Dat hele abces weer lekker schoonmakenquote:Op vrijdag 3 maart 2023 11:01 schreef bitterbal het volgende:
[..]
hmm kllinkt niet best. En wat kan de cavia arts doen denk je?
Nee ben er ook wel klaar mee, maar je blijft er steeds met eentje zitten.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 11:08 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zou niet zo snel meer nieuwe caafs nemen als ik jou was CL
Dat je volgende week ook nog wat te doen hebtquote:
Ja zielig voor die beestjes vooral ookquote:Op vrijdag 3 maart 2023 11:55 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Nee ben er ook wel klaar mee, maar je blijft er steeds met eentje zitten.
Dan heb je gewoon teveel personeel in dienst. @RockNijntje werkt voor de overheid?quote:Op vrijdag 3 maart 2023 11:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat je volgende week ook nog wat te doen hebt
Snap ik, moet je ook zeker zijn. Ik moet er wel bij vermelden dat het meestal niet zo'n probleem is om te switchen met projecten als het wat drukker is. Maar op dit moment is het erg rustig en staan we op minder projecten per persoon en dan wordt het wel problematisch. Dan ga ik soms maar gewoon douchen en make-up'en voor whatever het is dat ik na werk ga doen en log ik dat op een intern project zodat het in ieder geval niet aan klanten gefactureerd wordtquote:Op vrijdag 3 maart 2023 11:50 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Ik ben blij dat het hier niet zo is.
Niet echt nut, zo werkt het gewoon omdat onze klanten een bepaalde hoeveelheid uren afnemen. Ik weet het ook allemaal niet precies, ben maar een ontwikkelaar en heb gelukkig niets met sales en geld te makenquote:
Neinquote:Op vrijdag 3 maart 2023 11:56 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dan heb je gewoon teveel personeel in dienst. @:RockNijntje werkt voor de overheid?
Kun je daar niet gewoon alvast aan beginnen en het pas volgende week boeken?quote:Op vrijdag 3 maart 2023 11:58 schreef RockNijntje het volgende:
Maar het voelt wel echt tering nutteloos om te weten dat je nog enorm veel moet doen voor twee klanten, maar dat simpelweg niet mag doen die week en je tijd dan moet besteden aan tijdrekken binnen een onbelangrijk intern project.
Nee. Geen zin om uit te leggen waarom niet, maar gaat nietquote:Op vrijdag 3 maart 2023 11:59 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Kun je daar niet gewoon alvast aan beginnen en het pas volgende week boeken?
Zelfs met planten vind ik dat lastigquote:Op vrijdag 3 maart 2023 11:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja zielig voor die beestjes vooral ookAls het geen levende wezens waren kon je de hele handel gewoon in de kliko flikkeren. Maar ja
Heb ooit wel eens gewerkt waarbij praktisch ieder uur aan een klant gefactureerd moest worden.quote:
Ok, apart. Dat zou me echt enorm frustreren zoietsquote:Op vrijdag 3 maart 2023 12:00 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Nee. Geen zin om uit te leggen waarom niet, maar gaat niet. Heel kort zou dat het probleem verschuiven en vergroten.
Enige wat we kunnen doen is wachten tot het weer drukker wordt. Verder hebben wij er als ontwikkelaars niet zo veel over te zeggen.
Dat bedrijf:quote:Op vrijdag 3 maart 2023 12:03 schreef Budapestenaar het volgende:
* Kijkt in app
Aanspraak maken op garantie? Bel ons even en het is zo geregeld.
* belt
Aanspraak maken op garantie? Kijk even in de app en het is zo geregeld.
Uiteindelijk kreeg ik iemand aan de lijn, volgens mij in Paramaribo, en ze gaan me nu een mail sturen met meer info.quote:
dan gewoon extra boeken eerder in de week?quote:Op vrijdag 3 maart 2023 11:48 schreef RockNijntje het volgende:
Nee maar oprecht, het is een beetje een irritant systeem. We krijgen bepaalde opdrachten waar we tijd aan mogen besteden toegewezen per week. Maar als ergens niet de volledige hoeveelheid ingeplande uren voor nodig is, zal je nog steeds in totaal je 40 uur moeten halen. We mogen die tijd dan niet aan een ander project besteden. Dus aan het einde van de week zit ik vaak een beetje van ja uhm genoeg te doen maar mag niet wat nu.
Ze zeggen dat ze je een mail gaan sturen en gaan nu eerst nog veel harder lachen.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 12:05 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Uiteindelijk kreeg ik iemand aan de lijn, volgens mij in Paramaribo, en ze gaan me nu een mail sturen met meer info.
'fawaka meneer budapestenaar,quote:Op vrijdag 3 maart 2023 12:05 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Uiteindelijk kreeg ik iemand aan de lijn, volgens mij in Paramaribo, en ze gaan me nu een mail sturen met meer info.
Goedemiddag, welkom bij CE repairs. Waarmee kunnen we u van dienst zijn?quote:Op vrijdag 3 maart 2023 12:07 schreef Budapestenaar het volgende:
Ik moet contact opnemen met CE Repairs.
Even mentionen: @:citizen.erased
Kijk, da’s makkelijk
Is dat niet gewoon Rotterdams?quote:Op vrijdag 3 maart 2023 12:07 schreef bitterbal het volgende:
[..]
'fawaka meneer budapestenaar,
alles spang met u?'
Oké ik heb eindelijk een goede manier bedacht om het uit te leggenquote:Op vrijdag 3 maart 2023 12:00 schreef kwiwi het volgende:
Ik snap het hele systeem niet.. Je zou zeggen dat het om billable hours gaat. Maar dan neemt een klant er bijvoorbeeld 40 af, en als jij dan dat werkt in 20u af hebt boek je er natuurlijk gewoon 40. De andere uren werk je vast voor een andere klant zodat je meer dan 100% billable bent, of je gaat lekker op de bank tv zitten kijken.
Ik kan echt niet bedenken wat het nut van dit systeem is.
Ja het is echt frustrerend, maar ik probeer het zo min mogelijk mijn probleem te laten zijn.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 12:02 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ok, apart. Dat zou me echt enorm frustreren zoiets
Niet echt, ik wil gewoon werken eigenlijk. Me nuttig voelenquote:
Nee, nee, mail kwam gelijk binnenquote:Op vrijdag 3 maart 2023 12:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ze zeggen dat ze je een mail gaan sturen en gaan nu eerst nog veel harder lachen.
quote:Op vrijdag 3 maart 2023 12:07 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Goedemiddag, welkom bij CE repairs. Waarmee kunnen we u van dienst zijn?
quote:Op vrijdag 3 maart 2023 12:07 schreef bitterbal het volgende:
[..]
'fawaka meneer budapestenaar,
alles spang met u?'
Toen opa nog in de IT zat, hadden we dit systeem ook. Kwam er daardoor op neer dat je boy Franny pas op vrijdag z'n uren ging boeken van de afgelopen week. om mn week uren 'kloppend' te maken. En dan deed ik op vrijdag dus idd bijna geen flikker (voor klanten).quote:Op vrijdag 3 maart 2023 12:07 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Oké ik heb eindelijk een goede manier bedacht om het uit te leggen.
Stel ik sta 20 uur ingepland voor Klant A en 20 uur voor Klant B en ik ben binnen 10 uur klaar voor Klant A, dan mag ik nog steeds maar 20 uur werken voor Klant B. Dan zou ik aan het einde van de week dus op 30 uur uit komen in plaats van 40, terwijl ik die 10 uur wellicht prima had kunnen besteden aan werk voor Klant B, als daar nog veel voor te doen is. Maar die 10 uur moet dan in overleg naar iets anders. In een drukke periode is er dan vaak wel een ander project dat naar voren geschoven kan worden, maar in een rustige periode weet management dan ook niet echt wat we moeten doen en moeten we maar een beetje aan onbelangrijke interne projecten werken of zelf iets bedenken (nja, hoe dan, dat laatste, want dat mag dus niet zomaar).
De nummers en hoeveelheid projecten zijn in dit scenario niet realistisch, maar dit is wel waar het op neerkomt.
Opleidingen volgen, persoonlijk ontwikkelplan maken verbeterpuntjes signaleren, initiatief nemen n stuffquote:Op vrijdag 3 maart 2023 12:07 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Oké ik heb eindelijk een goede manier bedacht om het uit te leggen.
Stel ik sta 20 uur ingepland voor Klant A en 20 uur voor Klant B en ik ben binnen 10 uur klaar voor Klant A, dan mag ik nog steeds maar 20 uur werken voor Klant B. Dan zou ik aan het einde van de week dus op 30 uur uit komen in plaats van 40, terwijl ik die 10 uur wellicht prima had kunnen besteden aan werk voor Klant B, als daar nog veel voor te doen is. Maar die 10 uur moet dan in overleg naar iets anders. In een drukke periode is er dan vaak wel een ander project dat naar voren geschoven kan worden, maar in een rustige periode weet management dan ook niet echt wat we moeten doen en moeten we maar een beetje aan onbelangrijke interne projecten werken of zelf iets bedenken (nja, hoe dan, dat laatste, want dat mag dus niet zomaar).
De nummers en hoeveelheid projecten zijn in dit scenario niet realistisch, maar dit is wel waar het op neerkomt.
[..]
Ja het is echt frustrerend, maar ik probeer het zo min mogelijk mijn probleem te laten zijn.
[..]
Niet echt, ik wil gewoon werken eigenlijk. Me nuttig voelen.
Over hoeveel mensen gaat dit?quote:Op vrijdag 3 maart 2023 12:09 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Toen opa nog in de IT zat, hadden we dit systeem ook. Kwam er daardoor op neer dat je boy Franny pas op vrijdag z'n uren ging boeken van de afgelopen week. om mn week uren 'kloppend' te maken. En dan deed ik op vrijdag dus idd bijna geen flikker (voor klanten).
Ja maar echt precies dat soort shitquote:Op vrijdag 3 maart 2023 12:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Opleidingen volgen, persoonlijk ontwikkelplan maken verbeterpuntjes signaleren, initiatief nemen n stuff
Het is niet per se alleen dat, het is een soort onvoorziene ruimte. Als een junior ineens heel veel vragen stelt en hulp nodig heeft gaat dat daar bijvoorbeeld ook vanaf. Of als ik softwareupdates moet draaien. Beetje zo'n "dingen die niet ergens anders onder vallen" categorie. Maar in vergelijking met jouw ervaring is het zeker fijn om tijd te krijgen voor zulke dingen, ik moet er niet aan denken dat ik dat soort dingen dan maar in mijn eigen tijd zou gaan moeten doenquote:Op vrijdag 3 maart 2023 12:13 schreef FranticDJ het volgende:
Wel netjes dat je een halve dag per week krijgt voor zelfstudiedingen.. wij moesten dat in eigen tijd doen..
Een van de redenen dat ik er mee gekapt ben.
JBL? We laten DPD even nieuwe bezorgen.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 12:08 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]Topservice!
Mijn oortjes van JBL laden niet goed meer op.
quote:Op vrijdag 3 maart 2023 12:19 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
JBL? We laten DPD even nieuwe bezorgen.
Ja leken me goed maar die ik nu heb gekocht had net even 6000 reviews meer. En is ook meer wat ik zoek. Heb ook nog een goede draadloze headphone.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 12:23 schreef Haags het volgende:
jbl vind ik wel echt een goed merk. Geniet er met volle teugen van.
Ja, ik ben er ook tevreden over. Alleen laadt een van de oortjes niet goed op.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 12:23 schreef Haags het volgende:
jbl vind ik wel echt een goed merk. Geniet er met volle teugen van.
Jammer johquote:Op vrijdag 3 maart 2023 12:17 schreef Haags het volgende:
@:dr_flash ik voel me geflasht, geen zon te bekennen hier. Lutser
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |