Paar maanden geleden , misschien nu nog steeds , had die veruit het hoogste 3punter percentage vanuit de hoeken maar veel is het verder niet nee.quote:Op woensdag 22 maart 2023 13:46 schreef 3rr0r het volgende:
Mitchell ook met een flinke
[ twitter ]
Die Japanner bij de Nets zit er ook meer voor de Japanse markt of niet? De keren dat ik ze zag spelen leek het niet veel soeps, alleen z'n lengte.
Oh oké, heb hem ze niet zien nemen, slechts klungelen.quote:Op woensdag 22 maart 2023 19:03 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Paar maanden geleden , misschien nu nog steeds , had die veruit het hoogste 3punter percentage vanuit de hoeken maar veel is het verder niet nee.
Typische spelert die gelijk door het ijs zakt als die zonder supersterren moet ballen.quote:Op woensdag 22 maart 2023 19:35 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Oh oké, heb hem ze niet zien nemen, slechts klungelen.
Die situatie is 100% de schuld van de refs. Die hadden blijkbaar even verzuimd om Dallas te informeren dat ipv Dallas GSW de bal zou krijgen nadat een call was ‘overturned’.quote:Op donderdag 23 maart 2023 03:46 schreef Hathor het volgende:
https://fb.watch/jrtzFD_k2s/
Knotsgekke situatie, Dallas denkt dat ze de bal hebben, en GSW heeft hem onder de Dallas basket, makkelijkste score van het seizoen.
En als je dan ook nog eens bedenkt dat GSW op het eind met 2 punten verschil wint, is dit toch wel een hele dure blooper.
Haha, knullig, maar lijkt me dat de scheidsen dan niet duidelijk zijn geweest voor wie de bal was en ze dachten dat het voor hen was en dus in de aanval konden.quote:Op donderdag 23 maart 2023 03:46 schreef Hathor het volgende:
https://fb.watch/jrtzFD_k2s/
Knotsgekke situatie, Dallas denkt dat ze de bal hebben, en GSW heeft hem onder de Dallas basket, makkelijkste score van het seizoen.
En als je dan ook nog eens bedenkt dat GSW op het eind met 2 punten verschil wint, is dit toch wel een hele dure blooper.
Ja speelde met de mask of shame zo te zienquote:Op donderdag 23 maart 2023 09:42 schreef GotenSSJ het volgende:
[ twitter ]
Vader MorantGeen wonder dat Ja zo’n idioot is.
Ah kijk jij dacht hetzelfde. Wel vreemd dat er dan geen Mavs speler stond om de bal in te nemenquote:Op donderdag 23 maart 2023 09:46 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Die situatie is 100% de schuld van de refs. Die hadden blijkbaar even verzuimd om Dallas te informeren dat ipv Dallas GSW de bal zou krijgen nadat een call was ‘overturned’.
Slim is het natuurlijk niet, als je ziet dat de scheids daar met de bal staat met 5 GSW spelers. Maar die situatie had wel iets beter uitgelegd mogen worden![]()
quote:Op donderdag 23 maart 2023 05:50 schreef PowerLoungen het volgende:
[ twitter ]
Weer iemand waarvan je nu al weet dat die nooit een ring gaat winnen
Wilde zichzelf naar de zege floppen , zelfs met zijn laatste schot .quote:Op donderdag 23 maart 2023 12:42 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Luka zelf niet clutch op het einde overigens om gelijk te maken.
Who needs Lebron when you have Austin Reaves?! (and d-rus)quote:Op donderdag 23 maart 2023 15:39 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Wilde zichzelf naar de zege floppen , zelfs met zijn laatste schot .
Austin Reavesgod
Ander soort basketbal zou ik zeggen. Ik zou zeggen minder "sensationeel" maar wel met meer defense en set plays.quote:Op donderdag 23 maart 2023 18:51 schreef TornadoDK het volgende:
Ik zie geen apart topic daarom maar even hier. Ik ga volgende week naar een euroleague wedstrijd zijn er mensen die dat volgen? Zo ja kan ik een beetje niveau verwachten of ia met meer amateurs vergeleken met NBA?
Prima niveau. Vind het zelf leuker om te kijken dan regular season NBA games. Minder spectaculair/dunks etc. meer team georiënteerd. Naar welke wedstrijd ga je?quote:Op donderdag 23 maart 2023 18:51 schreef TornadoDK het volgende:
Ik zie geen apart topic daarom maar even hier. Ik ga volgende week naar een euroleague wedstrijd zijn er mensen die dat volgen? Zo ja kan ik een beetje niveau verwachten of ia met meer amateurs vergeleken met NBA?
Wat ik begreep was dat de call helemaal niet overturned werd. Die scheids floot eerst voor de out of bounds ball en wees daarbij naar GS. Meteen daarna floot hij voor de time-out voor Dallas en wees daarbij naar de Dallas bank. Vanwege dat tweede dachten heel veel mensen dat hij de call overturnde, wat dus niet zo was. Inclusief de stadionspeaker, die blijkbaar riep dat het Dallas bal was. Dat hoorde Cuban dan weer, die een officiële klacht gaat indienen bij de NBA ("Het was Dallas bal, zelfs de speaker zei het!").quote:Op donderdag 23 maart 2023 09:46 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Die situatie is 100% de schuld van de refs. Die hadden blijkbaar even verzuimd om Dallas te informeren dat ipv Dallas GSW de bal zou krijgen nadat een call was ‘overturned’.
