedje zouden kunnen zingen maar dan komen ze wellicht minder dreigend over.

De Boevenbaas uit de Sleutel gad wel een gangsterrap kunnen doen. Goede look, zo vanuit zijn zendkamertje ;)
In de aflevering waarin Bassie meedoet aan de quiz in de amerikaserie, zingt B100 ook “dag vriendjes dag vriendinnetjes”, terwijl ze zitten te filosoferen om naar de studio te rijden om een bomaanslag te plegen. Sowieso rare scène omdat fictie en realiteit elkaar hier kruisen, immers hoe kent B100 dat liedje?
  zondag 26 maart 2023 @ 00:53:00 #54
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_208539155
Robin de robot zingt ook nog mee in 'hou je rustig, rustig, rustig' en de b&a boys in het liedje met de trainer (maar dan wordt het wel heel breed).
pi_208539697
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 00:53 schreef Ceviche het volgende:
Robin de robot zingt ook nog mee in 'hou je rustig, rustig, rustig' en de b&a boys in het liedje met de trainer (maar dan wordt het wel heel breed).
De stem van Robin werd ingesproken door Guus Verstraete en later door de vrouw van Adriaan Ina van Toor :D

Dat wist ik niet, ik heb het ff opgezocht :D :@
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_208540796
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 23:57 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
In de aflevering waarin Bassie meedoet aan de quiz in de amerikaserie, zingt B100 ook “dag vriendjes dag vriendinnetjes”, terwijl ze zitten te filosoferen om naar de studio te rijden om een bomaanslag te plegen. Sowieso rare scène omdat fictie en realiteit elkaar hier kruisen, immers hoe kent B100 dat liedje?
Ze zijn wel een redelijk bekend circus-duo, en de baron heeft een obsessie met B&A, vandaar dat het liedje bekend is in boevenkring.
Denk onbegrensd en kijk verder dan je kan zien
Wij zijn unlimited barrières kennen we niet
Denk unlimited
  zondag 26 maart 2023 @ 13:31:11 #57
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_208542826
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 10:23 schreef nils_22 het volgende:

[..]
Ze zijn wel een redelijk bekend circus-duo, en de baron heeft een obsessie met B&A, vandaar dat het liedje bekend is in boevenkring.
Ze hebben toch ook die serie van Europa op tv gezien? Daardoor wisten ze van die raadsels..
Rini dankjewel.
pi_208543394
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 13:31 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
Ze hebben toch ook die serie van Europa op tv gezien? Daardoor wisten ze van die raadsels..
B100 is ze ook gevolgd hè
pi_208543412
Het is sowieso een beetje verwarrend in het B en A universum wanneer iets een serie is en wanneer niet elke keer dat ze over vorige avonturen praten.
  zondag 26 maart 2023 @ 17:10:54 #60
436222 Japepk
Padvinder
pi_208545731
Op het vliegveld in Curaçao zingen de boeven 'dag vriendjes' (boem boem!)

Er had ooit sprake van moeten zijn dat de boeven in Amerika een lied zouden zingen. "We zullen ze wel krijgen, die Bassie en Adriaan". Het schijnt opgenomen te zijn, maar de acteurs hadden (schijnbaar) problemen met de setting; compleet vermomd in een rekwisietenruimte.

Ben benieuwd of die opname ooit nog eens opduikt. Vind het zelf goed dat de boeven nooit zingen. B&A zijn circusartiesten, daar past het bij. Bij boeven niet. Vind de ondervraging cmet de adjudant ook altijd maar cringe.
't Echte en 't ware!
pi_208557082
Ik denk dat de boeven wel een nummer zouden kunnen doen maar het heel nauw moet matchen qua toon en stijl.
Ze kunnen ook praatzingen zoals boef uit de reis met Charlie.
pi_208557205
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 17:10 schreef Japepk het volgende:
Op het vliegveld in Curaçao zingen de boeven 'dag vriendjes' (boem boem!)

Er had ooit sprake van moeten zijn dat de boeven in Amerika een lied zouden zingen. "We zullen ze wel krijgen, die Bassie en Adriaan". Het schijnt opgenomen te zijn, maar de acteurs hadden (schijnbaar) problemen met de setting; compleet vermomd in een rekwisietenruimte.

Ben benieuwd of die opname ooit nog eens opduikt. Vind het zelf goed dat de boeven nooit zingen. B&A zijn circusartiesten, daar past het bij. Bij boeven niet. Vind de ondervraging cmet de adjudant ook altijd maar cringe.
En dan was Dick Rienstra nog daadwerkelijk ook zanger, kan je nagaan :P
  Moderator / Redactie Sport maandag 27 maart 2023 @ 18:15:00 #63
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208557770
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 23:37 schreef noodgang het volgende:

[..]
Zingen bij 'de Fairies' alleen B&A?
Nee
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_208558060
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 17:20 schreef Writersright het volgende:
Ik denk dat de boeven wel een nummer zouden kunnen doen maar het heel nauw moet matchen qua toon en stijl.
Ze kunnen ook praatzingen zoals boef uit de reis met Charlie
Áls er dan boeven hadden moeten zingen, had ik het wat voor de Baron, Japie en B2 gevonden. Specifieker dit trio in de Kroon of de Verzonken Stad. Die konden toch altijd wat joliger met elkaar zijn dan de Baron later met Harry en B100 was.
't Echte en 't ware!
pi_208558573
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 18:37 schreef Japepk het volgende:

[..]
Áls er dan boeven hadden moeten zingen, had ik het wat voor de Baron, Japie en B2 gevonden. Specifieker dit trio in de Kroon of de Verzonken Stad. Die konden toch altijd wat joliger met elkaar zijn dan de Baron later met Harry en B100 was.
De onderlinge chemie was ook beter. B100 en Harry hebben nooit een serieuze bedreiging gevormd en waren eigenlijk matige rollen.

Ik was vroeger wel oprecht bang voor ijskonijn B1, overigens :P
pi_208562407
Ik vond B1 ook wel creepy. Die dode ogen, dat zwarte pak. Zag er uit als iemand die wel een paar mensen heeft omgebracht.
pi_208562513
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 22:25 schreef Writersright het volgende:
Ik vond B1 ook wel creepy. Die dode ogen, dat zwarte pak. Zag er uit als iemand die wel een paar mensen heeft omgebracht.
Ook wel een wat sjiekere man, met best wel ouderwets taalgebruik. Een bloem in zijn revers, clandestien de grens over, zelfs in 1978 niet iets voor een kinderserie.
pi_208562549
In het Geheim van de Schatkaart zingt B2 nog uit volle borst 1 zin van "Op de grote stille heide" .
Maar goed dat het bij 1 zin bleef 😃
Oud Wereldkampioen
4-voudig Nederlands Kampioen
je mag me aanraken
pi_208574962
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 22:30 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]
Ook wel een wat sjiekere man, met best wel ouderwets taalgebruik. Een bloem in zijn revers, clandestien de grens over, zelfs in 1978 niet iets voor een kinderserie.
Klopt ja. Eigenlijk was B2 de uitzondering want de Boevenbaas uit de Sleutel was ook wel een gangster.
pi_208588325
Gisteren vertelde politicoloog en Amerikakenner Raymond Mens bij VI dat hij als kind geïnteresseerd is geraakt in Amerika vanwege Bassie en Adriaan. Zo zie je maar wat een invloed deze mannen hebben gehad op generaties kinderen en hun toekomstdromen!

Denk unlimited
pi_208592233
twitter
Denk unlimited
pi_208592739
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 22:31 schreef Madhouse11 het volgende:
In het Geheim van de Schatkaart zingt B2 nog uit volle borst 1 zin van "Op de grote stille heide" .
Maar goed dat het bij 1 zin bleef 😃
In de Diamant zingt hij over zijn grote bloemkolem.
pi_208593141
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 08:13 schreef nils_22 het volgende:
Gisteren vertelde politicoloog en Amerikakenner Raymond Mens bij VI dat hij als kind geïnteresseerd is geraakt in Amerika vanwege Bassie en Adriaan. Zo zie je maar wat een invloed deze mannen hebben gehad op generaties kinderen en hun toekomstdromen!

[ afbeelding ]
Jesse Klaver baseerde ooit in DWDD zijn EU-visie op deze twee heren.
pi_208596389
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 14:28 schreef Writersright het volgende:
Het is sowieso een beetje verwarrend in het B en A universum wanneer iets een serie is en wanneer niet elke keer dat ze over vorige avonturen praten.
In-universe zijn alle avonturen echt gebeurd en niet "gespeeld", er waren gewoon toevallig camera's bij.
pi_208596595
** aii verkeerde topic
Denk unlimited
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')