abonnement Unibet Coolblue
pi_208297654
Deel I

Enorme drukval - Nord Stream 2-leiding blijkbaar gedeeltelijk vernietigd

Er was een incident op de Russische pijpleiding in de Oostzee, zoals bevestigd door de Deense scheepvaartautoriteit. De operator Gascade spreekt van een scherpe drukval in de buis. Een ongeval wordt onwaarschijnlijk geacht. De timing van het ongeval suggereert sabotage.

Volgens de eerste berichten borrelen er bij het Deense eiland Bornholm methaanbellen uit de zee. Volgens de werkmaatschappij Nord Stream 2 hebben politie en marine al een beperkingsgebied van vijf mijl ingesteld en is het vliegverkeer onder de 1.000 meter al verboden.

De reden: de pijpleiding in de Oostzee, die nooit in gebruik is genomen, lijkt op dit moment te zijn vernietigd.


https://www.welt.de/wirts(...)a.twitter.shared.web

De druk van de Nord Stream 2 pijpleiding stort van de ene op de andere dag op mysterieuze wijze in
Duitse autoriteiten hebben 'geen duidelijkheid' als ze proberen vast te stellen of onderzeese gasleiding in Russische handen lekt.

https://www.theguardian.c(...)steriously-overnight

Gas uit de Russische Nord Stream 2-pijpleiding lekt in de Oostzee

BERLIJN/KOPENHAGEN, 26 september (Reuters) - Deense autoriteiten hebben maandag schepen gevraagd om binnen een straal van vijf zeemijl uit de buurt van het eiland Bornholm te blijven na een gaslek 's nachts uit de ter ziele gegane Nord Stream 2-pijpleiding die in Russische handen is afgevoerd naar de Oostzee.

Europese landen hebben zich verzet tegen Russische oproepen om de Nord Stream 2-pijpleiding te laten werken en beschuldigden Moskou ervan energie als wapen te gebruiken. Rusland ontkent dat en geeft het Westen de schuld van gastekorten.

Meer hier:
https://www.reuters.com/b(...)operator-2022-09-26/

Lek bij Bornholm, gedacht wordt aan sabotage:

twitter


Ook Nordstrom 1 vernietigd

twitter


twitter


Locaties van impact:
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_208297719
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 05:29 schreef Niels0Kurovski het volgende:

Wat jij AchJa? Ik denk aan dieptebommen die niet op waterduk maar op afstand zijn bediend. 50 meter ernaast is ook raak namelijk door de schokgolf en dieptebommen kunnen vrij eenvoudig worden afgeworpen vanaf een kleine boot.
Ik denk dat het Aquaman was die in de Volga teveel Wodka heeft binnen gekregen en met zijn dronken harses tegen die pijp is gezwommen...
pi_208297737
Het was de #NAFO, slotje.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_208297750
Of toch Oekraners?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_208297851
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 00:23 schreef Tengano het volgende:

Initiatief komt iig bij de VS vandaan. Uitvoering kan bij de Navy Seals of de SAS hebben gelegen.
Op basis van welke tastbare nieuwe feiten/informatie kom je tot die conclusie?

quote:
Daarnaast is dit nou ook weer niet zo'n heel ingewikkelde klus voor dergelijke eenheden.
Alsof dit in het takenpakket de Seals zit, dat zijn combat divers, die gaan niet zo diep. En de SAS is een andere tak van sport maar dat zei @xpompompomx ook al.
  donderdag 9 maart 2023 @ 09:23:07 #6
36832 Eldiablo
Life sucks... get a helmet!
pi_208297930
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2023 09:12 schreef AchJa het volgende:

[..]
Op basis van welke tastbare nieuwe feiten/informatie kom je tot die conclusie?
[..]
Alsof dit in het takenpakket de Seals zit, dat zijn combat divers, die gaan niet zo diep. En de SAS is een andere tak van sport maar dat zei @:xpompompomx ook al.
Idd... ze zouden daar eerder de SBS voor gebruiken. Seals kunnen wel zo diep gaan.... ze hebben daar van die leuke ASDV's voor.. Dit is wel een operatie die in het straatje van de Seals past
My mind is leaving, my body follows...
pi_208297935
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 21:51 schreef Tengano het volgende:

[..]
Alles; dat zij er vanaf het begin achter zaten zijnde het plan en de uitvoering.