Slim is het natuurlijk niet, als je ziet dat de scheids daar met de bal staat met 5 GSW spelers. Maar die situatie had wel iets beter uitgelegd mogen worden![]()
Euroleague? Dat is hartstikke leuk toch? Zou zo met je mee gaan. Hartstikke hoog niveau ook. Op een na hoogste basketballeague ter wereld.quote:Op donderdag 23 maart 2023 18:51 schreef TornadoDK het volgende:
Rode Ster- Partizan, dak gaat er helemaal af.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 09:42 schreef Salina het volgende:
[..]
Wat ik begreep was dat de call helemaal niet overturned werd. Die scheids floot eerst voor de out of bounds ball en wees daarbij naar GS. Meteen daarna floot hij voor de time-out voor Dallas en wees daarbij naar de Dallas bank. Vanwege dat tweede dachten heel veel mensen dat hij de call overturnde, wat dus niet zo was. Inclusief de stadionspeaker, die blijkbaar riep dat het Dallas bal was. Dat hoorde Cuban dan weer, die een officiële klacht gaat indienen bij de NBA ("Het was Dallas bal, zelfs de speaker zei het!").
Maar goed, GS bal dus.
Wat het wel vreemder maakte is dat de scheidsrechters ook niet eenduidig waren blijkbaar. Je hebt vier plekken waar je kunt staan als scheids (2 zijkanten en 2 "achter"kanten, zeg maar de kanten van de baskets). Normaal bij een out of bounds ball die ingegooid moet aan de basketkant, moeten de twee andere scheidsen aan de zijkanten staan.
Maar een van die scheidsen stond dus aan de andere achterkant bij de Dallas basket.![]()
![]()
Dacht misschien toch dat het Dallas bal was?
Gewoon een vreemde, bizarre situatie maar niet per sé de schuld van de scheidsen alleen.
Wel kunt als je uiteindelijk verliest met 2 punten verschil in een razendspannende eindrace voor de play-offs.
Dallas moet volgens mij nog best vaak uit spelen las ik gisteren even snel. Dat wordt nog wat.
[..]
Euroleague? Dat is hartstikke leuk toch? Zou zo met je mee gaan. Hartstikke hoog niveau ook. Op een na hoogste basketballeague ter wereld.
Alleen al als je bijvoorbeeld Real Madrid - FC Barcelona bezoekt kom je meer dan 10 ex-NBA'ers tegen.
Zo ook bij de grote Griekse en Turkse clubs.
Euroleague is wel anders dan de NBA. Minder atletisch, minder "flashy" spel, maar bijvoorbeeld (veel) meer teamspel, passes, fundamentals en ander soort defense. Niet voor niets dat veel Europeanen die in de NBA terecht komen goed zijn in het passen en teamplay. Popovich was er gek op bij de Spurs.
En de sfeer kan ook tof zijn, veel leuker dan in de NBA. Geen kiss-cams, spelletjes en weet ik veel wat, maar net als in het voetbal duizenden zingende, springende fans die met lichtfakkels en vlaggen zwaaien en een lawaai maken van weet ik veel wat. Zeker als je naar de Balkan, Turkije of Griekenland gaat. Dat is echt gekkenwerk soms.
Have fun.
En inderdaad, welke wedstrijd ga je?
Olympiakos is ook een goeie atmospheer, vergelijkbaar met Panathinaikos. Verwacht maar gerust een gekkenhuis.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 12:08 schreef TornadoDK het volgende:
Bedankt voor jullie reacties
Ik ga volgende week naar Olympiakos - lyon.
Ik zal wel laten weten hoe het was.
Olympiakos! Leuk!quote:Op vrijdag 24 maart 2023 12:08 schreef TornadoDK het volgende:
Bedankt voor jullie reacties
Ik ga volgende week naar Olympiakos - lyon.
Ik zal wel laten weten hoe het was.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.OJa, en dit filmpje natuurlijk. Amerikaanse dude en zijn vrouw gaan naar een basketgame in Europa (Servië dacht ik). Vrouw schijt zeven kleuren.![]()
![]()
Oja, en het basketbal zelf nog natuurlijk. Olympiakos staat op dit moment eerste in de Euroleague, voor Real Madrid en Barcelona.
Qua spelers hebben ze niet echt bekende namen uit de NBA of NCAA, maar wel Aleksandar Vezenkov, een van de topspelers uit de EL dit jaar.
Lyon staat nu laatste in de EL, maar heeft wel Nando de Coloen Joffrey Lauvergne, twee Franse internationals en ex NBA-ers. De Colo is de laatste jaren een van de beste spelers in de EL geweest en een van de beste niet-NBA-spelers. Heeft nog wel even voor de Spurs gespeeld ook. All-time topscorer in de Europese (continentale) basketballleagues trouwens volgens Wiki.
[ Bericht 1% gewijzigd door Salina op 24-03-2023 13:57:28 ]"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
Poole weer. Als ie dit nou eens wat vaker zou doen, maar met hem is het of alles of helemaal niks.quote:Op zaterdag 25 maart 2023 12:46 schreef 3rr0r het volgende:
Flinke run van de Warriors in het 4e kwart.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |