abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208213963
Dit topic heeft een vraag, maar is ook een waarschuwing.

Ik heb nu een half jaar geleden mij laten steriliseren. Naïef als ik was gewoon na mijn werk naar een vasarts gereden. Daar aangekomen liep er een huilende man met vrouw naar de auto, ow oeps misschien had ik toch even mijn vrouw mee moeten nemen.

De ingreep was vervelend, maar vergelijkbaar met de tandarts.

De weken hierna heel veel pijn gehad, mijn zak werd alle kleuren paars blauw groen, en 3 keer zo groot. Aanraken echt niet.. dus loop deed heel veel pijn. Na 6 weken kon ik weer gewoon dingen doen na 3 maanden ging sporten weer redelijk pijnloos.

Echter is er ook pijn die nooit is weggegaan. Als ik basketball voel ik doffe pijn in mijn onderbuik. Maar erger zijn de extreem gevoelige ballen. Ze doen eigenlijk altijd een beetje pijn. Als je ze aanraakt best veel. Bij mij resulteert dat nu in een heel triest seksleven. Alles gaat goed behalve penetratie, door het stoten neemt de pijn toe en de erectie af. Inmiddels heb ik er dus een erectie stoornis bij. Ik heb wel zin in seks, maar voel vooraf al frustratie. Een enkele keer gaat het goed.

Mijn doel was dat als mijn vrouw van de pil af kon haar libido hoger zou worden, dat is gelukt, maar we hebben minder seks dan ooit.

In de beschrijvingen staat dat ca 5% er last van heeft. Dat is gelul, nu aan 6 mannen gevraagd, 4 geven aan pijnklachten te hebben, sommige ook na 30 jaar nog. Naar ik aanneem met minder vervelende gevolgen dan ik.
Huisartsen lijken er weinig aan te doen. Dus bezint eer je begint. Die 5% lijkt mij dus onzin

Dan de vraag, is er iemand die dit ook had en wel er vanaf is geraakt?

[ Bericht 1% gewijzigd door Nico987 op 03-03-2023 08:01:57 ]
  vrijdag 3 maart 2023 @ 09:03:20 #2
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_208214991
Ik heb ook een vasectomie laten doen, en ik herken deze klachten serieus niet.
Wel ontzettend kut zet....
pi_208215112
Mijn man heeft ook een vasectomie gehad. Hoewel hij zeker bont en blauw was en een erge nabloeding heeft gehad, heeft hij nu geen klachten. Wel heeft hij in de afgelopen jaren een paar keer een fikse bijbalontsteking gehad. Zijn ingreep was een jaar of 9 geleden. Er is geen arts geweest die de mogelijke klachten heeft besproken na zo'n ingreep, maar bijbalontsteking schijnt best vaak voor te komen. Ik denk niet dat hij de ingreep had laten doen als hij alles had geweten.
Waardeloos dat je zulke klachten hebt.
pi_208215857
Nul problemen gehad. Wel een dag of twee het in-je-zak-geschopt-gevoel gehad, maar daarna was het klaar.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_208215894
De ingreep viel mee, de dagen erna waren wat onprettig.
Daarna vrij snel herstel.

Gevoelige ballen (op de verkeerde manier) herken ik wel. Soms doet het vanuit het niets ineens pijn daar. Dan weer tijdenlang niets.

8 jaar geleden gedaan.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_208216127
Dat is mooi klote. Ik zou ook zeker niet pikken dat er niets aan gedaan wordt. Of in ieder geval dat ze het niet proberen te verbeteren.

Ik heb altijd iets van 15% gelezen. Later werd dat bijgesteld naar 10% en inmiddels dus kennelijk naar 5%???

Vraag is dan of die bijstelling komt door betere techniek, of de wens die de vader is van de gedachte. Want ja, als je het dolgedraaide feministen vraagt die heel erg voorstander zijn van iedere man semi-castreren (mijn invulling van hoe dat in die kopjes werkt…), met sommigen zelfs bloedserieus iedere 16 jarige man en dan mag die bij de gratie gods de boel weer tijdelijk aan elkaar laten knopen als er een vrouw is die aangeeft wel zwanger van hem te willen worden, dan wordt altijd gedaan alsof het zoiets is als een pleister plakken en er weer afhalen, maar dan in omgekeerd volgorde ofzo. Minimale ingreep, 0 risico (want 10% rond je natuurlijk af naar 0).

Dus het is inderdaad een minderheid die klachten houdt, maar de waarschuwing is zeer op zijn plaats.

Ik raad het iedere kerel ook aan: say no to vasectomy, not necessarily to drugs.

En dat is best een ruzie waard met als eindresultaat een spiraaltje. Disclaimer: van haar ben ik inmiddels wel gescheiden. ;)
pi_208216149
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 10:38 schreef Sometimes het volgende:
De ingreep viel mee, de dagen erna waren wat onprettig.
Daarna vrij snel herstel.

Gevoelige ballen (op de verkeerde manier) herken ik wel. Soms doet het vanuit het niets ineens pijn daar. Dan weer tijdenlang niets.

8 jaar geleden gedaan.
Voor mij is herstel iets anders dan na 8 jaar nog geregeld pijnlijke ballen…
pi_208216244
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 11:02 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Voor mij is herstel iets anders dan na 8 jaar nog geregeld pijnlijke ballen…
Het is wel lastig om te bepalen of het daardoor komt.
It was delicious.
  vrijdag 3 maart 2023 @ 11:25:17 #9
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_208216457
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 11:00 schreef VEM2012 het volgende:
Dat is mooi klote. Ik zou ook zeker niet pikken dat er niets aan gedaan wordt. Of in ieder geval dat ze het niet proberen te verbeteren.

Ik heb altijd iets van 15% gelezen. Later werd dat bijgesteld naar 10% en inmiddels dus kennelijk naar 5%???

Vraag is dan of die bijstelling komt door betere techniek, of de wens die de vader is van de gedachte. Want ja, als je het dolgedraaide feministen vraagt die heel erg voorstander zijn van iedere man semi-castreren (mijn invulling van hoe dat in die kopjes werkt…), met sommigen zelfs bloedserieus iedere 16 jarige man en dan mag die bij de gratie gods de boel weer tijdelijk aan elkaar laten knopen als er een vrouw is die aangeeft wel zwanger van hem te willen worden, dan wordt altijd gedaan alsof het zoiets is als een pleister plakken en er weer afhalen, maar dan in omgekeerd volgorde ofzo. Minimale ingreep, 0 risico (want 10% rond je natuurlijk af naar 0).

Dus het is inderdaad een minderheid die klachten houdt, maar de waarschuwing is zeer op zijn plaats.

Ik raad het iedere kerel ook aan: say no to vasectomy, not necessarily to drugs.

En dat is best een ruzie waard met als eindresultaat een spiraaltje. Disclaimer: van haar ben ik inmiddels wel gescheiden. ;)
Ik vind je een grotere creep dan @ph-buf
  vrijdag 3 maart 2023 @ 11:30:47 #10
130803 Gripper
Get a grip
pi_208216530
Ik vond het ook eng hoor, die 5% kans op chronisch gevoelige ballen. Je zal maar bij een van de leukste dingen die je kunt doen bij elke klets een pijnlijk gezicht trekken. Dan is de lol er gauw vanaf.

Maar heb eigenlijk nooit ergens last van, ballen zijn niet gevoeliger dan voorheen. Een week niet fietsen was eigenlijk het enige ongemak.
Advies vragen bij een arts over hoe verder lijkt me zeker de moeite waard, wat een ruksituatie voor je!
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  vrijdag 3 maart 2023 @ 11:33:37 #11
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_208216576
Wat zei de arts ervan?
Zeker toen je ballen zo ernstig gezwollen waren? Want dat, samen met pijn klachten die ernstig zijn of niet vlot wegtrekken staat bij het rijtje van neem contact op, er is een complicatie.

Je zou na een week weer moeten kunnen sporten en vrijen, na twee dagen mag je weer fietsen en al het gewone doen.

Je bent toch ook op controle geweest naderhand, dat is al erg laat om klachten aan te geven, maar hoe werd erop gereageerd?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_208216595
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 11:08 schreef Sometimes het volgende:

[..]
Het is wel lastig om te bepalen of het daardoor komt.
Als je het daarvoor nooit had en na de operatie wel, dan is de kans dat het niet gerelateerd is erg klein lijkt mij zo.
pi_208216600
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 11:25 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Ik vind je een grotere creep dan @:ph-buf
Voelde je je aangesproken? In dat geval: mooi!
  vrijdag 3 maart 2023 @ 11:36:26 #14
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_208216608
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 11:00 schreef VEM2012 het volgende:

Ja, ziekenhuizen vullen hun medische info voor patiënten met de wens der gedachte van feministen. Het is een snood wereldwijd mannenhatende feeksen plan om alle mannen te ontmannelijken.

Echt?
Vindt je nou zelf ook niet een beetje dat je door draait?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_208216611
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 11:35 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Als je het daarvoor nooit had en na de operatie wel, dan is de kans dat het niet gerelateerd is erg klein lijkt mij zo.
Leeftijd is ook nog wel een ding.

Maar ik ben er zelf eigenlijk wel van overtuigd dat het door de vasectomie komt.
It was delicious.
  vrijdag 3 maart 2023 @ 11:37:53 #16
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_208216622
Het lijkt mij echt verschrikkelijk om dit te laten doen. Je testosteron productie neemt echt ziek af zodat je je eigenlijk geen man meer voelt had ik gehoord.
pi_208216689
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 11:36 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Ja, ziekenhuizen vullen hun medische info voor patiënten met de wens der gedachte van feministen. Het is een snood wereldwijd mannenhatende feeksen plan om alle mannen te ontmannelijken.

Echt?
Vindt je nou zelf ook niet een beetje dat je door draait?
Je leest weer eens heel onzorgvuldig.

Ten eerste had ik het al niet over feministen sec. Dat zijn mensen die geloven in gelijke kansen voor mannen en vrouwen, wat gewoon de norm is in de Westerse wereld.

Maar dat activisten invloed hebben op wetenschap is prima gedocumenteerd hoor. Met als meest afschrikwekkende voorbeeld transactivisten, waardoor in sommige landen echt enorme uitwassen zijn opgetreden.
pi_208216751
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 11:36 schreef Sometimes het volgende:

[..]
Leeftijd is ook nog wel een ding.

Maar ik ben er zelf eigenlijk wel van overtuigd dat het door de vasectomie komt.
Als het iets is wat gebruikelijk is op een bepaalde leeftijd en je zat in die leeftijdsgroep is dat natuurlijk een mogelijke verklaring.

Maar goed, dat weet ik verder niet. Ik heb er destijds over gelezen en geconcludeerd dat het niet aan mij besteed was. En toen was het dus echt 10%.

En nu lees je 5% op de ene site en elders alweer 2-5%.

Ik ben en blijf oprecht benieuwd naar waar het dalende cijfer vandaan komt. En voor de slechte lezers: daar heb ik geen enkele conclusie over getrokken, alleen aangegeven dat het niet per se correct hoeft te zijn, omdat (bepaalde delen van) wetenschap inmiddels aardig gecorrumpeerd is.
pi_208216782
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 11:37 schreef Jahr00n het volgende:
Het lijkt mij echt verschrikkelijk om dit te laten doen. Je testosteron productie neemt echt ziek af zodat je je eigenlijk geen man meer voelt had ik gehoord.
Nee, dat kan echt niet. De hormonale functie blijft onveranderd na een vasectomie.
  vrijdag 3 maart 2023 @ 12:05:54 #20
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_208216993
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 11:44 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Je leest weer eens heel onzorgvuldig.

Ten eerste had ik het al niet over feministen sec. Dat zijn mensen die geloven in gelijke kansen voor mannen en vrouwen, wat gewoon de norm is in de Westerse wereld.

Maar dat activisten invloed hebben op wetenschap is prima gedocumenteerd hoor. Met als meest afschrikwekkende voorbeeld transactivisten, waardoor in sommige landen echt enorme uitwassen zijn opgetreden.
dolgedraaide feministen

Ik knip en plak het maar even vanuit jouw tekst.
En met deze ‘uitleg ‘ maak je het er niet beter op, wat een wappie shit dit zeg.

Die 5% wordt al jaren en jaren gezegd. Je lult uit je nek of bent een stuk ouder dan ik dacht. Want voor 15% moet je echt terug naar de jaren ‘70/‘80.
  Moderator vrijdag 3 maart 2023 @ 12:26:43 #21
441859 crew  Lenny77
pi_208217244
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 11:37 schreef Jahr00n het volgende:
Dit klopt niet.
Je laat je niet castreren he?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_208217507
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 12:05 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
dolgedraaide feministen

Ik knip en plak het maar even vanuit jouw tekst.
En met deze ‘uitleg ‘ maak je het er niet beter op, wat een wappie shit dit zeg.

Die 5% wordt al jaren en jaren gezegd. Je lult uit je nek of bent een stuk ouder dan ik dacht. Want voor 15% moet je echt terug naar de jaren ‘70/‘80.
Ja, activistische idioten die zichzelf feminist noemen, maar feitelijk ver zijn afgedreven van waar feminisme voor stond.

En iemand een wappie noemen is een zwaktebod. Ik kan mijn stelling dat wetenschap is gecorrumpeerd onderbouwen. Naast dat het best vaak in het nieuws is tegenwoordig. Niet alleen door activisten, ook door corporatisme en politiek (denk aan het IPCC).

Ik ben geboren in de jaren 70. Het verbaast mij dat je denkt dat ik veel jonger bent gelet op onze eerdere discussie deze week.

Het is 7 jaar geleden dat ik die 10% las.

Nogmaals: ik heb niet gezegd dat er is gelogen, ik vraag mij af waarom het zoveel minder is geworden. En dat zal waarschijnlijk een samenloop van omstandigheden zijn, waaronder verbeterde medische zorg. Maar ik denk ook dat het heel erg afhangt van hoe je meet.

Iemand die af en toe gevoelige ballen heeft (zoals eerder aangehaald) kun je zien als nog steeds last, of geen last, want niet bewijsbaar direct gerelateerd.

En dat is op niveau van de wetenschap (die veel minder absoluut is dan niet-wetenschappers plegen te denken).

Daarnaast heb je externe partijen die onwelgevallige onderzoeken actief onderdrukt krijgen. Zoals het onderzoek van Jay Bhattacharya waaruit al in maart 2020 bleek dat de mortaliteit van Covid 0,2% was ipv 4-5%.

Een grof schandaal. Zoek maar eens op.

Als je wil kan ik je heel veel voorbeelden geven van prima onderzoeken die actief onderdrukt zijn en ingetrokken, zelfs na peer-review.

Maar noem mij vooral een wappie, want zo gaat dat tegenwoordig in het debat: andere mening, dus die moet wat mankeren. Het alternatief is kennis tot je nemen…

Dat kost meer tijd, maar daar word je wel wijzer van.

Your call.
  vrijdag 3 maart 2023 @ 12:56:05 #23
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_208217618
Dat ouder omdat je dan in de jaren 70/80 actief moet hebben gezocht naar hoe het zat, je schrijft zelf dat het een discussie was in je vorige relatie. Ik neem aan dat jij rond mijn leeftijd of iets jonger bent. Maar als jij in de jaren ‘80 al een discussie had over sterilisatie in je vorige huwelijk zou je ouder zijn dan dat.

7 jaar geleden en 15/10% geleden lijkt me apart, mits je je bij gedegen medische bronnen hebt gehouden.

Ik noem niet iedereen lukraak wappie. Maar als je met een tekst komt over dolgedraaide feministen. die alle mannen semi willen castreren en daarom maar invloed uitoefenen op de wetenschap om ervoor te zorgen dat het risico op napijn bij sterilisatie van de man in patiënten folders van 10 naar 5% verlaagd wordt ga je best ver in je denkwijze….
pi_208218005
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 12:56 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Dat ouder omdat je dan in de jaren 70/80 actief moet hebben gezocht naar hoe het zat, je schrijft zelf dat het een discussie was in je vorige relatie. Ik neem aan dat jij rond mijn leeftijd of iets jonger bent. Maar als jij in de jaren ‘80 al een discussie had over sterilisatie in je vorige huwelijk zou je ouder zijn dan dat.

7 jaar geleden en 15/10% geleden lijkt me apart, mits je je bij gedegen medische bronnen hebt gehouden.

Ik noem niet iedereen lukraak wappie. Maar als je met een tekst komt over dolgedraaide feministen. die alle mannen semi willen castreren en daarom maar invloed uitoefenen op de wetenschap om ervoor te zorgen dat het risico op napijn bij sterilisatie van de man in patiënten folders van 10 naar 5% verlaagd wordt ga je best ver in je denkwijze….
Toen het in mijn relatie een discussie was, was het 10%. Nogmaals dat was 7 jaar terug. En nog ook wel wat verder terug, want de discussie begon toen de eerste geboren was, ruim 11 jaar terug.

Maar ik heb er al veel eerder over gelezen. Ik lees nu eenmaal graag.

Mijn punt was dat het cijfer in relatief korte tijd flink is gedaald en enige scepsis is dan niet zo vreemd.

Kijk eens naar deze kliniek: zouden die bij cijfers over bijwerkingen volledig objectief zijn denk je?

https://link2care.nl/ster(...)UmxCdHUaAv90EALw_wcB

En objectiviteit is lastig. Wanneer is een gerapporteerde bijwerking echt een bijwerking? Denk aan long covid. Was er een onderzoek waaruit bleek dat de groep met long covid uit precies evenveel niet geïnfecteerden bestond als de generieke populatie.

Die mensen liegen niet. Maar iets klopt er niet.

Binnen een maatschappij waar de mening lijkt te zijn dat mannen ook maar meer hun verantwoordelijkheid moeten nemen en nu ook ineens de pil voor mannen weer op de radar is, terwijl dat een enorm onhandig voorbehoedsmiddel is, is het toch niet gek om te veronderstellen dat mogelijk dat soort sentimenten meewegen?

Zie de zaak van de afgerukte condoom. Geen mens zal dat daadwerkelijk bedenken als we het over verkrachting hebben, maar we leven nu eenmaal in een maatschappij waar de terechte wens om vrouwen tegen seksueel geweld te beschermen ervoor zorgt dat het toch maar als zodanig ten laste wordt gelegd.

Het is echt heel raar om te denken dat de tijdsgeest geen rol speelt.

En dan mag je dat ook nog tegen de achtergrond plaatsen van dat ik reageerde op een TS die op basis van zijn eigen onderzoek denkt dat het aantal mannen met klachten nog heel veel hoger is en ik dat bestreed.

Maar dat het hoger kan zijn dan 5%, dat acht ik goed mogelijk.
  vrijdag 3 maart 2023 @ 13:35:58 #25
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_208218210
De mannenpil is weer op de radar door een nieuwe ontwikkeling. Waarbij er een middel is gevonden die binnen een half uur de mannelijke proefdieren onvruchtbaar maakt. Wat een tijdelijk effect is.
Tot nu toe in de dieren geen bijwerkingen.

Het moet nog verder door ontwikkelt worden natuurlijk, maar dit is veel belovend. Een oraal middel dat de zwemmers laat stoppen met zwemmen. Dat binnen een half uur na inname en zonder dat het weken of maanden duurt na stoppen om weer vruchtbaar te zijn.

Lees je maar eens in erover, is best interessant. Ik hoop dat de ontwikkeling ervan gaat lukken.

En zo recent is het dus niet dat het van 10% naar 5% gedaald is. Ik weet echt niet waar je dat 7 jaar geleden gelezen hebt, want 10 jaar geleden zat het al rond de 5%.
Natuurlijk verbeteren technieken ook in de tijd. Er is ook meer specialisme gekomen op dit gebied, wat de foutmarge ook kleiner maakt.

Ik zou als man wel zorgvuldig kiezen, niet voor de snelste en goedkoopste gaan, maar even checken hoe het met achtergrond en ervaring zit. En kijken of je ervaring van andere patiënten kan vinden. Maar dat is ook aan te raden bij andere ingrepen.
Al het al is het in Nederland vrij goed geregeld. En dat is al best lang zo.
Misschien dat jouw cijfers die je in je hoofd hebt komen uit landen waar de medische wereld wat minder gereguleerd is, de foutmarge daardoor hoger kan zijn?
pi_208219780
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 13:35 schreef Cause_Mayhem het volgende:
De mannenpil is weer op de radar door een nieuwe ontwikkeling. Waarbij er een middel is gevonden die binnen een half uur de mannelijke proefdieren onvruchtbaar maakt. Wat een tijdelijk effect is.
Tot nu toe in de dieren geen bijwerkingen.

Het moet nog verder door ontwikkelt worden natuurlijk, maar dit is veel belovend. Een oraal middel dat de zwemmers laat stoppen met zwemmen. Dat binnen een half uur na inname en zonder dat het weken of maanden duurt na stoppen om weer vruchtbaar te zijn.

Lees je maar eens in erover, is best interessant. Ik hoop dat de ontwikkeling ervan gaat lukken.

En zo recent is het dus niet dat het van 10% naar 5% gedaald is. Ik weet echt niet waar je dat 7 jaar geleden gelezen hebt, want 10 jaar geleden zat het al rond de 5%.
Natuurlijk verbeteren technieken ook in de tijd. Er is ook meer specialisme gekomen op dit gebied, wat de foutmarge ook kleiner maakt.

Ik zou als man wel zorgvuldig kiezen, niet voor de snelste en goedkoopste gaan, maar even checken hoe het met achtergrond en ervaring zit. En kijken of je ervaring van andere patiënten kan vinden. Maar dat is ook aan te raden bij andere ingrepen.
Al het al is het in Nederland vrij goed geregeld. En dat is al best lang zo.
Misschien dat jouw cijfers die je in je hoofd hebt komen uit landen waar de medische wereld wat minder gereguleerd is, de foutmarge daardoor hoger kan zijn?
Een half uur van te voren regelen vind ik zelf vrij onhandig, maar ok.

Het zou mij verbazen als het een commercieel succes wordt. Ook al omdat je als vrouw wel heel erg moet vertrouwen op de ander. Het blijft natuurlijk de vrouw die zwanger raakt. En daar is nog geen oplossing voor bedacht. ;)
pi_208219950
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 16:01 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Een half uur van te voren regelen vind ik zelf vrij onhandig, maar ok.

Het zou mij verbazen als het een commercieel succes wordt. Ook al omdat je als vrouw wel heel erg moet vertrouwen op de ander. Het blijft natuurlijk de vrouw die zwanger raakt. En daar is nog geen oplossing voor bedacht. ;)
Kan ook langer vooraf.
Maar werkt al na een half uur ipv na weken pas zoals bij de andere middelen.

En het geeft mannen meer zeggenschap over zichzelf, dat lijkt me een goed iets.
pi_208220598
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 16:15 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Kan ook langer vooraf.
Maar werkt al na een half uur ipv na weken pas zoals bij de andere middelen.

En het geeft mannen meer zeggenschap over zichzelf, dat lijkt me een goed iets.
Het haalt de spontaniteit er wel af vind ik, maar goed, we gaan het zien.
  Moderator vrijdag 3 maart 2023 @ 17:09:24 #29
382129 crew  Donna
pi_208220738
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 16:58 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het haalt de spontaniteit er wel af vind ik, maar goed, we gaan het zien.
Net als de pil bij vrouwen zou het bij de evt. man ook iets kunnen zijn wat je dagelijks slikt. Zit je ook niet met dat half uur. :Y
pi_208220832
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 17:09 schreef Donna het volgende:

[..]
Net als de pil bij vrouwen zou het bij de evt. man ook iets kunnen zijn wat je dagelijks slikt. Zit je ook niet met dat half uur. :Y
Het werkt toch maar een beperkt aantal uren?

Maar ik denk ook dat het voor vrouwen lastig is om erop te vertrouwen dat de man die pil wel inneemt. Als het bv 2x daags moet zou ik mijzelf al niet vertrouwen, ik ben veel te chaotisch.

Maar nogmaals, we gaan het zien. Wie weet wordt het wel een daverend succes.

Het is sowieso een goede zaak dat de pil voor vrouwen minder noodzakelijk/gebruikelijk wordt. Want eerlijk is eerlijk: als vrouw zou ik de pil ook niet willen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')