Heb ik vanaf het begin al gezegd en nu doen we net alsof Oekraine erachter zat; lol :D

Oekraine had helemaal geen motief om die pijplijn op te blazen, maar lenen zich graag om de schuld op zich te krijgen als wisselgeld voor de miljarden die ze aan defensie steun krijgen. Minimale bijdrage lijkt mij.

De VS had net zo goed kunnen zeggen dat het hoogstwaarschijnlijk een Fok!er was die deze pijplijn heeft opgeblazen. Was minstens zo aannemelijk geweest.
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 15:06 schreef Ulx het volgende:

[..]
De EU-landen waren al aan het stoppen met Russisch gas, en de leidingen waren niet in gebruik en zouden overbodig worden.
Blijkbaar is het geen issue meer want we waren toch al aan t stoppen met Russisch gas 8)7
pi_208297961
^ Alsof Duitsland nu NS1 kapot is volledig afgesloten is van Russisch gas.... 8)7
pi_208297998
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 09:23 schreef Eldiablo het volgende:

[..]
Idd... ze zouden daar eerder de SBS voor gebruiken. Seals kunnen wel zo diep gaan.... ze hebben daar van die leuke ASDV's voor.. Dit is wel een operatie die in het straatje van de Seals past
Welk type en hoe diep kunnen die?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 9 maart 2023 @ 09:32:23 #10
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_208298008
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 09:23 schreef Eldiablo het volgende:

Idd... ze zouden daar eerder de SBS voor gebruiken. Seals kunnen wel zo diep gaan.... ze hebben daar van die leuke ASDV's voor.. Dit is wel een operatie die in het straatje van de Seals past
Die delivery vehicles? Die gaan al helemaal niet zo diep. Dat zijn alleen maar onderwatertaxi's zodat ze niet een pokke eind hoeven te zwemmen.
  Moderator donderdag 9 maart 2023 @ 09:37:43 #11
236264 crew  capricia
pi_208298078
quote:
2s.gif Op donderdag 9 maart 2023 09:31 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Welk type en hoe diep kunnen die?
Dat is natuurlijk geheim. _O-
Definitely not CIA
  donderdag 9 maart 2023 @ 09:43:08 #12
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_208298132
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 00:23 schreef Tengano het volgende:

[..]
Initiatief komt iig bij de VS vandaan. Uitvoering kan bij de Navy Seals of de SAS hebben gelegen. Maar natuurlijk ontkent iedereen dat.

Daarnaast is dit nou ook weer niet zo'n heel ingewikkelde klus voor dergelijke eenheden.
De grap is dat iedereen die er daadwerkelijk iets over te vertellen heeft meent dat het wl een heel ingewikkelde klus is, maar gelukkig weet autoriteit op het gebied van diepzee-operaties Tengango van de foks ons te melden dat het allemaal niets voorstelt. En dat niet alleen! Hij is er ook zeker van dat de VS erachter zit!

Fantaseer lekker verder joh.
Huilen dan.
  donderdag 9 maart 2023 @ 09:44:31 #13
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_208298240
Het waren Jeroen en Lambik:
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_208298437
quote:
15s.gif Op donderdag 9 maart 2023 09:52 schreef xpompompomx het volgende:
Het waren Jeroen en Lambik:
[ afbeelding ]
Maar even serieus hoe diep ligt die pijpleiding daar?
Als ik het zo zie is het daar 50m diep. Dat is idd met duikers te doen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 9 maart 2023 @ 10:13:01 #16
13456 AchJa
Shut up!!!
  donderdag 9 maart 2023 @ 10:15:23 #17
13456 AchJa
Shut up!!!
  Moderator donderdag 9 maart 2023 @ 10:15:31 #18
236264 crew  capricia
pi_208298507
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 10:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Maar even serieus hoe diep ligt die pijpleiding daar?
Als ik het zo zie is het daar 50m diep. Dat is idd met duikers te doen.
De lekkage was op ongeveer 90 meter diepte. Uit mijn hoofd.
Definitely not CIA
  donderdag 9 maart 2023 @ 10:18:52 #19
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_208298542
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 10:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Maar even serieus hoe diep ligt die pijpleiding daar?
Als ik het zo zie is het daar 50m diep. Dat is idd met duikers te doen.
Maar hoe kwamen ze bijvoorbeeld aan de juiste explosieven en kregen ze die op bestemming en hoe localiseerden ze de leiding? Hier is een statelijke actor aan te pas gekomen, ongeacht wie het uitgevoerd heeft. Zo simpel is dat allemaal niet.
In ieder geval geen obscuur en tot op dat moment onbekend pro-Oekrans actiegroepje.
Welke simpele ziel heeft dit zwakke en doorzichtige narrative nu weer bedacht?!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 9 maart 2023 @ 10:27:18 #20
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_208298637
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 10:18 schreef LXIV het volgende:

[..]
Maar hoe kwamen ze bijvoorbeeld aan de juiste explosieven en kregen ze die op bestemming en hoe localiseerden ze de leiding? Hier is een statelijke actor aan te pas gekomen, ongeacht wie het uitgevoerd heeft. Zo simpel is dat allemaal niet.
In ieder geval geen obscuur en tot op dat moment onbekend pro-Oekrans actiegroepje.
Welke simpele ziel heeft dit zwakke en doorzichtige narrative nu weer bedacht?!
De Russen, in de hoop dat men nu boos wordt op Oekraine/pro Oekraiense groeperingen...
pi_208298653
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 10:18 schreef LXIV het volgende:

[..]
Maar hoe kwamen ze bijvoorbeeld aan de juiste explosieven en kregen ze die op bestemming en hoe localiseerden ze de leiding? Hier is een statelijke actor aan te pas gekomen, ongeacht wie het uitgevoerd heeft. Zo simpel is dat allemaal niet.
In ieder geval geen obscuur en tot op dat moment onbekend pro-Oekrans actiegroepje.
Welke simpele ziel heeft dit zwakke en doorzichtige narrative nu weer bedacht?!
Is dit niet niet met een RC gebeurd? Lokaliseren doel e.d. lijkt mij prima te doen voor intelligente knullen met een obsessie.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  donderdag 9 maart 2023 @ 10:30:33 #22
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_208298687
quote:
7s.gif Op donderdag 9 maart 2023 10:28 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Is dit niet niet met een RC gebeurd? Lokaliseren doel e.d. lijkt mij prima te doen voor intelligente knullen met een obsessie.
Draadloze onderwatercommunicatie is nog steeds een uitdaging.
pi_208298717
quote:
7s.gif Op donderdag 9 maart 2023 10:28 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Is dit niet niet met een RC gebeurd? Lokaliseren doel e.d. lijkt mij prima te doen voor intelligente knullen met een obsessie.
Misschien bedoel je ROV's?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_208300557
https://www.mo.be/reportage/werken-honderd-meter-diepte

Daar komt heel wat bij kijken. Leuk artikel.
pi_208323155
https://www.berliner-zeit(...)erva-julie-li.326321


Los van het private en kleine yacht is er een tweede, enigszins verdacht schip in de buurt rond die tijd.

De olietanker Minerva Julie, die onder griekse vlag vaart en als thuishaven Rotterdam heeft, maar verder wel enkel vanuit europese haven op Rusland vaart verbleef 6 dagen precies in het gebied van de latere ontploffing.

Volgens de reder om 'te wachten op instructies'.
In die tijd moeten ze iig dat kleinere schip gezien hebben.

Echter bovenal zijn rond dat kleine schip twijfels of die een dagenlang durende duikoperatie op 80-100 meter diepte had kunnen uitvoeren zonder 'steun'.
Tevens zou de benodige explosieven dusdanig groot zijn dat dat niet zou passen op een klein schip.

Er is zelfs een andere theorie dat de explosie mogelijk ook niet door geplaatste explosieven, maar juist een militaire diepzee-mijn gedaan is.

twitter
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')