Die zijn wel van een iets andere orde natuurlijk, die hebben relatief kleine drijflading om precies dat te kunnen doenquote:Op donderdag 9 maart 2023 14:41 schreef AchJa het volgende:
[..]
Bv de Panzerfaust kun je afvuren uit gesloten ruimtes, doen we op de Harskamp ook gewoon.
Ja, spoorwegen zijn extreem belangrijk voor de russen.quote:Op donderdag 9 maart 2023 14:34 schreef AchJa het volgende:
[..]
MRB's zijn te vergelijken met de NATO mechbrigades.
[ afbeelding ]
[..]
Spoorlijnen zijn de levensaders van het Russische leger, ze zijn er gewoon van afhankelijk.
Maar goed, dat Bakhmut door alles en iedereen in genoemd wordt in het nieuws, (social) media, zg. deskundigen die het wel of geen tactisch essentieel gebied vinden geeft wel aan dat het strategisch gezien net iets belangrijker is dan wat sommigen denken. Dat ook Zelensky dat oord met hand en tand loopt te verdedigen en dat de Russen er aan de lopende band warme lichamen in blijven pompen is ook een teken aan de wand.
Anyway, we gaan wel zien hoe het zich ontwikkelt verder.
Kijk, dit bedoel ik nu met echte vakkennis ipv. Wikiwijshedenquote:Op donderdag 9 maart 2023 14:15 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nou is het wel zo dat MANPADS een zg. lanceermotor hebben, de vluchtmotor treedt pas op een meter of 10/15 van de schutter in werking, de lanceermotor zit met een ketting (zo'n gootsteen balletjes ketting) verbonden aan de vluchtmotor en bij het loskomen van die ketting treedt de vluchtmotor na enige vertraging in werking, kun je ook duidelijk zien bij bv. het eerste schot in dit filmpje op 1 sec.
Maar ik zou het iig niet doen vanuit een gebouw en als ik me niet vergis staat het ook in de manual dat het niet mag.
Edit: Hieronder zie je de lanceermotor en die gootsteenketting waar ik het over had:
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 9 maart 2023 14:42 schreef Ulx het volgende:
[..]
Door heel hard PANG te roepen? Want dat schijnt te moeten volgens de experts op facebook.
Ik denk eigenlijk niet dat ze überhaupt thuis komen, want die lui zijn nogal gewend om overal hun grote bek over open te trekken en dat blieft men in pak 'm beet Rusland of China toch net even wat minder.quote:Op donderdag 9 maart 2023 14:13 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wij blij, zij blij. Kunnen ze eindelijk in een anti-liberale dictatuur gaan wonen. Denk dat er wel een boel van een koude kermis thuis gaan komen.
Je ziet inderdaad dat de normale man in sterk autoritaire landen veel minder gebekt zijn en overal een mening over menen te moeten hebben dan in NL omdat het systeem je daarin gewoon afstraft. Ironisch dus ja dat dit typische "kinderen" zijn van het liberale Westen maar dan wel echt denken dat ze zo los staan ervanquote:Op donderdag 9 maart 2023 14:56 schreef heywoodu het volgende:
Ik denk eigenlijk niet dat ze überhaupt thuis komen, want die lui zijn nogal gewend om overal hun grote bek over open te trekken en dat blieft men in pak 'm beet Rusland of China toch net even wat minder.
De stad zelf is niet strategisch, maar het is wel een heel belangrijk front. Het stuk bij Donetsk gaan ze nooit doorheen komen, daar ligt het front al sinds 2014 op precies dezelfde plek, dus voor de Russen zou het wel heel erg leuk zijn als ze vanuit het zuiden kunnen oprukken. Dat vlak ten noorden van Vuhledar ook nog een leuk riviertje bestaat omringd door moerasgebied is natuurlijk niet relevant, want wie gaat daar nou verdedigen.quote:Op donderdag 9 maart 2023 14:47 schreef oheng het volgende:
Waar vallen de russen dan wél aan? Vuhledar. Geen spoorlijn in de buurt te bekennen.
Ze zijn een beetje als katten, fel onafhankelijk, maar o zo afhankelijk van de persoon die hun bakje bijvult elke dag.quote:Op donderdag 9 maart 2023 15:00 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Je ziet inderdaad dat de normale man in sterk autoritaire landen veel minder gebekt zijn en overal een mening over menen te moeten hebben dan in NL omdat het systeem je daarin gewoon afstraft. Ironisch dus ja dat dit typische "kinderen" zijn van het liberale Westen maar dan wel echt denken dat ze zo los staan ervan
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
quote:Op donderdag 9 maart 2023 15:08 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ze zijn een beetje als katten, fel onafhankelijk, maar o zo afhankelijk van de persoon die hun bakje bijvult elke dag.
Bonus:Zet jouw kat buiten neer zonder eten en hij eet binnen de kortste keren elders. #wieisxpompompomx !SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Onmogelijk dat ik dat ooit zou doen natuurlijk. Bovendien heeft hij ook een kattenluikje.quote:Op donderdag 9 maart 2023 15:14 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Zet jouw kat buiten neer zonder eten en hij eet binnen de kortste keren elders. #wieisxpompompomx !
Blijf nou maar gewoon het duurste voer kopen en regelmatig aaien. Niet te vertrouwen zo’n kat !quote:Op donderdag 9 maart 2023 15:18 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Onmogelijk dat ik dat ooit zou doen natuurlijk. Bovendien heeft hij ook een kattenluikje.
Dat moet sowieso, want hij heeft nierprobleempjes waardoor hij speciaal spul moet hebbenquote:Op donderdag 9 maart 2023 15:21 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Blijf nou maar gewoon het duurste voer kopen en regelmatig aaien. Niet te vertrouwen zo’n kat !
Jouw kat kit heeft z'n eigen Krim?quote:Op donderdag 9 maart 2023 15:18 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Onmogelijk dat ik dat ooit zou doen natuurlijk. Bovendien heeft hij ook een kattenluikje.
Uiteraard, maar het is om aan te geven dat russen niet altijd aanvallen op basis van de aanwezigheid van spoorlijnen.quote:Op donderdag 9 maart 2023 15:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De stad zelf is niet strategisch, maar het is wel een heel belangrijk front. Het stuk bij Donetsk gaan ze nooit doorheen komen, daar ligt het front al sinds 2014 op precies dezelfde plek, dus voor de Russen zou het wel heel erg leuk zijn als ze vanuit het zuiden kunnen oprukken. Dat vlak ten noorden van Vuhledar ook nog een leuk riviertje bestaat omringd door moerasgebied is natuurlijk niet relevant, want wie gaat daar nou verdedigen.
O god, daar ga je !quote:Op donderdag 9 maart 2023 15:26 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat moet sowieso, want hij heeft nierprobleempjes waardoor hij speciaal spul moet hebben
Dus toch WW3quote:"Kaliumjodide-tabletten worden geaccepteerd": hackers hebben de server gehackt en het alarm in Moskou en sommige regio's van Rusland aangekondigd
Wat is het nut van een actie als deze?quote:Op donderdag 9 maart 2023 15:45 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Wat is het nut van een actie als deze?
Ja dat vraag ik.quote:Op donderdag 9 maart 2023 15:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat is het nut van een actie als deze?
quote:Op donderdag 9 maart 2023 15:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat is het nut van een reactie als deze?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |