abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208210827
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 20:33 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Heb jij geen boerenkool/palmkool in je tuin? Ideaal daarvoor.
Ja nee, niet echt. Die plantjes wilden steeds niet opkomen of in leven blijven. Voor de winter heb ik er nog een in de grond gestopt. Hij leeft nog en is 15cm groot. Dit jaar ga ik er meer prioriteit aan geven want ik mis het wel.

Ik zag dat ik wel bijna bimi kan oogsten :9
Spoilers!
pi_208210847
Ik heb jaren geleden van een vriendin een kookboek gekregen. Heerlijke recepten. Alleen ik kan ze negen van de tien keer niet betalen om te maken...

Alleen weggooien is zo zonde
Kan ik er hier iemand blij mee maken?
pi_208210860
Oh en ik moet stad en land af voor ingrediënten
  donderdag 2 maart 2023 @ 20:41:20 #82
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_208210864
quote:
1s.gif Op donderdag 2 maart 2023 20:39 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ja nee, niet echt. Die plantjes wilden steeds niet opkomen of in leven blijven. Voor de winter heb ik er nog een in de grond gestopt. Hij leeft nog en is 15cm groot. Dit jaar ga ik er meer prioriteit aan geven want ik mis het wel.

Ik zag dat ik wel bijna bimi kan oogsten :9
Ohhh ja dat is balen.
Wij hebben het wel goed gedaan met de winter groenten, staat nog best veel.
pi_208210872
quote:
14s.gif Op donderdag 2 maart 2023 20:38 schreef Myraela het volgende:

[..]
Deze gaat het worden: https://www.bbcgoodfood.com/recipes/spicy-harissa-aubergine-pie en deze waarschijnlijk ook: https://minimalistbaker.com/vegan-lentil-fesenjan/

Mijn dank is groot. O+
Graag gedaan!
Spoilers!
pi_208210903
Dankjewel allemaal
pi_208210927
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 20:41 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Ohhh ja dat is balen.
Wij hebben het wel goed gedaan met de winter groenten, staat nog best veel.
Echt fijn dat het bij jullie zo goed is gegaan. Ik werd ziek dus de winterteelt faalde nogal. Ik heb nu echt alleen die bimi nog.

Ok. Ook nog pompoen, wortels, witte kool in de voorraad. En de weckpotten. En een vriezerlade met groente :+
Spoilers!
  donderdag 2 maart 2023 @ 20:47:50 #86
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_208211010
quote:
1s.gif Op donderdag 2 maart 2023 20:44 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Echt fijn dat het bij jullie zo goed is gegaan. Ik werd ziek dus de winterteelt faalde nogal. Ik heb nu echt alleen die bimi nog.

Ok. Ook nog pompoen, wortels, witte kool in de voorraad. En de weckpotten. En een vriezerlade met groente :+
Jaa dat was slechte timing ;)

Wij hebben alleen niks bijgehouden dus geen idee hoeveel we hadden en dus kan het volgende winter weer heel anders zijn. Maar goed 2024 gaan we daar weer meer mee bezig. Dit jaar mogen we toch blij zijn als we alles weer gezaaid krijgen.
  donderdag 2 maart 2023 @ 20:50:19 #87
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_208211046
Zit wat te surfen en valt me op hoeveel mensen haten op Salt Bae

En ja, ik moet er ook om smuiken.
Als ik dan op you tube of zo zie hoe hij vlees snijdt, wow, das een vakman en een showman. Je kan natuurlijk over je nek gaan over hoe de mensen in zijn restaurants veel te veel betalen maar als ik zie wat voor een publiek daar zit, dan denk ik, die kan je niet hard genoeg naaien.
pi_208211068
quote:
1s.gif Op donderdag 2 maart 2023 20:28 schreef AnneX het volgende:
Een ui is voor de smaak, vond ik. En een ui werkt bij nogal euh laxerend.
De paprika was een net formaat. De wortel een klein formaat winterpeen.
Sowieso heeft hellofresh al weken geen winterpenen meer. @:Isabeau?

Affijn, het smaakte allemaal best.
Oh, en verder eet ik alleen bij avondeten groenten.
Ik had er net 2 in mijn avondeten :o Met paksoy.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_208211115
quote:
1s.gif Op donderdag 2 maart 2023 20:40 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik heb jaren geleden van een vriendin een kookboek gekregen. Heerlijke recepten. Alleen ik kan ze negen van de tien keer niet betalen om te maken...

Alleen weggooien is zo zonde
Kan ik er hier iemand blij mee maken?
Heb je ook een Peruaans kookboek gekregen? :D Die heb ik ooit gekregen en ik kan er eigenlijk niets uit maken 8)7
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_208211133
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 20:53 schreef Isabeau het volgende:
Heb je ook een Peruaans kookboek gekregen? :D Die heb ik ooit gekregen en ik kan er eigenlijk niets uit maken 8)7
Is dat zo ingewikkeld? :D

Ik zou meer Peruaanse restaurants willen. O+
pi_208211159
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 20:53 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Nee word food cafe classics
Heel mooi boek en op de markt kun je alles wel vinden, alleen dat doe ik in de praktijk niet
pi_208211161
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 20:47 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Jaa dat was slechte timing ;)

Wij hebben alleen niks bijgehouden dus geen idee hoeveel we hadden en dus kan het volgende winter weer heel anders zijn. Maar goed 2024 gaan we daar weer meer mee bezig. Dit jaar mogen we toch blij zijn als we alles weer gezaaid krijgen.
Ik vond het al een wonder dat jullie afgelopen jaar iets in de moestuin hebben gedaan _O_
Spoilers!
pi_208211167
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 20:53 schreef Myraela het volgende:
Is dat zo ingewikkeld? :D

Ik zou meer Peruaanse restaurants willen. O+
Ingredienten domweg niet te krijgen. Tenminste niet hier.
  Moderator donderdag 2 maart 2023 @ 20:57:06 #94
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208211196
Wat is schaatsen toch een enorm stuk beschaafder dan :r voetbal :r
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_208211224
quote:
Oh, een kookboek met verhalen O+ dat is juist leuk
pi_208211239
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 20:55 schreef Isabeau het volgende:
Ingredienten domweg niet te krijgen. Tenminste niet hier.
Oh, dan moet het gewoon echt populairder worden. Net als Ottolenghi, want ik verbaas me nu echt over de dingen die in dit simpele dorp in de supermarkt liggen. De rozenharissa en gekonfijte citroenen zijn nog maar het begin.
pi_208211250
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 20:59 schreef Myraela het volgende:
Oh, dan moet het gewoon echt populairder worden. Net als Ottolenghi, want ik verbaas me nu echt over de dingen die in dit simpele dorp in de supermarkt liggen. De rozenharissa en gekonfijte citroenen zijn nog maar het begin.
Ja! dat spul kon je plots overal krijgen :Y
pi_208211252
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 20:58 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Oh, een kookboek met verhalen O+ dat is juist leuk
Hebben? Gratis en voor niks
pi_208211271
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 21:00 schreef ChildoftheStars het volgende:
Hebben? Gratis en voor niks
Ik zou er denk ik niets uit maken. Misschien dat iemand anders er heel blij van wordt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')