Hoe kom je op 40k dan?quote:
Qua notaris heb je te maken met zowel de overdracht van het huis als met de hypotheekakte. Allebei iets van 1% dacht ik. Hypotheekprovisie 1,5%, zit je al op 4,5%quote:Op maandag 6 maart 2023 13:39 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Hoe kom je op 40k dan?
Overdrachtsbelasting doet het meeste zeer: 2% van 700.000 @ 14.000
Notariskosten incl. kadasterkosten @ 1 tot 2k
Taxatie a 500 eur
Wat hypotheekkosten @ 2k
Wat gemeentebelastingverrekening @ max. 1k
En dan ben ik door de, verplichte kosten aan, centen heen? En dan zit ik best hoog met notaris en hypotheek bijv. Maar dat kan je ook vele malen duurder maken natuurlijk. Het is maar net wat en waar je shopt.
Nee dat zijn vaste bedragen?quote:Op maandag 6 maart 2023 14:09 schreef blomke het volgende:
[..]
Qua notaris heb je te maken met zowel de overdracht van het huis als met de hypotheekakte. Allebei iets van 1% dacht ik. Hypotheekprovisie 1,5%, zit je al op 4,5%
Doe alsjeblieft geen online taxatie, dat is alleen cijfer- en modelmatig en kijkt niet naar de afwerking van de binnenkant, luxe verbteringen etc. Beter ga je laag inzetten óf neem je een aankoopmakelaar...quote:Op maandag 6 maart 2023 11:25 schreef Fe2O3 het volgende:
Doe een online taxatie en/of taxatie op afstand en/of kijk wat de waarde ongeveer zou moeten zijn. En bied daar niet boven ...
En daarbij, hoeveel kan je zelf neerleggen?
Huis van 7 ton zit al rap 10 a 15k eigen geld in wat je zo moet neerleggen, met daarbovenop nog eens elke euro die jij overbied tov de taxatiewaarde. Kan rap gaan.
Beetje vreemde logica. Ik neem aan dat je ook weer ergens een huis hebt gekocht wat 5 jaar terug wellicht een paar ton minder waard was.quote:Op donderdag 9 maart 2023 13:01 schreef egelhond het volgende: Voor 500 hadden we het ook verkocht gezien we het huis voor 300 gekocht hadden
Blijkbaar wel. 25k overgeboden en niet gewonnen.quote:Op donderdag 9 maart 2023 13:01 schreef egelhond het volgende:
Vind dit ook zo lastig. Huizen van die prijsklasse moet je daarop overbieden? Ik denk het niet maar je weet het niet. De makelaars naaien je op.
Afgelopen jaar ons huis verkocht. Stond te koop voor 520. Kregen uiteindelijk 2 biedingen van de 9 kijkers.
565.000 en 500.000. De kopers hadden eens moeten weten. Voor 500 hadden we het ook verkocht gezien we het huis voor 300 gekocht hadden
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |