abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208213963
Dit topic heeft een vraag, maar is ook een waarschuwing.

Ik heb nu een half jaar geleden mij laten steriliseren. Naïef als ik was gewoon na mijn werk naar een vasarts gereden. Daar aangekomen liep er een huilende man met vrouw naar de auto, ow oeps misschien had ik toch even mijn vrouw mee moeten nemen.

De ingreep was vervelend, maar vergelijkbaar met de tandarts.

De weken hierna heel veel pijn gehad, mijn zak werd alle kleuren paars blauw groen, en 3 keer zo groot. Aanraken echt niet.. dus loop deed heel veel pijn. Na 6 weken kon ik weer gewoon dingen doen na 3 maanden ging sporten weer redelijk pijnloos.

Echter is er ook pijn die nooit is weggegaan. Als ik basketball voel ik doffe pijn in mijn onderbuik. Maar erger zijn de extreem gevoelige ballen. Ze doen eigenlijk altijd een beetje pijn. Als je ze aanraakt best veel. Bij mij resulteert dat nu in een heel triest seksleven. Alles gaat goed behalve penetratie, door het stoten neemt de pijn toe en de erectie af. Inmiddels heb ik er dus een erectie stoornis bij. Ik heb wel zin in seks, maar voel vooraf al frustratie. Een enkele keer gaat het goed.

Mijn doel was dat als mijn vrouw van de pil af kon haar libido hoger zou worden, dat is gelukt, maar we hebben minder seks dan ooit.

In de beschrijvingen staat dat ca 5% er last van heeft. Dat is gelul, nu aan 6 mannen gevraagd, 4 geven aan pijnklachten te hebben, sommige ook na 30 jaar nog. Naar ik aanneem met minder vervelende gevolgen dan ik.
Huisartsen lijken er weinig aan te doen. Dus bezint eer je begint. Die 5% lijkt mij dus onzin

Dan de vraag, is er iemand die dit ook had en wel er vanaf is geraakt?

[ Bericht 1% gewijzigd door Nico987 op 03-03-2023 08:01:57 ]
  vrijdag 3 maart 2023 @ 09:03:20 #2
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_208214991
Ik heb ook een vasectomie laten doen, en ik herken deze klachten serieus niet.
Wel ontzettend kut zet....
pi_208215112
Mijn man heeft ook een vasectomie gehad. Hoewel hij zeker bont en blauw was en een erge nabloeding heeft gehad, heeft hij nu geen klachten. Wel heeft hij in de afgelopen jaren een paar keer een fikse bijbalontsteking gehad. Zijn ingreep was een jaar of 9 geleden. Er is geen arts geweest die de mogelijke klachten heeft besproken na zo'n ingreep, maar bijbalontsteking schijnt best vaak voor te komen. Ik denk niet dat hij de ingreep had laten doen als hij alles had geweten.
Waardeloos dat je zulke klachten hebt.
pi_208215857
Nul problemen gehad. Wel een dag of twee het in-je-zak-geschopt-gevoel gehad, maar daarna was het klaar.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_208215894
De ingreep viel mee, de dagen erna waren wat onprettig.
Daarna vrij snel herstel.

Gevoelige ballen (op de verkeerde manier) herken ik wel. Soms doet het vanuit het niets ineens pijn daar. Dan weer tijdenlang niets.

8 jaar geleden gedaan.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_208216127
Dat is mooi klote. Ik zou ook zeker niet pikken dat er niets aan gedaan wordt. Of in ieder geval dat ze het niet proberen te verbeteren.

Ik heb altijd iets van 15% gelezen. Later werd dat bijgesteld naar 10% en inmiddels dus kennelijk naar 5%???

Vraag is dan of die bijstelling komt door betere techniek, of de wens die de vader is van de gedachte. Want ja, als je het dolgedraaide feministen vraagt die heel erg voorstander zijn van iedere man semi-castreren (mijn invulling van hoe dat in die kopjes werkt…), met sommigen zelfs bloedserieus iedere 16 jarige man en dan mag die bij de gratie gods de boel weer tijdelijk aan elkaar laten knopen als er een vrouw is die aangeeft wel zwanger van hem te willen worden, dan wordt altijd gedaan alsof het zoiets is als een pleister plakken en er weer afhalen, maar dan in omgekeerd volgorde ofzo. Minimale ingreep, 0 risico (want 10% rond je natuurlijk af naar 0).

Dus het is inderdaad een minderheid die klachten houdt, maar de waarschuwing is zeer op zijn plaats.

Ik raad het iedere kerel ook aan: say no to vasectomy, not necessarily to drugs.

En dat is best een ruzie waard met als eindresultaat een spiraaltje. Disclaimer: van haar ben ik inmiddels wel gescheiden. ;)
pi_208216149
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 10:38 schreef Sometimes het volgende:
De ingreep viel mee, de dagen erna waren wat onprettig.
Daarna vrij snel herstel.

Gevoelige ballen (op de verkeerde manier) herken ik wel. Soms doet het vanuit het niets ineens pijn daar. Dan weer tijdenlang niets.

8 jaar geleden gedaan.
Voor mij is herstel iets anders dan na 8 jaar nog geregeld pijnlijke ballen…
pi_208216244
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 11:02 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Voor mij is herstel iets anders dan na 8 jaar nog geregeld pijnlijke ballen…
Het is wel lastig om te bepalen of het daardoor komt.
It was delicious.
  vrijdag 3 maart 2023 @ 11:25:17 #9
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_208216457
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 11:00 schreef VEM2012 het volgende:
Dat is mooi klote. Ik zou ook zeker niet pikken dat er niets aan gedaan wordt. Of in ieder geval dat ze het niet proberen te verbeteren.

Ik heb altijd iets van 15% gelezen. Later werd dat bijgesteld naar 10% en inmiddels dus kennelijk naar 5%???

Vraag is dan of die bijstelling komt door betere techniek, of de wens die de vader is van de gedachte. Want ja, als je het dolgedraaide feministen vraagt die heel erg voorstander zijn van iedere man semi-castreren (mijn invulling van hoe dat in die kopjes werkt…), met sommigen zelfs bloedserieus iedere 16 jarige man en dan mag die bij de gratie gods de boel weer tijdelijk aan elkaar laten knopen als er een vrouw is die aangeeft wel zwanger van hem te willen worden, dan wordt altijd gedaan alsof het zoiets is als een pleister plakken en er weer afhalen, maar dan in omgekeerd volgorde ofzo. Minimale ingreep, 0 risico (want 10% rond je natuurlijk af naar 0).

Dus het is inderdaad een minderheid die klachten houdt, maar de waarschuwing is zeer op zijn plaats.

Ik raad het iedere kerel ook aan: say no to vasectomy, not necessarily to drugs.

En dat is best een ruzie waard met als eindresultaat een spiraaltje. Disclaimer: van haar ben ik inmiddels wel gescheiden. ;)
Ik vind je een grotere creep dan @ph-buf
  vrijdag 3 maart 2023 @ 11:30:47 #10
130803 Gripper
Get a grip
pi_208216530
Ik vond het ook eng hoor, die 5% kans op chronisch gevoelige ballen. Je zal maar bij een van de leukste dingen die je kunt doen bij elke klets een pijnlijk gezicht trekken. Dan is de lol er gauw vanaf.

Maar heb eigenlijk nooit ergens last van, ballen zijn niet gevoeliger dan voorheen. Een week niet fietsen was eigenlijk het enige ongemak.
Advies vragen bij een arts over hoe verder lijkt me zeker de moeite waard, wat een ruksituatie voor je!
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  vrijdag 3 maart 2023 @ 11:33:37 #11
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_208216576
Wat zei de arts ervan?
Zeker toen je ballen zo ernstig gezwollen waren? Want dat, samen met pijn klachten die ernstig zijn of niet vlot wegtrekken staat bij het rijtje van neem contact op, er is een complicatie.

Je zou na een week weer moeten kunnen sporten en vrijen, na twee dagen mag je weer fietsen en al het gewone doen.

Je bent toch ook op controle geweest naderhand, dat is al erg laat om klachten aan te geven, maar hoe werd erop gereageerd?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_208216595
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 11:08 schreef Sometimes het volgende:

[..]
Het is wel lastig om te bepalen of het daardoor komt.
Als je het daarvoor nooit had en na de operatie wel, dan is de kans dat het niet gerelateerd is erg klein lijkt mij zo.
pi_208216600
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 11:25 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Ik vind je een grotere creep dan @:ph-buf
Voelde je je aangesproken? In dat geval: mooi!
  vrijdag 3 maart 2023 @ 11:36:26 #14
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_208216608
quote:

Ja, ziekenhuizen vullen hun medische info voor patiënten met de wens der gedachte van feministen. Het is een snood wereldwijd mannenhatende feeksen plan om alle mannen te ontmannelijken.

Echt?
Vindt je nou zelf ook niet een beetje dat je door draait?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_208216611
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 11:35 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Als je het daarvoor nooit had en na de operatie wel, dan is de kans dat het niet gerelateerd is erg klein lijkt mij zo.
Leeftijd is ook nog wel een ding.

Maar ik ben er zelf eigenlijk wel van overtuigd dat het door de vasectomie komt.
It was delicious.
  vrijdag 3 maart 2023 @ 11:37:53 #16
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_208216622
Het lijkt mij echt verschrikkelijk om dit te laten doen. Je testosteron productie neemt echt ziek af zodat je je eigenlijk geen man meer voelt had ik gehoord.
pi_208216689
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 11:36 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Ja, ziekenhuizen vullen hun medische info voor patiënten met de wens der gedachte van feministen. Het is een snood wereldwijd mannenhatende feeksen plan om alle mannen te ontmannelijken.

Echt?
Vindt je nou zelf ook niet een beetje dat je door draait?
Je leest weer eens heel onzorgvuldig.

Ten eerste had ik het al niet over feministen sec. Dat zijn mensen die geloven in gelijke kansen voor mannen en vrouwen, wat gewoon de norm is in de Westerse wereld.

Maar dat activisten invloed hebben op wetenschap is prima gedocumenteerd hoor. Met als meest afschrikwekkende voorbeeld transactivisten, waardoor in sommige landen echt enorme uitwassen zijn opgetreden.
pi_208216751
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 11:36 schreef Sometimes het volgende:

[..]
Leeftijd is ook nog wel een ding.

Maar ik ben er zelf eigenlijk wel van overtuigd dat het door de vasectomie komt.
Als het iets is wat gebruikelijk is op een bepaalde leeftijd en je zat in die leeftijdsgroep is dat natuurlijk een mogelijke verklaring.

Maar goed, dat weet ik verder niet. Ik heb er destijds over gelezen en geconcludeerd dat het niet aan mij besteed was. En toen was het dus echt 10%.

En nu lees je 5% op de ene site en elders alweer 2-5%.

Ik ben en blijf oprecht benieuwd naar waar het dalende cijfer vandaan komt. En voor de slechte lezers: daar heb ik geen enkele conclusie over getrokken, alleen aangegeven dat het niet per se correct hoeft te zijn, omdat (bepaalde delen van) wetenschap inmiddels aardig gecorrumpeerd is.
pi_208216782
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 11:37 schreef Jahr00n het volgende:
Het lijkt mij echt verschrikkelijk om dit te laten doen. Je testosteron productie neemt echt ziek af zodat je je eigenlijk geen man meer voelt had ik gehoord.
Nee, dat kan echt niet. De hormonale functie blijft onveranderd na een vasectomie.
  vrijdag 3 maart 2023 @ 12:05:54 #20
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_208216993
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 11:44 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ten eerste had ik het al niet over feministen sec. Dat zijn mensen die geloven in gelijke kansen voor mannen en vrouwen, wat gewoon de norm is in de Westerse wereld.

Maar dat activisten invloed hebben op wetenschap is prima gedocumenteerd hoor. Met als meest afschrikwekkende voorbeeld transactivisten, waardoor in sommige landen echt enorme uitwassen zijn opgetreden.
dolgedraaide feministen

Ik knip en plak het maar even vanuit jouw tekst.
En met deze ‘uitleg ‘ maak je het er niet beter op, wat een wappie shit dit zeg.

Die 5% wordt al jaren en jaren gezegd. Je lult uit je nek of bent een stuk ouder dan ik dacht. Want voor 15% moet je echt terug naar de jaren ‘70/‘80.
  Moderator vrijdag 3 maart 2023 @ 12:26:43 #21
441859 crew  Lenny77
pi_208217244
quote:
Dit klopt niet.
Je laat je niet castreren he?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_208217507
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 12:05 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
dolgedraaide feministen

Ik knip en plak het maar even vanuit jouw tekst.
En met deze ‘uitleg ‘ maak je het er niet beter op, wat een wappie shit dit zeg.

Die 5% wordt al jaren en jaren gezegd. Je lult uit je nek of bent een stuk ouder dan ik dacht. Want voor 15% moet je echt terug naar de jaren ‘70/‘80.
Ja, activistische idioten die zichzelf feminist noemen, maar feitelijk ver zijn afgedreven van waar feminisme voor stond.

En iemand een wappie noemen is een zwaktebod. Ik kan mijn stelling dat wetenschap is gecorrumpeerd onderbouwen. Naast dat het best vaak in het nieuws is tegenwoordig. Niet alleen door activisten, ook door corporatisme en politiek (denk aan het IPCC).

Ik ben geboren in de jaren 70. Het verbaast mij dat je denkt dat ik veel jonger bent gelet op onze eerdere discussie deze week.

Het is 7 jaar geleden dat ik die 10% las.

Nogmaals: ik heb niet gezegd dat er is gelogen, ik vraag mij af waarom het zoveel minder is geworden. En dat zal waarschijnlijk een samenloop van omstandigheden zijn, waaronder verbeterde medische zorg. Maar ik denk ook dat het heel erg afhangt van hoe je meet.

Iemand die af en toe gevoelige ballen heeft (zoals eerder aangehaald) kun je zien als nog steeds last, of geen last, want niet bewijsbaar direct gerelateerd.

En dat is op niveau van de wetenschap (die veel minder absoluut is dan niet-wetenschappers plegen te denken).

Daarnaast heb je externe partijen die onwelgevallige onderzoeken actief onderdrukt krijgen. Zoals het onderzoek van Jay Bhattacharya waaruit al in maart 2020 bleek dat de mortaliteit van Covid 0,2% was ipv 4-5%.

Een grof schandaal. Zoek maar eens op.

Als je wil kan ik je heel veel voorbeelden geven van prima onderzoeken die actief onderdrukt zijn en ingetrokken, zelfs na peer-review.

Maar noem mij vooral een wappie, want zo gaat dat tegenwoordig in het debat: andere mening, dus die moet wat mankeren. Het alternatief is kennis tot je nemen…

Dat kost meer tijd, maar daar word je wel wijzer van.

Your call.
  vrijdag 3 maart 2023 @ 12:56:05 #23
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_208217618
Dat ouder omdat je dan in de jaren 70/80 actief moet hebben gezocht naar hoe het zat, je schrijft zelf dat het een discussie was in je vorige relatie. Ik neem aan dat jij rond mijn leeftijd of iets jonger bent. Maar als jij in de jaren ‘80 al een discussie had over sterilisatie in je vorige huwelijk zou je ouder zijn dan dat.

7 jaar geleden en 15/10% geleden lijkt me apart, mits je je bij gedegen medische bronnen hebt gehouden.

Ik noem niet iedereen lukraak wappie. Maar als je met een tekst komt over dolgedraaide feministen. die alle mannen semi willen castreren en daarom maar invloed uitoefenen op de wetenschap om ervoor te zorgen dat het risico op napijn bij sterilisatie van de man in patiënten folders van 10 naar 5% verlaagd wordt ga je best ver in je denkwijze….
pi_208218005
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 12:56 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Dat ouder omdat je dan in de jaren 70/80 actief moet hebben gezocht naar hoe het zat, je schrijft zelf dat het een discussie was in je vorige relatie. Ik neem aan dat jij rond mijn leeftijd of iets jonger bent. Maar als jij in de jaren ‘80 al een discussie had over sterilisatie in je vorige huwelijk zou je ouder zijn dan dat.

7 jaar geleden en 15/10% geleden lijkt me apart, mits je je bij gedegen medische bronnen hebt gehouden.

Ik noem niet iedereen lukraak wappie. Maar als je met een tekst komt over dolgedraaide feministen. die alle mannen semi willen castreren en daarom maar invloed uitoefenen op de wetenschap om ervoor te zorgen dat het risico op napijn bij sterilisatie van de man in patiënten folders van 10 naar 5% verlaagd wordt ga je best ver in je denkwijze….
Toen het in mijn relatie een discussie was, was het 10%. Nogmaals dat was 7 jaar terug. En nog ook wel wat verder terug, want de discussie begon toen de eerste geboren was, ruim 11 jaar terug.

Maar ik heb er al veel eerder over gelezen. Ik lees nu eenmaal graag.

Mijn punt was dat het cijfer in relatief korte tijd flink is gedaald en enige scepsis is dan niet zo vreemd.

Kijk eens naar deze kliniek: zouden die bij cijfers over bijwerkingen volledig objectief zijn denk je?

https://link2care.nl/ster(...)UmxCdHUaAv90EALw_wcB

En objectiviteit is lastig. Wanneer is een gerapporteerde bijwerking echt een bijwerking? Denk aan long covid. Was er een onderzoek waaruit bleek dat de groep met long covid uit precies evenveel niet geïnfecteerden bestond als de generieke populatie.

Die mensen liegen niet. Maar iets klopt er niet.

Binnen een maatschappij waar de mening lijkt te zijn dat mannen ook maar meer hun verantwoordelijkheid moeten nemen en nu ook ineens de pil voor mannen weer op de radar is, terwijl dat een enorm onhandig voorbehoedsmiddel is, is het toch niet gek om te veronderstellen dat mogelijk dat soort sentimenten meewegen?

Zie de zaak van de afgerukte condoom. Geen mens zal dat daadwerkelijk bedenken als we het over verkrachting hebben, maar we leven nu eenmaal in een maatschappij waar de terechte wens om vrouwen tegen seksueel geweld te beschermen ervoor zorgt dat het toch maar als zodanig ten laste wordt gelegd.

Het is echt heel raar om te denken dat de tijdsgeest geen rol speelt.

En dan mag je dat ook nog tegen de achtergrond plaatsen van dat ik reageerde op een TS die op basis van zijn eigen onderzoek denkt dat het aantal mannen met klachten nog heel veel hoger is en ik dat bestreed.

Maar dat het hoger kan zijn dan 5%, dat acht ik goed mogelijk.
  vrijdag 3 maart 2023 @ 13:35:58 #25
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_208218210
De mannenpil is weer op de radar door een nieuwe ontwikkeling. Waarbij er een middel is gevonden die binnen een half uur de mannelijke proefdieren onvruchtbaar maakt. Wat een tijdelijk effect is.
Tot nu toe in de dieren geen bijwerkingen.

Het moet nog verder door ontwikkelt worden natuurlijk, maar dit is veel belovend. Een oraal middel dat de zwemmers laat stoppen met zwemmen. Dat binnen een half uur na inname en zonder dat het weken of maanden duurt na stoppen om weer vruchtbaar te zijn.

Lees je maar eens in erover, is best interessant. Ik hoop dat de ontwikkeling ervan gaat lukken.

En zo recent is het dus niet dat het van 10% naar 5% gedaald is. Ik weet echt niet waar je dat 7 jaar geleden gelezen hebt, want 10 jaar geleden zat het al rond de 5%.
Natuurlijk verbeteren technieken ook in de tijd. Er is ook meer specialisme gekomen op dit gebied, wat de foutmarge ook kleiner maakt.

Ik zou als man wel zorgvuldig kiezen, niet voor de snelste en goedkoopste gaan, maar even checken hoe het met achtergrond en ervaring zit. En kijken of je ervaring van andere patiënten kan vinden. Maar dat is ook aan te raden bij andere ingrepen.
Al het al is het in Nederland vrij goed geregeld. En dat is al best lang zo.
Misschien dat jouw cijfers die je in je hoofd hebt komen uit landen waar de medische wereld wat minder gereguleerd is, de foutmarge daardoor hoger kan zijn?
pi_208219780
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 13:35 schreef Cause_Mayhem het volgende:
De mannenpil is weer op de radar door een nieuwe ontwikkeling. Waarbij er een middel is gevonden die binnen een half uur de mannelijke proefdieren onvruchtbaar maakt. Wat een tijdelijk effect is.
Tot nu toe in de dieren geen bijwerkingen.

Het moet nog verder door ontwikkelt worden natuurlijk, maar dit is veel belovend. Een oraal middel dat de zwemmers laat stoppen met zwemmen. Dat binnen een half uur na inname en zonder dat het weken of maanden duurt na stoppen om weer vruchtbaar te zijn.

Lees je maar eens in erover, is best interessant. Ik hoop dat de ontwikkeling ervan gaat lukken.

En zo recent is het dus niet dat het van 10% naar 5% gedaald is. Ik weet echt niet waar je dat 7 jaar geleden gelezen hebt, want 10 jaar geleden zat het al rond de 5%.
Natuurlijk verbeteren technieken ook in de tijd. Er is ook meer specialisme gekomen op dit gebied, wat de foutmarge ook kleiner maakt.

Ik zou als man wel zorgvuldig kiezen, niet voor de snelste en goedkoopste gaan, maar even checken hoe het met achtergrond en ervaring zit. En kijken of je ervaring van andere patiënten kan vinden. Maar dat is ook aan te raden bij andere ingrepen.
Al het al is het in Nederland vrij goed geregeld. En dat is al best lang zo.
Misschien dat jouw cijfers die je in je hoofd hebt komen uit landen waar de medische wereld wat minder gereguleerd is, de foutmarge daardoor hoger kan zijn?
Een half uur van te voren regelen vind ik zelf vrij onhandig, maar ok.

Het zou mij verbazen als het een commercieel succes wordt. Ook al omdat je als vrouw wel heel erg moet vertrouwen op de ander. Het blijft natuurlijk de vrouw die zwanger raakt. En daar is nog geen oplossing voor bedacht. ;)
pi_208219950
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 16:01 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Een half uur van te voren regelen vind ik zelf vrij onhandig, maar ok.

Het zou mij verbazen als het een commercieel succes wordt. Ook al omdat je als vrouw wel heel erg moet vertrouwen op de ander. Het blijft natuurlijk de vrouw die zwanger raakt. En daar is nog geen oplossing voor bedacht. ;)
Kan ook langer vooraf.
Maar werkt al na een half uur ipv na weken pas zoals bij de andere middelen.

En het geeft mannen meer zeggenschap over zichzelf, dat lijkt me een goed iets.
pi_208220598
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 16:15 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Kan ook langer vooraf.
Maar werkt al na een half uur ipv na weken pas zoals bij de andere middelen.

En het geeft mannen meer zeggenschap over zichzelf, dat lijkt me een goed iets.
Het haalt de spontaniteit er wel af vind ik, maar goed, we gaan het zien.
  Moderator vrijdag 3 maart 2023 @ 17:09:24 #29
382129 crew  Donna
pi_208220738
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 16:58 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Net als de pil bij vrouwen zou het bij de evt. man ook iets kunnen zijn wat je dagelijks slikt. Zit je ook niet met dat half uur. :Y
pi_208220832
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 17:09 schreef Donna het volgende:

[..]
Net als de pil bij vrouwen zou het bij de evt. man ook iets kunnen zijn wat je dagelijks slikt. Zit je ook niet met dat half uur. :Y
Het werkt toch maar een beperkt aantal uren?

Maar ik denk ook dat het voor vrouwen lastig is om erop te vertrouwen dat de man die pil wel inneemt. Als het bv 2x daags moet zou ik mijzelf al niet vertrouwen, ik ben veel te chaotisch.

Maar nogmaals, we gaan het zien. Wie weet wordt het wel een daverend succes.

Het is sowieso een goede zaak dat de pil voor vrouwen minder noodzakelijk/gebruikelijk wordt. Want eerlijk is eerlijk: als vrouw zou ik de pil ook niet willen.
pi_208220953
Zou er een verschil zijn tussen een vasectomie door een huisarts of een ziekenhuis?

Hier in de buurt zit een huisarts die dit 400+ keer gedaan heeft, ziekenhuis heeft een wachttijd van >1 jaar.
  Moderator vrijdag 3 maart 2023 @ 17:28:49 #32
382129 crew  Donna
pi_208221015
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 17:17 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Maar ik denk ook dat het voor vrouwen lastig is om erop te vertrouwen dat de man die pil wel inneemt. Als het bv 2x daags moet zou ik mijzelf al niet vertrouwen, ik ben veel te chaotisch.

Het is sowieso een goede zaak dat de pil voor vrouwen minder noodzakelijk/gebruikelijk wordt. Want eerlijk is eerlijk: als vrouw zou ik de pil ook niet willen.
Heb niet gelezen hoelang het werkt, maar als dit voor nu al zo goed werkt, ligt zoiets vast binnen de mogelijkheden in de toekomst. :Y

Vertrouwen is wel een dingetje. Maar dat is andersom naar vrouwen toe ook zo toch?
  vrijdag 3 maart 2023 @ 17:37:06 #33
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_208221141
Echt klote voor je man. Ik heb zelf ook een vasectomie gehad, heb ik eigenlijk nergens last van gehad. Het is een dag wat gevoeliger geweest en verder geen klachten.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_208221253
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 16:58 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Hoezo als je het gewoon dagelijks ofzo kan nemen?

Het voordeel (als dit echt blijkt te werken) is dat je niet weken moet gebruiken voordat het werkt en als je stopt het geen 3 tot 6 maanden duurt voordat je weer vruchtbaar bent.

Het is dus niet dat je het vlak voor de seks zou moeten nemen, maar dat dat wel kan.
Het werkt (nog niet zeker) dus beter dan de vrouwen pil
pi_208221264
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 17:17 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Nee, geen uren... Langer
pi_208223751
quote:
Dat is totale onzin..
  vrijdag 3 maart 2023 @ 20:07:21 #37
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_208223818
Holy fuck. Dit topic moest ik niet lezen.

Heb het zojuist met condoom moeten doen met de vrouw, wat is dat toch kut.

Dus ik heel dapper over steriliseren praten. Maar jezus, hier heb ik geen zin in.
  vrijdag 3 maart 2023 @ 20:25:53 #38
289617 rosita1
Hey Hey, My My
pi_208224192
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 02:13 schreef Nico987 het volgende:

Ik heb nu een half jaar geleden mij laten steriliseren. Naïef als ik was gewoon na mijn werk naar een vasarts gereden. Daar aangekomen liep er een huilende man met vrouw naar de auto, ow oeps misschien had ik toch even mijn vrouw mee moeten nemen.

De weken hierna heel veel pijn gehad, mijn zak werd alle kleuren paars blauw groen, en 3 keer zo groot. Aanraken echt niet.. dus loop deed heel veel pijn. Na 6 weken kon ik weer gewoon dingen doen na 3 maanden ging sporten weer redelijk pijnloos.

Echter is er ook pijn die nooit is weggegaan. Als ik basketball voel ik doffe pijn in mijn onderbuik. Maar erger zijn de extreem gevoelige ballen. Ze doen eigenlijk altijd een beetje pijn. Als je ze aanraakt best veel. Bij mij resulteert dat nu in een heel triest seksleven. Alles gaat goed behalve penetratie, door het stoten neemt de pijn toe en de erectie af. Inmiddels heb ik er dus een erectie stoornis bij. Ik heb wel zin in seks, maar voel vooraf al frustratie. Een enkele keer gaat het goed.

Mijn doel was dat als mijn vrouw van de pil af kon haar libido hoger zou worden, dat is gelukt, maar we hebben minder seks dan ooit.

In de beschrijvingen staat dat ca 5% er last van heeft. Dat is gelul, nu aan 6 mannen gevraagd, 4 geven aan pijnklachten te hebben, sommige ook na 30 jaar nog. Naar ik aanneem met minder vervelende gevolgen dan ik.
Huisartsen lijken er weinig aan te doen. Dus bezint eer je begint. Die 5% lijkt mij dus onzin

Zijn er geen standjes mogelijk waarbij er geen beweging komt bij de ballen? Bijvoorbeeld de vrouw bovenop in bed of op een stoel. Ik noem even maar iets als voorbeeld.
pi_208224318
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 17:25 schreef escortmk2 het volgende:
Zou er een verschil zijn tussen een vasectomie door een huisarts of een ziekenhuis?

Hier in de buurt zit een huisarts die dit 400+ keer gedaan heeft, ziekenhuis heeft een wachttijd van >1 jaar.
Ik het laten doen bij een vas arts, een huisarts, die nog 1 dag in de week invalt bij een praktijk en 5 avonden in de week dit doet. Die ene dag is puur om als huisarts geregistreerd te kunnen blijven. Deze man doet er dus zo'n per week.

De meeste huisartsen die het doen, doen dit 1 of 2 dagen naast hun werk als huisarts.

Vanwege de wachttijd niet naar het ziekenhuis gegaan.

Een vriend van mij deed het kort na mij in het ziekenhuis ook klachten.
pi_208224379
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 20:25 schreef rosita1 het volgende:

[..]
Zijn er geen standjes mogelijk waarbij er geen beweging komt bij de ballen? Bijvoorbeeld de vrouw bovenop in bed of op een stoel. Ik noem even maar iets als voorbeeld.
Er zijn wel dagen dat het me minder belemmerd, maar juist bovenop is best pijnlijk. Er zijn wel dingen te bedenken. Maar helaas zit de frustratie ook in mijn hoofd. Zodra het zeer doet irriteert het mij dusdanig dat mijn focus weg is, en dat is funniest voor de erectie.
  vrijdag 3 maart 2023 @ 20:41:48 #41
289617 rosita1
Hey Hey, My My
pi_208224537
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 20:34 schreef Nico987 het volgende:

[..]
Er zijn wel dagen dat het me minder belemmerd, maar juist bovenop is best pijnlijk. Er zijn wel dingen te bedenken. Maar helaas zit de frustratie ook in mijn hoofd. Zodra het zeer doet irriteert het mij dusdanig dat mijn focus weg is, en dat is funniest voor de erectie.
That sucks!
pi_208224581
Er zijn legio brieven en uitleggen over vasectomie. De cijfers over chronische klachten variëren nogal. Tussen de 2 en 10% meestal 5. Logisch, want het is gewoon gouden handel.

Ik vraag me heel erg af hoe dit cijfer tot stand komt. Er zal een taboe zitten op klagen, het was best een drempel om er over te beginnen bij de huisarts.

En als je het zegt wie houdt dat dan bij?

Overigens ben ik al vrij snel naar mijn huisarts geweest, de opgezwollen zal was gewoon pech, dat kan gebeuren. Was gewoon wat zwelling. Later nog eens terug voor pijn in de ballen, zij voelen, nee ik spring niet direct tegen het dak, dus gewoon wat irritatie. Gaat over meneer.

Ik heb jaren terug een bijbal ontsteking gehad, de pijn is vergelijkbaar, maar dan in de hele bal. Daarna heb ik nog heel lang pijn gehad, dat schijnt niet gek te zijn bij orgaanpijn. Je hebt geen pijn, maar de zenuw zegt best lang van wel. Ik hoop dat het dat is, maar twijfel daar natuurlijk ook aan.

Maandag weer een afspraak bij de huisarts, dan zal ik er nog eens naar vragen. Bij geen bevredigend antwoord, zal ik een verwijzing voor de uroloog vragen. En de vasarts weer eens bellen.
  Moderator zaterdag 4 maart 2023 @ 00:34:31 #43
441859 crew  Lenny77
pi_208229742
Ik zou zoiets dus nooit bij een huisarts laten doen :X
Dan maar de wachttijd in, maar enkel een specialist zou daar aan mogen komen.
  Moderator zaterdag 4 maart 2023 @ 00:37:19 #44
441859 crew  Lenny77
pi_208229789
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 20:07 schreef Rickocum het volgende:
Holy fuck. Dit topic moest ik niet lezen.

Heb het zojuist met condoom moeten doen met de vrouw, wat is dat toch kut.

Dus ik heel dapper over steriliseren praten. Maar jezus, hier heb ik geen zin in.
Mja maar je hoort natuurlijk niet de vele succesverhalen. Alleen als er iets mis gaat lees je dit. Ik ken een hoop mannen die dit hebben laten doen en ze zijn allemaal tevreden, geen klachten.
Sowieso klinkt die grote zwelling al niet als normaal.. daar zou ik al verder mee zijn gegaan.
Wat niet wil zeggen dat ik vind dat je het maar moet laten doen he? Dat is ieder zijn eigen keuze.
pi_208230988
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 00:34 schreef Lenny77 het volgende:
Ik zou zoiets dus nooit bij een huisarts laten doen :X
Dan maar de wachttijd in, maar enkel een specialist zou daar aan mogen komen.
Maar wanneer ben je specialist? Mijn arts doet er zo'n 30+ per week, en dat voor 20 jaar lang. Een uroloog doet er echt minder per week. Die heeft 80% andere taken. En als je pech hebt doet de co arts het.
Huisartsen hebben ook vaak een interesse gebied waar binnen zij hun nascholingen doen.

Die zwelling is niet normaal natuurlijk maar het kan gebeuren. Er wordt in je gesneden daar reageer je vaak met zwelling op. De een heftiger dan de ander. Al zou het 1 en het ander wel met elkaar te maken hebben vermoed ik. De pijn zit vooral links, dat was ook de kant die het meest opgezwollen was.

Maandag ga ik dus voor iets anders naar de huisarts dan vraag ik hier ook weer naar. Misschien is het hier vooral niet handig dat ik een vrouwelijke arts huisarts heb. Die mogelijk niet goed begrijpen wat pijn daar betekend.
  zaterdag 4 maart 2023 @ 08:53:04 #46
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_208231177
Als jij in een omgeving zit met veel mannen met klachten is het misschien handig dat eens te inventariseren en dan met je huisarts te bespreken?

Zorg wel dat je harde getallen hebt dus niet alleen degenen waarbij het tegen viel in beeld hebt.
Dan bespreken of het zin heeft dit te melden en zo ja, waar.

Ik heb de ingreep ook laten doen trouwens en na een paar weken geen centje pijn meer.

Maar een paar dagen last gehad op het niveau dat ik het vervelend zou noemen.
pi_208248616
Een vriend van me dacht er ook over, zegt de huisarts dat er maar 1% kans is op chronische pijn of iets in die orde van grootte, dus geen probleem. Dus hij zegt nee bedankt. Zo redeneren artsen, 1% is niks voor hen, 5% ook weinig, omdat het bij dergelijke percentages atlijd in het voordeel uitvalt van de medische ingreep.

Maar als de medische ingreep op zich overbodig is zoals bij vasectomie, moet je anders naar die percentages kijken. Die 1 op de 100 die de lul is zit er maar mooi mee. Die heeft spijt, bij een hartoperatie met dezelfde kansen heeft niemand spijt want die is dood aan of de ingreep of de hartkwaal.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 5 maart 2023 @ 12:27:08 #48
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_208249133
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 11:45 schreef Weltschmerz het volgende:
Een vriend van me dacht er ook over, zegt de huisarts dat er maar 1% kans is op chronische pijn of iets in die orde van grootte, dus geen probleem. Dus hij zegt nee bedankt. Zo redeneren artsen, 1% is niks voor hen, 5% ook weinig, omdat het bij dergelijke percentages atlijd in het voordeel uitvalt van de medische ingreep.

Maar als de medische ingreep op zich overbodig is zoals bij vasectomie, moet je anders naar die percentages kijken. Die 1 op de 100 die de lul is zit er maar mooi mee. Die heeft spijt, bij een hartoperatie met dezelfde kansen heeft niemand spijt want die is dood aan of de ingreep of de hartkwaal.
Overbodig omdat je vrouwelijke partner medicijnen neemt om zwangerschap te voorkomen met een hoger risico op nare bijwerkingen.

Maar hè, daar mag ik het niet over hebben, anders ben ik bezig met een complot tegen mannen ofzo.
pi_208250076
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 12:27 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Overbodig omdat je vrouwelijke partner medicijnen neemt om zwangerschap te voorkomen met een hoger risico op nare bijwerkingen.

Maar hè, daar mag ik het niet over hebben, anders ben ik bezig met een complot tegen mannen ofzo.
De manier waarop je het erover hebt is inderdaad verkeerd. Ik ben namelijk helemaal niet zo'n fan van de pil, heb niet zoveel tegen condooms of periodieke onthouding, heb niet de behoefte een condoom stiekem af te doen, ben zelfs erg goed in het stiekem omdoen.

Dat wij mannen jullie vrouwen de pil laten nemen is inderdaad weer van dat collectieve zelfbeklag.
  zondag 5 maart 2023 @ 13:36:48 #50
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_208250140
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 13:32 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
De manier waarop je het erover hebt is inderdaad verkeerd. Ik ben namelijk helemaal niet zo'n fan van de pil, heb niet zoveel tegen condooms of periodieke onthouding, heb niet de behoefte een condoom stiekem af te doen, ben zelfs erg goed in het stiekem omdoen.

Dat wij mannen jullie vrouwen de pil laten nemen is inderdaad weer van dat collectieve zelfbeklag.
Nou ja, laten we hopen dat er eindelijk eens een gebruiksvriendelijke ‘mannenpil’ komt. Dat geeft meer keuze mogelijkheden.
pi_208250248
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 13:36 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Nou ja, laten we hopen dat er eindelijk eens een gebruiksvriendelijke ‘mannenpil’ komt. Dat geeft meer keuze mogelijkheden.
Ja, of een probleemloze vrouwenpil, welke maar lichamelijk het minst ingrijpend is.
pi_208250477
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 11:45 schreef Weltschmerz het volgende:

Het laagste wat ik de afgelopen dagen las was 2 tot 5%.

Wat mij opvalt is dat percentages anders gewaardeerd worden naar mate het mensen uitkomt. Want 2% tot 5% blijvende klachten is dan ineens 'superveilig' en verwaarloosbaar. Maar een mortaliteit bij Covid van 0,2% (factor 10 tot 25!) zoals al uit studies in het begin bleek was ineens zo gevaarlijk dat de hele maatschappij op de kop moest met alle nare gevolgen van dien.

En ik zal het er ook maar bijzetten: ik zou als ik vrouw was de pil ook niet slikken. Die bleek toch achteraf ineens een stuk minder veilig dan de farmaceutische industrie ons wilde doen geloven.

Bij de mannenpil zou ik dezelfde reserves hebben. Eerst maar eens kijken wat er nog boven water komt.

Maar terugkomend op vasectomie: een kans van 1 op 20 op klachten en dus mogelijk een verstoord seksleven, dat klinkt mij niet erg aanlokkelijk in de oren.
pi_208250899
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 14:02 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het laagste wat ik de afgelopen dagen las was 2 tot 5%.

Wat mij opvalt is dat percentages anders gewaardeerd worden naar mate het mensen uitkomt. Want 2% tot 5% blijvende klachten is dan ineens 'superveilig' en verwaarloosbaar. Maar een mortaliteit bij Covid van 0,2% (factor 10 tot 25!) zoals al uit studies in het begin bleek was ineens zo gevaarlijk dat de hele maatschappij op de kop moest met alle nare gevolgen van dien.

En ik zal het er ook maar bijzetten: ik zou als ik vrouw was de pil ook niet slikken. Die bleek toch achteraf ineens een stuk minder veilig dan de farmaceutische industrie ons wilde doen geloven.

Bij de mannenpil zou ik dezelfde reserves hebben. Eerst maar eens kijken wat er nog boven water komt.

Maar terugkomend op vasectomie: een kans van 1 op 20 op klachten en dus mogelijk een verstoord seksleven, dat klinkt mij niet erg aanlokkelijk in de oren.
Eerlijk gezegd herinnerde ik me het als 1 op 1000 maar door de percenages hier dacht ik het zal wel 100. Dat ging wel om blijvende/chronische pijn. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je er 24 uur per dag last van hebt, maar als het vooral tijdens de seks is dan is er nou niet bepaald winst geboekt met die ingreep.

Ik ben geen fan van pillen in het algemeen en hormoonbeinvloedende pillen in het bijzonder. Maar de morning afterpil is natuurlijk ook een heftige pil en bij condooms is de kans daarop ook niet verwaarloosbaar. Ik heb de gezondheidsrisico's van de anticonceptiepil eigenlijk niet zo gevolgd, maar ik dacht dat ze sowieso veel lichter zijn geworden en dat er ook verschillende zijn waarop vrouwen anders reageren mbt het libido, maar dat hoeft natuurlijk niet gelijk op te gaan met het gezondheidsrisico.
pi_208251043
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 14:33 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Eerlijk gezegd herinnerde ik me het als 1 op 1000 maar door de percenages hier dacht ik het zal wel 100. Dat ging wel om blijvende/chronische pijn. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je er 24 uur per dag last van hebt, maar als het vooral tijdens de seks is dan is er nou niet bepaald winst geboekt met die ingreep.

Ik ben geen fan van pillen in het algemeen en hormoonbeinvloedende pillen in het bijzonder. Maar de morning afterpil is natuurlijk ook een heftige pil en bij condooms is de kans daarop ook niet verwaarloosbaar. Ik heb de gezondheidsrisico's van de anticonceptiepil eigenlijk niet zo gevolgd, maar ik dacht dat ze sowieso veel lichter zijn geworden en dat er ook verschillende zijn waarop vrouwen anders reageren mbt het libido, maar dat hoeft natuurlijk niet gelijk op te gaan met het gezondheidsrisico.
https://urologie.slingeland.nl/pijn-na-sterilisatie-bij-een-man

5% staat hier.

Sommige bronnen hebben het over 2 tot 5%. Maar de meesten die ik vind zeggen 5%.

Hier staat dan weer wel dat er soms wat aan kan worden gedaan (interessant voor TS).

Neemt niet weg dat ik het echt nogal wat vind, 1 op de 20. Voor een, zoals jij terecht zegt, niet noodzakelijke operatie.
pi_208251542
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 14:43 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
https://urologie.slingeland.nl/pijn-na-sterilisatie-bij-een-man

5% staat hier.

Sommige bronnen hebben het over 2 tot 5%. Maar de meesten die ik vind zeggen 5%.

Hier staat dan weer wel dat er soms wat aan kan worden gedaan (interessant voor TS).

Neemt niet weg dat ik het echt nogal wat vind, 1 op de 20. Voor een, zoals jij terecht zegt, niet noodzakelijke operatie.
Ik had laatst een familielid dat aan zijn hart geopereerd moest worden. "Het gaat maar in 2% van de gevallen mis". Dan denk ik ook, zijn er nog andere opties? Want het was niet levensbedreigend. Maar zo werkt het niet in de gezondheidszorg. Het is echt oorlogshospitaallogica, of volksgezondheidslogica, je doet ingrepen en daardoor hou je netto meer mensen/gezondheidswinst over en accepteert verliezen.Voor de inviduele patient is het eigenlijk een heel andere afweging, maar mensen gaan er toch vanuit dat zij het niet zijn die de pech hebben.

Ik ook, ik peins er niet over zo'n risico te nemen. Laten we hopen dat TS geholpen wordt.
pi_208251571
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 20:44 schreef Nico987 het volgende:
Maandag weer een afspraak bij de huisarts, dan zal ik er nog eens naar vragen.
Geeft ook duidelijk aan dat het je seksleven zwaar beinvloed, dat je er erectieproblemen door krijgt. Het je niet alleen lichamelijk in de weg zit, maar ook dat het slecht is voor je huwelijk. Dat je vrouw het ook als vervelend ervaart. Speel in op de emoties, dat werkt beter bij een vrouwelijke arts om de ernst in te zien. Een opmerking als m'n ballen doen pijn, zonder context, zegt haar niet veel.
pi_208259161
Ben je mooi klaar mee.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_208259990
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 14:33 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Dat ging wel om blijvende/chronische pijn. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je er 24 uur per dag last van hebt, maar als het vooral tijdens de seks is dan is er nou niet bepaald winst geboekt met die ingreep.

Dat klopt natuurlijk. De vriend die het gelijk met mij liet doen heeft het bij veel zwaar tillen. En bij lange autorit. Daar zal ik persoonlijk voor tekenen.
Ook bij mij zal het wel combi zijn van lang zitten fysieke ding, strakke broek etc. Het is ook niet altijd. Maar zoals zo vaak bij een erectie probleem is dat het vooral tussen de oren gebeurd.
pi_208259996
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 15:24 schreef Maerwynn het volgende:

[..]
Geeft ook duidelijk aan dat het je seksleven zwaar beinvloed, dat je er erectieproblemen door krijgt. Het je niet alleen lichamelijk in de weg zit, maar ook dat het slecht is voor je huwelijk. Dat je vrouw het ook als vervelend ervaart. Speel in op de emoties, dat werkt beter bij een vrouwelijke arts om de ernst in te zien. Een opmerking als m'n ballen doen pijn, zonder context, zegt haar niet veel.
Uiteraard, maar te veel aanstellen kent ze ws van haar eigen man ook al.
pi_208260093
quote:
Denk dat je te veel op facebook hebt gelezen
  dinsdag 7 maart 2023 @ 11:45:04 #61
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_208275443
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 00:00 schreef 111210 het volgende:

[..]
Denk dat je te veel op facebook hebt gelezen
:D
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  Moderator dinsdag 7 maart 2023 @ 12:43:47 #62
441859 crew  Lenny77
pi_208276090
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 23:50 schreef Nico987 het volgende:

[..]
Dat klopt natuurlijk. De vriend die het gelijk met mij liet doen heeft het bij veel zwaar tillen. En bij lange autorit. Daar zal ik persoonlijk voor tekenen.
Ook bij mij zal het wel combi zijn van lang zitten fysieke ding, strakke broek etc. Het is ook niet altijd. Maar zoals zo vaak bij een erectie probleem is dat het vooral tussen de oren gebeurd.
Per toeval bij dezelfde huisarts?
pi_208277593
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 12:43 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Per toeval bij dezelfde huisarts?
Nee, hij in het ziekenhuis, dus dat geeft ook geen garantie
pi_208285722
Ik heb het in het ziekenhuis laten doen. Geen problemen ondervonden. 2 dagen wat last gehad, verder gelukkig helemaal niets.
pi_208287700
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 02:13 schreef Nico987 het volgende:

Over gevulde ballen.
Dat is inderdaad mensen die het kan hebben.
Vaak breek je lichaam namelijk de zaad weer af .
Maar sommige personen breek dat niet zo goed of snel genoeg af.

Kan je merken door dat je harde ballen heb .
Vaak tijdens het neuken maak je nog extra vloeistof aan zodat je zaad goed kan mixen met je bijballen.

Helaas dit is gevaar van mensen die een overactief zaadballen bezit .
En zal je dus niet dezw ingreep moeten doen.
Enigste wat je kan doen is de ingreep terug draaien
Zodat je ballen gewoon op een normalen manier kan legen.

Niks voor niks dat mannen rukken.
Dat is puur om de zaad weg te pompen.
pi_208489230
lijkt erop dat ze bij jou toch wat zenuwen hebben beschadigd, ik zou er eens naar laten kijken...
pi_208489250
quote:
complete onzin

waarom ben ik dan nog elke dag zo geil als boter op mijn 45ste ?
10 jaar geleden laten doen
testowaarde ook laten meten een paar jaar terug en die vallen binnen de normaalwaardes
pi_208490548
Was al nooit van plan om een schaar / mes in de buurt van mijn balzak te laten komen, maar nu ik lees dat 5% van de mannen er klachten aan over houdt (en dat de meest gunstige cijfers zijn), wordt dat nog maar een bevestigd. Dat is 1 op de 20! Wat een verschrikkelijke cijfers.

Ook kut voor jou TS. Is er niets wat de dokter voor je kan doen? Een extra ingreep of wat dan ook?
pi_208501293
Arts geeft aan dat ik naar de uroloog kan voor een herstel operatie, de kans dat slaagt zou nu nog redelijk groot zijn. Echter krijg ik dan weer het gedoe met dat ik niet vruchtbaar gaat zijn.

Andere optie is de zenuw ook door laten snijden, maar dat had weer andere nadelen.

Haar idee,toch nog 3 maanden wachten. Ik herstel langzaam door diabetes. Een half jaar pijn is niet ongebruikelijk, dus in mij geval iets meer tijd nemen.

Ik moet zeggen dat het de laatste paar weken iets minder vaak pijn heeft gedaan. Maar ook de rug pijn die ik al zo'n 25 jaar heb is al 3 weken veel minder aanwezig. De arts wist het niet, maar misschien is daar een verband.
  Moderator donderdag 23 maart 2023 @ 08:21:52 #70
441859 crew  Lenny77
pi_208502710
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 22:53 schreef Nico987 het volgende:

Ik herstel langzaam door diabetes. Een half jaar pijn is niet ongebruikelijk, dus in mij geval iets meer tijd nemen.

En dit is dus zo een gevalletje van dingen vertellen en zeer belangrijke, verklarende informatie achter laten :{
pi_208506304
Euh ja en nee. Het is niet de reden dat ik nog pijn heb. Het zou een verklaring kunnen zijn. En de reden om niet direct drastische maatregelen te nemen.

De arts was er ook niet zo zeker van. Bloedvaten worden aangetast, maar ik ben eigenlijk te stabiel en te jong om daar veel last van te hebben. Daarbij is de pijn hoogstwaarschijnlijk een zenuwpijn. Weinig organen hebben pijn zenuwen, maar de testikels dus wel. De zenuwen kan door langdurige pijn van slag raken en onnodig een pijn signaal blijven geven. Dat kan vrij lang duren. Ooit bijbal ontsteking gehad toen heb ik ook lang pijn gehad zonder dat ik nog een ontsteking had.

De arts redeneert denkt dus dat het een combinatie is van langzamer herstellen. Flink last gehad met daarna en een zenuw die het niet meer snapt.

[ Bericht 68% gewijzigd door Nico987 op 23-03-2023 14:30:35 ]
pi_208506459
Dan had ze je misschien ook wel naar een pijnpoli door kunnen sturen ipv weer laten afwachten, gezien de impact op je kwaliteit van leven?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_209543321
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 22:53 schreef Nico987 het volgende:
Haar idee,toch nog 3 maanden wachten. Ik herstel langzaam door diabetes. Een half jaar pijn is niet ongebruikelijk, dus in mij geval iets meer tijd nemen.
En hoe is het nu 3 maanden verder?
Jij altijd met je patat en appelmoes. Zo wordt het natuurlijk nooit wat met onze relatie!
pi_209543435
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 14:45 schreef Woep het volgende:

[..]
En hoe is het nu 3 maanden verder?
Waarom deze kick, ik moet dinsdag op :')
  zaterdag 17 juni 2023 @ 15:17:20 #75
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_209543554
Godverdomme ik moet ook de boel laten opknippen. Waarom dit topic ;(

*Rickocumless strakjes :')
pi_209544172
Hier een bijbalonsteking gehad. Vorig jaar 8 maanden last van gehad incl CPPS. Intensieve bekkenfysio moet doen op bevel van de uroloog. Nu steekt soms de CPPS weer op.
CPPS = Chronic Pelvic Pain Syndroom. Bij pijn periodes vooral veel pijn in de rechter lies en bovenbeen.
pi_209544465
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 14:58 schreef byah het volgende:

[..]
Omdat ik in de twijfelfase zit en benieuwd ben of de TS nog klachten heeft
Jij altijd met je patat en appelmoes. Zo wordt het natuurlijk nooit wat met onze relatie!
pi_209544634
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 15:17 schreef Rickocum het volgende:
Godverdomme ik moet ook de boel laten opknippen. Waarom dit topic ;(

*Rickocumless strakjes :')
Moet?
  zaterdag 17 juni 2023 @ 19:53:44 #79
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_209545820
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 17:51 schreef matigeuser het volgende:

[..]
Moet?
Vrouwmensch heeft jarenlang de pil gehad. Ik heb mijn voortplantingsplocht inmiddels gedaan. Ik heb een hekel aan condooms (en anaal).
pi_209550951
Veel beter. Ik ze laten weghalen, nu fantoompijn...

Nee hoor, heel soms nog een beetje pijn bij strakke broeken, verkeerde zitten, teveel masturberen en wilde seks. Maar niet meer dat het voelt alsof je bij elke stoot in je zak wordt geschopt.

Tijdens de daad is het echter geen erogene zone meer. Veel te veel stress.
pi_209553023
Bij mij was het een een aantal dagen gezwollen, gevoelig en blauw. Na 1-2 weken was dat zo een beetje verdwenen.

Ik ben op advies van de uroloog niet naar huis gereden, maar met een taxi terug. Dubbele strakke boxer aan en vooral een paar dagen niets doen.

En na een week of twee ook weer lekker van bil.

[ Bericht 0% gewijzigd door Professor_Makamba op 19-06-2023 15:39:01 ]
pi_209557534
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 19:53 schreef Rickocum het volgende:

[..]
Vrouwmensch heeft jarenlang de pil gehad. Ik heb mijn voortplantingsplocht inmiddels gedaan. Ik heb een hekel aan condooms (en anaal).
Ik snap je. Maar ja, 1 op de 20 heeft er blijvend last van he. Ik vind dat geen goede odds. Gelukkig hebben wij geen problemen met anaal. Of een condoompje op zijn tijd.
pi_209582501
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 14:58 schreef byah het volgende:

[..]
Durfde je nog?
pi_209584909
Oeps blij dat ik deze niet eerder zag. In februari ook laten doen. Behandeling was overall te doen, aan 1 kant deed doorknippen wat pijn. Daarna 1 week wat vervelend gevoel gehad maar ook weer niet echt pijn, meer alsof iemand niet op de goede manier lichtjes in je ballen knijpt. Wondje was in totaal 2 weken gevoelig. Daarna nog tot een maand of 2 af en toe wat stuwingsgevoel gehad, maar dat stelde weinig voor. Nu helemaal nergens last meer van.
Too much is never enough!
pi_209585037
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 18:17 schreef Woep het volgende:

[..]
Durfde je nog?
Ja hoor, was prima doen. Eigenlijk ook niet zoveel last tot op heden.

Wel vrij ongemakkelijk in zo'n kliniek met allemaal mannen die voor hetzelfde komen, samen met hun vrouwen, om terug te rijden :')
pi_209608314
Het is nu bijna 20 jaar geleden. Geen dag spijt gehad.
Eerste dagen waren rot, maar ja ze hebben er ook aardig aan getrokken. Wel 5 dagen rust gehouden en goed naar je lichaam luisteren! Na 2 weken helemaal klaar en alles werkt zoals voorheen. Daarna nooit meer gedoe met condooms.
Nu af en toe wat stuwing, maar dat is ook een mooie aanleiding 😉.
En m’n vrouw heeft nooit meer hormonen hoeven te slikken, ook fijn.
pi_209680593
Tering zelfs in dit topic wappies met vage shit.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>
pi_210101752
Ik mag er binnenkort ook aan geloven, maar als ik dit topic lees, word ik wel een beetje zenuwachtig.
pi_210103028
quote:
11s.gif Op zondag 30 juli 2023 23:11 schreef thabit het volgende:
Ik mag er binnenkort ook aan geloven, maar als ik dit topic lees, word ik wel een beetje zenuwachtig.
Niet zenuwachtig worden. Het is een routineprocedure. Lopende bandwerk.
Uitkleden, op de tafel gaan liggen, operatiedoek met een vierkant uigeknipt wordt over je heen gelegd, prikje voor de verdoving, alles wordt ingesmeerd met een rood-roze goedje dat eerst koud aanvoelt en daarna heel warm. Ik was blijkbaar de gelukkige die meteen onderwerp was van een demonstratie, dus ze stonden met vijf over m'n zaakje gebogen. Daarna begon het snijden, branden (ja, dat stinkt) en dichtnaaien. twintig minuten later stond ik weer buiten.
Het ergste vond ik de twee dagen geen seks.
pi_210103075
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2023 07:54 schreef Ridocar het volgende:

[..]
Uitkleden, op de tafel gaan liggen, operatiedoek met een vierkant uigeknipt wordt over je heen gelegd, prikje voor de verdoving, alles wordt ingesmeerd met een rood-roze goedje dat eerst koud aanvoelt en daarna heel warm. Ik was blijkbaar de gelukkige die meteen onderwerp was van een demonstratie, dus ze stonden met vijf over m'n zaakje gebogen. Daarna begon het snijden, branden (ja, dat stinkt) en dichtnaaien. twintig minuten later stond ik weer buiten.
Dat is voor 49 van de 50 of 19 van de 20 (afhankelijk van de bron) hoe het gaat.

Maar ja, die ene.

2% is een kleine kans die ineens toch vrij aanzienlijk wordt als je daarmee de klachten krijgt die ts heeft ervaren en nog steeds ervaart.
pi_210103123
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2023 07:54 schreef Ridocar het volgende:

[..]
Ik lees ook dat je je zak moet scheren. Hoe kun je dat het beste aanpakken? Want dat heb ik nog nooit gedaan.
pi_210103145
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 09:03 schreef herverwijderd het volgende:
Ik heb ook een vasectomie laten doen, en ik herken deze klachten serieus niet.
Wel ontzettend kut zet....
dit, na week of 2 was ik van alle "klachten" af
pi_210103906
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2023 08:08 schreef thabit het volgende:

[..]
Ik lees ook dat je je zak moet scheren. Hoe kun je dat het beste aanpakken? Want dat heb ik nog nooit gedaan.
Ontharingscrème is het beste voor een operatie (is mij ooit verteld in het ziekenhuis).
pi_210139293
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 09:57 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ontharingscrème is het beste voor een operatie (is mij ooit verteld in het ziekenhuis).
Hmm, meerdere websites van ziekenhuizen ontraden dit juist.
pi_210142756
Gewoon dames scheermesje. Als je het nog nooit gedaan hebt, dan ws eerst met de haren mee, en dan tegen de haren in.
Doe gelijk even een body groomer boven de penis en je hebt de avond van te voren nog eens goede seks omdat je vrouw zal denken dat hij 2 keer zo groot is.
pi_210153720
Ik heb ook een vasectomie gehad, om dezelfde reden als jij. Stoppen met de pil heeft geen effect gehad op haar lage libido.

Vasectomie is ondertussen een jaar of 8-9 geleden
De operatie zelf viel wel mee, blijf alleen een zeurderig gevoel aan mijn ballen houden, aanraken is zelfs pijnlijk.

Achteraf gezien is het een zinloze ingreep geweest, zeker omdat er nog steeds geen seks is .
pi_210154445
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 08:52 schreef doryphoros het volgende:
Ik heb ook een vasectomie gehad, om dezelfde reden als jij. Stoppen met de pil heeft geen effect gehad op haar lage libido.

Vasectomie is ondertussen een jaar of 8-9 geleden
De operatie zelf viel wel mee, blijf alleen een zeurderig gevoel aan mijn ballen houden, aanraken is zelfs pijnlijk.

Achteraf gezien is het een zinloze ingreep geweest, zeker omdat er nog steeds geen seks is .
https://pdfroom.com/books(...)qjb5qLeM2xQ/download

Doen! Ik was ook een Nice Guy.
Samenvatting van het boek:
- je kunt niet iedereens vriend zijn.
- je vrouw continu pleasen werkt averechts.
- je mag af en toe best een klootzak zijn.

[ Bericht 7% gewijzigd door Ridocar op 04-08-2023 10:57:27 ]
pi_210233773
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 11:53 schreef Nico987 het volgende:
Gewoon dames scheermesje. Als je het nog nooit gedaan hebt, dan ws eerst met de haren mee, en dan tegen de haren in.
Doe gelijk even een body groomer boven de penis en je hebt de avond van te voren nog eens goede seks omdat je vrouw zal denken dat hij 2 keer zo groot is.
En dan wel of geen scheergel gebruiken?
pi_210239483
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 08:38 schreef thabit het volgende:

[..]
Geen idee, lang geleden dat ik mijn ballen voor het eerst onthaarde, sinds die tijd in ieder geval zonder. Maar doe het 2 tot 3 keer per maand
pi_210241322
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 08:38 schreef thabit het volgende:

[..]
Ik zou het gewoon inzepen met douchegel
pi_210270899
Mijn ervaring met vascectonomie in ca 2008 is positief. Piepkleine operaties links en rechts, een dikke week last van gehad, maar dat is normaal. Verder niks meer. Op basis van mijn ervaring zeg ik: het is een aanrader. Maar ja, mijn stem telt maar 1 keer.
pi_211055053
quote:
Mijn vrouw werd dus best raar en totaal ongeil van dat spiraal. Blij dat het weg is en blij met mijn vasectomie.

@TS sterkte dat is waardeloos
pi_211072169
quote:
11s.gif Op zondag 30 juli 2023 23:11 schreef thabit het volgende:
En hoe is het gegaan?
pi_211072260
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 06:38 schreef Douwtjedouw het volgende:

[..]
En hoe is het gegaan?
Ja goed. Wel wat ongemakkelijk natuurlijk.

Zit je daar in de wachtruimte, schreeuwt er opeens een man vanaf de gang "BENT U HIER VOOR VASECTOMIE?". Ehh, ja? Daarna word je naar een kamer geleid en begint het gebeuren.

Dus dan staan er 3 mensen om je heen naar je zak te staren, begint er eentje in te graaien tot-ie de zaadleider beet heeft. Opensnijden voel je niks van, want dat is verdoofd. Maar daarna gaan ze eraan trekken, en dat voelt net alsof ze keihard in je kloten lopen te trappen, kreeg bijna zin om ze een trap terug te verkopen. Vervolgens komt er een brandlucht en zie je rook vanuit je zak opstijgen, en houden ze het stuk zaadleider in een tangetje voor je neus "Kijk, het is gelukt hoor!". En dan begint de hele ellende opnieuw maar dan aan de andere kant.

Dan komt de grootste kwelling: je kan pas over 3 maanden terugkomen voor de eindcontrole, dus tot die tijd moet je condooms blijven gebruiken. Niet helemaal gelukt. :@
pi_211072333
Ik had van de ingreep nauwelijks last.
Ik krijg een echo, daar gaan ze kijken of alles normaal.
pi_211084830
@thabit, komt bekend voor van die brandlucht. Maar daarna is alles voorbij!
pi_211583843
Bij mij vasectomy uitgevoerd toen ik 38 was. Direct daarna bijbalonsteking. Dat bleek chronisch te worden, want het duurde vele jaren lang. Ik had het gemiddeld 6x per jaar gedurende enkele weken. Dat is zeer pijnlijk bij lopen en zitten. Voordien had ik dat nooit. De uroloog had er geen goede oplossing voor. Na zo'n 15 jaar is het minder geworden en daarna merendeels verdwenen. Soms nog een enkele keer.
Ik heb er altijd spijt van gehad en raad het niemand aan. Slechts een paar procent van de mannen heeft dergelijke problemen met vasectomy, maar ook bij geheel andere behandelingen met zo'n laag percentage problemen ben ik dikwijls de klos. Ik geloof niet meer zo in dergelijke statistieken. Ik deed het voor mijn vrouw (de pil heeft ook zijn nadelen), maar ook zij heeft er dus last van gehad want vrijen kon lang niet altijd als zij zin had.
pi_211601270
Hoi Bert, dat is heel vervelend.
pi_211673958
De enige reden dat ik dit nooit heb laten doen is het risico op dit soort onzin. Vooral als je nooit meer pijnloos kan klaarkomen, brrr... :{
pi_211676756
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 21:04 schreef Fleischmeister het volgende:
De enige reden dat ik dit nooit heb laten doen is het risico op dit soort onzin. Vooral als je nooit meer pijnloos kan klaarkomen, brrr... :{
Je gewoon eerst gaan interesseren in fetish waar pijn bij komt kijken. Zijn mannen die kicken op in de ballen getrapt worden.
Bij mij is dat niet nodig.
Moet wel zeggen dat de pijn ca 50% minder is geworden.

Maar vorige keer zei een collega moet je niet eens naar de fysio, haar vreemd aan kijkend, zei ze je zegt steeds au als je gaat zitten, lijkt me dat je je rug ff moet laten los trekken.
pi_211676778
Overigens inmiddels echo gehad. Zeer vriendelijke vrouw: Wat kom je doen. Pijn klachten in je testikels toch? Ik kan geen pijn zien he, weet je huisarts ook wel, dus wat wil ze zien. Euh geen idee, ws controleren of er niet iets zit wat er moet hoort.

Oke, nou benen wijd. En drukt dat koude ding na een flinke klodder koude gel keihard op mijn ballen. (angst voor een ongewilde erectie was direct weg). Heb daar zeker nog die dag pijn aangehad. Conclusie niets te zien.
Nu half januari afspraak bij Uroloog, daar opties bespreken. Ws is het nog eens steriliseren de beste optie. Geen idee hoe ze dat doen, maar vooral ook geen idee wie dat betaald?
  woensdag 20 december 2023 @ 08:55:47 #112
209864 loveislikeakiss
Geluk is een gerucht
pi_211677528
voor mijn vrienden en familie lijkt de 5% redelijk te kloppen,

ik heb taxi gespeeld voor zo'n 7 mannen om de behandeling uit te laten voeren, en ik ken er een stuk of 20 die het hebben laten doen. Eentje heeft er last van (en nu durft zijn broer de behandeling niet aan)
pi_211833345
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 11:44 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Doe het dan niet. De artsen hebben je niet gevraagd om een vasectomie te doen
pi_211833558
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 08:00 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Doe het dan niet. De artsen hebben je niet gevraagd om een vasectomie te doen
Wat een vreemde reactie op mijn post…
pi_211920266
Ik vraag me af of het risico op klachten samenhangt met degene die de vasectomie heeft uitgevoerd.

Ik heb dit een half jaar geleden laten doen bij een huisarts en was bij hem nummer vierhonderdnogwat. En dat ging gewoon heel soepel. Bellen voor een intakegesprek waarin hij ook direct keek of de zaadleiders goed lagen, eenvoudig te bereiken waren. Daarna een afspraak voor de ingreep zelf en dat stelde echt niets voor. Even een verbandje tegen het zaakje, dubbele boxershort aan en na een dag of 2 was alles up and running. De enige complicatie die bij patiënten van deze huisarts wel eens voorkwam was een interne bloeding, een blauwe gezwollen bal, dat kan even pijnlijk zijn maar is meestal met een weekje ook wel weer weg. Dat is echter een uitzondering, op de langere termijn herkende hij geen klachten. Misschien komt dit omdat hij bij de intake ook een selectie maakt of hij je wel/niet kan/wil behandelen, maar ik zou deze huisarts van harte aan willen raden bij iedereen die een vasectomie overweegt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_211933959
Ik denk het niet. Die van mij was huisarts, 1 dag in de 2 weken precies voldoende om ingeschreven te zijn als huisarts. Verder doet hij 5 dagen per week vasectomies. Ik denk dat de aantallen bij hem eerder rond de 4000 liggen. Vriend van mij die het ook heeft liet dit doen bij de uroloog in het ziekenhuis.

Ik heb 11 januari een afspraak bij de uroloog ik zal eens vragen of zij weten hoe het komt.
pi_212635998
Vandaag ben ik opnieuw geholpen.
Er was veel ontstekingsweefsel rondom de zaadleiders.

Hij heeft er veel van weggehaald, en de vas veel hoger en lager gezet. Dit is wel echt een pittigere operatie, incl ruggeprik ed. Mijn uroloog zei, wat ik heb gedaan bestaat niet, maar zijn ervaring er mee was wel positief.

Nu nog veel pijn aan de ballen en de snee. 1 kant is al weer flink opgezwollen. Dus we zullen het allemaal afwachten. Hij gaf aan dat de kant waar ik de minste klachten had, het meeste werk was, das gek. Maar we wachten af.
  Moderator vrijdag 1 maart 2024 @ 09:17:09 #118
441859 crew  Lenny77
pi_212643762
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 17:27 schreef Nico987 het volgende:
Vandaag ben ik opnieuw geholpen.
Er was veel ontstekingsweefsel rondom de zaadleiders.

Hij heeft er veel van weggehaald, en de vas veel hoger en lager gezet. Dit is wel echt een pittigere operatie, incl ruggeprik ed. Mijn uroloog zei, wat ik heb gedaan bestaat niet, maar zijn ervaring er mee was wel positief.

Nu nog veel pijn aan de ballen en de snee. 1 kant is al weer flink opgezwollen. Dus we zullen het allemaal afwachten. Hij gaf aan dat de kant waar ik de minste klachten had, het meeste werk was, das gek. Maar we wachten af.
Ik ben erg benieuwd naar het resultaat ^O^
pi_212643901
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 09:17 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Ik ben erg benieuwd naar het resultaat ^O^
Zit je hier nu openlijk naar pics te hengelen?
  Moderator vrijdag 1 maart 2024 @ 09:59:45 #120
441859 crew  Lenny77
pi_212644257
quote:
11s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 09:31 schreef thabit het volgende:

[..]
:o
Toch niet, ik hoop oprecht dat hij van zijn pijn af is nu.
pi_212644286
quote:
11s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 09:31 schreef thabit het volgende:

[..]
Haha.. nou het is inmiddels een blauw paars slagveld.. niets boeiends aan...
pi_212645404
Ik heb dit topic met pijn in mijn zak gelezen. ;-)
Blij dat ik geen relatie heb, sterkte TS.
  vrijdag 1 maart 2024 @ 14:40:30 #123
158518 Sjechov
Medisch Commercieel Actief!
pi_212647890
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 07:10 schreef thabit het volgende:

[..]
Dan komt de grootste kwelling: je kan pas over 3 maanden terugkomen voor de eindcontrole, dus tot die tijd moet je condooms blijven gebruiken. Niet helemaal gelukt. :@
En dan is 3 maanden echt nog niet altijd voldoende, mag je mogelijk nog een keertje :7
Je hoeft de wereld niet te snappen, je hoeft er alleen maar je weg in te vinden
  Moderator vrijdag 1 maart 2024 @ 16:33:28 #124
441859 crew  Lenny77
pi_212649219
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 14:40 schreef Sjechov het volgende:

[..]
En dan is 3 maanden echt nog niet altijd voldoende, mag je mogelijk nog een keertje :7
Of komt er alsnog een baby bij op de valreep (nr 4 bij vrienden van mij :X )
pi_212663855
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 14:40 schreef Sjechov het volgende:

[..]
Mijn vrouw slikte gewoon de pil nog iets langer.. er zijn ook andere voorbehoedsmiddelen dan het condoom. Het is 3 maanden en 25 zaadlozingen. De eerste weken deed het te veel zeer, maar vanaf dat ik kon masturberen, was de 25 keer zo gehaald.

Ik hoef mij er nu niet druk over te maken. Hij heeft ze nu zo kort gemaakt, dat als ze nu bij elkaar komen, mijn bal pijnlijk hoog in de zak zit.

Als ik in de mid life crisis kom, moet ik dus een jongeren vrouw zoeken met kinderen, herstellen is ook niet meer mogelijk.

Overigens voel ik me nu Violet uit Charlie en de chocoladefabriek.
  dinsdag 5 maart 2024 @ 21:30:50 #126
158518 Sjechov
pi_212708773
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 16:33 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Of komt er alsnog een baby bij op de valreep (nr 4 bij vrienden van mij :X )
Niet onmogelijk idd!
  dinsdag 5 maart 2024 @ 21:32:18 #127
158518 Sjechov
pi_212708803
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 19:42 schreef Nico987 het volgende:

[..]
Mijn vrouw slikte gewoon de pil nog iets langer.. er zijn ook andere voorbehoedsmiddelen dan het condoom. Het is 3 maanden en 25 zaadlozingen. De eerste weken deed het te veel zeer, maar vanaf dat ik kon masturberen, was de 25 keer zo gehaald.

Ik hoef mij er nu niet druk over te maken. Hij heeft ze nu zo kort gemaakt, dat als ze nu bij elkaar komen, mijn bal pijnlijk hoog in de zak zit.

Als ik in de mid life crisis kom, moet ik dus een jongeren vrouw zoeken met kinderen, herstellen is ook niet meer mogelijk.

Overigens voel ik me nu Violet uit Charlie en de chocoladefabriek.
Ik zie soms mannen meerdere keren terugkomen om een potje in te leveren.
Wat een ellende dan voor hen …..
pi_212736674
Voor het complete verhaal. Ik schreef dat ik mij violet uit Charlie the Chocolat Factory voelde.
Dat hield in mijn zak was ca. 6 keer zo groot (formaat grapefruit) en een best mooie paars blauwe kleur.
Maandag terug geweest naar het ziekenhuis. Waar ik een ach mannetje toch, stel je niet zo aan boodschap kreeg. Het is pas 4 dagen geleden. Uw gevoel van koorts, zonder koorts komt omdat het pas kort is dat u geopereerd bent u lijf moet herstellen.....

Terwijl als je de leef regels leest, mag je een dag later weer werken. Dan verwacht ik niet dat ik dat dagen later nog wijdbeens met een blauwe grapefruit tussen benen moet doen.

Ook was er 1 plekje in het litteken dat wat veel wind vocht losliet. Dit hoorde er allemaal bij.

Al met al dus zonder hulp naar huis.

Gisteren deed het nog steeds erg pijn, de verkleuring is weg, de opgezwollen zak heeft plaats gemaakt voor een enorme bal en veel pijn zodra ik sta. Alsof er iemand aan mijn zak trekt. Dat plekje geeft nu wel heel veel pus af.

Dus terug gegaan, zelfde vrouw, zelfde toontje. Het is gewoon wondvocht. Maar toch even de arts assistent erbij. Ik mij afvragen dat als ze nu de arts assistent haalt, wie zij dan is? Waarom net de koffiejuf mijn ballen heeft beoordeeld?

Nu kwam er een andere meid binnen die zei:'bekend gezicht'. Niet iets wat je wilt horen vlak voordat je je ballen laat zien.
Eerste minuut alleen maar afgevraagd of ik haar van mijn werk of uit de buurt ken. Daarna pakte ze mijn ballen vast, begon er aan te trekken en duwen. Ik heb medelijden met haar vriend.

Die was gelijk bezorgd, de bal was wel erg groot en hard, en de wond, dat was ook niet goed. U krijgt in iedergeval antibiotica. Maar misschien moest het zaakje even open om het schoon te maken. Toen begon de koffie juf, dat het maar goed was dat zei dezelfde als maandag was, dat ze gelijk door had dat het niet goed zat. Pardon? Maar de koffie juf, bleek Mark Rutte te zijn, die sneller 180 graden draait dan Max Verstappen.

Maar goed de uroloog kwam erbij, zo toch presteert om de uroloog te bereiken. Toen kregen ze de discussie de man of de vrouw. Het werd de man. Gelukkig eindelijk iemand die ervaring heeft met de materie waar we het over hebben.

Dus hij komt, zag en voelde. De koffie juf was in eens weg. De arts assistent vraagt nog of het ook gevoelig is. Waarop de uroloog zeg, als je het zo ziet wat denk je dan? Hehe eindelijk iemand die het zelfde voelt.

Al met al een ontsteking aan mijn bijbal, zou het lichaam zelf moeten kunnen oplossen, maar omdat het de 2de keer is, en ik juist kwam om van ontstekings weefsel af te komen nu 2 weken kuur, met de boodschap het gaat ook nog wel 2 weken duren.

Dus zo, opnieuw dus vette pech voor de kabouter. Hopelijk gaat het vanaf nu beter, kan ik straks zelfs weer gewoon pijnloos op mijn zij slapen.
pi_212780005
Om even door te gaan.
Vandaag helse pijn. Kon niets anders dan op de bank liggen. 2 minuten douchen resulteerde in huilend op de badrand zitten. Zodra ik sta voelt het alsof mijn bal uit mijn zak wordt getrokken. Koorts er bij. Dus via de HAP naar de spoedeisende hulp. Heel wat mensen aan mijn zak laten zitten. Net als gevolg dat ik opnieuw ben geopereerd. De ontsteking weggezogen. Vnl oud bloed.
Gelukkig mocht ik rond 20.30 naar huis.
pi_212921656
Vervelend Nico!
Geloof dat ik dan veel geluk heb gehad als ik deze verhalen lees.
20 Jaar geleden laten doen en nooit last gehad,
Beterschap!
pi_212978546
Zo inmiddels 2,5 week verder. Ik zou willen zeggen dat alles weer goed gaat. Maar helaas. De koorts en ergste pijn is weg.
Maar 1 bal is nog altijd gigantisch, ca 8x6cm. Bij lang staan doet dit nog wel zeer, de andere is normaal formaat maar is juist heel gevoelig.

De antibiotica ging ook mis. Ik kreeg in het ziekenhuis penicilline mee, ondanks dat ik zeker 4 keer had gevraagd of ze zeker wisten dat het dat niet was, dus ingenomen. Om de andere dag door de apotheek gebeld te worden dat ik dat absoluut niet mocht slikken want het waren penicilline.
Gelukkig zonder heel heftige reactie andere gaan slikken. Gevolg van alle bacteriën doden is wel dat ik nu een fikse schimmel infectie heb.

Nog 2 dagen, dan is het een maand geleden in de brief staat, doe een paar dagen rustig aan...

Inmiddels wel weer aan het werk, maar intensief sporten is nog steeds wat wandelen.
  Moderator woensdag 27 maart 2024 @ 14:31:39 #132
441859 crew  Lenny77
pi_212978596
;(
Wat een verhaal..
Die 'koffiejuf 'zou aangeklaagd moeten worden.. Beetje zwelling: ok. Beetje wondvocht: ok.
Maar zo dik en pus en koortsgevoel??
Sorry maar waar heeft zij haar diploma behaald?

Ik hoop oprecht dat je snel van de ellende af bent en blijf zeker niet te lang zitten, vraag bij die mannelijke arts of er nog eens neer gekeken kan worden.
  woensdag 27 maart 2024 @ 14:36:28 #133
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_212978633
Misschien eens voor een second opinion gaan in een ander ziekenhuis ? Wellicht tref je daar een kundiger behandelaar ? Deze lijdensweg gaat zo wel erg lang duren, ik vind t knap dat je dit nog zo redelijk laconiek ondergaat.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_212978750
Sterkte nog steeds.
En idd, zo'n second opinion klinkt wel als de moeite.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_212979789
Probleem is dat een andere uroloog in een ander ziekenhuis helemaal niets wilde doen. Dit is al de second opinion.

Overigens had ik met veel moeite een bel afspraak gemaakt assistente vond dat echt onzin. Uiteindelijk 30 seconden gebeld. Hij wilde mij zien, afspraak was niet nodig.
Verteld over de assistente nu de deal met de uroloog dat ik op bepaalde dagen gewoon langs kan komen. En dat hij me er dan tussen plakt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')